terve taas kaikki siivekkäät ja muutkin pyrtöilijät. Onpa hiton kurja keli kun sataa losottaa vettä ja pesä on kostea . Pittää pyytää viereisen pesän tilhiä tilkkimään risujen välit. Joko,olette talit siemenet ja kaurat varanneet joulunpyhiksi?Minulla on kaikki pivossa vain kalat puuttuu. Pittää niitäkkii varata kun kaiki ei syö itikan lihhoo niin on jottain mitä panna nokan ettee.Laulu puolesta on luvannut vastata töyhtöhyyppä,kun se pyrähtää aina joulun viettoon lämpimästä. Minnuu arveluttaa ,että miten se käki on pärjännyt ekonsa kanssa ja emullako hautomiset jatkuu. Taitaa tulla ylikypsiä munia niistä ,kun niin innolla haotomaan pannoo.
siivet notkeat
120
2697
Vastaukset
- harakka
Minäkin yritän täällä sadetta pidellä hatarassa pesässä. Uros lähti jouluruokaa hankkimaan, mutta miten se näin kauan kestää, kun sikala on naapurissa. Taitaa olla pyryharakoiden perässä. Tois edes pari risua, että lämpö säilyis.
- japanitar
Voi teitä ressuja...Jouluruokaa olen teille ainakin varannut, toivottavasti muutkin teidät muistavat , ja helpottavat oloanne näin sateellakin.. Kyllä se tästä vielä ehtii muuttuakin tuo sää.
- kana
niin-minne lie kukko poikennut,itse olin jo aamupäivällä uutta ortta katselemassa eilisen rytäkän jälkeen.
Että pitää näin joulun alla ruveta vielä kukkoileen!
Puistattaa niin että sulat tärisee.Ja vielä kastuivat tuolla tuulessa ja sateessa.
Että se siitä joulusta,kot kot.
Ps.Kumpi on suurempi,emun vai strutsin muna,olin näkevinäni aika suuren munan kylässä käydessäni. - pyryharakka
ukkoas meilläpäin. Pyrstösulat tuppaa vaan kastumaan, kun tuota sadetta piisaa. Onneksi mulla nuo hautomiset on takanapäin ja poikasetkin kohta lentokykyisiä.
- emu
pyryharakka kirjoitti:
ukkoas meilläpäin. Pyrstösulat tuppaa vaan kastumaan, kun tuota sadetta piisaa. Onneksi mulla nuo hautomiset on takanapäin ja poikasetkin kohta lentokykyisiä.
Voi miten sydäntä riipaisevat nuo sinun sanasi "...ja poikasetkin kohta lentokykyisiä". Olen tässä emuisäksitulovaiheessa nyt niin herkkänä että kaikki lintujen lentämiseen viittaavat puheet saavat emunkyyneleen vyörimään pitkin nokkaa kaulan kautta munille - tietävät emualkiot kyynelkopseesta että ei ole maailma hyvä mihin ovat tulossa. Koskaan ei tiu emutipuja tule lentokykyisiksi!!! Ei koskaan!!!
Itken ja haudon. - harakka
pyryharakka kirjoitti:
Vettä hylkivän sulkapeitteen kanssa tuli kotiin, minähän senkin olin sukinut. Hieman pesänrakennusaineita oli, mutta olikin matkalla tavannut lokkiherran ja joulukalaa oli tuonut.
Pesästähän nuo ovat täälläkin lentäneet, mutta näin sateella tulevat aina joskus siipien alle sadetta pitelemään. - pyryharakka
emu kirjoitti:
Voi miten sydäntä riipaisevat nuo sinun sanasi "...ja poikasetkin kohta lentokykyisiä". Olen tässä emuisäksitulovaiheessa nyt niin herkkänä että kaikki lintujen lentämiseen viittaavat puheet saavat emunkyyneleen vyörimään pitkin nokkaa kaulan kautta munille - tietävät emualkiot kyynelkopseesta että ei ole maailma hyvä mihin ovat tulossa. Koskaan ei tiu emutipuja tule lentokykyisiksi!!! Ei koskaan!!!
Itken ja haudon.tulis todellisuus tylynä vastaan, jos haudotkin emukukon munia niin tuleekohan.........., näin varovaisena vihjeenä ;)
- emu
pyryharakka kirjoitti:
tulis todellisuus tylynä vastaan, jos haudotkin emukukon munia niin tuleekohan.........., näin varovaisena vihjeenä ;)
Sekäettä munat on haudonnassa, pienet ja pilkulliset plus suuret ja valkoiset.
Emukukko, sekö olenkin? Tunnen yhden kalakukon, kovin on vaisu kaveri: ruma ja hiljainen. Ainoa asia mikä siinä on sympaattista on sen lentokyvyttömyys.
Pari viikkoa vileä tätä haudontaa ja sitten rumba alkaa, kuoret maahan ja safkan hakuun.
En valita vieläkään. En. Perkele.
Haudi! - yopollo
harakka kirjoitti:
Vettä hylkivän sulkapeitteen kanssa tuli kotiin, minähän senkin olin sukinut. Hieman pesänrakennusaineita oli, mutta olikin matkalla tavannut lokkiherran ja joulukalaa oli tuonut.
Pesästähän nuo ovat täälläkin lentäneet, mutta näin sateella tulevat aina joskus siipien alle sadetta pitelemään.ei ollut samanlaista joulukalaa kuin viime yönä työpaikan alakerrassa lemusi. Luulen että on siinä matkalla pakkaus hajonnut ja kalat juoksevat karkuun kun kannen avaa.
- emu
Moi kottis!
Mulla haudonta jatkuu. Tähtään tuohon vuodenvaihteeseen, se on laskettu aika. Uusi vuosi - uudet emut. Arvaa olenko jo hermona? Olen. Jauhan purkkaa. Airwaves Breathe Free Mentholmint -purkkaa.
Ei taida lentotaitoisia nämä liukkaat kelit liiemmin haitata. Minä lensin pyrstölleni kun kävin kirjastoautolla ja postissa. Jätin isyyslomahakemuksen. Luulen että sellainen pitää olla.
Kirjastosta lainasin kirjan jossa on kuvia vanhoista lentokoneista ja kolme linturuokakirjaa. Hui!
Vettä sataa ja on jo pimeää. Jouluvalot huutavat lunta.
Käyn kuivaamaan munia nyt. Tsirp!- kottarainen
munien hautominen ja mene iskemään välillä joulupuuronkeittäjää ,ettet vain jää munien päälle sateessa jouluvaloja katseleen. Se olisi minusta kauheaa. Yksien munien tähden jokin tolkku pittää olla hautomisessakin eikun munien päältä haku päälle..
- emu
kottarainen kirjoitti:
munien hautominen ja mene iskemään välillä joulupuuronkeittäjää ,ettet vain jää munien päälle sateessa jouluvaloja katseleen. Se olisi minusta kauheaa. Yksien munien tähden jokin tolkku pittää olla hautomisessakin eikun munien päältä haku päälle..
Totta viserrät.
Ei tämä joululta tunnu, iso lintu puussa röhnöttämässä munakasan päällä. Jouluvaloihinkin alan jo kyllästyä.
Joulupuuronkeittäjä?!? Yhden kuhankeittäjäpariskunnan tunnen, liekö tuo joulupuuronkeittäjä samanlaista siivekästä lajia. Kuhankeittäjien huumorintajusta pidän, kuka selvä- ja täysjärkinen voi ottaa noin hullun sukunimen.
Hohhoijaa.
Teen jotain. On pirun yksinäinen ja vetämätön olo. Munille en jaksa puhua pälpättää enää kun ne eivät vastaa.
Olen kuin särjetty ruoko jota elämän virta kuljettaa.
Mutta en valita piruvie!
Nyt haudon ja tuumin. - kirjosieppo
emu kirjoitti:
Totta viserrät.
Ei tämä joululta tunnu, iso lintu puussa röhnöttämässä munakasan päällä. Jouluvaloihinkin alan jo kyllästyä.
Joulupuuronkeittäjä?!? Yhden kuhankeittäjäpariskunnan tunnen, liekö tuo joulupuuronkeittäjä samanlaista siivekästä lajia. Kuhankeittäjien huumorintajusta pidän, kuka selvä- ja täysjärkinen voi ottaa noin hullun sukunimen.
Hohhoijaa.
Teen jotain. On pirun yksinäinen ja vetämätön olo. Munille en jaksa puhua pälpättää enää kun ne eivät vastaa.
Mutta en valita piruvie!
Nyt haudon ja tuumin.niinpä... sellaisia me välillä ollaan, sellaisia superkurjia murtuneita ruokoja. Mutta pälpättää pitää silti, eihän mistään muuten mitään tule !:)
- emu
kirjosieppo kirjoitti:
niinpä... sellaisia me välillä ollaan, sellaisia superkurjia murtuneita ruokoja. Mutta pälpättää pitää silti, eihän mistään muuten mitään tule !:)
Pälpätän pälpätän mutta jotenkin on noloa tällaisen karskin uroksen munille höpöttää puussa. Ajattele.
- kirjosieppo
emu kirjoitti:
Pälpätän pälpätän mutta jotenkin on noloa tällaisen karskin uroksen munille höpöttää puussa. Ajattele.
ja kuuntelen, ja kuulostaa ihan kivalta !:)
- kottarainen
emu kirjoitti:
Totta viserrät.
Hohhoijaa.
Mutta en valita piruvie!
Nyt haudon ja tuumin.jouluntunnelma tule ,ei kun kuhankeittäjän kimppuun ja joulupuurot porisemaan. Osta vaikka kultahely niistähän linnut tykkää ja mene vain joukkoon mukaan tulipa minista sitten hyytelöä tai jäätelöä.Pane laulut soimaan ja kinkku tirisemään ,niin potkii jo tunnelmat sisään ja alkaa alkaa kulkuset kilikkaa..
- emu
kottarainen kirjoitti:
jouluntunnelma tule ,ei kun kuhankeittäjän kimppuun ja joulupuurot porisemaan. Osta vaikka kultahely niistähän linnut tykkää ja mene vain joukkoon mukaan tulipa minista sitten hyytelöä tai jäätelöä.Pane laulut soimaan ja kinkku tirisemään ,niin potkii jo tunnelmat sisään ja alkaa alkaa kulkuset kilikkaa..
Kuuntelen sylvian joululaulua ja nyyhkytän. Tippa nokassa.
Tiedätkö. Katselen noita munia jo vähän sillä silmällä että,,,että,,,näen ne jo herkullisena emunmunakokkelin aineksena, en niinkään versovina emun eläminä. Teenkö väärin jos nyt viimetipassa paistan niistä juusto-omeletin tai käytän niitä taatelikakkuun?
Hämärtyy ja harmittaa.
Nokka pystyssä silti.
Hau DON !!! - yopollo
emu kirjoitti:
Kuuntelen sylvian joululaulua ja nyyhkytän. Tippa nokassa.
Tiedätkö. Katselen noita munia jo vähän sillä silmällä että,,,että,,,näen ne jo herkullisena emunmunakokkelin aineksena, en niinkään versovina emun eläminä. Teenkö väärin jos nyt viimetipassa paistan niistä juusto-omeletin tai käytän niitä taatelikakkuun?
Hämärtyy ja harmittaa.
Nokka pystyssä silti.
Hau DON !!!ovat ok eli hedelmöittyneitä, sisällä on alkio eikä siitä saa aikaan omelettia.
Jos taas on käynyt perinteisesti että ovat tuhkamunat, niin sanoakseni, älä riko, sieltä pölähtää nenään noinkin pitkän haudonnan jälkeen sellainen lemaus että palokunta antaa saastevaroituksen. - emu
yopollo kirjoitti:
ovat ok eli hedelmöittyneitä, sisällä on alkio eikä siitä saa aikaan omelettia.
Jos taas on käynyt perinteisesti että ovat tuhkamunat, niin sanoakseni, älä riko, sieltä pölähtää nenään noinkin pitkän haudonnan jälkeen sellainen lemaus että palokunta antaa saastevaroituksen.Kekkasin. Paketoin ne joulupaperiin ja lähettelen ystäville joululahjoiksi. Aloitan joulumunaperinteen. Pääsiäismunaperinne on jo.
Paketoin nyt. - kottarainen
kirjosieppo kirjoitti:
ja kuuntelen, ja kuulostaa ihan kivalta !:)
joko piparit laatikossa ja totit laitettuna ja odotteletko vieraita käymään. Mitä sulle muuten kuuluu ? Minä olen käynyt vanhuksia tervehtimässä ja joulumieltä itselleni etsimässä.
- kirjosieppo
kottarainen kirjoitti:
joko piparit laatikossa ja totit laitettuna ja odotteletko vieraita käymään. Mitä sulle muuten kuuluu ? Minä olen käynyt vanhuksia tervehtimässä ja joulumieltä itselleni etsimässä.
kun lupailinhan minä aina silloin tällöin tänne pyrähdellä! Ja sen joulun yritän tehdä sydämeen kuunnellen lintujen laulua, ja vaikkapa laulujen sanoja. Esim. sellaisia, että ... ehkä taakse jo jäänyt on lohduttomuus, kun onhan joulun sanoma kuin uusi mahdollisuus. Antaa se ainaskin jonkinmoisen toivon tuikkeen sydämeen !:)
Joulumieltä sinullekin !:) - kottarainen
kirjosieppo kirjoitti:
kun lupailinhan minä aina silloin tällöin tänne pyrähdellä! Ja sen joulun yritän tehdä sydämeen kuunnellen lintujen laulua, ja vaikkapa laulujen sanoja. Esim. sellaisia, että ... ehkä taakse jo jäänyt on lohduttomuus, kun onhan joulun sanoma kuin uusi mahdollisuus. Antaa se ainaskin jonkinmoisen toivon tuikkeen sydämeen !:)
Joulumieltä sinullekin !:)niin surusta huolimatta voi itselleen saada tai tehdä niihin olosuhteisiin itseään tyydyttävän joulun .Minulla on vielä kukko viinissä pehmenemässä ,mutta huomenissa huikkaan sen uunniin .Kinkkua en voi syödä. Pittäähän sitä matojakin varata kun voi linnut parveilla pesällä. Se on kivaa. Kiitos samoin sullekin joulua!
- yopollo
pitkät yöt että rasittaa toden teolla. Ei tämä kaamoksessa puurtaminen ole mitään valkoisen pöllön työtä.
- emu
Ei ole yöeläjille herkkua tämä aika ei. Jos vielä asuu jossain missä ei aurinko edes nouse.
Toista se on nämä eteleän "aikainen lintu madon nappaa"-linnut kun ei ole aikaista kuin vasta myöhään eikä ole matojakaan.
Minä en tiedä mikä minä olen. Kai joku hämärähiipijälahkoon kuuluva laji.
*Hautoo.* - japanitar
emu kirjoitti:
Ei ole yöeläjille herkkua tämä aika ei. Jos vielä asuu jossain missä ei aurinko edes nouse.
Toista se on nämä eteleän "aikainen lintu madon nappaa"-linnut kun ei ole aikaista kuin vasta myöhään eikä ole matojakaan.
Minä en tiedä mikä minä olen. Kai joku hämärähiipijälahkoon kuuluva laji.
*Hautoo.*..vai hämärähiipijälahkoon..*nauraa..*
- Redbull
japanitar kirjoitti:
..vai hämärähiipijälahkoon..*nauraa..*
siivekkäiden ketju tarkoitettu jollekin "ornitologiselle" salaseuralle? Teidän jutut on niin himmeitä että vaatii vähintään jonkin koodin hallinnan että ne aukeaa normaalijärkiselle. Katsoitteko muuten elokuvan Kaunis mieli? Oli tosi hyvä leffa!
- yopollo
Redbull kirjoitti:
siivekkäiden ketju tarkoitettu jollekin "ornitologiselle" salaseuralle? Teidän jutut on niin himmeitä että vaatii vähintään jonkin koodin hallinnan että ne aukeaa normaalijärkiselle. Katsoitteko muuten elokuvan Kaunis mieli? Oli tosi hyvä leffa!
Jos ei lehmä lennä niin totta sentään punainen sonni.
- Redbull
yopollo kirjoitti:
Jos ei lehmä lennä niin totta sentään punainen sonni.
coming to take you away hihii, they are coming to you away hahaa, hihii hahaa.....
- yopollo
Redbull kirjoitti:
coming to take you away hihii, they are coming to you away hahaa, hihii hahaa.....
lentäjänä lienet tömäyttänyt puuta päin. Suosittelen että laskeudut ja selvität pääsi.
Meiksi koetti laulaa lasten kissalle biisin jostain tintistä joka roikkuu häkissä,niin tää mokoma kaivoi lähtökuopat mun käsivarsiin alle nano sekunnin ja painu korvat suihkuhävittäjä asennossa sohvan taakse piiloon,aika epämusikaallisia noi katit.
- Tikli
Mut ylhäällä orressa vielä on vain
se häkki mi sulkee mun sirkuttajain,
ja vaiennut vaikerrus on vankilan;
oi, murheita muistaa ken vois laulajan! - yopollo
vissiin että se häkki on piilossa sohvan takana.
- sielunelämää
Ootpahan pökö, se meni sinne vaanimaan ja ny heti sitä häkkitipua etsimään. Emu vois olla tulossa, mut kun se hautoo, koita jotain muuta.
- mies 50+
sielunelämää kirjoitti:
Ootpahan pökö, se meni sinne vaanimaan ja ny heti sitä häkkitipua etsimään. Emu vois olla tulossa, mut kun se hautoo, koita jotain muuta.
En kerenny vetäseen kun vain alun niin joulu jou...,niin silloin mentiin???Lapsetkin epäili,että se lähtö saattoi johtua mun äänestä???
- oppia
mies 50+ kirjoitti:
En kerenny vetäseen kun vain alun niin joulu jou...,niin silloin mentiin???Lapsetkin epäili,että se lähtö saattoi johtua mun äänestä???
Jos nyt yhdessä olette päättäneet, että se johtui lauluäänestä, niin kisulihan tarvitsee totuttelua.
Menepä aamulla varhain hakemaan oikea hiiri ja päästät sen sitten vapaaksi ja kun lapset kirkuu ja vaimo hyppää pöydälle ja huutaa iiiiik ja kissa ryntäilee perässä, silloin sinä kajautat parhaan joululaulusi, luulisi siinä mirrinkin ymmärtävän koko ruljanssin tarkoituksen. - koiras
oppia kirjoitti:
Jos nyt yhdessä olette päättäneet, että se johtui lauluäänestä, niin kisulihan tarvitsee totuttelua.
Menepä aamulla varhain hakemaan oikea hiiri ja päästät sen sitten vapaaksi ja kun lapset kirkuu ja vaimo hyppää pöydälle ja huutaa iiiiik ja kissa ryntäilee perässä, silloin sinä kajautat parhaan joululaulusi, luulisi siinä mirrinkin ymmärtävän koko ruljanssin tarkoituksen.kun naaraksella on munat, mitähän se niillä
tekee? - poikaseni
koiras kirjoitti:
kun naaraksella on munat, mitähän se niillä
tekee?Naaras hautoo niitä ja joskus voi uroollakin ne hautua.
- Mies 50+
oppia kirjoitti:
Menepä aamulla varhain hakemaan oikea hiiri ja päästät sen sitten vapaaksi ja kun lapset kirkuu ja vaimo hyppää pöydälle ja huutaa iiiiik ja kissa ryntäilee perässä, silloin sinä kajautat parhaan joululaulusi, luulisi siinä mirrinkin ymmärtävän koko ruljanssin tarkoituksen.Ensiksikin asun eri osoitteessa,mut on jo ulkoistettu ja toisekseen se kolli sai jäädä,mut sen hermo kyllä on rautaa yleensä,kerrankin tuli yksi autoilija sanoon,että teidän katti on kuolleena tuolla tien vieressä,mutta paskat tää vaan oli päättäny vetästä päikkärit tien poskessa.
- kottarainen
Mies 50+ kirjoitti:
Ensiksikin asun eri osoitteessa,mut on jo ulkoistettu ja toisekseen se kolli sai jäädä,mut sen hermo kyllä on rautaa yleensä,kerrankin tuli yksi autoilija sanoon,että teidän katti on kuolleena tuolla tien vieressä,mutta paskat tää vaan oli päättäny vetästä päikkärit tien poskessa.
jätä kolli sikseen ,kun on taitanut tulla niin omistajiinsa. Tai on kuin sinä ,joka kätkee pinnan alle ja vuodattaa kyyneleitä ,kun kukaan ei huoma tai näe.Joko olet glögin mausteet varannut ,etteivät pääse loppumaan ,kun kanelilla ja mantelilla on nyt tosi kova kysyntä.Onko ulkoistusprojekti jouluksi katkeamassa vai miten olet ajatellut sitä viettää?
- yopollo
poikaseni kirjoitti:
Naaras hautoo niitä ja joskus voi uroollakin ne hautua.
ovat huonoja hautojia siinä mielessä että munat hajoavat, joko kuoriutumalla tai muuten vaan leviävät käsiin.
Mulla oli aiemmin parakiitti, joka oli rakastunut peilikuvaansa. Muni sille joka vuosi kasan munia ja hautoi niitä sitten uskollisesti niin kauan että otin ne vihdoin pois haisemasta. Yritti usein senkin jälkeen vielä uudella pesyeellä. Taitava hautomaan siinä mielessä ettei koskaan hajottanut munia. - Mies 50+
kottarainen kirjoitti:
jätä kolli sikseen ,kun on taitanut tulla niin omistajiinsa. Tai on kuin sinä ,joka kätkee pinnan alle ja vuodattaa kyyneleitä ,kun kukaan ei huoma tai näe.Joko olet glögin mausteet varannut ,etteivät pääse loppumaan ,kun kanelilla ja mantelilla on nyt tosi kova kysyntä.Onko ulkoistusprojekti jouluksi katkeamassa vai miten olet ajatellut sitä viettää?
Se on yks musta möykky meiksin elämässä
- kirjosieppo
Mies 50+ kirjoitti:
Pitää ottaa se niin, että vaikka maailma ympärillä pauhaa, sydän nauttii joulurauhaa. Eikö?
- kirjosieppo
yopollo kirjoitti:
ovat huonoja hautojia siinä mielessä että munat hajoavat, joko kuoriutumalla tai muuten vaan leviävät käsiin.
Mulla oli aiemmin parakiitti, joka oli rakastunut peilikuvaansa. Muni sille joka vuosi kasan munia ja hautoi niitä sitten uskollisesti niin kauan että otin ne vihdoin pois haisemasta. Yritti usein senkin jälkeen vielä uudella pesyeellä. Taitava hautomaan siinä mielessä ettei koskaan hajottanut munia.minkälainen lintulajike se on? Papukaijako ?
- yopollo
kirjosieppo kirjoitti:
minkälainen lintulajike se on? Papukaijako ?
joo, sellainen pienenpuoleinen, tai ei kovin iso siis. Kova keskustelemaan, kuului ulos pihalle asti.
- yopollo
Mies 50+ kirjoitti:
tapoja viettää joulua. Nuoruudessani lensin monena jouluna ulos saariston ulkokiville viettämään joulunaikaa sinne, kynttilänvaloon ja koleaan kämppään keskelle talvimyrskyjä. Nykyisinkin kun on vain mahdollisuus vietän joulun omassa rauhassa.
- kottarainen
Mies 50+ kirjoitti:
se alkoi ;synnytyksestä.Mutta sinulta on vaatinut varmaan itseltäsi paljon tunnustaa se miltä se todella tuntuu. Kuule monelle se on sitä.Onneksi tänä vuonna vain kaksi pyhää ja aatto. Minulle se on rauhoittumisen aikaa ja lupaan muistaa sinuakin tuossa klo 23: n aikoihin ja huikkasta atmösvääriin terveiset ihan ääneen . VÄhitellen se möykky sulaa...
kottarainen kirjoitti:
se alkoi ;synnytyksestä.Mutta sinulta on vaatinut varmaan itseltäsi paljon tunnustaa se miltä se todella tuntuu. Kuule monelle se on sitä.Onneksi tänä vuonna vain kaksi pyhää ja aatto. Minulle se on rauhoittumisen aikaa ja lupaan muistaa sinuakin tuossa klo 23: n aikoihin ja huikkasta atmösvääriin terveiset ihan ääneen . VÄhitellen se möykky sulaa...
Tää joulu jota nyt myydään ei ole missään tekemisissä kristuksen syntymän kanssa,ja jos vähänkin viitsii katsoa ympärilleen niin voi vain kuvitella mitä juhlakalu sanoisi tästä touhusta,tuli mieleen tarina ku se putsas kirkosta kauppiaat (tulikohan siitä joulukuusi)kuuseen
- yopollo
RamiKS kirjoitti:
Tää joulu jota nyt myydään ei ole missään tekemisissä kristuksen syntymän kanssa,ja jos vähänkin viitsii katsoa ympärilleen niin voi vain kuvitella mitä juhlakalu sanoisi tästä touhusta,tuli mieleen tarina ku se putsas kirkosta kauppiaat (tulikohan siitä joulukuusi)kuuseen
oli aikoinaan kirkolta tietoinen valinta nimittää vanha Auringonjumalan syntyjuhla oman jumalansa syntymäpäiväksi. Eli pakanajuhla on kyllä tuhansia vuosia vanhempaa perua, eppäilee yopollo, tarvittaessa tyhmyyden tai oppineisuuden irvikuvana.
- kottarainen
RamiKS kirjoitti:
ole ostonhuumaa,vaan ihan muuta. Jokaisen itse on tehtävä valinta ,mitä se merkitsee ja miksi sitä vietetään.Joulua voi viettää tunnelmaisesti ,vaikka siihen tulisi pieniä tai isoja mustia lankoja ja eikä haittaa vaikka kyynelvirtakin kulkisi ,koska me olemme hyväksyttyjä ihan sellaisina kuin olemme glögitettynä tai ilman. Muuten olet oikeassa joulun kaupallisuudesta,ihan säälittää ihmiset kun silmät lahjojen oston hurmasta selällään juoksevat pitkin katuja.
- Sintarapi
kottarainen kirjoitti:
ole ostonhuumaa,vaan ihan muuta. Jokaisen itse on tehtävä valinta ,mitä se merkitsee ja miksi sitä vietetään.Joulua voi viettää tunnelmaisesti ,vaikka siihen tulisi pieniä tai isoja mustia lankoja ja eikä haittaa vaikka kyynelvirtakin kulkisi ,koska me olemme hyväksyttyjä ihan sellaisina kuin olemme glögitettynä tai ilman. Muuten olet oikeassa joulun kaupallisuudesta,ihan säälittää ihmiset kun silmät lahjojen oston hurmasta selällään juoksevat pitkin katuja.
Missä on kaupallisen joulun ylistys- ja puolustuspuheenvuoro? 110 % ihmisistä vastustaa kaupallista joulua ja 240 % meistä juoksee kieli maassa lahjojen perässä. Voiko suurin osa ihmisistä olla väärässä?
- kottarainen
Sintarapi kirjoitti:
Missä on kaupallisen joulun ylistys- ja puolustuspuheenvuoro? 110 % ihmisistä vastustaa kaupallista joulua ja 240 % meistä juoksee kieli maassa lahjojen perässä. Voiko suurin osa ihmisistä olla väärässä?
mutta kaupungin katukuvasta otos. Jokainen sa tehdä ihan niinkuin lystää ilman huonoa omaatuntoa tai vaikka sen kanssa. Minä olen oman tieni kulkija tässäkin asiassa.
- yopollo
Sintarapi kirjoitti:
tilanne kun yleensä vastustaa kaupallista joulua, mutta tänä jouluna meni kymmenen vuoden tienestit.
Enkä ole vielä ostanut lahjoja kenellekään. - Sintarapi
yopollo kirjoitti:
tilanne kun yleensä vastustaa kaupallista joulua, mutta tänä jouluna meni kymmenen vuoden tienestit.
Enkä ole vielä ostanut lahjoja kenellekään.Kerro tarkemmin!
- kirjosieppo
yopollo kirjoitti:
oli aikoinaan kirkolta tietoinen valinta nimittää vanha Auringonjumalan syntyjuhla oman jumalansa syntymäpäiväksi. Eli pakanajuhla on kyllä tuhansia vuosia vanhempaa perua, eppäilee yopollo, tarvittaessa tyhmyyden tai oppineisuuden irvikuvana.
sekö sieltä sumerista, josta palvonta sitten levisi kaikkialle maailmaan ?
Tsirp Sinullekin!:) - yopollo
kirjosieppo kirjoitti:
sekö sieltä sumerista, josta palvonta sitten levisi kaikkialle maailmaan ?
Tsirp Sinullekin!:)lennellä, huu vaan sinnekin. Täälläkin taisi pakanallisina aikoina olla juhla, missä riemuittiin päivän kääntymistä pidemmäksi. Aurinkoahan siinä kiitettiin siitä että nyt suostui yleensä paistamaan. Nyt tuntuu olevan suuttunut siitä että puhutaan vain joulusta eikä paista ollenkaan.
- yopollo
Sintarapi kirjoitti:
Kerro tarkemmin!
piti vaihtaa.
- Sintarapi
yopollo kirjoitti:
piti vaihtaa.
Ok.
- kirjosieppo
yopollo kirjoitti:
lennellä, huu vaan sinnekin. Täälläkin taisi pakanallisina aikoina olla juhla, missä riemuittiin päivän kääntymistä pidemmäksi. Aurinkoahan siinä kiitettiin siitä että nyt suostui yleensä paistamaan. Nyt tuntuu olevan suuttunut siitä että puhutaan vain joulusta eikä paista ollenkaan.
niin on kuin yötä koko ajan, koska auringolla taitaa olla jonkinmoiset pesäpäivät meneillään näihin aikoihin. Mutta eiköhän se siitä taas lepy!:)
Ps. Katsoin lintukirjasta, että "asio" tarkoittaa latinankielellä yöpöllö sarvilla. Yöpöllö onkin siis oikeastaan sarvipöllö !:) - yopollo
kirjosieppo kirjoitti:
niin on kuin yötä koko ajan, koska auringolla taitaa olla jonkinmoiset pesäpäivät meneillään näihin aikoihin. Mutta eiköhän se siitä taas lepy!:)
Ps. Katsoin lintukirjasta, että "asio" tarkoittaa latinankielellä yöpöllö sarvilla. Yöpöllö onkin siis oikeastaan sarvipöllö !:)Sellaisia en ole vielä päästäni löytänytkään.
Muuten on meillä vanha suomalainenkin nimi yöpöllö, samalla lajilla toinen vanha nimi kissapöllö ja nykyinen virallinen ornitologinen nimi lehtopöllö. Nimi yöpöllö kuvaa parhaiten lehtopöllön elintapoja. Koska se vaatii pimeää, ei ole levinnyt Keski-Suomea pohjoisemmaksi, siellä yöt ovat kesällä liian valoisia. Kissapöllö on taas ääntä kuvaava, ruotsalaisillakin on sama nimi käytössä (kattuggla). - kirjosieppo
yopollo kirjoitti:
Sellaisia en ole vielä päästäni löytänytkään.
Muuten on meillä vanha suomalainenkin nimi yöpöllö, samalla lajilla toinen vanha nimi kissapöllö ja nykyinen virallinen ornitologinen nimi lehtopöllö. Nimi yöpöllö kuvaa parhaiten lehtopöllön elintapoja. Koska se vaatii pimeää, ei ole levinnyt Keski-Suomea pohjoisemmaksi, siellä yöt ovat kesällä liian valoisia. Kissapöllö on taas ääntä kuvaava, ruotsalaisillakin on sama nimi käytössä (kattuggla).ettei ole sarvia !:) Mutta kyllä sellainen sarvipöllökin on lintukirjan mukaan olemassa. Sen latinankielinen nimi on "asio otus".
Lintujen nimissä minulla onkin tässä ollut aikamoinen opetteleminen, koska olen ne aikoinaan oppinut (ja unohtanut) på svenska. Ja siksipä tietysti on vaikeuksia yhdistää sellaista mitä ei oikein tiedä sellaiseen mitä ei oikein muista. Mutta ja no, tässähän sitä oppii, jos oppii !:)
God Natt ! - yopollo
kirjosieppo kirjoitti:
ettei ole sarvia !:) Mutta kyllä sellainen sarvipöllökin on lintukirjan mukaan olemassa. Sen latinankielinen nimi on "asio otus".
Lintujen nimissä minulla onkin tässä ollut aikamoinen opetteleminen, koska olen ne aikoinaan oppinut (ja unohtanut) på svenska. Ja siksipä tietysti on vaikeuksia yhdistää sellaista mitä ei oikein tiedä sellaiseen mitä ei oikein muista. Mutta ja no, tässähän sitä oppii, jos oppii !:)
God Natt !on kyllä tuttu lintu. Kuvittaa ainoata kansiin päässyttä kaunokirjallista juttuani, vaikkei siis ole tarkoitettu tekijän kuvaksi.
Siihen juttuun liittyi sellainen lapsuuden muisto tuosta linnusta. - kirjosieppo
Mies 50+ kirjoitti:
että eihän jouluna välttämättä tarvi touhottaa, joulumieli voi tulla muutenkin !:)
Iloista Joulua Sinulle,
t.kirjosieppo
- pikkulintu.
Minulla olisi munat valmiina, vaan mistä
löytyisi niille hautoja?- käki
Hautoja löytyy. Kaivavat niitä juuri tuolla hautausmaalla.
- pikkulintu.
käki kirjoitti:
Hautoja löytyy. Kaivavat niitä juuri tuolla hautausmaalla.
Etsin hautojaa, joka laskeutuisi munieni päällä,
että ne alkaisivat lämmetä. - käki
pikkulintu. kirjoitti:
Etsin hautojaa, joka laskeutuisi munieni päällä,
että ne alkaisivat lämmetä.Samanlainen minäkin olen, aina tungen munani toisten pesin.
Kukkuu. - pikkulintu.
käki kirjoitti:
Samanlainen minäkin olen, aina tungen munani toisten pesin.
Kukkuu.jo käyny ton sheriffin pesällä?
- käki
pikkulintu. kirjoitti:
jo käyny ton sheriffin pesällä?
shhh!
- yopollo
kalojen joukossa on suuhautojakin.
- emu
Pistin munat pakettiin ja postiin, onneksi posti on auki nyt lauantainakin. Siivoan pesän ja olen kutsunut käen pikkujouluun tähän avaraan pesääni. Ostin neljä pulloa glögiä jolla kostutan pitkän ja kuivan kurkkuni. Käki tulee kännissä, ei se mitään tarvitse. Pipareita paistan vielä.
Jo olenkin nyt juhlatuulella. Munatonna.
Siivoan nyt.- kottarainen
ikävä munia ,kun ihan ulkomaille laitoit ,mutta onneksi sulla on käki ,joka kukahtelee sinulle iloksi tai harmiksi. Pidätkö muuten vaaleasta vai tummasta glögistä.Minulla on harmina tuo kukko . Se onkyllä sellainen kiekuja ,että monta kertaa oon meinannut kirvestä näyttää tai paremminkin ulko-ovea. Ei sitten mikään kelpaa,kun ei ole tottunut luonnonlintujen kanssa elämään vaan peuhuuttaa kanojaan tarhassa.
- emu
kottarainen kirjoitti:
ikävä munia ,kun ihan ulkomaille laitoit ,mutta onneksi sulla on käki ,joka kukahtelee sinulle iloksi tai harmiksi. Pidätkö muuten vaaleasta vai tummasta glögistä.Minulla on harmina tuo kukko . Se onkyllä sellainen kiekuja ,että monta kertaa oon meinannut kirvestä näyttää tai paremminkin ulko-ovea. Ei sitten mikään kelpaa,kun ei ole tottunut luonnonlintujen kanssa elämään vaan peuhuuttaa kanojaan tarhassa.
Säästin yhden munan. Veivaan siitä jouluksi tujakan munatotin.
Tumma glögi on hyvää. Rusinoin ja mentelein.
En tiennyt että sinulla on teerenpeliä kukon kanssa. Kiva pari perhealbumissa. Mustavalkoinen kuva.
Jos se kukko on siellä, taidan käydä moikkaamassa kanoja. Vien niille pienet tonttulakit. Ja ehkä vähän pikkujoulupeuhaamme.
Juhlatunnelmissa munaneni. - kottarainen
emu kirjoitti:
Säästin yhden munan. Veivaan siitä jouluksi tujakan munatotin.
Tumma glögi on hyvää. Rusinoin ja mentelein.
En tiennyt että sinulla on teerenpeliä kukon kanssa. Kiva pari perhealbumissa. Mustavalkoinen kuva.
Jos se kukko on siellä, taidan käydä moikkaamassa kanoja. Vien niille pienet tonttulakit. Ja ehkä vähän pikkujoulupeuhaamme.
Juhlatunnelmissa munaneni.Ei mulla mitään teerenpeliä ole ,kun kiusa se tuo kuko on.Ei ole kuvia eikä muutakaan. Laitankin sen huomenissa kanatarhaansa antamaan joulupeuhuutukset kanoilleen ,niin saan olla joulutunnelmissa ihan kenen kanssa haluan ja maiskutella tumma glögiä kera lisukkeiden.Käydä aattohartaudessa ja kuulostella tulisiko kenties joulu-ukko oveen koputtelee.Kaikesta huolimatta käy kanoille hatut viemässä niin näet millainen narsisti se kukko on. Tunnelmoiden
- emu
kottarainen kirjoitti:
Ei mulla mitään teerenpeliä ole ,kun kiusa se tuo kuko on.Ei ole kuvia eikä muutakaan. Laitankin sen huomenissa kanatarhaansa antamaan joulupeuhuutukset kanoilleen ,niin saan olla joulutunnelmissa ihan kenen kanssa haluan ja maiskutella tumma glögiä kera lisukkeiden.Käydä aattohartaudessa ja kuulostella tulisiko kenties joulu-ukko oveen koputtelee.Kaikesta huolimatta käy kanoille hatut viemässä niin näet millainen narsisti se kukko on. Tunnelmoiden
Pitäisi olla pikkujoulutunnelma mutta ei. Kun siivosin jäin kuuntelemaan matkaradiosta jolulauluja. Tapanikansaa ja katrihelenaa ja karitapiota ja kaikkia niitä sekä varpusta jouluaamuna ja sitä sirkuttajaa häkissä. Itkettää. Eihän joulu eikä pikkujoulu ole surunjuhla. Muistan ne joulut kun olin pikkuemu. Mitähän itkemistä siinä on? En ymmärrä.
Lämmitän glögiä. Ehkä mieleni virkoaa. Ajattelin laittaa kynttilöitä tähän pesään mutta siinä voi käydä niin kuin viime jouluna. Pesä paloi. Munatkin.
Tyydyn noihin jouluvaloihin nyt.
Laitan kattilan hellalle. Tämä tästä lähtee. - kottarainen
emu kirjoitti:
Pitäisi olla pikkujoulutunnelma mutta ei. Kun siivosin jäin kuuntelemaan matkaradiosta jolulauluja. Tapanikansaa ja katrihelenaa ja karitapiota ja kaikkia niitä sekä varpusta jouluaamuna ja sitä sirkuttajaa häkissä. Itkettää. Eihän joulu eikä pikkujoulu ole surunjuhla. Muistan ne joulut kun olin pikkuemu. Mitähän itkemistä siinä on? En ymmärrä.
Lämmitän glögiä. Ehkä mieleni virkoaa. Ajattelin laittaa kynttilöitä tähän pesään mutta siinä voi käydä niin kuin viime jouluna. Pesä paloi. Munatkin.
Tyydyn noihin jouluvaloihin nyt.
Laitan kattilan hellalle. Tämä tästä lähtee.on itkukin ja siihen liittyvät muistot.Lapsuuden joulut ovat parhainta ,koska niillä on ovat vuosien myötä tulleet kultareunukset.Minulle Kari Tapio on paras mitä maanpäällä on.Lauluääni aivan mahtava.Glögittele iisisti ja laitahan ruisrääkällesi jouluterveiset ,kun kuitenkin tuntuu ikävä olevan.
- emu
kottarainen kirjoitti:
on itkukin ja siihen liittyvät muistot.Lapsuuden joulut ovat parhainta ,koska niillä on ovat vuosien myötä tulleet kultareunukset.Minulle Kari Tapio on paras mitä maanpäällä on.Lauluääni aivan mahtava.Glögittele iisisti ja laitahan ruisrääkällesi jouluterveiset ,kun kuitenkin tuntuu ikävä olevan.
Pikkujoulubiletykset käynnissä! Meillä on hauskaa. Näkisitpä käen. Kerromme munavitsejä ja juomme glögiä, käki on kännissä. Käki kertoi ylihauskan tuhkamunavitsin. En voi keroa sitä tässä kun meillä on tämä sefrhiffi. Käki kukkuu, on mentävä katsomaan mikä hädättömyys häntä vaivaa.
Lämmitän lisää glhöghiä. Känniin mennään. - yopollo
emu kirjoitti:
Pikkujoulubiletykset käynnissä! Meillä on hauskaa. Näkisitpä käen. Kerromme munavitsejä ja juomme glögiä, käki on kännissä. Käki kertoi ylihauskan tuhkamunavitsin. En voi keroa sitä tässä kun meillä on tämä sefrhiffi. Käki kukkuu, on mentävä katsomaan mikä hädättömyys häntä vaivaa.
Lämmitän lisää glhöghiä. Känniin mennään.ettei käy kuin tilhille, sirisevät vain ja lentelevät päin ikkunoita.
- kirjosieppo
emu kirjoitti:
Lämmitän lisää glhöghiä. Känniin mennään.eikä joulua ootellessa muutenkaan saa meluta, koska jokuhan voi tulla sinne pesäkolon ikkunan taa ..., ajatelkaas sitä !:)
- yopollo
kirjosieppo kirjoitti:
eikä joulua ootellessa muutenkaan saa meluta, koska jokuhan voi tulla sinne pesäkolon ikkunan taa ..., ajatelkaas sitä !:)
kanssa pitää olla välilöissä, tosin helppoa pöllölle. Jos haukutaan pöllöksi, haukutaan usein myös tontuksi.
- kirjosieppo
yopollo kirjoitti:
kanssa pitää olla välilöissä, tosin helppoa pöllölle. Jos haukutaan pöllöksi, haukutaan usein myös tontuksi.
No, ei kannata välittää, koska symbolikirjan mukaan tonttujen ja pöllöjen vertauskuvallisuus vaihtelee melkoisesti !:)
Päivä oli niin kiireinen, että nyt vasta ehdin oksalle istahtaa. Juttelut on näköjään jatkuneet, täytyypi niitä vähän lueskella, ja mennä yöpuulle.
Tsirp ja Hyvää Yötä !
- Ilolintu
vähän kokeilemassa taas kuinka 50 kelpaisi vapailla markkinoilla. Hyvinhän olisi ollut vientiä:) Kunhan vielä kysyntä ja tarjonta kohtaisi. Siis miten pokata mies joka olisi itselle mieleen? Kaikki todelliset komistukset käyvät vain näyttäytymässä baarissa ja lähtevät pois jättäen kuolaavat naiset kaipailemaan.
- emu
Jatka vaan etsintää. Aikainen lintu madon nappaa. Mene sinne heti aamulla.
Kyllä sinä sen oikean koiraan löydät vielä, ties vaikka jo ensi keväänä jo merkkaatte reviirinne ja kannatte risuja puun oksalle. Pääset munille.
Minulla oli käen kanssa pikkujoulut eilen ja menimme jatkoille kanalaan. Siellä oli vapaata tipua orret notkollaan. Kukko oli viinissä. Coq au vin.
Menen nukkumaan. Taas morkkis. - yopollo
tyytyvät bongaamaan ilolinnun vain kiikarein kauempaa, ulkoruokinnassa kuulemma levittävät salmonellaa ja muita pöpöjä.
- kottarainen
rengastettu ja kadonneet ilmoitetaan kirjanpitäjälle .Meinaan ne komeimmat,mutta löytyy niitä peräkammarin poikia pilvin pimein.Urokset käyvät vain kohauttamassa kanalaumaa ja poistuvat sehän on niiden tarkoituskin. Poistua takaviistoon ja ego nousee 110%. Minä olen jättänyt ne kanoille ,kottaraiselle kun on sellainen vierasta puuhaa.
- emu
Paikallisen ornitologiyhdistyksen puurojuhlassa sain esittää enkeliä. Kauniit valkoiset siivet! Olistpa nähnyt miten ylpeä olin roolistani. Ei minun tarvinnut sanoa mitään. Olin näyttämön reunassa koko ajan.
Esityksen jälkeen minun oli luovuttava siivistä. Ne laitettiin isoon muovisäkkiin odottamaan seuraavaa joulua.
Siivistä luopumisen jälkeen omat pienet siivet tuntuvat vielä pienemmiltä.
Siivoan pesän joulukuntoon. Imuroin pohjan ja pesen ikkunat tontuille hyviksi kurkistella.
Joulu saa kohta tulla.
Päivä on lyhimmillään.- kottarainen
ihan enkelinä,mutta sitten jymähti arki kovempana kuin koskaan. Niinhän se elämä menee. Sinulla on samat hommat kuin minulla .Pitää pesä laittaa puhtaaksi ja koristella juhlakuntoon. Ruuat oottavat kylmiössä ja kohta voi juhla alkaa.
Niin päivä on lyhimmillään ja siniset hetket jatkuvat ,minä niin romantisoin niitä .Joulupukkia oletko tavannut vai muoriko luonas piipahtaa? Mites sen kiltteyden kanssa,mulla niukin naukin yltää pukin käyntiin . - yopollo
minä kun sain aina joulunäytelmissä esittää joulukalkkunaa. Kaikista kurjinta oli odottaa uunissa pöytään nostamista. Ja huutaa ei saanut, vaikka haarukka tökättiin pystyyn kankkuun.
- yopollo
jouluna aion muistaa ystäviäni kalkkunoita, vien aattona haudoille kynttilät.
- emu
yopollo kirjoitti:
jouluna aion muistaa ystäviäni kalkkunoita, vien aattona haudoille kynttilät.
Minäkin suren edesmenneitä kalkkunoita. Lentokyvyttömyys yhdistaa meitä emuja, kalkkunoita ja kanoja.
Kävin tänään kaupassa ja en voi sanoin kuvata miten pahalta tuntui kävellä elävänä siivekkäiden edustajana (olen siivekkäiden edustaja vaikka omat siipeni ovat mitä ovat) ohi kalkkunaleikkeiden, koukata pakastealtaan ympäri missä nyljetyt, sulattomat ja jäiset broileriystävämme odottivat pääsyä viimeiselle matkalleen. Etoo ihan. Puistattaa.
Jatkan siivoamista nyt. Vaihdan imuriin pölypussin. Se on täynnä lunta. - emu
kottarainen kirjoitti:
ihan enkelinä,mutta sitten jymähti arki kovempana kuin koskaan. Niinhän se elämä menee. Sinulla on samat hommat kuin minulla .Pitää pesä laittaa puhtaaksi ja koristella juhlakuntoon. Ruuat oottavat kylmiössä ja kohta voi juhla alkaa.
Niin päivä on lyhimmillään ja siniset hetket jatkuvat ,minä niin romantisoin niitä .Joulupukkia oletko tavannut vai muoriko luonas piipahtaa? Mites sen kiltteyden kanssa,mulla niukin naukin yltää pukin käyntiin .Oli käen kanssa puhetta että hän tulisi pukkina käymään. Parta ja punainen pikkunuttu. Eihän se käki ihan oikealta joulupukilta näytä mutta ajatus on kaunis ja lämmittävä.
Olen opetellut joulupukki-laulun sanoja. Laulan pari säkeistöä. Se kuuluu perinteeseen. Olen ostanut itselleni kolme lahjaa. En voi kertoa mitä ne ovat koska haluan pitää kaiken yllätyksenä. Jännittää vähän.
Jatkan siivoamista nyt. Nokka kohti joulua! - yopollo
emu kirjoitti:
Minäkin suren edesmenneitä kalkkunoita. Lentokyvyttömyys yhdistaa meitä emuja, kalkkunoita ja kanoja.
Kävin tänään kaupassa ja en voi sanoin kuvata miten pahalta tuntui kävellä elävänä siivekkäiden edustajana (olen siivekkäiden edustaja vaikka omat siipeni ovat mitä ovat) ohi kalkkunaleikkeiden, koukata pakastealtaan ympäri missä nyljetyt, sulattomat ja jäiset broileriystävämme odottivat pääsyä viimeiselle matkalleen. Etoo ihan. Puistattaa.
Jatkan siivoamista nyt. Vaihdan imuriin pölypussin. Se on täynnä lunta.siellä missä on, voisit ajatella varsiluutaa koivuvitsoista. Ekologisempikin olisi, ei kulu sähköä eikä tuota jätteitä. Lumet voi sutaista alas.
- yopollo
emu kirjoitti:
Oli käen kanssa puhetta että hän tulisi pukkina käymään. Parta ja punainen pikkunuttu. Eihän se käki ihan oikealta joulupukilta näytä mutta ajatus on kaunis ja lämmittävä.
Olen opetellut joulupukki-laulun sanoja. Laulan pari säkeistöä. Se kuuluu perinteeseen. Olen ostanut itselleni kolme lahjaa. En voi kertoa mitä ne ovat koska haluan pitää kaiken yllätyksenä. Jännittää vähän.
Jatkan siivoamista nyt. Nokka kohti joulua!käki joulupukkina, tavallisemmin joulupukki käkenä ja siipi maassa.
- emu
yopollo kirjoitti:
siellä missä on, voisit ajatella varsiluutaa koivuvitsoista. Ekologisempikin olisi, ei kulu sähköä eikä tuota jätteitä. Lumet voi sutaista alas.
Varsiluudasta minäkin tykkään. Sellaisesta millä noidat lentävät. Mutta olisitpa nähnyt sen pölynimurikauppiaan, tiesi varmaan että olen herkkä lintu, änkesi tänne esittelemään kalujaan ja olin myyty. Ja imuri. Sanoi että jos hän saa vielä tämän yhden imurin myytyä, hän saa sellaiset provikat että voi auttaa sairasta äitiään. Imuri maksoi vähän yli 800 euroa. Pölypusseja sain kaksi kaupan päälle. Tai oikeastaan puoleen hintaan.
Menen imuroimaan nyt. Kunhan saan ensin kaikki märät risut pois letkusta. - Mies 50+
yopollo kirjoitti:
minä kun sain aina joulunäytelmissä esittää joulukalkkunaa. Kaikista kurjinta oli odottaa uunissa pöytään nostamista. Ja huutaa ei saanut, vaikka haarukka tökättiin pystyyn kankkuun.
On aika paha aika alkaa sikailemaan,siin on pian omppu suussa.
- Mies 50+
emu kirjoitti:
Varsiluudasta minäkin tykkään. Sellaisesta millä noidat lentävät. Mutta olisitpa nähnyt sen pölynimurikauppiaan, tiesi varmaan että olen herkkä lintu, änkesi tänne esittelemään kalujaan ja olin myyty. Ja imuri. Sanoi että jos hän saa vielä tämän yhden imurin myytyä, hän saa sellaiset provikat että voi auttaa sairasta äitiään. Imuri maksoi vähän yli 800 euroa. Pölypusseja sain kaksi kaupan päälle. Tai oikeastaan puoleen hintaan.
Menen imuroimaan nyt. Kunhan saan ensin kaikki märät risut pois letkusta.Meiksi haksahti imurikauppiaan sinisiin silmiin,no joo sit imuroidaan ja viel mattotampparin kanssa,hitsi vieköön.Mut sit varoituksen sana ku meet ostaan pusseja markkinoilta,niin jos myyjä on yhtään asiansa osaava,niin hän myy aina viimeistä viittä pussia,sulla on niin harvianinen merkki,osta vaan kaikki pussit mitä sillä on ahneuksissasi,se tekee saman jutskan seuraavalle asiakkaalle,näin se homma etenee.
- emu
Mies 50+ kirjoitti:
Meiksi haksahti imurikauppiaan sinisiin silmiin,no joo sit imuroidaan ja viel mattotampparin kanssa,hitsi vieköön.Mut sit varoituksen sana ku meet ostaan pusseja markkinoilta,niin jos myyjä on yhtään asiansa osaava,niin hän myy aina viimeistä viittä pussia,sulla on niin harvianinen merkki,osta vaan kaikki pussit mitä sillä on ahneuksissasi,se tekee saman jutskan seuraavalle asiakkaalle,näin se homma etenee.
Pusseja on pesä täynnä.
Minullakin tässä on sellainen tamppari. Mattoja ei ole mutta risuja se piiskoo tosissaan. Neljä kertaa olen joutunut rakentamaan pesänkin uudelleen. Aion myydä tämän imurin. Jos saan siitä mitä olen maksanut, voin ostaa yli sata varsiluutaa ja paketin sifonetteja ja vielä wc-ankan (on ankka antanut nimensä taas alentavaan käyttöön, huhhuh).
Jatkan jouluimurointia. Korjaan ensin pesän. - yopollo
emu kirjoitti:
Pusseja on pesä täynnä.
Minullakin tässä on sellainen tamppari. Mattoja ei ole mutta risuja se piiskoo tosissaan. Neljä kertaa olen joutunut rakentamaan pesänkin uudelleen. Aion myydä tämän imurin. Jos saan siitä mitä olen maksanut, voin ostaa yli sata varsiluutaa ja paketin sifonetteja ja vielä wc-ankan (on ankka antanut nimensä taas alentavaan käyttöön, huhhuh).
Jatkan jouluimurointia. Korjaan ensin pesän.mutta ajattele mitä sorsaan tehdään sairaalan vuodeosastolla.
- emu
yopollo kirjoitti:
mutta ajattele mitä sorsaan tehdään sairaalan vuodeosastolla.
Voi meitä siivekkäitä!
Heräsin kesken iltaunien painajaiseen jossa näin millainen eläin on wc-ankan ja sairaalasorsan jälkeläinen. Lentää kuin varpusparvi. Ei hyvä. Ehkei siivekkyys ole trendikästä.
Joulu menee näin. Uudenvuoden aattona valan uskoa itseeni. Plus tinaa.
Menen nukkumaan. - Mies 50+
emu kirjoitti:
Voi meitä siivekkäitä!
Heräsin kesken iltaunien painajaiseen jossa näin millainen eläin on wc-ankan ja sairaalasorsan jälkeläinen. Lentää kuin varpusparvi. Ei hyvä. Ehkei siivekkyys ole trendikästä.
Joulu menee näin. Uudenvuoden aattona valan uskoa itseeni. Plus tinaa.
Menen nukkumaan.Se taitaa olla samaa sukua,en tiedä mistä se viel on viuhahtajan nimen saanu
- yopollo
Mies 50+ kirjoitti:
Se taitaa olla samaa sukua,en tiedä mistä se viel on viuhahtajan nimen saanu
mieleen että - tämä on ihan totta - pesän juuri ostin uuden närheltä.
Pitäisiköhän kehystää aikanaan seinälle:
Kotini on linnani, (sananmukaisesti) vanha närhen pesä. - yopollo
Mies 50+ kirjoitti:
On aika paha aika alkaa sikailemaan,siin on pian omppu suussa.
mutta ikävintä tuossa näytelmässä oli ohjaajan vaatimus, että uuni pitää pitää 150 asteessa ihan oikean tunnelman aikaansaamiseksi.
- emu
Siivosin pesän. Olen laittanut tähän pihakoivussa olevaan pesään kuusen. Vähän ahdasta on mutta tunnelma on hyvä. Rauhallinen.
Jouluperinteeseen kuuluu veikkoneuvosen juontaman linnunlaulujen puhelintoivekonsertin kuuntelu. Toivottavasti se tulee tänäkin jouluna. Herkistyn jo.
Nyt juuri radiosta kuuluu paulihanhiniemen laulama Sylvian joululaulu. Kaunis.
Hiljennyn. Annan ajatusten lentää. Itse en voi.- kottarainen
turvallista on vain antaa ajatusten lentää ja unelmoida ,se tekee hyvää. Ei se niin nautintoa ole pakkashuurussa jähmettynein siivin lennellä ja törmäillä humalaisiin tilhiystäviin ,mutta hupina nekin menee kun eivät aina söisi noita pihlajan marjoja.
Minullakin joulutunnelma nousee vähitellen kattoon ,on puhdas pesä ja valot pöntön reunalla ja naapurin lepakko toi jäälyhtyjä kynttilöineen . Taidamme kuunnella samaa asemaa ,kun hanhi laulaa ja me linnut kuunnellaan. - kirjosieppo
kottarainen kirjoitti:
turvallista on vain antaa ajatusten lentää ja unelmoida ,se tekee hyvää. Ei se niin nautintoa ole pakkashuurussa jähmettynein siivin lennellä ja törmäillä humalaisiin tilhiystäviin ,mutta hupina nekin menee kun eivät aina söisi noita pihlajan marjoja.
Minullakin joulutunnelma nousee vähitellen kattoon ,on puhdas pesä ja valot pöntön reunalla ja naapurin lepakko toi jäälyhtyjä kynttilöineen . Taidamme kuunnella samaa asemaa ,kun hanhi laulaa ja me linnut kuunnellaan.täytyy pyrähtää tännepäin välillä katselemaan mitä kuuluu ? Hyvää näköjään kuuluu !:)
Minua rupesi tuolla maailmalla mietityttämään sellainen asia, että mitenköhän (ja miksi) on mahdollista sellainen, että me ymmärretään, käsitetään, tajutaan ja tulkitaan asioita niin kertakaikkisen erilailla, vaikka kuiteskin ollaan niin samanlaisia, me ihmiset ?:) - kottarainen
kirjosieppo kirjoitti:
täytyy pyrähtää tännepäin välillä katselemaan mitä kuuluu ? Hyvää näköjään kuuluu !:)
Minua rupesi tuolla maailmalla mietityttämään sellainen asia, että mitenköhän (ja miksi) on mahdollista sellainen, että me ymmärretään, käsitetään, tajutaan ja tulkitaan asioita niin kertakaikkisen erilailla, vaikka kuiteskin ollaan niin samanlaisia, me ihmiset ?:)olen miettinyt minäkin. Olipa mies tai nainen niin ,niin sanottuja sanoja voi puntaroida niin eri tavalla. Pitäsköhän heretä ihan tuppisuuksi jjj tai karautella sanomisey ihan variksen äänellä ,niin ei jäisi tulkinnan vara kun äänilaji on sama
Saattaa johtua muuten mielialasta tai muiden kohtelusta ,että tulkitsee asiat väärin. Hyvää joulua kirjosieppo -ystäväni ja kiitos mukavasta seurastasi . - yopollo
kirjosieppo kirjoitti:
täytyy pyrähtää tännepäin välillä katselemaan mitä kuuluu ? Hyvää näköjään kuuluu !:)
Minua rupesi tuolla maailmalla mietityttämään sellainen asia, että mitenköhän (ja miksi) on mahdollista sellainen, että me ymmärretään, käsitetään, tajutaan ja tulkitaan asioita niin kertakaikkisen erilailla, vaikka kuiteskin ollaan niin samanlaisia, me ihmiset ?:)ei koskaan ole samanlaista elämää takanaan, elämänkokemus saa tulkitsemaan samat asiat eri tavalla.
- kirjosieppo
hyvä, että lopetit sen imuroimisen kun aattoaamuhan tässä jo kohta sarastaa ... täytyypi minunkin kohta ruveta kuunteleen joululauluja ...
tunnelmallista Joulua Sinulle !
t.kirjosieppo - kirjosieppo
kottarainen kirjoitti:
olen miettinyt minäkin. Olipa mies tai nainen niin ,niin sanottuja sanoja voi puntaroida niin eri tavalla. Pitäsköhän heretä ihan tuppisuuksi jjj tai karautella sanomisey ihan variksen äänellä ,niin ei jäisi tulkinnan vara kun äänilaji on sama
Saattaa johtua muuten mielialasta tai muiden kohtelusta ,että tulkitsee asiat väärin. Hyvää joulua kirjosieppo -ystäväni ja kiitos mukavasta seurastasi .Joulumieli taitaa muuten olla se ainoa kieli, jota kaikki ymmärtää suunnilleen samoin, eikö ?:)
Sinullekin kiitos, ystävyydestä, ja lämpöistä Joulua ! t.kirjosieppo - kirjosieppo
yopollo kirjoitti:
ei koskaan ole samanlaista elämää takanaan, elämänkokemus saa tulkitsemaan samat asiat eri tavalla.
koska jokaisen elämä taitaa olla omanlaisensa, mutta silti se joskus ihmetyttää, ja kummastuttaa!
Joulua, t.kirjosieppo - kirjosieppo
kirjosieppo kirjoitti:
hyvä, että lopetit sen imuroimisen kun aattoaamuhan tässä jo kohta sarastaa ... täytyypi minunkin kohta ruveta kuunteleen joululauluja ...
t.kirjosieppoHYVÄÄ & RAUHALLISTA JOULUA !!!
- emu
kirjosieppo kirjoitti:
t.kirjosieppoImuroinnit lopetettu. Kiitos. Olet ystävällinen lintu. Ja kottis kanssa. Ja kaikki lentävät.
On hyvä joulumieli. Kiitos teille.
HYVÄÄ JOULUA !!
Nautin. - kottarainen
emu kirjoitti:
Imuroinnit lopetettu. Kiitos. Olet ystävällinen lintu. Ja kottis kanssa. Ja kaikki lentävät.
On hyvä joulumieli. Kiitos teille.
HYVÄÄ JOULUA !!
Nautin.joulumieltä ja sydämennautintoa sinullekin,.Onneksi nautit joulusta ,etkä kökötä muniesi päällä enää.Kiitos sinulle olet symppis ja mukava uros.
- kirjosieppo
Tiesinhän minä sen ennestäänkin, mutta jostain syystä ymmärrän nyt paremmin, että eihän siipien koolla, värillä, pehmeydellä jne ole mitään merkitystä. Pääasia, että ovat olemassa, ne mielikuvituksen siivet !:)
Siispä, oikein mukavia tapaninpäivän pyrähdyksiä Teille ... t.kirjosieppo- emu
Kauniit ja puhtaat, korkealle kantavat haaveet ovat tärkeämmät kuin siivet. Kaipaan kantavia siipiä, haaveilen niistä, mutta en tiedä olisinko onnelisempi siipien kanssa jotka auttaisivat minua lentämään. En varmaan olisi. Onnellinen olen vain jos olen tyytyväinen itseeni tällaisena.
En halua siipiä.
Pääsen kauemmaksi ja korkeammalle näin.
Tein äsken tapaninpäivänpyrähdyksen. Juoksen todella kovaa. Pitkin peltoja. Vitivalkoinen lumipölly seurasi matkaani. Toivottavasti muut näkivät. Olen hyvä. Nopea. Komeakin.
Nyt lämmitän saunan. Käki tulee kylään. - kirjosieppo
emu kirjoitti:
Kauniit ja puhtaat, korkealle kantavat haaveet ovat tärkeämmät kuin siivet. Kaipaan kantavia siipiä, haaveilen niistä, mutta en tiedä olisinko onnelisempi siipien kanssa jotka auttaisivat minua lentämään. En varmaan olisi. Onnellinen olen vain jos olen tyytyväinen itseeni tällaisena.
En halua siipiä.
Pääsen kauemmaksi ja korkeammalle näin.
Tein äsken tapaninpäivänpyrähdyksen. Juoksen todella kovaa. Pitkin peltoja. Vitivalkoinen lumipölly seurasi matkaani. Toivottavasti muut näkivät. Olen hyvä. Nopea. Komeakin.
Nyt lämmitän saunan. Käki tulee kylään.mutta nyt siivet kuitenkin lepäävät. Vähän silti mietityttää, että taasko sinne on vieraita tulossa ? No, olkaapa iisisti !:)
- vitsinvitsi
notkeita siipiä mainostettu jo klo 11.....alkaen, mainosta ei vaan ketjussa näy. (klo13..)Onkos se tämän seriffiyksilön työtä tämäkin?
- vitsinvitsi
odotteli vaan mainoksen mainosta!
- yopollo
kun pöllö syötti ranskanleipää sorsille kädestä eikä ottanut yhtään omaksi evääkseen.
Nyt kaiholla katselen Kuuta, joka on jo 99,8% täysi (SkyMap-ohjelmistoni mukaan), lämmin ja pilvetön yö, alkaa huuuuuhuiluttaa.
Sydämessä pistelee.- kirjosieppo
kun on niin paljon pilviä, taitaapi tulla lumisateinen kuutamoyö !:)
- yopollo
kirjosieppo kirjoitti:
kun on niin paljon pilviä, taitaapi tulla lumisateinen kuutamoyö !:)
Kuu siinä loistaa, mutta tähtiä ei näy. Ja nyt kun olisi komeetta Machholzkin sopivasti etelässä, täytyy vain odottaa pilvettömämpää keliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191632
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36864Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29839Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?36759Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42699Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37663