Flipper 670 DC kokemuksia

Venekuume

Harkitsen Flipper 670 DC veneen ostoa.

Löytyykö veneen omistajia jotka voisivat kertoa veneen hyvistä ja huonoista puolista, varusteista mitkä kannattaa hankkia tai sitten jättää hankkimatta sekä tehosuosituksesta?

51

5103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flipperisti

      Moi,

      Meillä on 670 DC ollut nyt vajaat pari kesää käytössä, koneena on 150 Four stroke. Tässä joitain plussia ja miinuksia, joita on vajaan puolentoista sadan tunnin aikana kertynyt. Kaikki mielipiteet ovat omiani, eikä niitä pidä ottaa minään absoluuttisina totuuksina.

      Kulkee pehmeästi, myös hiukan reilummassa kelissä ja on hauska ajaa
      Ei juurikaan liukukynnystä
      Laadukas työn jälki, asialliset asennukset ja komponenttivalinnat (kaikkialta mihin olen osannut katsoa)
      Avotila erinomaisen toimiva ja veneen yleinen viihtyvyys
      Ollakseen niinkin pieni koppi, on kabiini varsin klaustrofobiaystävällinen
      Omaan silmään varsin hyvännäköinen
      Iso tankki

      - Roiskii vettä aallokossa reilummalla sivutuulella (n. 8 m/s), josta tosin selviää asianmukaisella vaatetuksella :)
      - Ei kovinkaan paljoa säilytystiloja, voi tosin korvata muovilaatikoilla
      - Matalat tuulilasit, kuomun kanssa ajaminen omasta mielestä erittäin epämiellyttävää (tai mahdotonta)

      Moottorivalintana tuo 150 four stroke on mielestäni ollut erittäin onnistunut. Kone on ollut 100% luotettava ja huippunopeutta vene ottaa tyypillisesti noin 35.5-37 solmua, riippuen kuormasta, kelistä ja tähtien asennosta. Korkein mitattu lukema taisi olla 38.3 solmua, mutta siihen ei normaalisti päästä. Kone on lisäksi halpa, vääntävä, hiljainen, taloudellinen ja kevyt (=ei liukukynnystä). Kulutus vaihtelee normiajossa välillä 1-1.2 litraa / mpk.

      Lisävarustelistalta ruksaisin seuraavat: Massiivitiikit (vaikuttavat TODELLA paljon veneen olemukseen), trimmit, tupla-akut, kemiallisen WC:n, satamapeitteen ja ehkä lämmittimen jos veneessä aiotaan yöpyä. Vesiä, jääkaappia, stereoita, keitintä yms en ottaisi, sillä niistä ei ole mielestäni mitään vastaavaa hyötyä ja kaikki saa pienempinä ja liikuteltavina erikseenkin. Nämä ovat toki kaikki täysin omista lähtökohdista tehtäviä valintoja.

      Kaiken kaikkiaan olemme olleet erittäin tyytyväisiä veneeseen, eli voin lämpimästi suositella, riippuen toki omista lähtökohdista :)

      • Miten hitossa pärjäätte ilman jääkaappia. Meidän mielestä se on ihan pakollinen kuten on lämmitinkin. Waecon 50 L jääkaapille riittää leveystilaa 380 mm. Meitä on vain kaksi henkilöä.


      • Anonyymi
        lihamylly1 kirjoitti:

        Miten hitossa pärjäätte ilman jääkaappia. Meidän mielestä se on ihan pakollinen kuten on lämmitinkin. Waecon 50 L jääkaapille riittää leveystilaa 380 mm. Meitä on vain kaksi henkilöä.

        Hah, hauska lukea tuota ylläolevaa postaustani viiden vuoden takaa. Vene jo vaihtunut kolme kesää sitten, mutta Flipperiä muistelen edelleen lämmöllä.

        Joka tapauksessa meillä oli jääkaappi, mutta se oli sellainen siireltävä 35 L (tjsp) Waeco. Sidoin sen kiinni kuskin penkin taakse, jossa se pysyi hyvin. Nykyään toimii uudessa veneessä kakkoskaappina pidemmillä matkoilla.

        Lämmitin puhalsi Flipperissä pääasiassa avotilaan, jossa myös termostaatti (...). Lisäksi taisi olla niin, että jos keulahytissä oli 'välipala' niin lämppärin suutin jäi sen alle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah, hauska lukea tuota ylläolevaa postaustani viiden vuoden takaa. Vene jo vaihtunut kolme kesää sitten, mutta Flipperiä muistelen edelleen lämmöllä.

        Joka tapauksessa meillä oli jääkaappi, mutta se oli sellainen siireltävä 35 L (tjsp) Waeco. Sidoin sen kiinni kuskin penkin taakse, jossa se pysyi hyvin. Nykyään toimii uudessa veneessä kakkoskaappina pidemmillä matkoilla.

        Lämmitin puhalsi Flipperissä pääasiassa avotilaan, jossa myös termostaatti (...). Lisäksi taisi olla niin, että jos keulahytissä oli 'välipala' niin lämppärin suutin jäi sen alle.

        Oi niitä aikoja !


    • Venekuume

      Kiitokset Flipperisti kommentistasi!

    • nevere

      Miten kestää vertailun toiseen kotimaiseen.eli yamarin 68dc:hen?

    • Flipper640Mielessä

      Venelehtien artikkeleista olen tullut tulokseen, että 640 ajaa koko lailla saman asian ja on jopa parempi aallokossa. Menee pykälää pienemmälle trailerille, kulkee hiukan kovempaa ja vähemmällä polttoaineella tuolla samalla 150hv koneella ja oikeastaan mistään ei joudu juuri tinkimään. Tietysti muutama sentti joka puolelta poissa.

      • Flipperisti

        Joo, 640 on myös hieno vene. Kuitenkin on hyvä huomata, että avotila on selkeästi erilainen verrattuna 670-malliin.
        Tuosta ajettavuudesta en osaa sen kummemin sanoa, mutta yleensä 670 on testattu 250 hv Veradolla, joka on merkittäväsi painavempi kuin 150 four stroke. Tällä lienee vaikutusta ajo-ominaisuuksiin. Ainakin liukukynnys on korkeampi.


    • 670DC

      Moi! Myöskin kaksi kesää ajeltu 670 DC:llä ja pääosin vain hyvää sanottavaa. Plussat ja miinukset hyvin pitkälti samat kuin 'Flipperistillä'. Itse olen kyllä noiden laminaattitiikkien puolella: ovat kyllä märkänä liukkaat, mutta ulkonäöllisesti ainakin omasta mielestä vielä 2v jälkeen kuin uudet. Koneena 150EFI ja riittää veneeseen hienosti. Yamarin 68dc on varmasti hyvä vene, mutta 670 DC ulkonäkö huomattavasti modernimpi.

    • Artista

      Ostin Flipper 670 DC:n 200 Veradolla toukokuussa 2012. Vene tuli juuri tuona keväänä markkinoille. Varusteina veneessä on Wallacin lämppäri, vesisäiliö, kemiallinen wc, jääkaappi, trimmit, soitin ja jotain muutakin. Jälkikäteen ainoa, jota sangen vähän veneilyä harrastaneena olen toivonut, on ollut keulapotkuri. Muutama vierasvenesatamissa tunarointi olisi jäänyt suurelta yleisöltä näkemättä ;)

      Ajoa on kertynyt surkeiden kesien jäljiltä vaivaiset 90 tuntia. Vene on poutakeleillä kiva ajaa ja kaksisatainen antaa riittävät tehot. Tosin veneen luonteeseen kuuluisi pikkuisen kovemmatkin maksimit, mutta nyt pikkuisen päälle 40 solmua on ihan ok. Yleensä matkanopeus pyörii jossakin 20-25 solmun välillä, joten lisähepoilla on harvoin kysyntää.

      Kulutus on suurehko eli Verado ei ole taloudellisimmasta päästä. Mutta sillä ei ole isossa kuvassa mitään merkitystä. Jos kesässä palaa rahaa 100-200 euroa enemmän, so what. Kannattaa jättää venehankinta tekemättä, jos se on siitä kiinni.

      Varusteista en jälkikäteenkään tiputtaisi mitään pois. Kaikille on ollut käyttöä. Vessa on pikkulasten kanssa ihan ehdoton. Liesi on toimiva, joskus tuulella letturasvat leviävät ympäri venettä.

      Jääkaappi hajosi kahden vuoden jälkeen. Tehdas otti piikkiinsä erilaisten sekoilujen ja kompleksisen huoltorumban jälkeen. Bellalla ei ole asiakas ihan ykkösenä. Tämä on tullut selväksi useampaankin otteeseen. Veneen käyttöönoton yhteydessä moottori oli asennettu väärin tehtaan toimesta. Samoin ohjaustehostin lakkasi toimimasta akan 10 tunnin kuluessa. Näistä selvittiin kuitenkin kunnialla ja parin kolmen huoltokeikan myötä.

      Kuten edellä kirjoitettiin, tuulilasi on kuomulla ajettaessa täysin susi. Ajaminen on muovin läpi tiirailtaessa liki mahdotonta. Sateella näkyvyys on lähes nolla. Samoin moottoriäänet ovat sangen kovat kuomulla ajettaessa.

      Mutta summa summarum: vaaka on joistakin negaatioista huolimatta plussalla. Vene on hankkimisen arvoinen.

      • Parempaa_elämää

        OT: Surkeiden kesien?

        Kesät 2012 ja 2015 ovat toki olleet surkeita mutta 2013 yksi kaikkien aikojen hienoimmista ja samoin myös 2014 kesäkuuta lukuun ottamatta. Jos odotat kesäilmoilta noita vuosia parempaa niin kannattaa lopettaa veneily kokonaan.


      • Tuosta Flipperistä ei ole kokemusta, Veradosta kylläkin. Veneilen paljon 22 jalkaisella jossa on 250 hv Verado. Alle 6 solmun nopeudella ja 20-34 solmun nopeudella kulutus 1,2-1,3 l/mpk, eli mielestäni moottori on pikemminkin varsin taloudellinen. Saman tehoisella kaksitahtisella kulutus olisi lähemmäs kahden litran luokkaa.


    • flipperistikö

      Onko trimmitasot välttämättömyys?kun näköjään ne lisävaruste listalla

      • Fllipperisti

        Eivät ne tietenkään aivan välttämättömät ole. En kuitenkaan itse jättäisi pois, jos tarkoituksena on ajella vähänkään reilummissa tuulissa. Myöskin matkustajien istumapaikat pitää valita tarkkaan, jos ei ole trimmejä. Eli kaiken kaikkiaan mielestäni eräs tärkeimmistä lisävarusteista.


    • lipperi

      Moni kehunut tuota 640dc:tä,rungon hinta ero noin 5te halvempi kuin 670dc:hen.
      Onko 670dc paljonkin suuremman tuntuinen ajossa,ja tiloiltaan?

      • Flipperisti

        Minusta Flipper 670 on ulkotiloiltaan merkittävästi miellyttävämpi ja tilavampi kuin 640, mutta sehän on tietysti makuasia. Itse tykkään oleilla veneellä paljon ihan laiturissakin, joten tällä on minulle suuri merkitys. Kabiini ei nähdäkseni ole mitenkään hirveästi tilavampi 670:ssä verrattuna 640-malliin.

        Painoeroa veneillä on noin 250 kg, jolla lienee jonkinlainen merkitys ajossa. En ole kuitenkaan 640:stä sen enempää testannut, joten mitään varmaa en osaa sanoa.


    • lipperi

      Kiitos

    • ddgg

      Ei omaa kokemusta.Lukenut,että 640dc tarjoaa lähes yhtä hyvät ominaisuudet pienemmässä koossa

    • FLP

      Itsellä aikaisemmin kokemuksia ainoastaan Yamarineista. 11vuotta 47:BR:stä ja jatkoksi 59 DC:stä (3v).
      Isompaa piti saada ,koska perinteisesti "nälkä vaan kasvoi syödessä" .
      Vaihtoehdot seuraavaan olivat Yamarinin 63/ 65DC, tai Fipper 640DC, tai 670DC.
      Nyt jälkikäteen keväällä ostettu Flipper 670DC osoittautui loisto valinnaksi viime kesänä ajetulla 127h tunti määrällä .
      Vene on ehdottomasti tältä vuosisadalta tyyliin ja laatuun ,verraten Yamarinin kangas penkki versioihin verrattuna.
      670 tuntui aluksi laivalta Yamarinin jälkeen, mutta yllättävän nopeasti veneen " ytimeen" pääsi käsiksi.
      Osto tilanteessa Epäilytti Mercuryn 150 hp:n moottoritehot, mutta veneessä ei ole juuri lainkaan nousu kynnystä isommallakaan kuormalla!
      Lisävarusteina itse arvostan eniten trimmejä, jääkaappia, stereoita, satama peitettä ja Wc:tä.
      Syksyllä yksin veneillessä totesin, että kuomua käytettäessä tuuli vaikutti yllättävän paljon veneen hallinnassa, varsinkin sivu parkkiin mentäessä. keula tuppasi karkaamaan yllättävän usein.
      Vene painaa kuitenkin n.1700kg ja kiinnittyminen oli hankalaa.
      nyt talvella asensin/ Asennutin Lewmarinin TT110 keulapotkurin teltta pressun sisällä ja odotan kuumeisesti testi ajoja.
      Flipperin koko vaihtoehdoista ( 640/670) , en ole päivääkään katunut. koska tuo kipparin tupla " nahka penkki" on aika mahtava.

      • Anonyymi

        Oliko hyvä valinta tuo Lewmar TT110 keulapotkuri?

        Ostin Flipper 670 DC:n muutama viikko sitten, ja ajattelin, että tuo keulapotkuri olisi hyvä lisä. Riittikö Lewmarissa tehot? 2-akkujärjestelmä löytyy, miten paljon tuota voi käyttää ennen kuin akku kyykkää?

        FLP ei ehkä kovin aktiivisesti lue tätä threadia, joten muidenkin kommentteja olisi kiva kuulla. Mikä keulapotkuri näihin tehtaalla asennetaan lisävarusteena? Jostain luin, että se on hieman tehoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko hyvä valinta tuo Lewmar TT110 keulapotkuri?

        Ostin Flipper 670 DC:n muutama viikko sitten, ja ajattelin, että tuo keulapotkuri olisi hyvä lisä. Riittikö Lewmarissa tehot? 2-akkujärjestelmä löytyy, miten paljon tuota voi käyttää ennen kuin akku kyykkää?

        FLP ei ehkä kovin aktiivisesti lue tätä threadia, joten muidenkin kommentteja olisi kiva kuulla. Mikä keulapotkuri näihin tehtaalla asennetaan lisävarusteena? Jostain luin, että se on hieman tehoton.

        FLP pitkästä aikaa näillä sivuilla.
        Eli, Lewmarinin tehot riittää todella hyvin kääntämään 670:n keulan kovemmassakin sivu tuulessa. Yleensä näissä keulapotkureissa asennuksen sijaintihan on äärimmäisen tärkeä.
        Flipperissä ( 670 DC) löytyy se optimaalinen tehdas asennusvaraus mahdollisimman
        edestä.
        itsellä myös tuo 2-akkujärjestelmä ja tuntuu siltä, että virta loppuu ennnemkinkin stereoista, jääkaapista ja kuskista, kun keulapotkurista.
        Kipparilehti asennutti 670HT veneeseen tuon saman keulapotkurin ( hurjaan hintaan).
        Kanattaa lukea artikkeli.


    • numerohörhötaas

      onkohan noita nyt enemmän myynnissä kuin 3,5v sitten kun kyselijä oli tuollaista ostamassa. Jos osti silloin niin voi olla että on jo vaihtanutkin venettä

      • soutamallakovaa

        Jännä juttu on noissakin eroja sitten jo veneiden määritelmissä: "nopea vene" on eri kuin "nopeusvene", nopeusvene kulkee atlantilla kuin Class D offshore, eli vähintään sataa solmua, on eri laatua kuin "nopea vene" kuin joku Miami Vice -sarjan 20-jalkainen Stingray, on luuserin vene.


      • nysvääjä
        soutamallakovaa kirjoitti:

        Jännä juttu on noissakin eroja sitten jo veneiden määritelmissä: "nopea vene" on eri kuin "nopeusvene", nopeusvene kulkee atlantilla kuin Class D offshore, eli vähintään sataa solmua, on eri laatua kuin "nopea vene" kuin joku Miami Vice -sarjan 20-jalkainen Stingray, on luuserin vene.

        miami vice vene oli Welcraft Scarabe KV merkkinen 38' jalkainen 1986 mallisarjaa jota valmistettiin ainoastaan 33kpl kopiona ohjelman veneen erikois maalauksesta.

        Näyttelijällä Don Johnssonilla oli itsellään scarabe 43 kahdella 650 hv V-12 lamborginin koneella ja oli myös mukana veneen tuotekehityksessä ja kantoi hänen nimeään, voisin kuvitella sen olleen aika muikea menijä ja hinnaltaan mielenkiintoinen...


    • FLB

      Yamarinin 47 rungoltaan oli avo veneenä super kuiva. vettä ei pärskinyt sisään juuri lainkaan, vaikka kovissa kelissä olinkin.
      Yamarinin 59DC: n keula taas seilasi edestakaisin hitaassa vauhdissa ja vasta tuulessa.
      Flipperin kun ostin, niin vettä kyllä pärskii päälle mutta veneen painon lisääntyessä keulan " soutaminen" väheni huomattavasti. Tuulilasi olisi saanut olla hiukan korkeampi, vaikka se olisikin muuttanut veneen sporttisuus ilmettä heikommaksi.
      veneen istuin penkki materiaali ei ole niin herkkä auringon valolle, kuin Yamarinin kangas penkit olivat.
      Ja jälleen myyntiä ajatellessa tuo on aika tärkeä asia.
      Sain asennettua tuon keula potkurin talviteloilla ja ajatus olisi asentaa veneeseen lämmitin.
      Olisiko vinkkejä vanhoilla 670DC:n omistajilla, miten lämmitys putkisto olisi viisain vetää perästä hytin puolelle?

      • Flipper670st

        Minkä osan keulapotkurin asennuksesta teit itse/mitä teetit ulkopuolisilla?
        Oliko kaiken kaikkiaan millainen homma?

        Itsellä 670ST ja keulapotkuri puuttuu. Pärjäähän tuolla ilmankin, mutta kyllä helpottaisi tuulisella kelillä, ja esim suluissa touhuamista. Muutoin vene on todella loistava ja kokoluokassaan suorastaan tilaihme!


      • Lämmitin

      • FLP

        Keulapotkuriasennuksessa vedin itse kaapelit keulaboxista perään akuille ja joystikin asensin kojelautaan. Asensin myös uuden päävirtakytkimen ja sulakerasian paikalleen ennen ammattimiestä. tuohon kului viikonloppu ja kori Karhu olutta.
        Kaapelireitistä jouduin kylläkin olemaan yhteydessä Kuopion tehtaaseen ja se kannatti.
        ( onneksi porakoneesta oli akku loppunut edellisenä viikoloppuna).
        670 Flipperissä riittää 110mm tunneli ja valitsin Lewmarinin T110 paketin, jonka sain sopuhintaan.
        Eli käytännössä ammattimies laminoi tunnelin, asensi moottorin ja teki kaapelikytkennät.
        Joulukuussa kelitkin suosivat vielä teltan sisällä laminointia sähkölämmittimen kanssa.


    • tmtmtm

      Huomatkaa että Vlipperi hävivi DC-veneiden vertailun jossain niistä kolmesta vene-lehdestä tänä vuonna. -> pakko olla huono!

    • Finert

      Omat kokemukset Flipperistä ovat erittäin positiiviset, nyt 3 kesää 640 dc:llä ja jos nukkuminen ei ole se juttu vaan päiväretkeily on tuo avotila todella mukavasti suunniteltu. Samoin veneen sporttisuus, sillä on oikeasti kiva ajaa. Kipparin dc testista sen verran, että kun sen lukee ja katsoo pisteytyksen ymmärtää varmaan mistä siinä on kysymys...tai siis osa ymmärtää ;)

      • Anonyymi

        Minulla nyt neljä kesää ollut 640dc ja ihan tyytyväinen olen ollut. Samoja puutteita olen itsekin huomioinut kuin täällä on kirjoiteltu, liittyen ajokuomuun. Jotenkin tuntui, että kuomulla ajaessa ja 4 hlö:ä kyydissä ja hieman tuulta niin kyllä,150hp on aika lujilla.
        Vaihdoin tänä kesänä uuden moottorin Pro XS V8 200hp ja vääntöjä Ja kulkua alkoi löytymään ihan eri tavalla, kulutus pysyi lähes samoissa matka-ajossa.
        Lisäksi laitoin automaatti trimmit ja active konetrimmin. Pohjaan laitoin keraamisen pinnoitteen, saa nähdä kuin hyvin pohja pysyy puhtaana ja kuinka helppo se on pestä syksyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla nyt neljä kesää ollut 640dc ja ihan tyytyväinen olen ollut. Samoja puutteita olen itsekin huomioinut kuin täällä on kirjoiteltu, liittyen ajokuomuun. Jotenkin tuntui, että kuomulla ajaessa ja 4 hlö:ä kyydissä ja hieman tuulta niin kyllä,150hp on aika lujilla.
        Vaihdoin tänä kesänä uuden moottorin Pro XS V8 200hp ja vääntöjä Ja kulkua alkoi löytymään ihan eri tavalla, kulutus pysyi lähes samoissa matka-ajossa.
        Lisäksi laitoin automaatti trimmit ja active konetrimmin. Pohjaan laitoin keraamisen pinnoitteen, saa nähdä kuin hyvin pohja pysyy puhtaana ja kuinka helppo se on pestä syksyllä.

        Paljon jaksaa kulkea tuolla koneella ja paljon kulutus n kanssa 30s matkanopeudella?


    • FLP

      Juuri, näin. Ainoa miinus oli kulutus. Testimoottori oli ylivuotinen vanha Verado.
      Venemessuilla oli pakko tutustua testin muihin veneisiin ja ne vasta olikin pettymyksiä.
      Keulakajuttoihin sai ryömiä pää vinossa ja tuulilasien rungot oli mehupillistä väännettyjä ja ulkotilat sitäkin ahtaampia.
      Itsellekkin Kipparilehden tilaajana testi oli surkuhupaisa.
      Se, että Flipper meni tekemään ne ylimääräiset lokin siivet perämoottorin molemmin puolin, voidaan kyllä olla montaa eri mieltä.
      Mutta kait sitä joka vuosi pitää joitakin "uudistuksia" tehdä?
      Ps. En kyllä venettä vaihtaisi noihin kilpailijoihin missään nimessä.

    • Anonyymi

      Mikä keulapotkuriksi flipper 670 veneeseen?

      Ostin Flipper 670 DC:n muutama viikko sitten, ja ajattelin, että tuo keulapotkuri olisi hyvä lisä. 2-akkujärjestelmä löytyy valmiina, miten paljon keulapotkuria voi käyttää ennen kuin akku kyykkää ja onko akulle jotain erityisvaatimuksia? Ottaa varmaan virtaa aika paljon.

      Mikä keulapotkuri näihin tehtaalla asennetaan lisävarusteena? Jostain luin, että se olisi hieman tehoton. Lewmar T110 -keulapotkuria näyttäisi saavan saksasta toimitettuna n. 800 euroon, siihen sitten asennus päälle. Mitäköhän siitä kehtaisi maksaa? Vajaa tonni varmaan riittää, ei tuohon ammattilaiselta voi mennä kuin 2 pv?

      Vähän pitää tuota kyllä miettiä, ilmankin on pärjännyt. Lähinnä olisi tosiaan sellainen "kiva lisä". Kommentteja keulapotkurin tarpeellisuudesta olisi kiva kuulla.

      • Anonyymi

        Ilmoita kun tiedät hinnan. Sama homma olisi itsellä edessä 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita kun tiedät hinnan. Sama homma olisi itsellä edessä 😊

        Ette ole oikeasti tosissanne. Tuon kokoiseen perätuuppariin keulapotkuri. Jo on aikoihin eletty. Jos veneen käsittely on vaikeaa, niin sitä kannattaa harjoitella. Hommaat vaikka babyfunnyn pariheppasella ja alat treenaamaan. Harjoitus tekee mestarin. Myöhemmin voit sinäkin sitten naureskella näille keulapotkuripelleille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette ole oikeasti tosissanne. Tuon kokoiseen perätuuppariin keulapotkuri. Jo on aikoihin eletty. Jos veneen käsittely on vaikeaa, niin sitä kannattaa harjoitella. Hommaat vaikka babyfunnyn pariheppasella ja alat treenaamaan. Harjoitus tekee mestarin. Myöhemmin voit sinäkin sitten naureskella näille keulapotkuripelleille

        Pienempäänkin koppiveneeseen kaipaisi keulapotkuria, mutta vie suhteessa liikaa tilaa sisätiloista. Jonkun babyfunin liikuttelu on helppoa kun siinä ei ole tuulipintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette ole oikeasti tosissanne. Tuon kokoiseen perätuuppariin keulapotkuri. Jo on aikoihin eletty. Jos veneen käsittely on vaikeaa, niin sitä kannattaa harjoitella. Hommaat vaikka babyfunnyn pariheppasella ja alat treenaamaan. Harjoitus tekee mestarin. Myöhemmin voit sinäkin sitten naureskella näille keulapotkuripelleille

        Pyysikö joku näkemystäsi keulapotkurin tarpeesta? Ei pyytänyt. Eli mene naureskelemaan niille 'keulapotkuripelleille' vain keskenäsi. Se on sopivaa tekemistä pikkusieluisille ihmisille. Ja jos yritit olla hauska niin ei, et ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyysikö joku näkemystäsi keulapotkurin tarpeesta? Ei pyytänyt. Eli mene naureskelemaan niille 'keulapotkuripelleille' vain keskenäsi. Se on sopivaa tekemistä pikkusieluisille ihmisille. Ja jos yritit olla hauska niin ei, et ollut.

        Samaa mieltä. Kaikki eivät ole synnynnäisiä manöveerajia niin kuin sinä. Aika ikävää tuo sinun irvailu asiasta. Moni kaipaa keulapotkuri a pienemmissäkin veneissä. Se lisää sitä paitsi turvallisuutta ja sitähän ei ole koskaan liikaa, eikö niin


    • Anonyymi

      Em. kritiikki keulapotkureita kohtaan on mielestäni aivan perusteltua. Potkurit näyttävät yleistyvän kovaa vauhtia, ja vierasvenesatamissa potkurit huutavat aamusta iltaan, kukin omalla äänellään. Olen kritisoijan kanssa täsmälleen samaa mieltä: kannattaisi opetella ajamaan sitä venettä, etenkin ahtaissa satamatiloissa. Ei se helppoa ole kun on ahdasta , tuulee ja vedessä voi olla virtauksia. Mutta sen oppii harjoittelemalla. Kun keulapotkuri huutaa tämänkokoisessa veneessä ja isommassakin, se kertoo ainakin minulle, että kippari ei hallitse venettään. Tunnetila on lähinnä säälinsekainen ärtymys.

      • Anonyymi

        Paljon enemmän meteliä syntyy muualta kuin keulapotkurista, mutta nopeammin ne manööverit hoituu keulapotkurilla vaikka hallitsisikin tilanteen ilman. Se vesisuihkujärjestelmä joka ohjaa pienvenettä joka suuntaan ois kyllä hieno (muistaakseni taisi olla viimevuonna kipparilehden testissä jossain Busterissa tms.). Sillä voi antaa automatiikan hoitaa veneen liikkeet rantautuessa ja itse hoitaa vain kiinnitykset. Kun alkaa kuulua huutoa ja viereisten veneiden tai laiturin rutinaa, silloin voi todeta, ettei kippari hallitse venettään oli siinä keulapotkuri tai ei. Ei keulapotkuri ole hallinnan tae, mutta todennäköisemmäksi se sen tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon enemmän meteliä syntyy muualta kuin keulapotkurista, mutta nopeammin ne manööverit hoituu keulapotkurilla vaikka hallitsisikin tilanteen ilman. Se vesisuihkujärjestelmä joka ohjaa pienvenettä joka suuntaan ois kyllä hieno (muistaakseni taisi olla viimevuonna kipparilehden testissä jossain Busterissa tms.). Sillä voi antaa automatiikan hoitaa veneen liikkeet rantautuessa ja itse hoitaa vain kiinnitykset. Kun alkaa kuulua huutoa ja viereisten veneiden tai laiturin rutinaa, silloin voi todeta, ettei kippari hallitse venettään oli siinä keulapotkuri tai ei. Ei keulapotkuri ole hallinnan tae, mutta todennäköisemmäksi se sen tekee.

        NaviWheel on järjestelmän nimi. Kotimaista kehitystyötä.


      • Anonyymi

        Sama sinulle, kysyttiinkö tässä keskustelussa mielipidettäsi keulapotkureista? Edelleen, ei kysytty. Aloittakaa oma keskustelu keulapotkurien turhuudesta ja omasta ylivertaisuudestanne.

        P.S. Jos todella tunnet 'säälinsekaista ärtymystä' keulapotkurin käytöstä kertoo se sinusta enemmän kuin arvaatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama sinulle, kysyttiinkö tässä keskustelussa mielipidettäsi keulapotkureista? Edelleen, ei kysytty. Aloittakaa oma keskustelu keulapotkurien turhuudesta ja omasta ylivertaisuudestanne.

        P.S. Jos todella tunnet 'säälinsekaista ärtymystä' keulapotkurin käytöstä kertoo se sinusta enemmän kuin arvaatkaan.

        Ja ylläoleva vastaukseni tietenkin 22:36 kommenttiin. Samaa mieltä 23:20 kirjoittajan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama sinulle, kysyttiinkö tässä keskustelussa mielipidettäsi keulapotkureista? Edelleen, ei kysytty. Aloittakaa oma keskustelu keulapotkurien turhuudesta ja omasta ylivertaisuudestanne.

        P.S. Jos todella tunnet 'säälinsekaista ärtymystä' keulapotkurin käytöstä kertoo se sinusta enemmän kuin arvaatkaan.

        Ohhoh, onpas täällä ärhäkkä palstapoliisi, selvästikin loman tarpeessa.

        Ja vastaus kysymykseen: kyllä. Tässä ketjussa on kyse pienestä plaanaavasta veneestä ja sen varusteista, muun muassa keulapotkurista.

        Joku totesi edellä, että muusta syntyy enemmän meteliä kuin keulapotkureista. Itse en kyllä tiedä, mikä se olisi. Vietin juuri viikon verran Ahvenanmaan satamissa, ja kyllä keulapotkurien ulvonta oman kokemuksen mukaan on ylivoimainen melusaasteen aiheuttaja.

        Eräskin isäntä peruutteli alle 10 metristä venettään puomien välistä. Vettä oli takana vaikka millä mitalla, mutta niin vaan piti kääntää veneen nokka menosuuntaan keulapotkuria huudattamalla. Mutta mikäpä siinä, jos haluaa näyttää idiootilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh, onpas täällä ärhäkkä palstapoliisi, selvästikin loman tarpeessa.

        Ja vastaus kysymykseen: kyllä. Tässä ketjussa on kyse pienestä plaanaavasta veneestä ja sen varusteista, muun muassa keulapotkurista.

        Joku totesi edellä, että muusta syntyy enemmän meteliä kuin keulapotkureista. Itse en kyllä tiedä, mikä se olisi. Vietin juuri viikon verran Ahvenanmaan satamissa, ja kyllä keulapotkurien ulvonta oman kokemuksen mukaan on ylivoimainen melusaasteen aiheuttaja.

        Eräskin isäntä peruutteli alle 10 metristä venettään puomien välistä. Vettä oli takana vaikka millä mitalla, mutta niin vaan piti kääntää veneen nokka menosuuntaan keulapotkuria huudattamalla. Mutta mikäpä siinä, jos haluaa näyttää idiootilta.

        Moottorit pärisee, stereot soi ja känniset örveltää. Sitä se meno on vähänkään isommissa vierasvenesatamissa. Pienemmissä satamissa ei satunnaiset keulapotkurin pärähdykset haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh, onpas täällä ärhäkkä palstapoliisi, selvästikin loman tarpeessa.

        Ja vastaus kysymykseen: kyllä. Tässä ketjussa on kyse pienestä plaanaavasta veneestä ja sen varusteista, muun muassa keulapotkurista.

        Joku totesi edellä, että muusta syntyy enemmän meteliä kuin keulapotkureista. Itse en kyllä tiedä, mikä se olisi. Vietin juuri viikon verran Ahvenanmaan satamissa, ja kyllä keulapotkurien ulvonta oman kokemuksen mukaan on ylivoimainen melusaasteen aiheuttaja.

        Eräskin isäntä peruutteli alle 10 metristä venettään puomien välistä. Vettä oli takana vaikka millä mitalla, mutta niin vaan piti kääntää veneen nokka menosuuntaan keulapotkuria huudattamalla. Mutta mikäpä siinä, jos haluaa näyttää idiootilta.

        Arvioisin, että jos rantautuvan/lähtevän veneen keilapotkuri tuottaa mitään vähäistä merkittävämpää tunnekuohua on myös joku muu loman/korvatulppien tarpeessa.

        Poliiseista puheenollen, niin kyllä nämä satamien nenänvartta pitkin katsovat päällikköveneilijät ovat sieltä pahimmasta päästä. On totta, että veneeen käsittelyssä on hyvä opetella käyttämään pääkonetta/koneita mahdollisimman paljon. Mutta jos joku ei (vielä) osaa/halua, niin turha siinä on alkaa jeesustelemaan.

        Pääasia on aina se, että veneen päällikkö kuljettaa alusta turvallisesti, ilman henkilö- ja kalustovaurioita (tässä järjestyksessä). Jos tämä tavoite toteutuu, ollaan jo päätavoitteet saavutettu ja lopussa on kyse tyylipisteistä. Niitä saa sitten jakaa tai olla jakamatta pikkusieluiset terassipoliisit. Näitä täydellisyyttä huokuvia hahmoja maailmasta on aina löytynyt ja löytyy edelleen.

        Teille, jotka ette vielä osaa: Antaa näiden poliisien ruikuttaa keskenään. Älkää antako heidän häiritä, vaan nautitaan kesästä. Eivät he itsekään ole täydellisiä, vaikka niin luulevatkin. Ja tosiosaajan muutenkin yleensä tunnistaa nöyrästä asenteesta eikä tuollaisesta mitä nämä esittävät.


    • Anonyymi

      Itseänikin kiinnostaa toi flipperi 670 mutta aloin miettimään, että mahtaako siinä olla suunnittelussa jotain mennyt pieleen. Miksi se reagoi tuuleen niin voimakkaasti esim. Verrattuna yamariiniin. Yamariiniin taitaa olla merikelpoisempi, mitä mieltä olette. Sillä ainaki n pärjää ilman keulapropellia kuulemma ihan mainiosti.

      • Anonyymi

        Mikä Yamariini? Kyllä minä mieluusti 63 Yamariiniini keulapotkurin ottaisin jos sille olisi tilaa, vaikka ilmankin pärjää.


    • Anonyymi

      Flipperi on ihan kelpo peli, jos siinä on keulapotkuri tai edes mela. Jos ei ole kannattaa pysyä laiturissa kunnes on saanut hankittua. Minulla on varmuuden vuoksi molemmat varamela jos vaikka katkeaa tai tulee häiriö. Näillä olen pärjännyt loistavasti. Niin ja rentoutuu kun ei tarvi kokoaika pyörittää rattia niin älyttömästi. Vaimo tykkää myös osallistua sen melan kanssa, niin silläkin on mukavaa puuhaa. Kyllä minä suosittelen flipperiä jos haluaa turvallisen veneen

    • Anonyymi

      Jos ei pärjää rantautumisessa tuon kokoluokan veneellä ilman keulapotkuria, niin tuskin hallitsee sitä merelläkään kovin hyvin. Harjoittelu on ainoa apu asiaan,oikoteitä ei ole

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe