Minulla alkoi nämä pakkoajatukset noin vuosi sitten kun luin wikipedia artikkelia nihilismin muodosta nimeltä metafyysinen nihilismi jonka extreme muoto kieltää koko olemassaolon. Nämä pakkoajatukset väittää, että minua ei ole olemassa/tietoisuutta ei ole olemassa/mitään ei ole olemassa. Tuota rataa ne ajatukset kulkee joskus tulee sellainen ajatus että minua ei ole olemassa mutta kaikki muut ovat. Nämä ajatukset ovat tosi rasittavia, onneksi olen oppinut olla kiinnitämättä niihin paljoa huomiota, mutta on tää silti aika rasittavaa. Jos näitten ajatusten kanssa yrittää järkeillä tulee sellainen outo ahdistava tunne jota en osaa kuvailla kunnolla. Se tuntuu sellaiselta lievältä puristukselta rinnassa.
filosofiset pakkoajatukset
8
861
Vastaukset
- Aloittaja1235
Osaatteko antaa mitään neuvoja?
- kiutakeinon.putous
Harrastatko ehkä myös kreationistisiä jankkaamiskeskusteluja. Nekin pakkoireisia?
Jos vastaat myöntävästi, ehdottaisin hoitokeinoksi pääsi lykkäämistä isoon ampparipesään - 0819
kiutakeinon.putous kirjoitti:
Harrastatko ehkä myös kreationistisiä jankkaamiskeskusteluja. Nekin pakkoireisia?
Jos vastaat myöntävästi, ehdottaisin hoitokeinoksi pääsi lykkäämistä isoon ampparipesäänOlipas siinäkin vastaus.
Aloittajan kysymykseen on hieman hankala vastata. Tarkoitat varmaan, että tuo epämiellyttäväksi koettu asia palaa aina uudestaan ja uudestaan mieleen, vaikka sen haluaisitkin unohtaa.
Oletko lukenut pakko-oireista kirjaa Kerrasta poikki? Siinä käsitellään myös pelkkiä pakkoajatuksia.
- gggggr
Useimmilla filosofian opiskelijoilla on eräiden saamieni tietojen mukaan psyykkisiä ongelmia. Mielenkiintoista. En tällä tarkoita parjata filosofiaa, päinvastoin. Terveisin filosofiaa opiskellut
- stylineventuria
Ei olemassaolon kyseenalaistaminen ole väärin. Kukapa tietää totuuden? Mielipiteitä voi olla monia. Epäilen, että moni jopa pelkää antautua edes kyseiselle pohdinnalle, koska siinä oikeasti voi pää seota, jos ei ole valmis kohtaamaan maailmankaikkeudellisia totuuksia ja kysymyksiä.
Sanoisin, että rentoudu, istahda kyytiin, elämä on outo seikkailu tuntemattomaan, ota vastaan mitä tulee, innostuneena oppimaan ja ymmärtämään. Hyväksy epävarmuus. Onko sillä loppujen lopuksi niin väliä onko olemassa vai ei? Ehkä olen, ehkä en, hymy päälle ja vinkkaa silmää. Kuitenkin. Eikö totuuden etsiminen ole kuitenkin tärkeintä? Ja sitten hyväksyminen. Jos ei hyväksy, jää ahdistus.
Jätin pois varsinaiset filosofioinnit. Tulisi liian epäselvä kirjoitus, jos alkaisi käsittelemään asioita, elämä, totuus, tietoisuus, olemassaolo jne. Kaikenhan voi kyseenalaistaa, jos halua ja aikaa riittää. - Anonyymi
Mulla on sellasia ajatuksia että mietin että jos ei olisi mitään, niinkun mitään, avaruutta, minua, siis yksinkertaisesti ei mitään niin mitä sitten olisi, kun ei olisi mitään tai mikä idea sitten olisi, tai siis eihän silloin olis mitään. Noi ajatukset kiduttaa mua joka päivä. Onko ne normaaleja?
- Anonyymi
No mä yritin kysellä kriisipuhelinvastaajilta monta vuotta että mistä tietää mitä ei tiedä....
enkä vieläkään oo saanut kovin hyviä vastauksia....
ppoiuiuuy
- Anonyymi
Ehkä, ehkä ei. Ei voi tietää täytyy sietää pakko ajatus kunnes se lähtee tai muuttaa muotoaan. Epävarmuuden sietäminen on raskasta koska ajatus vaivaa ja haluaa selvyyden asiaan mutta mitä voi tehdä niin hyväksy ajatus, siedä epävarmuus, tee jotain muuta välillä ja anna ajatusten tulla ja mennä, ole armollinen itsellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337482Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213370Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521500Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291417Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221401PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1821398- 1461285
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511173Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1741040- 39986