Ovatko ne silti yhtä hyviä ja nopeita SD-sovittimen kanssa kuin valmiiksi SD-kortin kokoiset kalliimmat Class 10 SDHC-kortit? Tehdäänköhän parhaimmat kortit microSDHC-kokoisina ja laitetaan mukaan sovitin, jotta ne käyvät samalla myös tabletteihin ja älykännyköihin?
Pitäisi ostaa uusi SDHC-kortti uuteen järkkäriin...
Miksi MicroSDHC Class 10 + SD-sovitin on halvempi?
6
109
Vastaukset
Määrät ratkaisee. MicroSD:tä tehdään valtavasti SD:hen verrattuna. Micro-SD:ssä on yksi vikaantumiskohta lisää. Minä kyllästyin niihin, kun tuli korttivirheitä ja piti putsata kontakteja.
- FleshGarden
Näin on.
Flash-muistikorttien käyttöjännite on sen verran pieni, että jokainen kontaktipinta merkitsee riskiä. Ja näissä SD-sovittimissa on kaksi kontaktipintaa, joissa kummassakin on kahdeksan kontaktia. On siinä tilaa vikaantumiselle!
Kontaktipintojen toimintahäiriöitä syntyy helposti esimerkiksi ilmansaasteiden tai likaantumisen vaikutuksesta. Tällaisia häiriöitä voi muodostua jopa silloin, kun korttia on vain säilytetty pitkään tavanomaisessa pakkauksessaan.
- 54redsxz
MicroSD:n etuna on käyttökelpoisuus monissa muissakin laitteissa ehkä jo nyt ja myöhemmin. USB-liitäntään menevä MicroSD-kortinlukija on todella pieni, mistä voi olla hyötyä. RAW-kuvaajalle ei tosin ole niin hyödyllistä kopioida kuvia suoraan kännykkään tai kaverin tietokoneelle.
MicroSD:n käyttäminen SD:nä adapterilla lisää monimutkaisuutta ja virheiden mahdollisuutta. Voi tulla kontaktivikaa adapteriin, sinne koloon voi mennä likaa, pieni MicroSD hukkuu herkemmin ja vaatii aina jonkinlaisen kotelon, jos ei ole adapterissa tai laitteessa. Kiireessä voi tulla mukaan pelkkä adapteri, kun itse muistikortti olikin jossain muualla.
En tiedä, olisiko MicroSD kuitenkin kestävämpi ollessaan adapterin sisällä? Eli jos adapterin kuori tai kontaktit rikkoutuu, niin MicroSD voi olla ehjä. Vastaavassa tilanteessa varsinaisella SD-kortilla voisi olla pahemmin kusessa.
Itse ostaisin varmaan MicroSD-kortin adapterilla, koska SD-kortteja on jo kertynyt eikä täyskokoista tarvitse valita enää nopeudenkaan takia. - z---
Korttien nopeuksissa on isojakin eroja.
Class10 ei enää nykypäivänä kauheasti tarkoita mitään, koska lähes kaikki on tuota tasoa. Katso ennemmin ihan sitä Mbit/s ilmoitetttua nopeutta.
nopeampi kortti on kalliimpi. - Ainut-oikea
Kameran kortti on CompactFlash.
Muut on aika leluja.- Ainut-katoava
CompactFlashin kehitys on ollut yllättävän poukkoilevaa. Esimerkiksi muuan SanDiskin CF-standardin mukainen kortinlukija ei kyennyt edes lukemaan Sandiskin omia CF-kortteja. Ja muutamat tunnettujen valmistajien tarjoamat CF-kortit eivät aiemmin edes toimineet luotettavasti tietyissä ammattilaisille markkinoiduissa digitaalikameroissa. Niinpä näiden kameroiden käyttöohjeista löytyi luettelo niistä CF-korteista, joiden oli todettu toimivan kyseisessä kameramallissa. Lisäksi IBM:n Microdrive sekoitti pahan kerran CF-kuvioita.
Siksi CompactFlash on heikoimmillaan ollut melkoinen riesa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5035459Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1154593- 4072197
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292052Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1581112- 561028
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70935