C-Max vikalistaa

TNE

Autolla ajettu 5500km, Vikalistaa: Takapenkin turvavyö-ohjuri rikki (takuu), radio hajosi viime viikolla( takuukorjauksessa Ruotsissa). Pyyhkijänsulat ovat ihan paskat, eivät ole koskaan toimineet kunnolla, jättää kalvon ikkunaan. Tyhjäkäynti seilaa koko ajan, kone raksuttaa kuin diesel. Pakoputki hurisee, niin kuin vanha Hoover-imuri. Että tälläista! Onko muilla ollut mitään ongelmia?? Auto on hyvä ajettava ja muuten suht koht OK!

52

20178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foc

      mielenkiinnosta kysyn.

      • 1.6 bensa 100hv, Trend-varustelu.


      • foc
        TNE kirjoitti:

        1.6 bensa 100hv, Trend-varustelu.

        tyhjäkäynti ja käyntiääni ovat vähän outoja juttuja, sillä ei tuo moottori ainakaan vanhassa Focuksessa miltään dieseliltä kuulosta. Vanhempi Zetec-E sen sijaan on käyntiääneltään karheahko. Hieman väärin asennettu pakoputki saattaa aiheuttaa ylimääräisiä jurinoita, tällainen vika on nähty useammassakin autossa. Vie auto takuuhuoltoon.


      • Janne
        foc kirjoitti:

        tyhjäkäynti ja käyntiääni ovat vähän outoja juttuja, sillä ei tuo moottori ainakaan vanhassa Focuksessa miltään dieseliltä kuulosta. Vanhempi Zetec-E sen sijaan on käyntiääneltään karheahko. Hieman väärin asennettu pakoputki saattaa aiheuttaa ylimääräisiä jurinoita, tällainen vika on nähty useammassakin autossa. Vie auto takuuhuoltoon.

        Haa, olen hämmästellyt oman 1,6 Trendini röpöttävää pakoääntä, joka on suorastaan häiritsevä varsinkin takapenkillä. Täytynee käydä näyttämässä pajalla.


      • foc kirjoitti:

        tyhjäkäynti ja käyntiääni ovat vähän outoja juttuja, sillä ei tuo moottori ainakaan vanhassa Focuksessa miltään dieseliltä kuulosta. Vanhempi Zetec-E sen sijaan on käyntiääneltään karheahko. Hieman väärin asennettu pakoputki saattaa aiheuttaa ylimääräisiä jurinoita, tällainen vika on nähty useammassakin autossa. Vie auto takuuhuoltoon.

        Huollossa. Heidän mielestään moottori on ihan Ok. Pakoputkin kuuluukin "päristä" C-Maxissa. On kuulema ihan luonnollinen ominaisääni.


    • M.G

      Ford = Fix Or Repair Daily.

      Otan osaa.

    • Tyttö metsästä

      kalvon jättäminen sulista johdu.
      Laita oikean laista pesunestettä pissapojan säiliöön.
      Esim. kesällä 1/4 lasolia ja loput vettä.
      Talvella kun tuota lasolia täytyy olla enemmän niin juuri se lasoli sen kalvon tekee.

      • Onko Lasol oikean merkkinen neste tähän tarkoitukseen? Vai joku muu? Itse käytän nyt jotain Hong Kongista ostettua pesuainetta. Kyllä se aine on toiminut meidän aikaisemissa autoissa ihan kohtuullisen hyvin, ja eikä mitään kalvoja ole jäännyt. Merkkikorjaamossakin ovat myöntäneet, että C-Maxin pyyhkijät eivat ole parasta mahdollista laatua.


      • kalvot

        paljon sulista kiini,ja huulista


    • Hondalla nykyään

      Hauska kuulla, että ei Fordin laatu ole parantunut sitten Focus -02 ajoilta. Olen tietysti vilpittömän pahoillani puolestasi että sinäkin olet joutunut pettymään ala-arvoiseen autoon.
      Minulla oli koeajossa C-max muutta vein kiireesti pois kun siinä oli samanlaiset vuotavat sisemmät vetonivelet.
      Tein näköjään hyvän valinnan kun vaihdoin Fordin pois isolla välirahalla. Hondassa nyt n. 18 000 km ja koko perheemme on tyytyväisiä, pystymme jo nauramaan koko ikävälle ajalle että meillä oli Ford...

      • Sellaista se elämä on. Pidetään tätä nyt vähän aikaa ja katsellaan, jos vaikka tulevat kilometrit olisivat helpompia.


      • Hondalla nykyään.
        TNE kirjoitti:

        Sellaista se elämä on. Pidetään tätä nyt vähän aikaa ja katsellaan, jos vaikka tulevat kilometrit olisivat helpompia.

        Toivotan täydestä sydämestäni sinulle onnea että viat loppuisivat kertomaasi.
        Mutta kun meillä oli Ford Focus ghia sedan -02 niin ongelmat alkoivat tai avautuivat meille vasta kun olimme ajaneet n. 10 000 km.
        Kun olimme kärsineet n.30 000 km useita kertoja kävelymiehenä tuli mitta täyteen, kävin hakemassa sen C-max,sin koeajoon, että jos vaihtaisin uuteen. Kun koeajoimme sen, ja jotenkin tuntui että perheemme oli jotenkin saaneet mittansa täyteen Fordeista, niin kurkistin etu helmapellin alle niin, PERK... niin siellä oli ne vuotavat "apilan" muotoiset sisemmät vetonivelet!!! Silloin päätin, että jos Ford ei tee mitään tuotekehittelyä vaikka tietää varmasti vetonivel ongelman niin me emme rahoita enää heitä.
        Kalliksi tuli Ford meidän perheessämme mutta eroa ei tullut, ja näillä näkyvillä Hondan kanssa ei tulekkaan.


      • mää
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Toivotan täydestä sydämestäni sinulle onnea että viat loppuisivat kertomaasi.
        Mutta kun meillä oli Ford Focus ghia sedan -02 niin ongelmat alkoivat tai avautuivat meille vasta kun olimme ajaneet n. 10 000 km.
        Kun olimme kärsineet n.30 000 km useita kertoja kävelymiehenä tuli mitta täyteen, kävin hakemassa sen C-max,sin koeajoon, että jos vaihtaisin uuteen. Kun koeajoimme sen, ja jotenkin tuntui että perheemme oli jotenkin saaneet mittansa täyteen Fordeista, niin kurkistin etu helmapellin alle niin, PERK... niin siellä oli ne vuotavat "apilan" muotoiset sisemmät vetonivelet!!! Silloin päätin, että jos Ford ei tee mitään tuotekehittelyä vaikka tietää varmasti vetonivel ongelman niin me emme rahoita enää heitä.
        Kalliksi tuli Ford meidän perheessämme mutta eroa ei tullut, ja näillä näkyvillä Hondan kanssa ei tulekkaan.

        No kun kerran mielestäsi vetonivelrakenne on sama, niin onko jollakulla Maxin omistajista nivelet vuotaneet tai jopa kuluneet? Kyllä niitä sitten pitäisi jo ilmaantua rakenteen ollessa täysin samanlainen jos itselläsikin vanhassa Focuksessa meni alle 30 000km.


      • PAM
        mää kirjoitti:

        No kun kerran mielestäsi vetonivelrakenne on sama, niin onko jollakulla Maxin omistajista nivelet vuotaneet tai jopa kuluneet? Kyllä niitä sitten pitäisi jo ilmaantua rakenteen ollessa täysin samanlainen jos itselläsikin vanhassa Focuksessa meni alle 30 000km.

        "Hondamies" provoilee, mutta provoilkoon (Focus on todettu mm. TUV:n testeissä yhdeksi luokkansa vähävikaisemmista autoista ja uusimmassakin tutkimuksessa Focus on kärjessä voittaen luotettavuudessa esim. Avensiksen).

        No oikeaa tietoa C-Maxin nivelistä: Ongelmaa ei ole.


      • foc
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Toivotan täydestä sydämestäni sinulle onnea että viat loppuisivat kertomaasi.
        Mutta kun meillä oli Ford Focus ghia sedan -02 niin ongelmat alkoivat tai avautuivat meille vasta kun olimme ajaneet n. 10 000 km.
        Kun olimme kärsineet n.30 000 km useita kertoja kävelymiehenä tuli mitta täyteen, kävin hakemassa sen C-max,sin koeajoon, että jos vaihtaisin uuteen. Kun koeajoimme sen, ja jotenkin tuntui että perheemme oli jotenkin saaneet mittansa täyteen Fordeista, niin kurkistin etu helmapellin alle niin, PERK... niin siellä oli ne vuotavat "apilan" muotoiset sisemmät vetonivelet!!! Silloin päätin, että jos Ford ei tee mitään tuotekehittelyä vaikka tietää varmasti vetonivel ongelman niin me emme rahoita enää heitä.
        Kalliksi tuli Ford meidän perheessämme mutta eroa ei tullut, ja näillä näkyvillä Hondan kanssa ei tulekkaan.

        vetonivelen suojakumin vuotaminen mitään matkantekoa
        keskeytä. Vanha juttu, tiedossa ja korjattavissa
        oleva ongelma.


      • Haloo
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Toivotan täydestä sydämestäni sinulle onnea että viat loppuisivat kertomaasi.
        Mutta kun meillä oli Ford Focus ghia sedan -02 niin ongelmat alkoivat tai avautuivat meille vasta kun olimme ajaneet n. 10 000 km.
        Kun olimme kärsineet n.30 000 km useita kertoja kävelymiehenä tuli mitta täyteen, kävin hakemassa sen C-max,sin koeajoon, että jos vaihtaisin uuteen. Kun koeajoimme sen, ja jotenkin tuntui että perheemme oli jotenkin saaneet mittansa täyteen Fordeista, niin kurkistin etu helmapellin alle niin, PERK... niin siellä oli ne vuotavat "apilan" muotoiset sisemmät vetonivelet!!! Silloin päätin, että jos Ford ei tee mitään tuotekehittelyä vaikka tietää varmasti vetonivel ongelman niin me emme rahoita enää heitä.
        Kalliksi tuli Ford meidän perheessämme mutta eroa ei tullut, ja näillä näkyvillä Hondan kanssa ei tulekkaan.

        Minkähän peltihelman alta sä niitä apiloitas oot löytäny? Pistä ihmeessä faktaa: kuinka moneen c-maxiin tiedät sisempiä vetoniveliä rempatun? Millaisilla ajokilometreillä??

        BTW: Jaappanilaisista tiedän vain yhden harkinnanarvoisen merkin ja se ei todellakaan ole honda.


      • Hondalla nykyään.
        mää kirjoitti:

        No kun kerran mielestäsi vetonivelrakenne on sama, niin onko jollakulla Maxin omistajista nivelet vuotaneet tai jopa kuluneet? Kyllä niitä sitten pitäisi jo ilmaantua rakenteen ollessa täysin samanlainen jos itselläsikin vanhassa Focuksessa meni alle 30 000km.

        En kertonut vetonivelten mennee 30 000 km,ssä, ne kyllä vuotivat, ja huollossa vaan vähän pihdeillä olivat lemmareita yrittäneet kiristää.
        Katsokaa ja verratkaa itse sisemmän vetonivelen rakennetta se ei Fordeissa ole pyöreä.
        Lähinnä ruostuminen takaluukusta sai mittamme täyteen.
        Kyllä mielestämmme alle 2 vuoden ikäisen auton täytyisi toimia paremmin, olla käytössä, eikä korjaamolla!


      • Hondalla nykyään
        Haloo kirjoitti:

        Minkähän peltihelman alta sä niitä apiloitas oot löytäny? Pistä ihmeessä faktaa: kuinka moneen c-maxiin tiedät sisempiä vetoniveliä rempatun? Millaisilla ajokilometreillä??

        BTW: Jaappanilaisista tiedän vain yhden harkinnanarvoisen merkin ja se ei todellakaan ole honda.

        Sen koeajossa olleen C-maxin sisemmät vetonivelet olivat samanlaiset kuin vokuksessa, eivät rakenteeltaan olleet pyöreät niin kuin esim. Hondassa.
        Suosittelen että tutustuisit itse erilaisiin vetonivel rakenteisiin. Vaikea tässä on sinulle "rautalangasta vääntää".


      • Hondalla nykyään.
        foc kirjoitti:

        vetonivelen suojakumin vuotaminen mitään matkantekoa
        keskeytä. Vanha juttu, tiedossa ja korjattavissa
        oleva ongelma.

        Olet nero!
        Tiedät että vetonivelen suojakumin vuotaminen ei keskeytä matkan tekoa. Ja kaikki viat ovat todellakin korjattavissa. Mutta toi takaluukun maalauttaminen ruostevikojen takia vähän hidasti n.4 päivää matkantekoa. Mutta tarkoitat varmaan että olisin yrittänyt oppia VOORTIMIEHEKSI ja antanut vikojen vaan olla, korjaamatta.
        En pysty. Olen aika tarkka ja tallaiset viat ja häiriöt häiritsevät minua.


      • FocusMies
        Hondalla nykyään kirjoitti:

        Sen koeajossa olleen C-maxin sisemmät vetonivelet olivat samanlaiset kuin vokuksessa, eivät rakenteeltaan olleet pyöreät niin kuin esim. Hondassa.
        Suosittelen että tutustuisit itse erilaisiin vetonivel rakenteisiin. Vaikea tässä on sinulle "rautalangasta vääntää".

        Onpa huvittavaa lukea Hondamiehen kommentteja.
        Olen sitä mieltä, että sen kuvan perusteella mitä
        minä olen sinusta saanut, niin et kyllä ansaitsisikkaan Foordia autoksesi vaan todellakin jokin Hondan veroisen kulkuneuvon ( siis kulkuneuvon, ei autoa).

        Kaikissa autoissa on vikoja, se on ymmärrettävää, mutta vikojen laatu on mielestäni se ratkaiseva.

        Olen ajanut lähemmäs 200 000km eri Foordeilla, tätä nykyä vuoden 2004 Trend Focuksella ja ongelmia ei ole ollut. On mm. ollut kolme Focusta, Escortteja jne..

        Mielestäni Ford-ihmiset arvostavat autonsa tyyliä, hyviä ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta ja hyvää statusta joita itsekkin Focuksessani arvostan. Mutta Hondasta en löydä näitä hyviä puolia. Toki Hondakin voi olla hyvä auto, en tiedä kun en ole edes vaivautunut koeajamaan sellaista, ja luulenkin että Hondakin on omistajalleen melko huoleton auto.

        Joo, tässäpä mielipiteeni tähän asiaan. Itseäni ei todellakaan haittaa kaiken maailman purnauksen Focuksia kohtaan, sillä itse osaan arvostaa Focukseni laatua, yhden Peugeotin jälkeen.


      • Hondalla nykyään.
        FocusMies kirjoitti:

        Onpa huvittavaa lukea Hondamiehen kommentteja.
        Olen sitä mieltä, että sen kuvan perusteella mitä
        minä olen sinusta saanut, niin et kyllä ansaitsisikkaan Foordia autoksesi vaan todellakin jokin Hondan veroisen kulkuneuvon ( siis kulkuneuvon, ei autoa).

        Kaikissa autoissa on vikoja, se on ymmärrettävää, mutta vikojen laatu on mielestäni se ratkaiseva.

        Olen ajanut lähemmäs 200 000km eri Foordeilla, tätä nykyä vuoden 2004 Trend Focuksella ja ongelmia ei ole ollut. On mm. ollut kolme Focusta, Escortteja jne..

        Mielestäni Ford-ihmiset arvostavat autonsa tyyliä, hyviä ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta ja hyvää statusta joita itsekkin Focuksessani arvostan. Mutta Hondasta en löydä näitä hyviä puolia. Toki Hondakin voi olla hyvä auto, en tiedä kun en ole edes vaivautunut koeajamaan sellaista, ja luulenkin että Hondakin on omistajalleen melko huoleton auto.

        Joo, tässäpä mielipiteeni tähän asiaan. Itseäni ei todellakaan haittaa kaiken maailman purnauksen Focuksia kohtaan, sillä itse osaan arvostaa Focukseni laatua, yhden Peugeotin jälkeen.

        Kiva kun voin olla mielestäsi huvittava? Meillä kyllä oli huvittavuus kaukana Fordin kanssa. Olimme esim. Volvon (Ruotsalaisen) kanssa tottuneet toimivuuteen ja NORMAALIIN osien kuluneisuuteen.
        Ostimme Fokuksen vilpittömässä mielessä ja mielestämme olimme ansainneet uuden auton. Ja syy on kokonaan minun perheessämme että perustelin hankintaamme: Että Ford on vanha varma merkki!
        Kertomaasi "Ford-ihmisten" arvostukseen en uskalla ottaa kantaa? Epäillyttää kuitenkin kertomasi?
        Hyvä kun pääsemme yhteisymmärrykseen siitä että Honda voi olla huoleton auto. Todellakin. Tuntuu perheessämme että olisimme tulleet kuin kotiin, Honda on ollut meille kuin Volvo, toimiva, viaton ja mielestämme parempi ajettava kuin rimpula Vokus.
        Ei minuakaan haittaa "kaiken maailman purnaukset", mutta kerron vaan rehellisesti mitä meille on tapahtunut ja mitä olemme joutuneet kokemaan.
        Ja ei meillä rahaa niin paljon ole että voisimme kaiken maailman romut kokeilla, että kiitos sinulle että varoitit Peugeot merkistä, että osaamme pysyä siitäkin erossa.


      • era
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Kiva kun voin olla mielestäsi huvittava? Meillä kyllä oli huvittavuus kaukana Fordin kanssa. Olimme esim. Volvon (Ruotsalaisen) kanssa tottuneet toimivuuteen ja NORMAALIIN osien kuluneisuuteen.
        Ostimme Fokuksen vilpittömässä mielessä ja mielestämme olimme ansainneet uuden auton. Ja syy on kokonaan minun perheessämme että perustelin hankintaamme: Että Ford on vanha varma merkki!
        Kertomaasi "Ford-ihmisten" arvostukseen en uskalla ottaa kantaa? Epäillyttää kuitenkin kertomasi?
        Hyvä kun pääsemme yhteisymmärrykseen siitä että Honda voi olla huoleton auto. Todellakin. Tuntuu perheessämme että olisimme tulleet kuin kotiin, Honda on ollut meille kuin Volvo, toimiva, viaton ja mielestämme parempi ajettava kuin rimpula Vokus.
        Ei minuakaan haittaa "kaiken maailman purnaukset", mutta kerron vaan rehellisesti mitä meille on tapahtunut ja mitä olemme joutuneet kokemaan.
        Ja ei meillä rahaa niin paljon ole että voisimme kaiken maailman romut kokeilla, että kiitos sinulle että varoitit Peugeot merkistä, että osaamme pysyä siitäkin erossa.

        eka focus -99 80000 mittarissa josta itse ajoin 25000 seuraava uutena -02 65000 ja vaihto -04 jolla nyt ajettu 13500 eikä mitään ongelmia.Uuden olisi päässyt koeajamaan 17.12 mutta ei kerennyt tammikuussa nautiskellaan


      • mää kirjoitti:

        No kun kerran mielestäsi vetonivelrakenne on sama, niin onko jollakulla Maxin omistajista nivelet vuotaneet tai jopa kuluneet? Kyllä niitä sitten pitäisi jo ilmaantua rakenteen ollessa täysin samanlainen jos itselläsikin vanhassa Focuksessa meni alle 30 000km.

        28 000 km takana C-Max 1.6 TDCi eikä vuotoja ole havaittavissa. Alkuperäiset liimaukset näyttävät pitävän paremmin kuin pelkät klemmarit.

        Tässä vikalista 02-12/2004 (28 000 km):
        - Eberi (ei ajastimella) ei sammu ollenkaan nopeassa ajossa, vaan jää käyntiin
        - oikea sumuvalon lasi mennyt rikki kivestä. (Uusi maksoi 29 €, asensin itse.)
        - pesusuuttimet tai pesunesteletkut jäätyvät turhankin herkästi(tuulilasi, takalasi ja ajovalo)


      • Kiinnostunut
        janti kirjoitti:

        28 000 km takana C-Max 1.6 TDCi eikä vuotoja ole havaittavissa. Alkuperäiset liimaukset näyttävät pitävän paremmin kuin pelkät klemmarit.

        Tässä vikalista 02-12/2004 (28 000 km):
        - Eberi (ei ajastimella) ei sammu ollenkaan nopeassa ajossa, vaan jää käyntiin
        - oikea sumuvalon lasi mennyt rikki kivestä. (Uusi maksoi 29 €, asensin itse.)
        - pesusuuttimet tai pesunesteletkut jäätyvät turhankin herkästi(tuulilasi, takalasi ja ajovalo)

        Paljon on todellinen kulutus kyseisellä koneella? Ja miten kulkee? Oletko ollut tyytyväinen autoon yleensä?


      • Kiinnostunut kirjoitti:

        Paljon on todellinen kulutus kyseisellä koneella? Ja miten kulkee? Oletko ollut tyytyväinen autoon yleensä?

        Täällä keskikulutukset kuukausittain:
        http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=2014

        Nyt on kulutuslukemat vakioituneet 5,5 l/100km, kun ajomäärät ovat kasvaneet ja ajosuunta muuttunut. Ajelen nykyään Hyvinkäältä Loviisan suuntaan, kun aiemmin ajelin Espooseen.

        Kyllä auto kulkee ja ohin olen päässyt. Joskus tiukoissa ohituksissa kiihtyvyys loppuu kesken (110-130 km/h). Niin kauan kun ajellaan nopeusrajoituksien mukaan ei ongelmia ohitukissa ole.

        Ihan tyytyväinen olen. Sonyn CD/MP3 soitin ja etukaijarit ovat hyvä yhdistelmä (ei tarttee subbaria).


      • ekkeri
        FocusMies kirjoitti:

        Onpa huvittavaa lukea Hondamiehen kommentteja.
        Olen sitä mieltä, että sen kuvan perusteella mitä
        minä olen sinusta saanut, niin et kyllä ansaitsisikkaan Foordia autoksesi vaan todellakin jokin Hondan veroisen kulkuneuvon ( siis kulkuneuvon, ei autoa).

        Kaikissa autoissa on vikoja, se on ymmärrettävää, mutta vikojen laatu on mielestäni se ratkaiseva.

        Olen ajanut lähemmäs 200 000km eri Foordeilla, tätä nykyä vuoden 2004 Trend Focuksella ja ongelmia ei ole ollut. On mm. ollut kolme Focusta, Escortteja jne..

        Mielestäni Ford-ihmiset arvostavat autonsa tyyliä, hyviä ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta ja hyvää statusta joita itsekkin Focuksessani arvostan. Mutta Hondasta en löydä näitä hyviä puolia. Toki Hondakin voi olla hyvä auto, en tiedä kun en ole edes vaivautunut koeajamaan sellaista, ja luulenkin että Hondakin on omistajalleen melko huoleton auto.

        Joo, tässäpä mielipiteeni tähän asiaan. Itseäni ei todellakaan haittaa kaiken maailman purnauksen Focuksia kohtaan, sillä itse osaan arvostaa Focukseni laatua, yhden Peugeotin jälkeen.

        edes kirjoittanut että yhdellä foordilla ajanut 200tkm..., montako fordia pitää omistaa että pääsee moiseen kilometrimäärään?


      • gubbe
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Kiva kun voin olla mielestäsi huvittava? Meillä kyllä oli huvittavuus kaukana Fordin kanssa. Olimme esim. Volvon (Ruotsalaisen) kanssa tottuneet toimivuuteen ja NORMAALIIN osien kuluneisuuteen.
        Ostimme Fokuksen vilpittömässä mielessä ja mielestämme olimme ansainneet uuden auton. Ja syy on kokonaan minun perheessämme että perustelin hankintaamme: Että Ford on vanha varma merkki!
        Kertomaasi "Ford-ihmisten" arvostukseen en uskalla ottaa kantaa? Epäillyttää kuitenkin kertomasi?
        Hyvä kun pääsemme yhteisymmärrykseen siitä että Honda voi olla huoleton auto. Todellakin. Tuntuu perheessämme että olisimme tulleet kuin kotiin, Honda on ollut meille kuin Volvo, toimiva, viaton ja mielestämme parempi ajettava kuin rimpula Vokus.
        Ei minuakaan haittaa "kaiken maailman purnaukset", mutta kerron vaan rehellisesti mitä meille on tapahtunut ja mitä olemme joutuneet kokemaan.
        Ja ei meillä rahaa niin paljon ole että voisimme kaiken maailman romut kokeilla, että kiitos sinulle että varoitit Peugeot merkistä, että osaamme pysyä siitäkin erossa.

        On se kumma kun se honda on niin hyvä ja kestävä, mutta silti sillä on samanlainen palsta...


      • era
        ekkeri kirjoitti:

        edes kirjoittanut että yhdellä foordilla ajanut 200tkm..., montako fordia pitää omistaa että pääsee moiseen kilometrimäärään?

        mää jätän sen sulle,ajan itse max. 3 vuotta yhdellä.


      • janti kirjoitti:

        Täällä keskikulutukset kuukausittain:
        http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=2014

        Nyt on kulutuslukemat vakioituneet 5,5 l/100km, kun ajomäärät ovat kasvaneet ja ajosuunta muuttunut. Ajelen nykyään Hyvinkäältä Loviisan suuntaan, kun aiemmin ajelin Espooseen.

        Kyllä auto kulkee ja ohin olen päässyt. Joskus tiukoissa ohituksissa kiihtyvyys loppuu kesken (110-130 km/h). Niin kauan kun ajellaan nopeusrajoituksien mukaan ei ongelmia ohitukissa ole.

        Ihan tyytyväinen olen. Sonyn CD/MP3 soitin ja etukaijarit ovat hyvä yhdistelmä (ei tarttee subbaria).

        1.6 koneella. Syö mielestäni aika kohtuuttomasti. Edellinen auto, Scenic 2.0l, vei 8.2l/100km.


      • TNE kirjoitti:

        1.6 koneella. Syö mielestäni aika kohtuuttomasti. Edellinen auto, Scenic 2.0l, vei 8.2l/100km.

        Eili tuo 5,5 l/100km on dieselin kulutus. 1.6 TDCi ei syö milellään bensaa.

        Totta on että 1.6 bensakoneella C-Max vie noin 8-8,5l/100km (=aika paljon).
        Tässä muutama tilastotieto 1.6 bensan kulutuksesta:
        http://tankkaus.com/cardata.php?nr=2768
        Kulutus 1.8 bensalla:
        http://tankkaus.com/cardata.php?nr=3685

        Tämä puolustaakin samankokoisen dieselin tai 1.8 bensan hankintaa kulutuksen ja kulunkin puolesta. Ainut negatiivinen puoli diesel vaihtoehdossa onkin hintaero = 5500 € (Trend)


      • Klempo
        era kirjoitti:

        mää jätän sen sulle,ajan itse max. 3 vuotta yhdellä.

        Hei

        Omakohtaisia kokemuksia c-max 1.6 trendista.

        Ainoat viat

        takaturvavyöt rullalla ( vaihdettiin uudet )
        keskikyynärnoja löysä ( vaihdettiin uusi )

        Käyntiääni hivenen pörisevä, mutta ei häiritsevä.
        Pakko sanoa että on loistava auto kaupunkiajossa.
        Hyvä näkyvyys ja ajo-ominaisuudet

        Ja vetonivelistä ei ole ollut huolta tässäkään focuksessa, sillä itsellä myös ajoautona 1.8 TDCI vuosimallia 2000 jolla ajettu 230 tkm eikä mitään huolia vetonivelistä

        Terv Klempo


      • Alihankkija
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        En kertonut vetonivelten mennee 30 000 km,ssä, ne kyllä vuotivat, ja huollossa vaan vähän pihdeillä olivat lemmareita yrittäneet kiristää.
        Katsokaa ja verratkaa itse sisemmän vetonivelen rakennetta se ei Fordeissa ole pyöreä.
        Lähinnä ruostuminen takaluukusta sai mittamme täyteen.
        Kyllä mielestämmme alle 2 vuoden ikäisen auton täytyisi toimia paremmin, olla käytössä, eikä korjaamolla!

        Heh...

        Taitaa hondakaverillakin poskia punottaa pienen ajan jälkeen kun kuulee että ruostuu ne hondan luukutkin. Vikahan ei ole Ford; MB; Toyota; BMW yms. suunnittelijoissa / tuotekehitteliöissä vaan alihankkijan tuotekehittelyssä... Heh heh... suu repeää kun hondan luukut ruostuu... No lykka till... kait ne veholla osaa homman hoitaa kotiin...


      • Alihankkija!
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Olet nero!
        Tiedät että vetonivelen suojakumin vuotaminen ei keskeytä matkan tekoa. Ja kaikki viat ovat todellakin korjattavissa. Mutta toi takaluukun maalauttaminen ruostevikojen takia vähän hidasti n.4 päivää matkantekoa. Mutta tarkoitat varmaan että olisin yrittänyt oppia VOORTIMIEHEKSI ja antanut vikojen vaan olla, korjaamatta.
        En pysty. Olen aika tarkka ja tallaiset viat ja häiriöt häiritsevät minua.

        niin. lue edellinen viestini niin... taivas sinullekkin repeää...


      • janti kirjoitti:

        Eili tuo 5,5 l/100km on dieselin kulutus. 1.6 TDCi ei syö milellään bensaa.

        Totta on että 1.6 bensakoneella C-Max vie noin 8-8,5l/100km (=aika paljon).
        Tässä muutama tilastotieto 1.6 bensan kulutuksesta:
        http://tankkaus.com/cardata.php?nr=2768
        Kulutus 1.8 bensalla:
        http://tankkaus.com/cardata.php?nr=3685

        Tämä puolustaakin samankokoisen dieselin tai 1.8 bensan hankintaa kulutuksen ja kulunkin puolesta. Ainut negatiivinen puoli diesel vaihtoehdossa onkin hintaero = 5500 € (Trend)

        Kyllä sen asian ymmärsin. Puhuinkin viestissä omasta autostani.


      • foc
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Olet nero!
        Tiedät että vetonivelen suojakumin vuotaminen ei keskeytä matkan tekoa. Ja kaikki viat ovat todellakin korjattavissa. Mutta toi takaluukun maalauttaminen ruostevikojen takia vähän hidasti n.4 päivää matkantekoa. Mutta tarkoitat varmaan että olisin yrittänyt oppia VOORTIMIEHEKSI ja antanut vikojen vaan olla, korjaamatta.
        En pysty. Olen aika tarkka ja tallaiset viat ja häiriöt häiritsevät minua.

        Ei se nyt maailmaa kaada jos 4 vuotta vanhaan autoon vaihdetaan maahantuojan laskuun uusia osia. Ennakoitava korjaamokäynti siinä missä määräaikaishuollot ym.


      • jonha
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Kiva kun voin olla mielestäsi huvittava? Meillä kyllä oli huvittavuus kaukana Fordin kanssa. Olimme esim. Volvon (Ruotsalaisen) kanssa tottuneet toimivuuteen ja NORMAALIIN osien kuluneisuuteen.
        Ostimme Fokuksen vilpittömässä mielessä ja mielestämme olimme ansainneet uuden auton. Ja syy on kokonaan minun perheessämme että perustelin hankintaamme: Että Ford on vanha varma merkki!
        Kertomaasi "Ford-ihmisten" arvostukseen en uskalla ottaa kantaa? Epäillyttää kuitenkin kertomasi?
        Hyvä kun pääsemme yhteisymmärrykseen siitä että Honda voi olla huoleton auto. Todellakin. Tuntuu perheessämme että olisimme tulleet kuin kotiin, Honda on ollut meille kuin Volvo, toimiva, viaton ja mielestämme parempi ajettava kuin rimpula Vokus.
        Ei minuakaan haittaa "kaiken maailman purnaukset", mutta kerron vaan rehellisesti mitä meille on tapahtunut ja mitä olemme joutuneet kokemaan.
        Ja ei meillä rahaa niin paljon ole että voisimme kaiken maailman romut kokeilla, että kiitos sinulle että varoitit Peugeot merkistä, että osaamme pysyä siitäkin erossa.

        että Honda on parempi ajettava kuin Ford. Itse koeajoin Honda Civicin ennen viimeistä face liftiä, ja siinä oli kyllä kaikkien aikojen tunnottomin ohjaus. Toivottavasti uusi Hondasi ei ollut Civic, ajonautinto saattaa tippua melkoisesti. Focus on nimittäin yksi kaikkein parhaimmista ajettavuuden suhteen.

        Edellinen autoni oli Focus 1.6 farkku, jota ei kertaakaan korjattu, pyyhkimet sulat ja sisätilan matto vaihdettiin kerran. Suurin pettymys oli se, että arvo oli laskenut paljon, varsinkin Ford-liikkeissä.

        Omistin myös Honda Civicin -97, siinä oli yksi vika ainoastaan, jota ei saatu korjattua, vinkuvat jarrut. Muuten huoleton peli sekin, hienoisia miinuksia oli siinäkin hiukan tunnoton ohjaus ja heikohko kantavuus.


      • -m-
        jonha kirjoitti:

        että Honda on parempi ajettava kuin Ford. Itse koeajoin Honda Civicin ennen viimeistä face liftiä, ja siinä oli kyllä kaikkien aikojen tunnottomin ohjaus. Toivottavasti uusi Hondasi ei ollut Civic, ajonautinto saattaa tippua melkoisesti. Focus on nimittäin yksi kaikkein parhaimmista ajettavuuden suhteen.

        Edellinen autoni oli Focus 1.6 farkku, jota ei kertaakaan korjattu, pyyhkimet sulat ja sisätilan matto vaihdettiin kerran. Suurin pettymys oli se, että arvo oli laskenut paljon, varsinkin Ford-liikkeissä.

        Omistin myös Honda Civicin -97, siinä oli yksi vika ainoastaan, jota ei saatu korjattua, vinkuvat jarrut. Muuten huoleton peli sekin, hienoisia miinuksia oli siinäkin hiukan tunnoton ohjaus ja heikohko kantavuus.

        Kyllähän tolla Focuksella on jämäkkä ajaa. Tosin mun yli 20 vuotta vanhassa Porsche 944:ssa on silti parempi ajettavuus.... Niin kesällä kuin talvella.
        Focus on vm.2001 limited.


      • Henry
        Hondalla nykyään. kirjoitti:

        Toivotan täydestä sydämestäni sinulle onnea että viat loppuisivat kertomaasi.
        Mutta kun meillä oli Ford Focus ghia sedan -02 niin ongelmat alkoivat tai avautuivat meille vasta kun olimme ajaneet n. 10 000 km.
        Kun olimme kärsineet n.30 000 km useita kertoja kävelymiehenä tuli mitta täyteen, kävin hakemassa sen C-max,sin koeajoon, että jos vaihtaisin uuteen. Kun koeajoimme sen, ja jotenkin tuntui että perheemme oli jotenkin saaneet mittansa täyteen Fordeista, niin kurkistin etu helmapellin alle niin, PERK... niin siellä oli ne vuotavat "apilan" muotoiset sisemmät vetonivelet!!! Silloin päätin, että jos Ford ei tee mitään tuotekehittelyä vaikka tietää varmasti vetonivel ongelman niin me emme rahoita enää heitä.
        Kalliksi tuli Ford meidän perheessämme mutta eroa ei tullut, ja näillä näkyvillä Hondan kanssa ei tulekkaan.

        Ei syytä vaihtaa vetarirakennetta perinteiseen(=kalliimpaan), koska kauppa käy...
        Muistuu mieleen nuo Taunuksen kiinniprässätyt kardaaninivelet...Jyrinästä jos halus hetkeksi eroon oli vaihdettava koko kardaaniakseli(vanha vaihdossa,tehdaskorjattu tilalle) ja muuttuiko tämäkään typerä rakenne mihinkään...Ei, koska autoa ostettiin silti...


      • Kiinnostunut
        Henry kirjoitti:

        Ei syytä vaihtaa vetarirakennetta perinteiseen(=kalliimpaan), koska kauppa käy...
        Muistuu mieleen nuo Taunuksen kiinniprässätyt kardaaninivelet...Jyrinästä jos halus hetkeksi eroon oli vaihdettava koko kardaaniakseli(vanha vaihdossa,tehdaskorjattu tilalle) ja muuttuiko tämäkään typerä rakenne mihinkään...Ei, koska autoa ostettiin silti...

        Oli kaiken maailman automiesten mielestä vetarien rakenne sitten mikä tahansa, en ole vielä kuullut yhdenkään C-Maxin vetarin vuotavan tai rikkoontuneen? Vai onko?


      • Terhakkain1
        janti kirjoitti:

        Täällä keskikulutukset kuukausittain:
        http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=2014

        Nyt on kulutuslukemat vakioituneet 5,5 l/100km, kun ajomäärät ovat kasvaneet ja ajosuunta muuttunut. Ajelen nykyään Hyvinkäältä Loviisan suuntaan, kun aiemmin ajelin Espooseen.

        Kyllä auto kulkee ja ohin olen päässyt. Joskus tiukoissa ohituksissa kiihtyvyys loppuu kesken (110-130 km/h). Niin kauan kun ajellaan nopeusrajoituksien mukaan ei ongelmia ohitukissa ole.

        Ihan tyytyväinen olen. Sonyn CD/MP3 soitin ja etukaijarit ovat hyvä yhdistelmä (ei tarttee subbaria).

        Hauskaa luettavaa, kun eri automerkkien omistajat purnaavat keskenään kenellä on parempi auto. Mulla on bemari ja harkitsen Focuksen laittamista, kun sitä on mulle kehuttu? Kannattaako?


    • Joissakin C-Maxeissa olevat sulat ovat epäkuranttia tavaraa eli liian löysät. Pyyhintä aivan surkeata. Sulat saa vaihtaa takuuseen, näin kävi meillä eilen. Tämän uusi sarja on vähän jäykempää ja pitäis kestää vähän pitempään.

    • mitoc

      onkos

      • Ajokortti, pankkikortti, luottokortti, Plussakortti, s-etukortti, kela-kortti...lompakossa on monta muutakin korttia näiden lisäksi. Mitä korttia kaipailet?


      • ei opi ford
        TNE kirjoitti:

        Ajokortti, pankkikortti, luottokortti, Plussakortti, s-etukortti, kela-kortti...lompakossa on monta muutakin korttia näiden lisäksi. Mitä korttia kaipailet?

        ei tunnu fordi viisastuvan millään,ei tuota ymmärrä miksi ford jatkaa autojen valmistusta korjaamatta vikoja millään lailla, no asiakkaat karttaa jo nyt ja lisää myynnit tippuu,huono kello kauas kuuluu jo monta vuotta,


      • kyllä oppii ford
        ei opi ford kirjoitti:

        ei tunnu fordi viisastuvan millään,ei tuota ymmärrä miksi ford jatkaa autojen valmistusta korjaamatta vikoja millään lailla, no asiakkaat karttaa jo nyt ja lisää myynnit tippuu,huono kello kauas kuuluu jo monta vuotta,

        Oppiihan se foordikin. Nyt tuota C-maxia ei enää valmisteta


    • eipä maxsit kestä

      täältähän noita maxsin tarinoita löytyy.eipä ole kovin mairittelevia.

    • Fordistisesti

      Ford C-Max 1,6 diesel 2005 vuosimallia alkaa olla seitsemän vuotta ikää ja normaali kilometrimäärä takana. Vikalista: Peruutusvalokytkin, muistaakseni 35,-€ vaihtotöineen. Siinäpä se sitten olikin. Kesärenkaat meni uusiksi viime kesänä ja akku edellisenä talvena, mutta nehän eivät ole auton vikoja vaan normaalia kulumista. Ajettavuus on loistava, diesel kuluttaa matka-ajossa siististi ajaen himpan yli neljä litraa/100km. Talvellakin jää alle viiden litran kun ajelee rajoitusten mukaan. Ainoa miinus on, ettei Fordia ole ollut järkevää vaihtaa, koska todennäköisesti se toinen (järkevän hintainen) auto olisi merkistä ja mallista riippumatta huonompi jo uutena, eikä taatusti olisi yhtä kestävä. On selvää, että koska autolla alkaa olla jo ikää, niin siinä alkaa ilmetä iän tuomia kulumisvikoja, mutta seitsemän vuoden kestotestillä autolle voi antaa kouluarvosanan 10 Edellisellä Ford Focuksella ajoin viisi huoletonta vuotta ja seuraavakin autoni on tietenkin Ford, vaikka aina autoa vaihtaessani koeajan monta muutakin merkkiä, todetakseni ne jo koeajossa huonommiksi monessa suhteessa. Itäautot eivät esimerkiksi koskaan ole sopineet vartalolleni (190cm), vaan ovat tarkoitettuja naisille ja poikasille.

    • veljes

      Juu en tiedä teistä mutta foortia en enää IKINÄ osta.

    • köf

      Vikaa pukkaa päälle foordikansalle...

      hahhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      vaihtakaa jo nyt koslanne toiseen merkkiin.............

    • köf

      minä en muita merkkejä huoli kun foordi,

    • köf

      Kaimani hyvä...pysy sinä vaan foordissa..





      hihhhiiiiiiiiiiiiii

      • Ford GT 40

        Muiden automerkkien käyttäjät antaa erittäin pätevän kuvan itsestään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe