Olen todella ahdistunut somesta. En ole fb:ssä mutta tunnen itseni friikiksi sen takia kun en ole. Jos liityn, pelkään että tyhjänä kumiseva elämäni paljastuu koko maailmalle. Yksityisyyden menetys on kaamea ajatus. Toisaalta tunnen että menetän paljon kun en pysy "ajan hermolla" ja ystävien saanti voi vaarantua vain siksi etten ole tuossa hemmetin naamakissa. Kuinka paljon fb:ssä voi kontrolloida yksityisyyttään? MItä jos haluaa seurata sellaisia sivustoja joita ei halua jakaa yleisenä tietona tai ylipäätään? Oletteko muut yksinäiset oikeasti hyötyneet fb:stä? Arvostaisin hyviä vastauksia.
Facebookista...
11
<50
Vastaukset
- Fbonpaskaa
Ei siitä hyödy mitenkään. Oon ajatellut poistaa oman profiilini jo pitkän aikaa
- 143
Eihän sinne ole pakko kirjoittaa kuin mitä haluaa. Jos ei mitään kirjoita niin tuskinpa siitä mitään paljastuukaan. Siellä voi piilottaa paljon erilaisia asioita kaikilta tai vain osalta käyttäjiä. Yksityisyysasetukset tosin eivät ole aina toimineet kunnolla joten ei kannata laittaa sinne mitään liian yksityistä. Vaikea sanoa miten paljon siitä on hyötyä. Kokeilemallahan se selviää.
- 7000
Facebookissa ei ole yksinäiselle muuta kuin pelit.
- eroja.on
En minäkään ole Facessa. Kaikki muut tuntemani ihmiset ovat. Tunnen pari yksinäisyydessä elävää eivätkä he kuulemma päivitä sinne muuta kuin jotain läppää sekä mielenkiinnonkohteistaan joskus jotain juttua. Esim. "kävi lenkillä ja paita oli niin märkä että siitä pystyi puristamaan hikeä" tai "kuunteli pitkästä aikaa Guerilla Radion ja fiilisteli nuoruusmuistoissa". Siis nämä ovat keksittyjä esimerkkejä toki.
Vain osa fb:hen kuuluvista päivittää tapahtumiaan, joihin liittyy sosiaaliset suhteet. Tässä on myös avoimuudessa eroja: sosiaalisia suhteita koskevat päivitykset (esim. "oli x:n ja y:n kanssa xxx:n keikalla") ovat tyypillisiä ihmisille, jotka ovat muutenkin tosi avoimia ja tilittävät paljon elämästään, kun taas varovaisemmat päivitykset (esim. "luki kirjan x") on tyypillisempiä ihmisille, joille yksityisyys on muutenkin tärkeä asia elämässä. - Kungpao
Erosin vast'ikään Facebookista, koska en enään jaksanut muitten " hyvämielisiä-päivityksiä ", koska se on osoitus kaikesta siitä, mitä muilla on ja mitä sinulla ei tule koskaan tulemaan. Toinen; miksi erosin oli, kun aloin punnitsemaan asioita mm. siitä kantilta, että moikkaisivatko nämä Facebook-kaverit ja kuinka moni heistä jäisi kyselemään kuulumisia, jos kävelen vastaan?
- kokemuksesta
FB tekee yksinäisestä ihmisestä vielä yksinäisemmän. Jos oikeassa elämässä ei ole tuttuja ja kavereita, joiden kans on tekemisissä, niin FB:ssä ei ainakaan. Yrittää vaan epätoivoisesti olla kaveria puolitutuille ja huomaa, ettei ketään kiinnosta omat asiat. Jää ulkopuolelle ihan niin kuin oikeastikin.
Itse koitan osallistua kommentointiin ja tykkäyksiin, mutta usein vain huomaan, että istun ja seuraan olisiko jotain viestiä tai mitään minulle.?...no ei ole.Ei liioin kaveripyyntöjä tule, itse on yritettävä pyytää kaveriksi jotenkin lailla tuttua....ja pakkeja tulee. mulla on n.50 "kaveria" joista itse olen pyytänyt 47, loput kolme ihan lähisukulaisia, joiden kanssa ei liioin paljon yhteistä ole.
Roikun kuitenkin siellä päivittäin ja odotan ihmettä tapahtuvaksi.- Miity
Niin se on, huomattu ettei siitä saa kuin mielipahaa, jos sitä kautta ystäviä hakee. Ihan höpö höpö paikka. Ketä oikeasti kiinnostaa??!! Neuvon silti, että aina voi itse osallistua siellä keskusteluihin, eihän siitä haittaa ole ???, väliin huvittaa, kuin ihmisillä on tarve olla esillä!!!! Ja porista liirumlaarum paskaa niiden kans kelle vois soittaakin. Siis haloo!!!!
- n27mamamam
Siellä ilmoitetaan ainakin yleisistä tapahtumista joihin kannattaa osallistua.
- sinis----e
Tein tämän viikon alussa profiilin sinne. 0 kaveria kun en äitiä viitsi kaveriksi pyytää.
- Avve
Pyydä niitä itse tai poistu. Kaksi vaihtoehtoa!!! Kaikkia tuntemiasi ihmisiä.
- 7000
Jospa hän ei tunne ketään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025