EN YMMÄRRÄ SUOMALAISIA!!

*johanna*

Mä en ymmärrä,miksi suomalaiset inhoavat venäläisiä ja venäjää. Mä olen käynyt monesti venäjällä,eikä mua olla vielä tapettu,se on tosi kaunis maa ja venäjän kieli on kiehtovaa. tunnen paljon venäläisiä,joten tiedän ettei he ole sallaista kansaa kuin väitetään!

156

18256

    Vastaukset

    • huhhuhh

      Ja meillähän on oikein mukava, pitkä yhteinen historiakin, josta voi ammentaa vaikka mitä!

      Historiastahan puolestaan voi oppia jotain...

      • meitä

        karjalaiset puhuttelivat pitkään ruotseiksi. Eihän se meidän vika ole jos ollaan tuossa kahden paskan välissä... mutta poiskin täältä pääsee esim. sivistysmaihin Sveitsiin (joka on Venäjän lisäksi ainut maa jossa näin ravintolassa torakan) tai Ranskaan (jossa keskellä kohtuullisen isoa kylää, St. Genis, oli lantatunkio takapihalla, siis aitoa lehmänpaskaa).


      • Ressu

        Historia on välillä mukava ja välillä vähemmän mukava. Mutta pitkä se on. Siitä voi ammentaa ja oppiakin, jos vain haluaa.
        Kaikki eivät vaan välttämättä halua. Valitettavasti.


      • Suo siellä vetelä täällä.

        Ja Saksan kanssahan sitä lystiä pidettiinkin.


      • Anonyymi
        Suo siellä vetelä täällä. kirjoitti:

        Ja Saksan kanssahan sitä lystiä pidettiinkin.

        No kun oli pakko. Valinta kaverin suhteen on edelleen sama.


      • Anonyymi

        Venäjän vallan aikana Suomeen rakennettiin mm. rautatiet, Suomi sai markan, Heksingin nykyinen vanha keskusta rakennettiin, jota ei ole nykyajan tyypin mukaan kosteus tuhonnut. ym. Ruotsin vallan alla olimme 700 vuotta ja olisimme vieläkin savupirteissä jos Venäjä ei olisi vallannut Ruotsin itäistä maakuntaa, josta tuli Suomi! Venäjä teki Suomesta "kansakunnan kansakuntien joukkoon!" Ruotsille se ei olisi sopinut


    • Suomalainen

      Isoäitini ei ehtinyt pommisuojaan kahden pienen lapsen kanssa venäläisten pommikoneiden alta. Isäukko jäi orvoksi ennen kuin oli oppinut kävelemään tai puhumaan. Kiittääkö venäläisiä tästä pitäisi?

      • Dobermann

        ...että vaikka esim. Leningradin piirityksessä näännytettiin nälkään noin 900 000 venäläistä, eivät venäläiset silti ole siitä katkeria saksalaisille tai suomalaisille. Eivätkä esim. ukrainalaiset ole saksalaisille katkeria siitä että saksalaiset polttivat heidän isoäitejään ja isoisiään eläviltä toisen maailmansodan aikana. Eivätkä saksalaiset ole katkeria siitä mitä neuvostojoukot tekivät Berliinissä 1945.

        Ei. Kyllä syy on jossain muussa kuin pommituksissa kuolleissa isoäideissä. Tai syynsä kullakin, syynsä kullakin...


      • huhhuhh
        Dobermann kirjoitti:

        ...että vaikka esim. Leningradin piirityksessä näännytettiin nälkään noin 900 000 venäläistä, eivät venäläiset silti ole siitä katkeria saksalaisille tai suomalaisille. Eivätkä esim. ukrainalaiset ole saksalaisille katkeria siitä että saksalaiset polttivat heidän isoäitejään ja isoisiään eläviltä toisen maailmansodan aikana. Eivätkä saksalaiset ole katkeria siitä mitä neuvostojoukot tekivät Berliinissä 1945.

        Ei. Kyllä syy on jossain muussa kuin pommituksissa kuolleissa isoäideissä. Tai syynsä kullakin, syynsä kullakin...

        ... katkeria!
        Mitä nyt tuollainen määrä ihmishenkiä merkitsee maassa, jossa henkiriepu ei ole minkään arvoinen.
        Tuntuvat vain ajattelevan, että muillakin on varaa vähän pienentää väestöaan, vaikkapa Venäjän armeijan avulla (vrt. tsetsenia yms yms.)


      • Arvo Poika..........
        Dobermann kirjoitti:

        ...että vaikka esim. Leningradin piirityksessä näännytettiin nälkään noin 900 000 venäläistä, eivät venäläiset silti ole siitä katkeria saksalaisille tai suomalaisille. Eivätkä esim. ukrainalaiset ole saksalaisille katkeria siitä että saksalaiset polttivat heidän isoäitejään ja isoisiään eläviltä toisen maailmansodan aikana. Eivätkä saksalaiset ole katkeria siitä mitä neuvostojoukot tekivät Berliinissä 1945.

        Ei. Kyllä syy on jossain muussa kuin pommituksissa kuolleissa isoäideissä. Tai syynsä kullakin, syynsä kullakin...

        voin sanoa,että ovat aika katkeria sakuille ja myös suomalaisille.kokemukseni on 18v ajalta.
        keskustelun aloittelijalle voin sanoa että olisi kiva tietää ne keitä tunnet ,miten olet tutustunut jne.kyllä venäläinen osaa olla lipevä kun haluaa hyötyä taloudellisesti,mutta sitten kun voivat kertoa suoraan mitä ajattelevat niin silloin....


      • Dobermann
        huhhuhh kirjoitti:

        ... katkeria!
        Mitä nyt tuollainen määrä ihmishenkiä merkitsee maassa, jossa henkiriepu ei ole minkään arvoinen.
        Tuntuvat vain ajattelevan, että muillakin on varaa vähän pienentää väestöaan, vaikkapa Venäjän armeijan avulla (vrt. tsetsenia yms yms.)

        Taitaa se silti merkitä. Oletkin varmaan huomannut sankarihautojen ja muiden sotamuistomerkkien lukuisan määrän maassa. Se että sodassa kaatuneet merkitsevät jälkipolville paljon, ei tarkoita automaattisesti sitä että viholliselle pitäisi siitä olla katkera.


      • Dobermann
        Arvo Poika.......... kirjoitti:

        voin sanoa,että ovat aika katkeria sakuille ja myös suomalaisille.kokemukseni on 18v ajalta.
        keskustelun aloittelijalle voin sanoa että olisi kiva tietää ne keitä tunnet ,miten olet tutustunut jne.kyllä venäläinen osaa olla lipevä kun haluaa hyötyä taloudellisesti,mutta sitten kun voivat kertoa suoraan mitä ajattelevat niin silloin....

        Mun 28-v kokemukseni mukaan eivät ole katkeria sakuille eivätkä suomalaisillekaan.


      • huhhuhh
        Dobermann kirjoitti:

        Taitaa se silti merkitä. Oletkin varmaan huomannut sankarihautojen ja muiden sotamuistomerkkien lukuisan määrän maassa. Se että sodassa kaatuneet merkitsevät jälkipolville paljon, ei tarkoita automaattisesti sitä että viholliselle pitäisi siitä olla katkera.

        ... sen talvisodan.


      • olli

        Tappoivat omat suomalaiset omiakin ideologian takia. Pitääkö nyt sitten vihata suomalaisiakin?
        Huom! Veli tappoi veljeä. Ja saamelaiset?
        Aika vaan oli sellainen... Mutta olemmeko oppineet siitä jotakin. Viha ja vihaaminen ei ole vähentynyt maailmasta, päinvastoin. Ja syy siihen on - ihminen, kuka ei osaa ajatella omilla aivoilla. Katso vaikka lehtiartikkeleitä ennen vaaleja. Otetaan vaikka "syntipukiksi" ulkomaalaiset. Ja tulosta syntyy. Manipuloitu tyhmä ihminen löytää heti vihaamisen kohteen, ja vaaliehdokas loistaa onnesta - hah, hah - ääniä tuli kunnolla. Ajattele vähän... Luoja on antanut jokaiselle meistä AIVOT!!!! JA TUNTEET!!!


      • näkemässä
        huhhuhh kirjoitti:

        ... sen talvisodan.

        ettei vaan olisi suursuomea rakentamaan lähtevien provokaatio...


      • huhhuhh
        näkemässä kirjoitti:

        ettei vaan olisi suursuomea rakentamaan lähtevien provokaatio...

        Toi oli hyvä!

        Suomi hyökkäsi, tottakai....

        Mitä sitä nyt turhaa historiankirjoittajia uskomaan...


      • Dobermann
        huhhuhh kirjoitti:

        ... sen talvisodan.

        Huom: Matkailu!

        Toisen maailmansodan (jonka yksi episodi oli myös Talvisota) aloitti käsittääkeni Adolf Hitler havitellessaan lebensraumia tuolta idästä.

        Toki NL hyökkäsi Suomeen. Mutta ketkä olivat hyökkäilleet noin 20 vuotta aikaisemmin Venäjälle Suur-Suomi -mielessään?


      • huhhuhh
        Dobermann kirjoitti:

        Huom: Matkailu!

        Toisen maailmansodan (jonka yksi episodi oli myös Talvisota) aloitti käsittääkeni Adolf Hitler havitellessaan lebensraumia tuolta idästä.

        Toki NL hyökkäsi Suomeen. Mutta ketkä olivat hyökkäilleet noin 20 vuotta aikaisemmin Venäjälle Suur-Suomi -mielessään?

        Sotamatkailuhan on kovasti kasvattanut suosiotaan!

        Isoviha, pikkuviha! Niitäkin kohteita on Suomessa kosolti.


      • Dobermann
        huhhuhh kirjoitti:

        Sotamatkailuhan on kovasti kasvattanut suosiotaan!

        Isoviha, pikkuviha! Niitäkin kohteita on Suomessa kosolti.

        Jos sotamatkailu kiinnostaa, niin Leningradin piirityksen muistomerkki Pietarissa on must. Taitaa tosin olla tällä hetkellä rempassa.


      • katsotaan peiliin...
        Arvo Poika.......... kirjoitti:

        voin sanoa,että ovat aika katkeria sakuille ja myös suomalaisille.kokemukseni on 18v ajalta.
        keskustelun aloittelijalle voin sanoa että olisi kiva tietää ne keitä tunnet ,miten olet tutustunut jne.kyllä venäläinen osaa olla lipevä kun haluaa hyötyä taloudellisesti,mutta sitten kun voivat kertoa suoraan mitä ajattelevat niin silloin....

        osaavat tätä taitoa suomalaisetkin... ja oikein hyvin vielä...


      • suloinen

        sä et voi ymmärtää mitään ku et ollu siellä sodassa.Tietenkin säälit sun isoäitejä ja ukkoja,mut mehän emme ole syyllisiä täässä.Se oli tosi pitkä aika siten........


      • seppo
        suloinen kirjoitti:

        sä et voi ymmärtää mitään ku et ollu siellä sodassa.Tietenkin säälit sun isoäitejä ja ukkoja,mut mehän emme ole syyllisiä täässä.Se oli tosi pitkä aika siten........

        todistaa. Venäjä on järkyttävä maa, mikään ei ole siellä hyvin. Tälläkin hetkellä valtio ottaa yrityksiä hallintaansa pakolla (esim Jukos). Oman maan kansalaiset joutuvat pakoilemaan ettei joudu linnaan. Miliisit voi lahjoa miten haluaa. Ei mitään järkeä tossa maassa ja vittukun sitä pitää olla näin lähellä helvetti. Natoon pitäis liittyä niin sais amerikan sentäs meidän puolelle ;)


      • jos
        seppo kirjoitti:

        todistaa. Venäjä on järkyttävä maa, mikään ei ole siellä hyvin. Tälläkin hetkellä valtio ottaa yrityksiä hallintaansa pakolla (esim Jukos). Oman maan kansalaiset joutuvat pakoilemaan ettei joudu linnaan. Miliisit voi lahjoa miten haluaa. Ei mitään järkeä tossa maassa ja vittukun sitä pitää olla näin lähellä helvetti. Natoon pitäis liittyä niin sais amerikan sentäs meidän puolelle ;)

        Tiedät Venäjästä vaan sen, mitä lehdet ja uutiset ovat kertoneet.
        Jos oikein rupeaisi vain paskaa Suomestakin etsimään, ja lähettämään maailmalle, niin kyllä tarinoita löytyy...
        Venäjää vaan jostain syystä katsotaan suurennuslasin läpi... Mitä annetaan anteeksi vaikka ranskalaiselle, sitä ei anneta venäläiselle. Monikin venäläinen on monesta suomalaisesta paljon paljon edessä kehityksessään. Ette tiedä mitään venäläisestä rikkaasta maailmasta, sillä te laskette kaiken RAHAAN JA HYÖTYYN! Syötte ja paskannatte vaan, hyvän olon tavoittelijat.


      • seppo
        jos kirjoitti:

        Tiedät Venäjästä vaan sen, mitä lehdet ja uutiset ovat kertoneet.
        Jos oikein rupeaisi vain paskaa Suomestakin etsimään, ja lähettämään maailmalle, niin kyllä tarinoita löytyy...
        Venäjää vaan jostain syystä katsotaan suurennuslasin läpi... Mitä annetaan anteeksi vaikka ranskalaiselle, sitä ei anneta venäläiselle. Monikin venäläinen on monesta suomalaisesta paljon paljon edessä kehityksessään. Ette tiedä mitään venäläisestä rikkaasta maailmasta, sillä te laskette kaiken RAHAAN JA HYÖTYYN! Syötte ja paskannatte vaan, hyvän olon tavoittelijat.

        Tiedän sen mitä lehdet kirjoittavat ja televisiosta sensuurilta näen. Minkähän takia? Se on helvetin epävakaa maa, asioita tehdään sillä mallilla mitä kukaan ei voi käsittää. EI asiat ole siellä hyvin. Mitä on venäläinen rikas maailma? Kerro ihmeessä lisää. Kyllä minä ainakin haluan jotain syötävää ja paskoa minun ei tarvitse kadulle, ja sen soisin monelle muullekin. Ps. En ole kommunisti


      • Erkki

        On se ihme että sodajälkeen syntyneiden päässä
        jatkuu sota vuodesta toiseen,pommit putoavat
        kranaatit räjähtelee ym Intomielisimmät
        kuvittelevat olevansa kenraaleja,heh,,
        saatteko edes yöllä nukutuksi?


      • ranskalainen
        seppo kirjoitti:

        Tiedän sen mitä lehdet kirjoittavat ja televisiosta sensuurilta näen. Minkähän takia? Se on helvetin epävakaa maa, asioita tehdään sillä mallilla mitä kukaan ei voi käsittää. EI asiat ole siellä hyvin. Mitä on venäläinen rikas maailma? Kerro ihmeessä lisää. Kyllä minä ainakin haluan jotain syötävää ja paskoa minun ei tarvitse kadulle, ja sen soisin monelle muullekin. Ps. En ole kommunisti

        Ovatko Suomessa asiat todellakin niin hyvin?
        Olen ranskalainen ja minusta ei teidän asiat niin hyvin ole kuin väitätte. Katsokaa vaikka oman kansan henkistä tilaa? Kulttuurittomuus rehottaa, ja ahneus. Ei Suomi sen ihmeellisempi ole kuin muut maat. Ja naiset, ovatko ne naisia enää. Naiset istuvat v... miesten päillä ja kerskailevat sillä, että mukamas ovat itsenäisiä.
        Miesten kustannuksella... Katsokaa peiliin. Ei Ranskassa teitä niin ihanina kyllä nähdä. Ruotsalaiset ovat ihan eri juttu. Tehän olette köyhiä ja tyhmiä, jos sillä tavalla haukutte muita maita ja kansoja. Venäjällä on kulttuuri ja tiede kyllä paljon rikkaampi/tiedoksi/. Jos katsoo vain "likaisia"katujen nurkkia Venäjällä käydessä, niin kyllä olet köyhä ja likainen itse.
        Lika on se, mikä tarttuu. En ole kertaakaan Venäjällä likaantunut, mutta suomalaisten kanssa keskustellen, pitää usein juosta karkuun, sillä tuntuu siltä, että nämä likaiset kännipäiset puheet muista voivat tartuttaa...
        Älkö haukkuko, ettei teitä haukuttaisi.


      • nimimerkki
        Erkki kirjoitti:

        On se ihme että sodajälkeen syntyneiden päässä
        jatkuu sota vuodesta toiseen,pommit putoavat
        kranaatit räjähtelee ym Intomielisimmät
        kuvittelevat olevansa kenraaleja,heh,,
        saatteko edes yöllä nukutuksi?

        se mitä kerroin toisessa viestiketjussa Sortavalan pommitapauksesta on totta!
        ainakin, jos on uskomista erään vaihto-oppilaan/työharjoittelijan juttuun paikallislehdessä.


      • saksalainen
        ranskalainen kirjoitti:

        Ovatko Suomessa asiat todellakin niin hyvin?
        Olen ranskalainen ja minusta ei teidän asiat niin hyvin ole kuin väitätte. Katsokaa vaikka oman kansan henkistä tilaa? Kulttuurittomuus rehottaa, ja ahneus. Ei Suomi sen ihmeellisempi ole kuin muut maat. Ja naiset, ovatko ne naisia enää. Naiset istuvat v... miesten päillä ja kerskailevat sillä, että mukamas ovat itsenäisiä.
        Miesten kustannuksella... Katsokaa peiliin. Ei Ranskassa teitä niin ihanina kyllä nähdä. Ruotsalaiset ovat ihan eri juttu. Tehän olette köyhiä ja tyhmiä, jos sillä tavalla haukutte muita maita ja kansoja. Venäjällä on kulttuuri ja tiede kyllä paljon rikkaampi/tiedoksi/. Jos katsoo vain "likaisia"katujen nurkkia Venäjällä käydessä, niin kyllä olet köyhä ja likainen itse.
        Lika on se, mikä tarttuu. En ole kertaakaan Venäjällä likaantunut, mutta suomalaisten kanssa keskustellen, pitää usein juosta karkuun, sillä tuntuu siltä, että nämä likaiset kännipäiset puheet muista voivat tartuttaa...
        Älkö haukkuko, ettei teitä haukuttaisi.

        Ovatko Ranskassa asiat todellakin niin hyvin?
        Olen saksalainen ja minusta ei asiat niin hyvin ole kuin väität. Katso vaikka oman kansan henkistä tilaa? Kulttuurittomuus rehottaa, ja ahneus. Ei Ranska sen ihmeellisempi ole kuin muut maat. Ja naiset, ovatko ne naisia enää. Naiset istuvat v... miesten päillä ja kerskailevat sillä, että mukamas ovat itsenäisiä.
        Miesten kustannuksella... Katsokaa peiliin. Ei Saksassa teitä niin ihanina kyllä nähdä. Taiwanilaiset ovat ihan eri juttu. Tehän olette köyhiä ja tyhmiä, jos sillä tavalla haukutte muita maita ja kansoja. Venäjällä on kulttuuri ja tiede kyllä paljon rikkaampi/tiedoksi/. Jos katsoo vain "likaisia"katujen nurkkia Venäjällä käydessä, niin kyllä olet köyhä ja likainen itse.
        Lika on se, mikä tarttuu. En ole kertaakaan Venäjällä likaantunut, mutta ranskalaisten kanssa keskustellen, pitää usein juosta karkuun, sillä tuntuu siltä, että nämä likaiset kännipäiset puheet muista voivat tartuttaa...
        Älkö haukkuko, ettei teitä haukuttaisi.


      • kyllä
        saksalainen kirjoitti:

        Ovatko Ranskassa asiat todellakin niin hyvin?
        Olen saksalainen ja minusta ei asiat niin hyvin ole kuin väität. Katso vaikka oman kansan henkistä tilaa? Kulttuurittomuus rehottaa, ja ahneus. Ei Ranska sen ihmeellisempi ole kuin muut maat. Ja naiset, ovatko ne naisia enää. Naiset istuvat v... miesten päillä ja kerskailevat sillä, että mukamas ovat itsenäisiä.
        Miesten kustannuksella... Katsokaa peiliin. Ei Saksassa teitä niin ihanina kyllä nähdä. Taiwanilaiset ovat ihan eri juttu. Tehän olette köyhiä ja tyhmiä, jos sillä tavalla haukutte muita maita ja kansoja. Venäjällä on kulttuuri ja tiede kyllä paljon rikkaampi/tiedoksi/. Jos katsoo vain "likaisia"katujen nurkkia Venäjällä käydessä, niin kyllä olet köyhä ja likainen itse.
        Lika on se, mikä tarttuu. En ole kertaakaan Venäjällä likaantunut, mutta ranskalaisten kanssa keskustellen, pitää usein juosta karkuun, sillä tuntuu siltä, että nämä likaiset kännipäiset puheet muista voivat tartuttaa...
        Älkö haukkuko, ettei teitä haukuttaisi.

        En ole väittänytkään, ettei Ranskassa olisi mitään kehitettävää . Normaalina ihmisenä tiedän, ettei Suomi ole niin hyvää 100% kansaa ja maata, kun niitä kirjoituksia lukiessaan tulee ilmi. Ei sen kummempaa. Teidän venäjän vihaa on kyllä kummallinen. Halonenhan kertoo taas, ettei tätä viha ole?!


      • 3X Veteraani

        Sinäkö luulet sen olevan venäläisten syytä ,kun isäsi jäi orvoksi?
        Sodista ei järjestetä kansanäänestyksiä, vaikka meidän mielipiteemme on tärkeä. sankarit pakotetaan tappamaan naapureitaan.Päättäjiä ei rintamalla näy.Venäjän oikeuslaitos on putinisoitunut.Pitkä ja karkea kieli on hyve Venäjällä, mutta tuskin venäläiset itse sitä haluavat.


      • Suomi-Tyttö

        Niin juuri venäläiset on pahoja kerran kun olin jossain koskikeskuksessa niin joku venäläinen puhu mulle niin toinen penko mun rahapussin ja kaikki arvokkaat laukusta >:( ja sillon kun oli sota niin venäläiset tappo mun isoäidin ja toisen iso-äidin ja iso-isän minulla on vain yks iso-isä vaan ;( kannatan niitä jotka ei tykkää Venäläisisitä


      • pieni
        saksalainen kirjoitti:

        Ovatko Ranskassa asiat todellakin niin hyvin?
        Olen saksalainen ja minusta ei asiat niin hyvin ole kuin väität. Katso vaikka oman kansan henkistä tilaa? Kulttuurittomuus rehottaa, ja ahneus. Ei Ranska sen ihmeellisempi ole kuin muut maat. Ja naiset, ovatko ne naisia enää. Naiset istuvat v... miesten päillä ja kerskailevat sillä, että mukamas ovat itsenäisiä.
        Miesten kustannuksella... Katsokaa peiliin. Ei Saksassa teitä niin ihanina kyllä nähdä. Taiwanilaiset ovat ihan eri juttu. Tehän olette köyhiä ja tyhmiä, jos sillä tavalla haukutte muita maita ja kansoja. Venäjällä on kulttuuri ja tiede kyllä paljon rikkaampi/tiedoksi/. Jos katsoo vain "likaisia"katujen nurkkia Venäjällä käydessä, niin kyllä olet köyhä ja likainen itse.
        Lika on se, mikä tarttuu. En ole kertaakaan Venäjällä likaantunut, mutta ranskalaisten kanssa keskustellen, pitää usein juosta karkuun, sillä tuntuu siltä, että nämä likaiset kännipäiset puheet muista voivat tartuttaa...
        Älkö haukkuko, ettei teitä haukuttaisi.

        Kuule, "saksalainen" suomalainen!
        Tämän ranskalaisen artikkeli pitää kyllä paikkaansa. Olemm tulleet ylpeiksi omassa kehutussa "hyvinvoinnissa". Niin ylpeiksi, ettemme
        enää huomaa, kuinka paljon me arvostelemme muita.
        Suomessahan on kaikki tasapaksua - jos erotut, olet syrjätty. Luovuudelle ei meillä ole tilaa.
        Rohkeita olemme vaan anonyymisesti ja selän takana. Olen nähnyt kerran kun suomalaismies hakattiin oikein kunnolla, kun hän meni ylimieliseti 10 markalla venäläisnaista ostamaan Helsinkiläisestä ravintolasta.
        Ja kas kumma, ei minulle tullut ollenkaan pahaa oloa siitä. Kenties jatkossa on kunnioittavampi naisia kohtaan...


      • huhhuhh
        Dobermann kirjoitti:

        Jos sotamatkailu kiinnostaa, niin Leningradin piirityksen muistomerkki Pietarissa on must. Taitaa tosin olla tällä hetkellä rempassa.

        .. siinä maassa ei ole rempassa? :)


      • huhhuhh
        olli kirjoitti:

        Tappoivat omat suomalaiset omiakin ideologian takia. Pitääkö nyt sitten vihata suomalaisiakin?
        Huom! Veli tappoi veljeä. Ja saamelaiset?
        Aika vaan oli sellainen... Mutta olemmeko oppineet siitä jotakin. Viha ja vihaaminen ei ole vähentynyt maailmasta, päinvastoin. Ja syy siihen on - ihminen, kuka ei osaa ajatella omilla aivoilla. Katso vaikka lehtiartikkeleitä ennen vaaleja. Otetaan vaikka "syntipukiksi" ulkomaalaiset. Ja tulosta syntyy. Manipuloitu tyhmä ihminen löytää heti vihaamisen kohteen, ja vaaliehdokas loistaa onnesta - hah, hah - ääniä tuli kunnolla. Ajattele vähän... Luoja on antanut jokaiselle meistä AIVOT!!!! JA TUNTEET!!!

        ... väittänyt?
        Se vaan, että isot tekee isoja virheitä ja pienet pieniä.


      • huhhuhh
        jos kirjoitti:

        Tiedät Venäjästä vaan sen, mitä lehdet ja uutiset ovat kertoneet.
        Jos oikein rupeaisi vain paskaa Suomestakin etsimään, ja lähettämään maailmalle, niin kyllä tarinoita löytyy...
        Venäjää vaan jostain syystä katsotaan suurennuslasin läpi... Mitä annetaan anteeksi vaikka ranskalaiselle, sitä ei anneta venäläiselle. Monikin venäläinen on monesta suomalaisesta paljon paljon edessä kehityksessään. Ette tiedä mitään venäläisestä rikkaasta maailmasta, sillä te laskette kaiken RAHAAN JA HYÖTYYN! Syötte ja paskannatte vaan, hyvän olon tavoittelijat.

        .. se sitten ilmoittaudut rohkeasti todelliseksi Venäjän-asiantuntijaksi? Heppoisilta kuulostavat eväät. Enemmänkin taitaa olla asennetta, kuin todellista tietoa.


      • huhhuhh
        Erkki kirjoitti:

        On se ihme että sodajälkeen syntyneiden päässä
        jatkuu sota vuodesta toiseen,pommit putoavat
        kranaatit räjähtelee ym Intomielisimmät
        kuvittelevat olevansa kenraaleja,heh,,
        saatteko edes yöllä nukutuksi?

        .. että varautumalla venäläisten ylipursuavaan matkailuintoon jo etukäteen (toisin kuin 1939) voimme jopa välttää majoitustilojen puutteen yllättävän nopean kysynnän takia?


      • huhhuhh
        kyllä kirjoitti:

        En ole väittänytkään, ettei Ranskassa olisi mitään kehitettävää . Normaalina ihmisenä tiedän, ettei Suomi ole niin hyvää 100% kansaa ja maata, kun niitä kirjoituksia lukiessaan tulee ilmi. Ei sen kummempaa. Teidän venäjän vihaa on kyllä kummallinen. Halonenhan kertoo taas, ettei tätä viha ole?!

        .. Ranskan rajanaapuri?

        Tietääkseni rajanaapuruus juuri aiheuttaa pitemmänpäälle ongelmia Venäjän kaltaisten wannabe-suurvaltojen kanssa.


      • Sekarotuinen

        Sodassa ihmesiä aina kuolle mut sotillat eivät ole syyllisiä että he pommitaneet kaupunkia ja ihmesiä...
        Pomo antoi käsky niin pakko sen toteuta...
        Suomallaiset varmasti kanss tappaneet sodan aika kanss sivillija.. Se on vältämättöntä sodassa...
        Mä en tiedä edes minne mun vaari katosi... Isä oli pieni kun jäi ilman isä...
        Miks pitää vuhata?
        Kaikki tekevät virheita me ollan uusi sukupolvi ja meidän pitää vältää tekemmästä samalaisia virheita kun vanhempi sukupolvi teki...
        Venäläiset eivät ole pahoja... Vaan johtajat olivat hulluja...


      • hassukissa
        seppo kirjoitti:

        todistaa. Venäjä on järkyttävä maa, mikään ei ole siellä hyvin. Tälläkin hetkellä valtio ottaa yrityksiä hallintaansa pakolla (esim Jukos). Oman maan kansalaiset joutuvat pakoilemaan ettei joudu linnaan. Miliisit voi lahjoa miten haluaa. Ei mitään järkeä tossa maassa ja vittukun sitä pitää olla näin lähellä helvetti. Natoon pitäis liittyä niin sais amerikan sentäs meidän puolelle ;)

        Onko tullut mieleen että jukos saattaa olla valtilta VARASTETTU yritys? Juutalaiset osaavat venäjällä sen homman. Moni iso yritys on kirjaimellisesti VARASTETTU ja ihmiset ovat tehneet todella lyhyessä ajassa miljardien omaisuuden itselleen, mikä ei voi olla mahdollista rehellisin keinoin.


      • Anonyymi
        huhhuhh kirjoitti:

        ... katkeria!
        Mitä nyt tuollainen määrä ihmishenkiä merkitsee maassa, jossa henkiriepu ei ole minkään arvoinen.
        Tuntuvat vain ajattelevan, että muillakin on varaa vähän pienentää väestöaan, vaikkapa Venäjän armeijan avulla (vrt. tsetsenia yms yms.)

        Pietarissa palaa ikuinen tuli uhrien muistoksi.


      • Anonyymi
        Arvo Poika.......... kirjoitti:

        voin sanoa,että ovat aika katkeria sakuille ja myös suomalaisille.kokemukseni on 18v ajalta.
        keskustelun aloittelijalle voin sanoa että olisi kiva tietää ne keitä tunnet ,miten olet tutustunut jne.kyllä venäläinen osaa olla lipevä kun haluaa hyötyä taloudellisesti,mutta sitten kun voivat kertoa suoraan mitä ajattelevat niin silloin....

        vanha venäläinen sanonta: älä luota venäläiseen.tänään hän on ystäväsi mutta huomenna hän tanssii haudallasi....


      • Anonyymi
        Dobermann kirjoitti:

        Huom: Matkailu!

        Toisen maailmansodan (jonka yksi episodi oli myös Talvisota) aloitti käsittääkeni Adolf Hitler havitellessaan lebensraumia tuolta idästä.

        Toki NL hyökkäsi Suomeen. Mutta ketkä olivat hyökkäilleet noin 20 vuotta aikaisemmin Venäjälle Suur-Suomi -mielessään?

        Toveri Stalin ansaitsee suomalaisten kunnioituksen ainakin yhdessä asiassa. Likvidoi armeijasta suurimman osan upseereista 1938. Sopivasti ennen sotaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vanha venäläinen sanonta: älä luota venäläiseen.tänään hän on ystäväsi mutta huomenna hän tanssii haudallasi....

        näin minäkin olen asian käsittänyt


    • gaylord.focker

      ..tyttö ressu. Sulla ei taida olla hajuakaan mistä puhut?!?

    • oskar

      OLEN SAMAA MIELTÄ KANSSASI. EI VENÄJÄ OLE SEN HUONOMPI EIKÄ PAREMPI KUIN MUU MAA. SE ON TOSIN VALTAVAN SUURI. JOTEN JOS VERTAA VAIKKA 5 MILJOONAA TAI 150 MILJOONAA, TUNTUU, ETTÄ KAIKEAA ON ENEMMÄN SEKÄ HYVÄSSÄ ETTÄ PAHASSA.
      JOSTAIN SYYSTÄ VAAN JOKU HALUAA AINA OLLA PAREMPI KUIN MUU ALENTAMALLA JA VÄHÄTTELEMÄLLÄ VERTAILUKOHDETTA. AINA ON JOKU PAREMPI. AINA. TÄNÄÄN YKSI, HUOMENNA TOINEN. AIKA TYHMÄÄ ON YLIPÄÄTÄNSÄ VERTAILLA KANSOJA JA MAITA.
      JA KUN TARKASTELLA VÄHÄN LÄHEMMÄN ASIAA, EIKÖ DEMOKRATIAKIN OLE TÖITÄ TEKEVILLE USEASTI PAKKOA, JA TEKEMÄTTÖMILLE - OIKEUKSIA. JA JOTTA TEKEMÄTTÖMÄT EIVÄT MENISI KADUILLE/TYÖTÄ KUN ON NIIN VÄHÄN SAATAVISSA/ANNETAAN PIKKASEN TUKEA. JA SUU ONKIN KIINNI. TEOLLISUUSMAAN IHMISET OVAT TEHNEET OMISTA MAISTA PANKEISTA JA YNNÄ MUISTA RIIPPUVIEN"IHMISROBOTTIEN" MAAT. EI IHMISET ENÄÄ OSAA EDES ITSENÄISESTI AJATELLA. AINA ON JOKU ASIANTUNTIJA SANOMASSA, MIKÄ ON OIKEIN JA MIKÄ EI. MIKÄ HYÖDYLLISTÄ, MIKÄ EI, MIKÄ MUODISSA, MIKÄ EI JNE. MUTTA OMA TUNNE ON TÄRKEIN!!!!
      JA KETÄ TÄMÄ POSITIIVISUUS PALVELEE? TÄMÄKIN ON MUOTIA? TAI HYVÄ TAPA MANIPULOIDA IHMISIÄ. MAAILMASSA EI OLE VAAN HYVÄÄ, ON PAHAAKIN (JOTTA KEHITYSTÄ TAPAHTUISI). POSITIIVINEN IHMINEN USEIN PEITTÄÄ NEGATIIVISUUDEN NAURAVAN NAAMION TAAKSE JA LUULEE, ETTÄ ON PAREMPI. JOS VALITAT - TURPIIN TULEE...
      RAHASTA ON TULLUT JUMALA, VALITETTAVASTI.

      • huhhuhh

        Caps Lock, please!


      • ~Pikkuinen Myy~

        Niin, kansoja/maita ei pitäisi vertailla toisiinsa... Kaikkilla on kuitenkin oma kultuurinsa!!!!!!


    • SE joku

      Kyse on periaatteista , venaja on aina ollut paha, ja tulee olemaan.
      Periaatteissa, mennaan sotaan venajaa vastaan 1940.
      Sen taki moni suomalainen ei pida venalaisista.

    • suloinen

      joo...........luin mä teidän viestit ja en tiedä mitä sanoa.Olen venäläinen,joka asuu Suomessa 2v.Oikein tykkään teidän maasta ja en sano koskaan mitään pahaa suomalaisista.En tajua miksi on niin vaikea ymmärtää et se,että teidän isoäidit ja ukot kuolivat pitkä aika sitten ja että se ei ole meidän syymme.Ne,venäläiset, jotka tappoivat niitä kuolivat jo ja me,nuoriso,emme voi auttaa.Se oli sota ja saksalaisetkin tappoivat meidän isoäitejä ja ukkoja,mutta mehän emme viha heitä.Se oli.Ja mennyt on mennyttä.Te ette tajua kunka vaikea asua Suomessa ja tietää että suomalaiset vihaavat meitä ja ettemme löydä tästä kavereitä,ku omat kaverit ovat kaukana.Ei saa vihata kaikkia.....Sen takia että te,suomalaiset,loukkaatte meitä,monet venäläisetkin vihaavat teitä ja tappavat,varastavat ja loukkaavat teitä.Miksi?Meillähän on yhteinen tulevaisuus ja kuka tietää voi olla kohta tekevat vapaa raja että te voisitte käydä meillä.Venäjä on oikein kaunis maa ,mut kyllä nykyisessä ajassa vaarallinen,mut jos kaikkea pelkää miksi sitten elää?Jokaiselle tarkoitettu oma kuolemaa omassa ajasa.Ja te,jotka vihatte meitä ja sen takia ette käy Venäjällä,menetätte tosi paljon.Mut eipä tarvitse jos ei ole halua.Mä en halua näyttää itsestä viisasta ja pyydä rauha,vaan haluan antaa teille ajatus miettimisen vuoksi.Ja kunnioitan niitä jotka tykkäävät meidän maasta ja kielistä.Oikein haluaisin semmosiä kavereitä itselle kun niitä ei ole täällä.Kiitos teille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Karjalan tyttö

        Enpä haluaisi olla venäläinen suomessa...välillä on niin vaikeata olla edes suomalainen suomessa. Kyllä pitäs jo sotakirveet haudata. Meni meidänkin suvulta karjalan maat, mutta en jaksa elämän työkseni venäläisiä vihata, en tosiaan...

        Jos sulonen kaipaat juttukaveria niin mailaa:
        [email protected]


      • kaunis

        Olen kanssasi samaa mieltä TÄYSIN. Olen kuullut paljon suomalaisten kulttuurittomuudesta ja tyhmyydestä... ulkomailla. Itseään täynnä olevia paskiasia, ja erittäin huonoja asiakkaita missä tahansa maassa.
        Käyvät Virossa halvan tavaran perään ja sanovat itsesi rikkaiksi?! Idioottimaista. Käyttävät itätyttöjä, pitävät sillä tätä bisnestä pystyssä, ja valittavat, voi, voi, ei tämä pornoilu koskaan Suomesta lopu. Kaksinaamaisuus rehottaa..
        Ei suomalainen ole sen parempi kuin joku muukin, vaikka hän kuinka puheissa antaa sitä ymmärtää.


      • Ahku B
        Karjalan tyttö kirjoitti:

        Enpä haluaisi olla venäläinen suomessa...välillä on niin vaikeata olla edes suomalainen suomessa. Kyllä pitäs jo sotakirveet haudata. Meni meidänkin suvulta karjalan maat, mutta en jaksa elämän työkseni venäläisiä vihata, en tosiaan...

        Jos sulonen kaipaat juttukaveria niin mailaa:
        [email protected]

        Nii net finnit, net tulit Pyhältä Venäjän maalta, ottit meän saamelaisten maat. Ryöstit, raskasit, kotamma poltit, talaviruokamma varastit. Nämä suomalaiset!
        Met emmä aio hauvata mithän kirvheitä. Ei ehki sota sellasia. Met olema EUn ainua kansa, joka ei ole ikinä sotinu! Met saamen kansa! Emmä siis pysty hautaamhan semmosta, mitei ole meillä ikinä ollukhan!
        Ei hyvi teän lannansälliin aukua suutanna muka teän maa... ? Häpiäsittä, jos ossaatta!


      • Ahku B
        Karjalan tyttö kirjoitti:

        Enpä haluaisi olla venäläinen suomessa...välillä on niin vaikeata olla edes suomalainen suomessa. Kyllä pitäs jo sotakirveet haudata. Meni meidänkin suvulta karjalan maat, mutta en jaksa elämän työkseni venäläisiä vihata, en tosiaan...

        Jos sulonen kaipaat juttukaveria niin mailaa:
        [email protected]

        Nii net finnit, net tulit Pyhältä Venäjän maalta, ottit meän saamelaisten maat. Ryöstit, raskasit, kotamma poltit, talaviruokamma varastit. Nämä suomalaiset!
        Met emmä aio hauvata mithän kirvheitä. Ei ehki sota sellasia. Met olema EUn ainua kansa, joka ei ole ikinä sotinu! Met saamen kansa! Emmä siis pysty hautaamhan semmosta, mitei ole meillä ikinä ollukhan!
        Ei hyvi teän lannansälliin aukua suutanna muka teän maa... ? Häpiäsittä, jos ossaatta!

        Ja sitte muka ei tykätä venäläisistä!
        No eihän suomalaiset tykkää ehki itestäänkhän, jos ei naapureistakhan! Joka viikko suomalainen Mies ottaa hengiltä ainaki yhen naisen! Niitä kuolee väkivalthan nui 50 vujesa! Oman lähimiehen tappamana!
        Mieti sitä, uhoova suomalainen!

        Ja jovain mie venäläisestä tykkäisin. Saattasin rakastuahi. Niihen kulttuurhin jo kuuluu parempi puhtauski ko perussuomalaisela naisenpuolela!
        Ja ossaavat pukia nätiksi. Se on semmone kulttuurikysymys.
        Aivan oikeen, Karjalan tyär. Ei hyvi jähä sinne juoksuhautoin asteele! Gavarit pa russkij ja bisnes ei tunne rajoja.


      • Ahku Biebmu
        kaunis kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä TÄYSIN. Olen kuullut paljon suomalaisten kulttuurittomuudesta ja tyhmyydestä... ulkomailla. Itseään täynnä olevia paskiasia, ja erittäin huonoja asiakkaita missä tahansa maassa.
        Käyvät Virossa halvan tavaran perään ja sanovat itsesi rikkaiksi?! Idioottimaista. Käyttävät itätyttöjä, pitävät sillä tätä bisnestä pystyssä, ja valittavat, voi, voi, ei tämä pornoilu koskaan Suomesta lopu. Kaksinaamaisuus rehottaa..
        Ei suomalainen ole sen parempi kuin joku muukin, vaikka hän kuinka puheissa antaa sitä ymmärtää.

        Jopas latasit tojistuksen miun väitheeleni! Kiitos kaunis!
        Miehän sitä sanon justhan, ettei lannansuomalainen tykkää ehki itestäsä, ei naapurista suomalaisesta!
        Varsin teräväkielisiä ovat net meän naiset. Niinko se pirullishia raatimine jotaki helepottas...
        Onhan meisä tuommosiahi, muta se on kuiten pieni, mutta näkybvä vähemmistö.
        Mites se Etto runnoilikaa suomalaisesta joka tulee ja ähkii... eikä niitä erota toisistaan..


      • lapissa käynyt
        Ahku B kirjoitti:

        Nii net finnit, net tulit Pyhältä Venäjän maalta, ottit meän saamelaisten maat. Ryöstit, raskasit, kotamma poltit, talaviruokamma varastit. Nämä suomalaiset!
        Met emmä aio hauvata mithän kirvheitä. Ei ehki sota sellasia. Met olema EUn ainua kansa, joka ei ole ikinä sotinu! Met saamen kansa! Emmä siis pysty hautaamhan semmosta, mitei ole meillä ikinä ollukhan!
        Ei hyvi teän lannansälliin aukua suutanna muka teän maa... ? Häpiäsittä, jos ossaatta!

        Ja sitte muka ei tykätä venäläisistä!
        No eihän suomalaiset tykkää ehki itestäänkhän, jos ei naapureistakhan! Joka viikko suomalainen Mies ottaa hengiltä ainaki yhen naisen! Niitä kuolee väkivalthan nui 50 vujesa! Oman lähimiehen tappamana!
        Mieti sitä, uhoova suomalainen!

        Ja jovain mie venäläisestä tykkäisin. Saattasin rakastuahi. Niihen kulttuurhin jo kuuluu parempi puhtauski ko perussuomalaisela naisenpuolela!
        Ja ossaavat pukia nätiksi. Se on semmone kulttuurikysymys.
        Aivan oikeen, Karjalan tyär. Ei hyvi jähä sinne juoksuhautoin asteele! Gavarit pa russkij ja bisnes ei tunne rajoja.

        mites tossa viime vuosisadan alkupuolella? ettekö oikein miehissä käyneet kolttia tappamassa.tehtiinhän siitä elokuvakin.pääosassa pahamosku.


      • huhhuhh
        lapissa käynyt kirjoitti:

        mites tossa viime vuosisadan alkupuolella? ettekö oikein miehissä käyneet kolttia tappamassa.tehtiinhän siitä elokuvakin.pääosassa pahamosku.

        ..kolttaa niissä kahinoissa kuoli?


      • huhhuhh
        Ahku Biebmu kirjoitti:

        Jopas latasit tojistuksen miun väitheeleni! Kiitos kaunis!
        Miehän sitä sanon justhan, ettei lannansuomalainen tykkää ehki itestäsä, ei naapurista suomalaisesta!
        Varsin teräväkielisiä ovat net meän naiset. Niinko se pirullishia raatimine jotaki helepottas...
        Onhan meisä tuommosiahi, muta se on kuiten pieni, mutta näkybvä vähemmistö.
        Mites se Etto runnoilikaa suomalaisesta joka tulee ja ähkii... eikä niitä erota toisistaan..

        ..suomeksi, niin voin ottaa ehkä kantaa.


      • vjk

        Olen aivan samaa mieltä sinun kanssa Venäjän maasta.
        olen käynyt monta kertaa eikä ole ollu mitään ongelmia!
        Ja varmasti käyn edelleen!


    • kurkunleikkaja

      Sori vaa...en jaksanu lukee noitten kaikkien vastauksia.
      No, olen samaa mieltä kanssasi Venäjä on hieno maa ja mun venäläinen bestis...parempaa ihmist ei sais mistään!
      Mutta kyllä mä uutisissa olen kuullut kuinka venäläiset natsit polttavat ristejä ja muuta kamaluuksia siellä tapahtuu.
      Ihnmiset haastavat riita, tappavat,..
      Jotkut venäläiset ovat sitä hienoa kansaa ja heidän kanssaan on upea elää, mutta toiset ovat erilaisia.

    • kurkunleikkaja

      Ehkä suomalaiset vihaa juuri sen takia venäläisiä, kun on tullu oltua niitten alaisena monta vuotta.
      Niitä vastaan on katos sodittukin.
      Ja sit ne nykyäänki vaa tunkeutuu Suomeen.
      Luulis jo, et Haminas ei puhuta muuta, ku venäjää.

      • vir

        Ja Virossa suomea... Yli tuhatta yritystä suomesta on mennyt viroon paremman hyödyn toivossa ja suomalaiset vaan jää työttömiksi...
        Miten oma kansa voi tehdä sillä tavalla omille?
        Virolaiset hoitaisivat kivasti omat asiat itse. Ei suomalaisia sinne kauheasti odoteta...
        Suomalaisia on levinnyt satoihin maihin jostain syystä, miksei siis venäläinen voisi asua muualla.
        Suomalaisia on ulkomailla yli miljoonaa. Ruotsiin ne lähtivät joskus 70 myös paremman elämän toivossa. Onko tämä unohdettu?


    • antti

      Siis ymmärrä sitä, jos pelkästään lähdetään ostamaan jotakin niin halvalla,niin halvalla että ihan on melkein pakko ostaa. Ei muuten ymmärtänyt minuakaan se tyyppi, joka hyvästä yrityksestä huolimatta ei onnistunut ns. omaisuuteni haltuun otossa, jonka jouduin torjumaan epäystävällisesti, joka suuresti vieläkin minua surettaa. Sellanen ol`Viipuri,,,,,keväällä 2004

    • Virusta

      Mä olen virossa asuva virolainen ja minunkin täytyy oudoksua keskustelua joka täällä käy. Luulisi että meillä on paljon pahempi suhtautuminen venäläisiis kun teilla suomessa. Me ollaan olleet venäläiseten alla monta vuosikymmentä kun teillä on ollut itsenäinen maa. Silti me suhtaudumme paremmin venäläisiin ja vaikka heitä paljon asuukin virossa me tulemme heidän kanssa hyvin toimeen.

      • tarvis

        Tere!

        Minä taas puolestani olen Virossa elävä suomalainen, enkä todellakaan virolaisena kehuskelisi suhteitanne venäläisiin. Sääliksi käy venäläisiä välillä tässä maassa, vaikka osaltaan ymmärrän toki historialliset syyt. No, virolaiset ovat muutenkin rasistisin kansa, jonka olen ikinä tavannut.


      • 878

        VENÄJÄ.PUOLA.TSEKKI.OLISIVAT MAINA JOTAIN < NEUVOSTOLIITOSTA.ITÄ-SAKSASTA.DDRÄSTÄ.ROMANIA.JUGOSLAVIA. OTETTIIN 1960-1970.1970-1980.1980-1990 LUVUILLA MALLIA HELSINGIN KAUPUNGINSUUNNITTELUUN < PASILA.MERIHAKA,RUOHOLAHTI.KONTULA.


      • 887
        878 kirjoitti:

        VENÄJÄ.PUOLA.TSEKKI.OLISIVAT MAINA JOTAIN < NEUVOSTOLIITOSTA.ITÄ-SAKSASTA.DDRÄSTÄ.ROMANIA.JUGOSLAVIA. OTETTIIN 1960-1970.1970-1980.1980-1990 LUVUILLA MALLIA HELSINGIN KAUPUNGINSUUNNITTELUUN < PASILA.MERIHAKA,RUOHOLAHTI.KONTULA.

        JONKA BETONIKERROSTALOT < OVAT KUIN DDRÄSTÄ.NEUVOSTOLIITOSTA.JUGOSLAVIASTA,ROMANIASTA. SAMAA VOISI SANOA ESIM TAMPEREEN HERVANNASTA.TURUN VARISSUOSTA JA MONESTA MUUSTA


      • lotta
        tarvis kirjoitti:

        Tere!

        Minä taas puolestani olen Virossa elävä suomalainen, enkä todellakaan virolaisena kehuskelisi suhteitanne venäläisiin. Sääliksi käy venäläisiä välillä tässä maassa, vaikka osaltaan ymmärrän toki historialliset syyt. No, virolaiset ovat muutenkin rasistisin kansa, jonka olen ikinä tavannut.

        En menisi koko kansaa leimaamaan. Rasisteja näet on joka maassa. Mitä suomalaisiin tulee, niin heidän käyttäytymisellä virossa on todellakin korjaamisen varaa, sillä ei suomalainen kotona sillä tavalla käyttäydy. Moni suomalainen puhuu viron matkalla joko englantia tai ruotsia, sillä häpeää puhua suomea, kun on nähnyt maanmiehien käyttäytyvän niin epäkunnioittavasti virolaisia kohtaan. Kyllä on hyvä leveillä rahoilla, kun eurot kruunuiksi vaihtaa!!!


      • huhhuhh
        lotta kirjoitti:

        En menisi koko kansaa leimaamaan. Rasisteja näet on joka maassa. Mitä suomalaisiin tulee, niin heidän käyttäytymisellä virossa on todellakin korjaamisen varaa, sillä ei suomalainen kotona sillä tavalla käyttäydy. Moni suomalainen puhuu viron matkalla joko englantia tai ruotsia, sillä häpeää puhua suomea, kun on nähnyt maanmiehien käyttäytyvän niin epäkunnioittavasti virolaisia kohtaan. Kyllä on hyvä leveillä rahoilla, kun eurot kruunuiksi vaihtaa!!!

        ... on yksinkertaisesti pakko puhua englantia, koska jotkut eestiläiset niin pyytävät tai kun eivät suomea ymmärrä (tai halua ymmärtää). Kokemusta on.


      • Suomalainen
        lotta kirjoitti:

        En menisi koko kansaa leimaamaan. Rasisteja näet on joka maassa. Mitä suomalaisiin tulee, niin heidän käyttäytymisellä virossa on todellakin korjaamisen varaa, sillä ei suomalainen kotona sillä tavalla käyttäydy. Moni suomalainen puhuu viron matkalla joko englantia tai ruotsia, sillä häpeää puhua suomea, kun on nähnyt maanmiehien käyttäytyvän niin epäkunnioittavasti virolaisia kohtaan. Kyllä on hyvä leveillä rahoilla, kun eurot kruunuiksi vaihtaa!!!

        Kunnioitan virolaisia suuresti, hieno kansa! Halveksin venäläistä suurvaltapolitiikkaa, joka on eksistenssinsä alusta asti kiusannut pienempiään!


      • Mirnov
        Suomalainen kirjoitti:

        Kunnioitan virolaisia suuresti, hieno kansa! Halveksin venäläistä suurvaltapolitiikkaa, joka on eksistenssinsä alusta asti kiusannut pienempiään!

        Eihän se voi sotia kuin itseään pienempien kanssa. Haloo, se on maailman isoin valtio ja maailman seitsemänneksi suurin kansa!? Pitäis tämänkin faktan mennä pikku hiljaa suomalaisten jakeluun!


      • huhhuhh
        Mirnov kirjoitti:

        Eihän se voi sotia kuin itseään pienempien kanssa. Haloo, se on maailman isoin valtio ja maailman seitsemänneksi suurin kansa!? Pitäis tämänkin faktan mennä pikku hiljaa suomalaisten jakeluun!

        No miksei se sitten kokeile oikeasti isompiaan vastaan, esim Kiinaa ja USA:ta vastaa.
        Vai pelkääkö venäläinen varmaa tappiota....?


      • Vonmir
        huhhuhh kirjoitti:

        No miksei se sitten kokeile oikeasti isompiaan vastaan, esim Kiinaa ja USA:ta vastaa.
        Vai pelkääkö venäläinen varmaa tappiota....?

        HAH!!! Venäjä ei ole koskaan historiansa aikana pelännyt häviämistä. Se toimi monta sataa vuotta Euroopan suojakilpenä mongoleja vastaan. Lisäksi se on kukistanut aikansa suurimpia suurvaltoja esim. Kusta XII:n Ruotsi, Osmaanien Turkki, Napoleonin Ranska, Hitlerin Saksa (liittolaisinaan Romania ja Suomi). Nämä maat ovat yrittäneet voittaa Venäjän hyökkäämällä, mutta aina ne ovat kokeneet murskatappion. Siihen ei olisi juuri mikään muu valtio tai kansa pystynyt!!! Aina se on näin ollut ja aina se tulee näin olemaan!!! Siinäkin on vähän lisää opettelemista historiaa huonosti tunteville!!!


      • huhhuhh
        Vonmir kirjoitti:

        HAH!!! Venäjä ei ole koskaan historiansa aikana pelännyt häviämistä. Se toimi monta sataa vuotta Euroopan suojakilpenä mongoleja vastaan. Lisäksi se on kukistanut aikansa suurimpia suurvaltoja esim. Kusta XII:n Ruotsi, Osmaanien Turkki, Napoleonin Ranska, Hitlerin Saksa (liittolaisinaan Romania ja Suomi). Nämä maat ovat yrittäneet voittaa Venäjän hyökkäämällä, mutta aina ne ovat kokeneet murskatappion. Siihen ei olisi juuri mikään muu valtio tai kansa pystynyt!!! Aina se on näin ollut ja aina se tulee näin olemaan!!! Siinäkin on vähän lisää opettelemista historiaa huonosti tunteville!!!

        Kyllä sitä on historiaa muutkin lukeneet kuin Venäjänrakastajat!
        Eikä se ole todellakaan mukavaa kerrottavaa lapsille.
        Pieniä on helppo sortaa kun on "suuri". Entäs kun tulee se isompi kaveri?
        Venäjän onni on oolla sortaa oikeaan aikaan oikeita kansoja. Siitä seurasi suuri valtakunta, pinta-alaltaan. Muinaisten valtioiden sotateknologian soveltaminen niin suuren maa-alan hallintaan hyökkäyssodalla on tietysti vaikeaa.
        Mutta Mäkkäri-jengi ostaa Venäjän pala palalta... ilman väkivaltaa...
        Tai...
        kokeilkaapa skabaa jenkkejä vataan!
        Lähteekö Kurskit merille vai uppoavatko jo satamiin :)

        Euroopan suojakilpi :)

        Ennemminkin yrittivät tuhota sen.


    • LunaMaria

      *johannan* kanssa samaa asiaa ihmettelen toisinaan. Tiedän kyllä vastaisiakin mielipiteitä ja heidän perustelujansa, mutta..

      En jaksa selostaa tahi tapella aiheesta sen kummemmin. Sen sanon kuitenkin, etten ymmärrä, miksi vieläkin osa aikuisista tai ainakin melkein aikuisista ihmisistä pitää jotakin "ihmisrotua" parempana kuin toista..

      Mutta toivottavasti joku sentään hoksaa, että Venäjä on iso maa, ja siellä on Suomeen verrattuna monenkertaisesti sitä hyvää ja sitä huonoakin. Tietyt tavat ja tottumukset pysyvät syvällä, niin Suomessa kuin Venäjälläkin. Eli paskaa löytyy niin oman kuin naapurinkin navan alta.

      Mutta täytyy myöntää, että Suomi on niin pitkävihainen "maa".. Tai jokin osa kansasta, sanotaanko niin.

      Ja KERTOKAAHAN, miksi ette ruotsalaisia niin inhoa, vaan venäläisiä enemmän? Nimittäin käsittääkseni autonominen asemamme Venäjän vallassa oli huomattavasti vapaamielisempi kuin elo Ruotsi-Suomen aikoihin.. Tai sanotaanko nyt niin, että ei se autonomia ollut paha. Sen jälkeen, niin.. Vaikka kai se on niin, että sotimiset Venäjän kanssa ovat paremmin muistissa ja Ruotsin tullessa Suomen maahan ei kansa ollut niin yhtenäistä.

      Toivottavasti ymmärsitte.
      Suvaitsevaisuutta teidänkin Uudelle Vuodelle.

      Lämmöllä, LunaMaria.

    • vilinen

      Oletko ihan varma että kaikki suomalaiset vihaavat venäläisiä, vai vain 90% vaiko 10% vaiko 0,001% joita kirjoittelee tälläisillä palstoilla. Ei yleistetä vai oletko tehnyt kaiken kattavan tutkimuksen kaikista suomalaisista!

      Kulttuurimme ovat niin erilaisia ja vihaaminen voi olla pelkoa/ennakkoluuloa tietämättömälle ei välttämättä oikeaa sydämestä lähtevää vihaa. Suomalainen kulttuuri on tiukasti lakia noudattava kun taas venäjällä raja on häilyvämpi, lahjonta kuutluu kulttuuriin.

      Venäjällä kannattaa käydä, hieno maa, hieno kulttuuri mutta kyllä siellä pitää olla varuillaan miten ja missä liikkuu. Luultavasti todennäköisyys tulla ryöstetyksi Pietarissa on suurempi kuin Helsingissä.

      • ~Pikkuinen Myy~

        Jep, kultuurit on niin erilaiset... Ja silloin kun menin ensikertaa venäjälle olin ihan että "voih, koska mä pääsen täältä kotiin...Mut varmaan ryöstetään yms." Mutta eihän mulle mitään käynyt, siellä on kaiken lisäksi ihania ihmisiä, ei todellakaan mitään ganstereita, niin kun kuvittelin... Se ennakkoluulo ja se mitä olen kuullut, pettivät minut täysin.


      • jaffe

        enpäs menisi sanomaan. kyllä hesassakin tai muissa kaupungeissa ihan hyvin voidaan ryöstää. sitäpaitsi kaupungeissa juoksentelee täysikuun aikana paljon niitä kiroilevia "vapaapotilaita", joista ei kyllä tiedä, mikä on mielessä. monet ovat aika agressiivisiakin. ja sitte vielä nämä kullin pyörittäjät puistoissa... niitäkin liikku paljon. on sekä päässä että alapäässä ongelma.
        kyllä pitää katsoa, ettei kaduille yönaikaan eksyy.samaten on tukholmassa. nykyään ihan missä maassa vaan.
        pitääkö taas saada turpiin, kuten hiihtäjien dopingjutuissa? niin rehellisiä, niin rehellisiä -mutta valitettavasti ei sen rehellisempiä kuin muutkaan. sillä viisi!
        mistä tulee sellainen "sinisilmäisyys"?


      • Mirnov

        Olen itse puoliksi venäläinen (puoleksi suomalainen. Isä venäläinen - äiti suomalinen) ja olen käynyt kouluja Suomessa nyt jo 11 vuotta (olen lukion tokalla). Näistä 11 vuodesta olin 9 vuotta jatkuvan kiusaamisen kohteena koska olin puoliksi venäläinen. Koko luokka/koulu oasllistui järjestelmällisesti tähän. Se on aika huolestuttavaa jos Suomessa kasvaa näin laajasti venäjää vihaava sukupolvi. Pitäkää huoli siitä mitä lapsillenne kerrotte tai sanotte (esim. Venäjästä/venäläisistä), koska joku voi joutua kärsimään siitä ja PAHASTI!!!


      • syyt
        Mirnov kirjoitti:

        Olen itse puoliksi venäläinen (puoleksi suomalainen. Isä venäläinen - äiti suomalinen) ja olen käynyt kouluja Suomessa nyt jo 11 vuotta (olen lukion tokalla). Näistä 11 vuodesta olin 9 vuotta jatkuvan kiusaamisen kohteena koska olin puoliksi venäläinen. Koko luokka/koulu oasllistui järjestelmällisesti tähän. Se on aika huolestuttavaa jos Suomessa kasvaa näin laajasti venäjää vihaava sukupolvi. Pitäkää huoli siitä mitä lapsillenne kerrotte tai sanotte (esim. Venäjästä/venäläisistä), koska joku voi joutua kärsimään siitä ja PAHASTI!!!

        Tuo on totta, mutta se mikä vaikuttaa Suomalaisten mieliin ovat juuri nuo negatiiviset kokemukset, mitä kuulee harva se päivä medioista venäläinen sitä venäläinen tätä ja jopa diplomaatti tasolla. Totta kai siitä pahastutaan jos venakot täällä kusettavat valion rahaa ja tekevät muita pimeitä puuhia.
        Olisko siinä syytä negatiivisiin mielipiteisiin?
        Terve järkinen alkaa suhtautumaan epäluuloisesti ko. kansalaisiin, onhan heidän kulttuurinsakin hyvin toisenlainen.


      • Tuletko ryöstetyksi vai ei riippuu käytännöstäsi. En ole käynyt Helsingissa, mutta olen pietarilainen ja asun Porvoossa 2 vuotta. Sekä Porvoossa että Pietarissa, jossa asuin 15v, minulta varastettiin kerran. Pyydän anteeksi virheistä.


    • tanja*

      on se kaunis maa... en vihaa, enkä tajuu kyl itsekään miks jotkut sitä vihaa..

      • huhhuhh

        ... on hyvä venäläisille.


    • Vaasalainen

      Johanna,olen aivan sama mieltä kuin sinä.Olen opiskellut venäjänkieltä pari vuotta ja oon käynyt noin 15 kertaa Venäjällä.Venäläiset ovat tosi mukavia ihmisiä.Sä voit mailata mulle jos haluat

    • Lännenmies

      No matkaile siellä sitten minunkin puolestani, sillä minä en sinne mene vaikka maksettaisiin.

      • Matti

        ...häpeän olla suomalainen. Me olemme niin ummehtunut ja ennakkoluuloinen kansa, että ihan pahaa tekee. Hävettää myös koko tämä keskustelu venäläisen ystäväni puolesta, lisäksi Suomi24 on tyrinyt todella pahasti tämän aiheen otsikoinnissaan.


      • ...
        Matti kirjoitti:

        ...häpeän olla suomalainen. Me olemme niin ummehtunut ja ennakkoluuloinen kansa, että ihan pahaa tekee. Hävettää myös koko tämä keskustelu venäläisen ystäväni puolesta, lisäksi Suomi24 on tyrinyt todella pahasti tämän aiheen otsikoinnissaan.

        itsekkin tunnen muutamia venäläisiä, enkä todellakaan ymmärrä suomalaisten yleistä käsitystä ja suhtautumista heihin! Todellisuudessa venäläiset ovat mielestäni paljon mukavempaa ja kohteliaampaa kansaa kuin suomalaiset.. Toivottavasti tulevaisuudessa tilanne muuttuu...


      • crusse
        Matti kirjoitti:

        ...häpeän olla suomalainen. Me olemme niin ummehtunut ja ennakkoluuloinen kansa, että ihan pahaa tekee. Hävettää myös koko tämä keskustelu venäläisen ystäväni puolesta, lisäksi Suomi24 on tyrinyt todella pahasti tämän aiheen otsikoinnissaan.

        Miten olisi vaikka Venäjän kansalaisuus?
        Nehän on niin ihanan kosmopoliitteja, eikä ollenkaan nationalistisia!

        Viva Tsetsenia!


      • Par passii
        crusse kirjoitti:

        Miten olisi vaikka Venäjän kansalaisuus?
        Nehän on niin ihanan kosmopoliitteja, eikä ollenkaan nationalistisia!

        Viva Tsetsenia!

        Hieno idis, ei tarvis maksaa viisumistakaan!
        ja vielä nykylain mukaan vois pitää tuon punasen EU-passinkin, niin pääsis helepommin mualilmalle...


      • Lännenmies
        Matti kirjoitti:

        ...häpeän olla suomalainen. Me olemme niin ummehtunut ja ennakkoluuloinen kansa, että ihan pahaa tekee. Hävettää myös koko tämä keskustelu venäläisen ystäväni puolesta, lisäksi Suomi24 on tyrinyt todella pahasti tämän aiheen otsikoinnissaan.

        kullakin.


      • eukko
        Matti kirjoitti:

        ...häpeän olla suomalainen. Me olemme niin ummehtunut ja ennakkoluuloinen kansa, että ihan pahaa tekee. Hävettää myös koko tämä keskustelu venäläisen ystäväni puolesta, lisäksi Suomi24 on tyrinyt todella pahasti tämän aiheen otsikoinnissaan.

        Ai on sullakin Venäläinen eukko ostettuna, no nyt me ymmärreträän sua :-)


      • Arvo Poika..........
        Par passii kirjoitti:

        Hieno idis, ei tarvis maksaa viisumistakaan!
        ja vielä nykylain mukaan vois pitää tuon punasen EU-passinkin, niin pääsis helepommin mualilmalle...

        miettiä tarkkaan ottaako itselleen kolmannen maailman kansalaisuuden.siittä saattaa koitua joskus arvaamattomia ongelmia!


    • ...........

      Se hiton sota oli ja aikoja sitten ja suurin osa venäläisitä jotka asuu siel nyt ei liity siihen mitenkään.Jotkut idiootit vaan aloitti sen, miks pitää vihata noita tuleviakin sukupovleja, joilla ei ollu mitään tekemistä sen kaa?! ootteks te tosiaan noin sivistymättömiä ja tyhmiä?

      • Närkästynyt sivistynyt

        Mitkä onkaan monen venäläisen tuntomerkit, kun tulevat Suomessa käymään? Rehellisiä, mukavia ihmisiä? Montako olet tavannut? Mukavia ollaan, jos siitä saa maksut (siinä muun fyysisen aktiviteetin muassa).

        Itse omistan pienen ruokatavarakaupan, minkä läheisyydessä pidetään usein esim. urheilutapahtumia, mihin venäläiset joukkueet osallistuvat. Jo toista vuotta olen pistänyt puljun kiinni heti, kun huomaan venäläisten saapuneet. Vuosia ovat joukkueena tulleet sisään ja varastaneet kaiken, mitä mukaansa aivan avoimesti ovat pystyneet ottamaan. Ei siis edes yritetä piilottaa vaan kannetaan vain ulos liikkeestä kovan naurun saattamana.

        Läheisessä koulun ruokalassa on heille tarjottu kohtuuhintaista lounasta. Mukaan lähtee säännöllisesti kymmeniä näkkileipäsiivuja, juomaLASI, lautanen, aterimet ja pistipä eräs valmentaja kokonaisen puolen kilon voin, ilman käärettä, takkinsa mutkaan.

        Nyt puhutaan sekä lapsista että yli 18 v. joukkueista valmentajineen. Muilla lähikauppiailla on samat kokemukset. Poliisi ei tee mitään. Nyrkkitappelu syttyy jokaisen urheilutapahtuman jälkeen oli kyseessä laji kuin laji.

        Että mukavia, lämpimiä ihmisiä?


      • Närkästynyt sivistynyt kirjoitti:

        Mitkä onkaan monen venäläisen tuntomerkit, kun tulevat Suomessa käymään? Rehellisiä, mukavia ihmisiä? Montako olet tavannut? Mukavia ollaan, jos siitä saa maksut (siinä muun fyysisen aktiviteetin muassa).

        Itse omistan pienen ruokatavarakaupan, minkä läheisyydessä pidetään usein esim. urheilutapahtumia, mihin venäläiset joukkueet osallistuvat. Jo toista vuotta olen pistänyt puljun kiinni heti, kun huomaan venäläisten saapuneet. Vuosia ovat joukkueena tulleet sisään ja varastaneet kaiken, mitä mukaansa aivan avoimesti ovat pystyneet ottamaan. Ei siis edes yritetä piilottaa vaan kannetaan vain ulos liikkeestä kovan naurun saattamana.

        Läheisessä koulun ruokalassa on heille tarjottu kohtuuhintaista lounasta. Mukaan lähtee säännöllisesti kymmeniä näkkileipäsiivuja, juomaLASI, lautanen, aterimet ja pistipä eräs valmentaja kokonaisen puolen kilon voin, ilman käärettä, takkinsa mutkaan.

        Nyt puhutaan sekä lapsista että yli 18 v. joukkueista valmentajineen. Muilla lähikauppiailla on samat kokemukset. Poliisi ei tee mitään. Nyrkkitappelu syttyy jokaisen urheilutapahtuman jälkeen oli kyseessä laji kuin laji.

        Että mukavia, lämpimiä ihmisiä?

        Karjalan ja koko Venäjän nykyinen rikollisuus on täydellisesti kommunismin aikaansaannosta. Jos maasa 70 vuotta kaikki perustui täydelliseen valheeseen, tosiasioiden vääristelyyn ja pelkkään vahvemman oikeuteen, niin mitä muuta tavalliset ihmiset sitten osaisivat tehdä kuin rikoksia? Jo lapsena he ovat omilta vanhemiltaan oppineet sen, että ainoastaan valheen avulla ja kieroilemalla elämässä voi kohtuullisesti selvitä.

        Venäjän virallinen politiikka perustuu edelleenkin valheellisuuteen, lahjontaan ja kieroiluun. IKEA yritti joulukuun alussa avata tavarataloa Moskovassa, mutta aloituslupaa ei vaan herunut, koska viranomaisia ei suostuttu lahjomaan. Lopulta IKEA lahjoitti sopivan summan paikalliselle urheiluseuralle, ja heti sen jälkeen ovet saatiin avata.

        Karjalakin saataisi varmasti nopeasti takaisin, jos sopiva lahjusraha annetteisi oikealle viranomaiselle. Venäjällähän on edelleenkin se sääntö, että yhteiskunnassa mikään ei toimi, mutta oikeita henkilöitä "rasvaamalla" kaikki järjestyy nopeasti.


    • Siperia on opettanut suomalaisille oikean suhtautumistavan Venäjään. Minun molemmat vanhempani ovat joutuneet kaksi kertaa lähtemään Karjalasta evakkoon, ovat joutuneet jättämään kaikki talonsa ja tavaransa sekä sen jälkeen pakon edessä ovat joutuneet menemään hetkeksi toisten nurkkiin norkoilemaan. Se on varmasti ollut heille niin traumaattinen kokemus, että luonnolliset tuntemuksen venäläisiä kohtaan palautuvat vasta sitten, kun Karjala on palautettu takaisin Suomelle.

      Nykyisin Suomessa järjestetään paljon kaikkia keräyksiä Karjalan ja Venäjän lastenkotien kurjan tilanteen kohentamiseksi. Minä olen aina kaikille näille kerääjille sanonut, että isovanhempani ovat maksaneet vanäläisille jo korkojen kanssa minun osuuteni, joten penniäkään en koskaan sellaisiin keräyksiin tule laittamaan.

    • maukkaperusjätkä

      Tuo suurivalta äitivenäjä. piinannu suomalaisia ties kuinka kauan, suomi sai itsenäisyyden venäjältä monien ja pitkien taistelujen jälkeen.
      pommittanu suomea tappanu melkein puolet suomalaisista. onhan venäjä iso ja mahtava, ku on muilta julmuuttaan muilta maita sotimalla ottanut. staalinin pahin pelko oli että kiinalaiset ei opi taistelemaan yhtä hyvin niinkuin suomalaiset, silloin staalin olis ns. kusessa. noh mummolan venäläiset poltti ja molemmat papat venäläiset tappo, yhteinen historia venäjän kanssa on synkkä. kukaan ei varmaan kiistä.... noh, nykypäivänä ihmetellään mikä suomalaisilla on venäjää vastaan? empäkuule tiiä.

      • Anonyymi

        Suomi sai itsenäisyyden Neuvosto-Venäjältä ilman minkäänlaista sodankäyntiä vuoden 1917 lopussa. Tämä oli mahdollista siksi että enää ei ollut tsaarien aika.


    • Zomeone

      Mieti mitä venäläiset (tosin neuvostoliitolaiset) tekivät suomelle! Sotivat köyhän Suomen kanssa ja suomalaiset joutuivat vielä maksamaan! Et vain ymmärrä koska sinun sukulaisiasi ei varmaan kuollut sodassa! Toisin kuin esimerkiksi minun! enkä ole yksin.
      Tämä on yksi asia. Toinen voisi olla että "rakas" naapurimme varastelee Suomessa.

      • Anonyymi

        Suomi joutui maksamaan sotakorvauksia jatkosodan jälkeen koska hyökkäsi kesäkuussa Hitlerin Saksan kanssa Neuvostoliittoon. Syy oli selvä.


    • Töissä siellä

      Mutta kyllä venäläisten kassa on erittäin vaikea tehdä töitä. Heidän perinteensä ja velvottavat ankaraan byrokratiaan, ja kielitaito on suuri ongelma. Jos he eivät ymmärrä jotakin, he sanovat: yes, yes. I understand. Ja 10 minuutin päästä huomaat, että persiilleen meni. Koko ajan pitää valvoa, että ohjeet on ymmärretty oikei, mutta hepä ottavat nokkiinsa, jos siellä heidän parissaan pyörii. Ajattelevat: mikä v***n kyttääjä! Vaikka se on juuri sinun hommiasi valvoa työtä! Yleinen tyyli on lakaista ongelmat maton alle, ja unohtaa ne, kunhan niistä ei ole itselleen haittaa. Enpä haluaisi ostaa esimerkiksi venäläisten rakentamaa taloa. En ole itse rakennustyömaalla töissä, mutta silti aavistelen, että kaikki ei mene sielläkään ihan vimpan päälle...

      • Tsernobylin vuonna 1986 räjähtänyt atomivoimala oli erittäin hyvä esimerkki venäläisestä rakennustaidosta ja vastuullisuudesta. Tehtyjen tutkimusten mukaan voimalaitoksen rakennustyömaalle tuli perille vain puolet siitä sementtimäärästä, jonka suunnittelijat olivat laskeneet työmaalla tarvittavan. Mihin se toinen puoli katosi?

        Tämä varastettu ja pimeille markkinoille joutunut sementtierä heikensi niin suuresti voimalaitosrakennuksen rakenteita, että maailman suurin ympäristökatastrofi tuli mahdollisekksi käyttöhenkilökunnan juovuksissa suorittaman "ryssimisen" seurauksena. Näin siellä ihannemaassa eletään vappujuhlien aikana!


    • Joe...

      Itsekkin ole yhdesti käynyt venäjällä, eikä minuakaan ammuttu. Ihme mistä noi ampumispuheet tulevat???

      Toisaalta suomalaisethan ovat auttaneet venälaisiä. Venäläiset toimittivat ennen 1900-luvun puoliväliä paljon terästä Suomeen lentokoneilla ja suoraan rajan yli. Suomalaiset sitten Kekkosen aikaan jalosti siitä laivoja, vetureita yms. hyödyllistä tavaraa.

      Jopa diplomaattitason miehet uhraavat "maineensa" ja tuovat suomalaisille miehille naisia. Suomalaisiltahan se on kiellettyä.

      Venäläiset jopa paransivat suomalaista autokantaa, varastamalla täältä "vanhoja" auto riesakseen kotomaahansa, että suomalaiset saisivat uusia tilalle vakuutuksista.

      Kaikenkaikkiaan venäläiset rakastavat Suomea niin, että ottivat jopa maata Suomelta "muistoksi".
      Lisäksi he tuovat "viinaa" Suomeen, kun alkoholi oli täällä kallista.

      Venäjän kieli on kiehtovaa, olen huomannut, että esim. Prismassa, kun kuulee venäjän kieltä. Teollisuusvartijat menevät ihan läheltä kuuntelemaan sitä.

      Kumma juttu, että venäjä on saanut sellaset naapurimaat. Virolaisetkin vihaavat venäläisiä ja niin monet muutkin naapurimaat, jotka ovat ihan venäjän rajan pinnassa. Toiset ulkopuolella ja toiset sisäpuolella!

    • Love russian.

      Vaikka olis mitä menneisyydessä ollu.Niin olen johannan kaa samaa mieltä.Siellä olisi markkinoita meille ja heillä meille.Ihailen sitä maata..halusin matkata siellä.Kieltä haluan oppia.
      Se mitä pelotellaan tapahtuvaksi riippuu itsestään miten käyttäytyy matkoillaan.Suomalaisella tapana haukkua ja rehennellä, vähätellä näkemäänsä.Humalassa esittää.Olen sen itse kuullut.Kun pitää suunsa supussa ja nauttii , saakin paljon enemmän matkoistaan.
      Tämä suomineito kääntää päänsä mieluumin itään kuin länteen.(Norja=toinen lähinaapurimme josta pidän).Tunnen ihmisiä jotka sieltä töissä ja asuvat suomessa, työkavereina.Ja he aivan ihania.

    • Jaakko

      Venäjä (Neuvostoliitto) on mm. ryöstänyt 12% Suomen alueesta.

    • ihan tosi

      Mistäköhn tuo voi johtu. Johtuisiko lortto sekasikiö siitä että usealta suomalaiselta meni omaisia ennen aikaiseen hautaan kiitos ihailemiesi ryssien.

      • 5+6

        Löysit sitten kuusi vuotta vanhan ketjun johon piti päästä vielä jauhamaan paskaa. Taidat olla todellinen matkailija.


    • Tuoppi 71

      Juu, tuossa kommentoitiinkin jo historiaa...jos edes jossain määrin tuntee Suomen historiaa niin tietää että venäläisvastaisuus on pitkälti suuren pohjan sodan ansiota, jota seurasi Isoviha (http://fi.wikipedia.org/wiki/Isoviha). Tästä miehityskaudesta suomalaiset ovat ammentaneet luontaisen ryssänkammon sukupolvesta toiseen...ei ole mitään tekemistä talvi-jatko-ym sotien kanssa... Jossain yhteyksissä nykypäivän termeissä voitaisiin puhua jopa kansanmurhasta, mutta YYA-hengessä emme sitä kuitenkaan tee...

    • Anonyymi

      Venäläiset on perseestä.

      • Anonyymi

        Venäläiset eivät ole perseestä, vaan siitä läheltä, kuten me suomalaiset, mutta koronapassin he voivat ostaa pusikossa olevasta mustasta Mersusta rajan läheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläiset eivät ole perseestä, vaan siitä läheltä, kuten me suomalaiset, mutta koronapassin he voivat ostaa pusikossa olevasta mustasta Mersusta rajan läheltä.

        Miksi venäläisen puhe kuulostaa samalta kun mun perseestä tuleva pieru.


    • Anonyymi

      Ylimielisempää sakkia saa hakea - ruotsalaiset pääsevät aika lähelle - mitä heidän kanssaan tekemisiin joutunut ainakin rajan tällä puolen.

    • Anonyymi

      Venäjän kieli on kiehtovaa ja vaikeaa.

      • Anonyymi

        Abdur kertoo ja kirjoittaa yhä vain silkkaa totuutta. Älä lopeta tuota, ethän?


    • Anonyymi

      Olen minäkin sitä ylimielistä paskasakkia nähnyt, sekä Venäjällä että muissa maissa. Käyttäytyminen ei heiltä onnistu kummassakaan.

    • Anonyymi

      Venäläiset ovat itse aiheuttaneet venäisvihan, parhaillaan käsittelyssä ukraina ja krim.

      Suomessa Isoviha, venäläisten tukema punaisten laiton vallan anastus sisällissodassa ja tähän liittyvät murhat ja talojen poltot, talvi- ja jatkosota, stalinin tappamat suomalaiset sandarmohissa ja muualla, lapsikaappaukset, turistien massaryöstöt viipurissa ja pietarissa.

      Vielä joku ihmettelee miksi suomalaiset eivät pidä venäläisistä. Venäläisillä näyttää olevan maailmankuva sellainen että he saavat tappaa, ryöstää ja orjuuttaa ketä hyvänsä ja tästä syystä heistä pitää pitää ja rakastaa. Eikö oma pää ymmärrä mitä pahaa on tullut tetyä? Jos olisin venäläinen niin en edes kehtaisi matkustaa suomeen tai mihinkään vastaavan venäläiskohtelun saaneen maahan. Häpeäisin. Mutta eivät häpeä, putin on heidän mielestään huipputyyppi.

      Jos taasen venäläinen haukkuu suomalaisia juoppoja kyvyttömiksi ym. niin kertoo se vain siitä missä haukkuja on liikkunut. Viinan kulutuksessa ja siitä johtuvasta kuolleisuudessa sekä vahingoissa venäjä lienee maailman paras.

      Kysymys kuuluu, onko venäjällä todellisia ystäviä missään?

      • Anonyymi

        "Viinan kulutuksessa ja siitä johtuvasta kuolleisuudessa sekä vahingoissa venäjä lienee maailman paras."
        Pitäisikö paras korvata sanalla ykkönen?
        Muuten osuit asian ytimeen, eivät suomalaiset varsinaisesti vihaa venäläisiä muita enemmän. Venäläisiä vihataan ympäri maailmaa, ehkä kumminkin enemmän niissä maissa, missä venäläisten kanssa on pakko olla tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viinan kulutuksessa ja siitä johtuvasta kuolleisuudessa sekä vahingoissa venäjä lienee maailman paras."
        Pitäisikö paras korvata sanalla ykkönen?
        Muuten osuit asian ytimeen, eivät suomalaiset varsinaisesti vihaa venäläisiä muita enemmän. Venäläisiä vihataan ympäri maailmaa, ehkä kumminkin enemmän niissä maissa, missä venäläisten kanssa on pakko olla tekemisissä.

        ...eivät suomalaiset varsinaisesti vihaa venäläisiä muita enemmän...
        Tarkoitat, etteivät suomalaiset vihaa venäläisiä enempää kuin muun maalaiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viinan kulutuksessa ja siitä johtuvasta kuolleisuudessa sekä vahingoissa venäjä lienee maailman paras."
        Pitäisikö paras korvata sanalla ykkönen?
        Muuten osuit asian ytimeen, eivät suomalaiset varsinaisesti vihaa venäläisiä muita enemmän. Venäläisiä vihataan ympäri maailmaa, ehkä kumminkin enemmän niissä maissa, missä venäläisten kanssa on pakko olla tekemisissä.

        Sinähän olet jo osoittanut monesti olevasi "koko maailma", milloin rauhoittuessasi sitten taas "koko suomi"... Tänne ei tarvi tulla puhumaan venäläisten puolesta.


    • Anonyymi

      Se taitaapi olla niin, ettei näillä palstoilla ole muuta ongelmasuomalaista kun tuo venäläiseksi itseään näyttelevä sekopää jolla on pakkomielle kuin paholaisella hakata kaikki henkisesti. Itse se pitää vaarin siitä, että jalat saa alleen kun pitää juosta karkuun. Ois listitty jo monesti jos kadulla vetäis samaa juttua.

    • Anonyymi

      Venäjä maana hieno ja kansa aivan tavallisia ihmisiä mutta Putin on piru. Ryöstää pienempiä maita, todella raukkamaista, menisi ottamaan USA:lta maa-alueita!! Epäilen että turpaan tulisi Putinille.
      Jos Venäjä yrittää vallata Ukrainan niin toivon että hyvin moni maa puolustaa Ukrainaa, Ranska, Britannia, USA ja toivottavasti myös Saksa yms.

      • Anonyymi

        Niinistö ja koko eu: n johtajat ovatkin puruja, etkö vielä tämän ole huomannut, tollo paräkylästä.naavesta heti hauknumaan, hampaat irti, säälittävät penat. Kukaan teitä ei rakastaa venäjällä, nauravat vain teille. Rumat idiootti juopot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinistö ja koko eu: n johtajat ovatkin puruja, etkö vielä tämän ole huomannut, tollo paräkylästä.naavesta heti hauknumaan, hampaat irti, säälittävät penat. Kukaan teitä ei rakastaa venäjällä, nauravat vain teille. Rumat idiootti juopot

        Ja ihana kuin XXL Kaisalla on musta sulhanen , jaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinistö ja koko eu: n johtajat ovatkin puruja, etkö vielä tämän ole huomannut, tollo paräkylästä.naavesta heti hauknumaan, hampaat irti, säälittävät penat. Kukaan teitä ei rakastaa venäjällä, nauravat vain teille. Rumat idiootti juopot

        Yritätkö matkia välillä mielummin sitä profeettaa joksi tekeydyt profetiat palstalla?


    • Anonyymi

      Venäjä on valheiden ja rikosten keskus. Maan johtoa myöten venäläinen ei osaa muuta kuin valehdella.

      • Anonyymi

        Ai että, tuli muuan saksalainen konna mieleen, kun katsoin eilen uutisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että, tuli muuan saksalainen konna mieleen, kun katsoin eilen uutisia.

        Kremlin ylimmäinen Sotakana on ottanut ylikukkoilevat elkeensä suoraan Josefilta ja Adolfilta.


    • Anonyymi

      Venäläisissä itsessään ei ole mitään mutta Venäjää ja Neuvostoliittoa hallineet hallitukset ovat aiheuttaneet ja aiheuttavat omalle kansalleenkin vaikeuksia.

    • Anonyymi

      Se johtoporras on vaan kaheleita täynnä. Tavallinen tallaaja on OK:

    • Anonyymi

      Nyt Kremlin ylimmäinen sotakana taas kiljuu kurkku suorana, kuinka Nato muka laajenee itään ja että se on lopetettava, vaikka kaikki tietävät Venäjän hyökänneen Euroopassa laittomasti kahteen naapurimaahansa mestaamaan kristittyjä perheitä, näpistelemään heidän maitaan ja räjäyttämään heidän kotejaan riekaleiksi.

      Ei fasismille!

      Ei venäläisterrorismille!

      Ei Natsi-Venäjälle!

      Ei Kremlin Sotakanoille!

      • Anonyymi

        Luetelkaa kuinka moneen Natomaahan Venäjä on hyökännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetelkaa kuinka moneen Natomaahan Venäjä on hyökännyt.

        Venäjä tehnyt cyberhyökkäyksiä Ukrainaan. Uhkaa Ukrainaa, valloitti jo vuosia sitten Krimin tuosta niin vaan koska "halusi".
        Venäjä uhkaa Euroopan rauha.
        Miksi Venäjän kanssa sallii tällaisen. Itse he siitä kärsivät.
        Minun mielipiteeni venäläisiä kohtaan on kääntynyt täysin, vihaan venäläisiä päättäjiä ja myös kansalaisia. Jos kohtaan venäläisen Suomessa joka vaikka tuupertunut hankeen niin jätän siihen auttamatta.


    • Anonyymi

      Olisko se suomalaisten etu jos Venäjä poistaisi itärajamme? Pääsisimme eroon kelvottomista poliitikoistamme! Itä-Saksassa perustetettu vihreä terrori liike olisi varmasti menneen talven lumia, jäsenet Siperian vankileireillä. Vasemmistoliitto myös lopetettaisiiin ja ja toimihenkilöt vietäisiiin Siperiaan.
      Kokoomus Venäjän hallitseman puolueen veljespuolueen jäsenenä olisi valtansa huipulla, kunhan sen johtoon valittaisiiin oikeita miehiä ja naisia. RKP:stä ei ole ollut harmia tähänkään asti, jatkakoon entisellään. Olisiko todella Suomelle parasta, jos itärajamme poistettaisiin, kun ajattelee millaisia poliitikkoja on kurittamassa meitä suomalaisia?

      • Anonyymi

        Suomessa heidät on kuitenkin valittu kansan äänillä, laillisilla ja oikeuden mukaisilla vaaleilla. Ei valehtelulla korruptiolla ja sumutuksella, eikä haamuäänillä.8k


    • Anonyymi

      On Putinin syy miksi viha Venäläisiä kohtaan nousee.

    • Anonyymi

      Venäläinen valehtelee,varastaa ja on veemäinen öykkäri josta maailmallakaan ei tykätä eikä siedetä.Nyt on tullut esiin uusi Stalin/Hitler klooni,maa joka mielestään voi tehdä mitä vain en ikinä tule olemaan näitten paskiaisten ystävä.Menkää venäjän ihailijat ja jumaloitsijat sinne mutta näyttää tämä länsihyvinvointi kelpaavan teillekkin p**ahousut.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      >>> Mä en ymmärrä...... tiedän ettei he ole sallaista kansaa kuin väitetään!

      Vai että tiedät ja tiesit vuonna 2004...?! Kyllä, kyllä, juuri näin. Toivotetaan tiedoistasi huolimatta kaikkea parasta Ukrainan urhealle kansalle tänään 24.2.2022.

      "CNN: Venäjän joukot ottaneet haltuunsa lentokentän lähellä Kiovaa – Ukrainan poliisin mukaan Venäjä tehnyt torstain aikana yli 200 iskua."

      https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008623000.html

      Vaikka voissa paistaisi.

    • Anonyymi

      joko torstai ammun jälkeen olet alkanut ymmärtämään , vai oletko täysi idiootti ??

    • Anonyymi

      Totta,yhdessäkin työpaikassa holotna töissä ukot kiroo kun sen kusipään jälkiä saa työkseen paikkailla.Sama ostoskeskuksessa kulkevat käytävän leveydeltä ja suureen ääneen molottavat eihän niistä tykkää mailmallakaan ihmiset tämä on totuus paska mikä paska.

    • Anonyymi

      Noita vastaavia panssari miehistön huvittelu murskaamisia on some täynnä, satoja filmejä.

    • Anonyymi

      Venäläiset " Russians, go fuck yourself" luikkikaa takas puuttinin helmoihin.

    • Anonyymi

      Kuule hyvä ihminen. Etkö todella näe miten Venäjän johto toimii????
      Oletko 70 luvun opetuksen kasvatteja ????
      Olen koko aikuisiän etsinyt totuutta löytämättä. Siis "Kekkosen ajoista"
      Siinä on kuopattu Karjalainen , Sorsa ym. Vielä elossa on meidän Paavo.
      Hän on menneen ajan kuva ja vaikuttaa vielä kaikesta tapahtuneesta huolimatta.
      En ole asiantuntija Nato-kysymykseen mutta lienee pakosta nyt käsillä.
      Venäjä on ja pysyy naapurissa kuten noin tuhannen vuotta on ollut, ei ole helppo naapuri ja valitettavan vaarallinen. Aina joku siellä nousee johtoon ja toteuttaa omaa hekumaansa valtaan. Venäjän kansa ei tiedä mitä vapaus on, ei ole koskaan sitä nauttinut.

    • Anonyymi

      Ei tainnut tuo historia olla lemppariaineita, sanotaan nyt tuhannen vuotta taaksepäin!

    • Anonyymi

      Tämä ryssän vakooja yritti hakea kaikkiin mahdollisiin armeijan, poliisin ja tiedusteluvaltuutetun virkoihin. Sattumaako? Tyyppi myös esiintyy aina jutuissa eri koulutustaustoilla. Välillä on tarkastaja, välillä tradenomi jne. Tyypillä on alkanut 2019 hirveä kuume ja vimma päästä johonkin korkea arvoiseen virkaan ja nopeasti.

      Poliisiylijohtajaksi neljä hakijaa, joukossa nykyinen poliisiylijohtaja
      https://www.satakunnankansa.fi/kotimaa/art-2000007069778.html

      Määräaikaista virkasuhdetta hakevat seuraavat henkilöt (tutkintotiedot perustuvat henkilöiden omaan ilmoitukseen):
      https://poliisi.fi/-/lansi-uudenmaan-poliisilaitoksen-poliisipaallikon-maaraaikaista-virkasuhdetta-hakee-kolme-henkiloa

      Uuteen salaisen tiedustelun valvojan virkaan yhdeksän hakijaa
      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006016952.html

      Valtiovarainministeriössä on haettavana määräaikainen virka ministeriön kansliapäälliköksi.
      https://www.nurmijarvenuutiset.fi/paikalliset/1215402

      Maanpuolustus.net ressut kommentoivat.

      Ryssän vakooja. Toi sekoboltsi on aikaisemmin onnistunut soluttautumaan mm. POLAMKin asekouttajaksi ja RISEen.

      -insideSAFETY357

      Eivät malttaneet olla mainitsematta ensimmäistä nimeä.
      -Heinrich

      Ei liene tarpeen sanoa tästä enempää. Haisee kaalisopalle.
      -aj178

      https://maanpuolustus.net/threads/uusi-tiedustelulaki.5681/page-28

    • Anonyymi

      Väärin. Ei fiksuja Venäläisiä inhota. Putinia kyllä.

    • Anonyymi

      Nhl pelaaja Ovetchkin on täysi mulkku myös, samaa luokkaa taitaa venäläisten bulvaani jokerien muka omistaja Jari Kurri.

    • Anonyymi

      Ajatteleekohan ketjun aloittaja vieläkin noin naivisti?

    • Anonyymi

      Kaikki venäläiset, missä tahansa lännessä asuvat ja eri maiden kaksoiskansalaiset, venäjällä tunkion kupeessa asuvasta mummosta oligarkkiin, ovat kaikki yhdessä vastuussa siitä kaikesta, mitä heidän valitsemansa johtaja teurastaja on tehnyt, ja tekee tälläkin hetkellä. Raivopäinen mielipuolinen hallinto, duuma jokaista iikkaa myöten joutuvat vastuuseen teoistaan. Herätkää venäjän surkea kansa.

      • Anonyymi

        Et tiedä, että USA on sotinut toisen maailmansodan jälkeen jatkuvasti! Onko Suomi ollut vaatimassa USAa tilille sotiensa vuoksi ja luvannut USA:n sotien kohteille aseapua? Mielenosoituksia ei ole näkynyt, paitsi Vietnamin sodan aikana. USA hävisi Vietnamin sodan ja Vietnamista pakenivat paniikissa.
        Häviö tuli myös Afganistanissa. Pienemmisä valtioissa USA pärjäsi hyvin, kun ei ollut vastusta. Onko niin, että näissä valtioissa joihin USA hyökkäsi ei ollut viattomia kärsiviä siviilejä, kuten USAn pressa kertoo Ukrainassa olevan?


    • Anonyymi

      Mahtaako tuo Janus Putkonen ja hänen porukkansa käydä ihan täysillä? On typerää porukkaa.

    • Anonyymi

      Tosi on kuitenkin, että Suomen nykyinenkin hyvinvointi on Neuvostoliiton ansiota ja Suomen Puna-multahallistusten, jotka tekivät Suomesta hyvinvointivaltion Neuvostoliiton tuella! Kekkonen oli erittäin viisas mies kun ei päästänyt Kokoomusta hallituksiin. Kun Kokoomus lopulta pääsi hallituksiin, niin tavallisille ihmisille Kokoomuksen hallitustaipaileet ovat olleet erittäin vahingollisia. Rikkaat ovat rikastuneet entisestään köyhien kustannuksella! Köyhyys on lisääntynyt!

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe