Rumat remontit

VihaanLaminaattia

On tosi kiva, kun myyjä juuri ennen myyntiä laittaa kämpän oman makunsa mukaiseen kuntoon. Tai vaihtoehtoisesti asuu joka kämpässä pari vuotta ja remontoi kaikki samalla tavalla oman makunsa mukaan. Keittiöön miehisen tummanharmaata muovia ja lastulevyä sekä laitoskeittiöstä/ ruumishuoneelta tutut metallinväriset kodinkoneet. Yksi pieni pyöreä lavuaari kauas pöydän reunasta ja koko keittiön märäksi roiskiva kaarihana (itsehän myyjä ei ole tullut ikinä käyttäneeksi keittiön lavuaaria, joten hänestä se on vain koriste). Induktioliesi, joka vaatii erikoiskattilat tai vähintään keraaminen taso. Roskiin vanhat täyspuukaapit ja neutraalit valkeat kaakelit, tiskipöytä kaksine lavuaareineen ja toimiva vanha hella.

Kylppäriin mahdollisimman omituisia kalusteita ja tietysti synkät värit. Sitten koko kämppä maalataan harmaaksi, mikä ettei omaperäisemmin tummanruskeaksi, pari verenväristä "tehosteseinää", jokunen räikeä tapetti, muutama ruma muovikaappi ja epäkäytännöllinen verhotanko. Lopuksi muovimatot korvataan kylmällä ja rumalla muovilaminaatilla, mieluiten tietysti tummalla tai harmaalla.

Sitten odotetaan ostajan maksavan enemmän, onhan asunto nyt myyjän unelmakuosissa. Oikeasti ostaja joutuu repimään kaiken. Usein hän olisi halunnut alkuperäisen talon ikään ja tyyliin sopivat kalusteet, lähtee niitä sitten metsästämään pois heitettyjen tilalle. Nykyostajalle mikä vain 1900-luvun tyyli voi olla nostalginen, vaikka se asunnon edelliselle omistajalle olisi vanhanaikainen ja pois revittävä. Jotkut barbaarit tekevät tämän remontin jopa sata vuotta vanhoihin puutaloihin: ostetaan puutalo ja pilataan se.

Jos taas puhutaan vuokralaisista, niin vuokralainen voi tykätä keski-ikäisen remonttireiskamiehen tyylistä siinä tapauksessa, että vuoralainen on k-i rr. Jolloin hän tosin haluaa itse remontoida asunnon.

Kannattaisi muistaa, että muiden maku ei ole sama kuin oma. Kannattaisi muistaa, että kaikki eivät pidä samasta sittenkään, vaikka se olisi suurta muotia, kuten harmaa ja laminaatit. Pitäisi olla itsekritiikkiä tajuta, että omat rahkeet eivät riitä esimerkiksi vanhan rakennuksen tyylikkääseen remontointiin. Kiitoksia.

5

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kartanoromantiikka

      Kyllä niitä mummotyylisiä keittiöitä vielä sulle löytyy. Myös ja erityisesti lattialiedellä varustettuna. Me muut ostamme keraamisia tai induktiokeittotasoja, koska ne ovat 10x fiksumman näköisiä ja helpompia pitää puhtaana

      • VihaanLaminaattia

        Jos ymmärtäisit lukemaasi, niin tajuaisit että kyse ei ole laisinkaan siitä mitä sinä haluat itsellesi, vaan siitä, mitä myymäsi asunnon ostaja haluaa itselleen. Koska käytät itsestäsi sanamuotoa "me muut", niin olet selvästi juuri niitä remppareiskoja, jotka pilaavat asunnon juuri ennen myyntiä. Luulet tietäväsi, että jokainen haluaa samaa kuin sinä.

        Sinä saat ostaa itsellesi mitä vain haluat. Asu sitten myös itse siellä laminaattien ja rosterien keskellä, älä tyrkkää niitä muiden murheeksi.

        Kyllä huomaa, että et paljon ruokaa laita, jos keraaminen liesi on sinusta helppo pitää puhtaana. Se ainoa kattilasikin sinun on helppo vaihtaa induktiokattilaan.


      • ihana_80-luku
        VihaanLaminaattia kirjoitti:

        Jos ymmärtäisit lukemaasi, niin tajuaisit että kyse ei ole laisinkaan siitä mitä sinä haluat itsellesi, vaan siitä, mitä myymäsi asunnon ostaja haluaa itselleen. Koska käytät itsestäsi sanamuotoa "me muut", niin olet selvästi juuri niitä remppareiskoja, jotka pilaavat asunnon juuri ennen myyntiä. Luulet tietäväsi, että jokainen haluaa samaa kuin sinä.

        Sinä saat ostaa itsellesi mitä vain haluat. Asu sitten myös itse siellä laminaattien ja rosterien keskellä, älä tyrkkää niitä muiden murheeksi.

        Kyllä huomaa, että et paljon ruokaa laita, jos keraaminen liesi on sinusta helppo pitää puhtaana. Se ainoa kattilasikin sinun on helppo vaihtaa induktiokattilaan.

        Sinähän se siinä vikisit harmaista ovista ja teräksisistä kodinkoneista. Ja nyt laminaateista.

        Ne nyt sattuvat olemaan kuitenkin valtalinjaa. Eikä mitään hinnat alkaen ratkaisuja. Jos vaan halpaa ja halpaa pitää olla, niin kyllä ovet silloin on (maalattua) valkoista ja kodinkoneet valkoisia hinnat alkaen malleja.

        Selvästikin sinä olet joku "mummo", joka haikailee 80-luvun mäntyisiä kaapistojen ovia ja/tai kartanoromantiikkaa eli peiliovijäljitelmiä, lyijylasi-ikkunoita yms. kitsichiä. Joka tooooodella loistavasti istuu kokonaisuuteen, jos muu kämppä on sitä normaalia 13. tusinassa settiä eli valkoiseksi maalatut seinät, vaalea (mosaiikki)tammiparketti.

        Minulle mummotyyli on samanlainen turn off kuin muutkin "tein ihan omasta päästä ja nyt pyydän tästä taideteoksesta tuplahintaa" räpellykset. Esim. vihreät kivitasot, persikan väriset kaapinovet & KPH kaakelointi jne.

        Harmaa & teräs, vaikka nyt vähän tylsiä ja laitosmaisia ovatkin, niin ne ovat kuitenkin melko neutraaleja valintoja, jotka eivät riitele muun asunnon kanssa. Siis jos tarkoitus ei ole sisustaa kämppää 80-luvun tyyliin.


      • VihaanLaminaattia
        ihana_80-luku kirjoitti:

        Sinähän se siinä vikisit harmaista ovista ja teräksisistä kodinkoneista. Ja nyt laminaateista.

        Ne nyt sattuvat olemaan kuitenkin valtalinjaa. Eikä mitään hinnat alkaen ratkaisuja. Jos vaan halpaa ja halpaa pitää olla, niin kyllä ovet silloin on (maalattua) valkoista ja kodinkoneet valkoisia hinnat alkaen malleja.

        Selvästikin sinä olet joku "mummo", joka haikailee 80-luvun mäntyisiä kaapistojen ovia ja/tai kartanoromantiikkaa eli peiliovijäljitelmiä, lyijylasi-ikkunoita yms. kitsichiä. Joka tooooodella loistavasti istuu kokonaisuuteen, jos muu kämppä on sitä normaalia 13. tusinassa settiä eli valkoiseksi maalatut seinät, vaalea (mosaiikki)tammiparketti.

        Minulle mummotyyli on samanlainen turn off kuin muutkin "tein ihan omasta päästä ja nyt pyydän tästä taideteoksesta tuplahintaa" räpellykset. Esim. vihreät kivitasot, persikan väriset kaapinovet & KPH kaakelointi jne.

        Harmaa & teräs, vaikka nyt vähän tylsiä ja laitosmaisia ovatkin, niin ne ovat kuitenkin melko neutraaleja valintoja, jotka eivät riitele muun asunnon kanssa. Siis jos tarkoitus ei ole sisustaa kämppää 80-luvun tyyliin.

        Jankuta jankuta jankuta MINÄ MINÄ MINÄ haluan.

        Kun remontoit juuri ennen myyntiä, niin pilaat asunnon. Koska luulet, että ostajalla on yhtä huono maku kuin sinulla.

        Kun laitat asuntoon vuoden 2015 muotisisustuksen, niin se ei ole neutraali muuta kuin sinun pikku päässäsi. Jos teet sen juuri ennen myyntiä, niin pilaat asunnon. Vaikka löytäisitkin "neutraalin" sisustuksen, niin ostaja ei välttämättä palvo neutraaliutta jumalanaan - joten jälleen pilaat asunnon.


      • tämä_selvä
        VihaanLaminaattia kirjoitti:

        Jankuta jankuta jankuta MINÄ MINÄ MINÄ haluan.

        Kun remontoit juuri ennen myyntiä, niin pilaat asunnon. Koska luulet, että ostajalla on yhtä huono maku kuin sinulla.

        Kun laitat asuntoon vuoden 2015 muotisisustuksen, niin se ei ole neutraali muuta kuin sinun pikku päässäsi. Jos teet sen juuri ennen myyntiä, niin pilaat asunnon. Vaikka löytäisitkin "neutraalin" sisustuksen, niin ostaja ei välttämättä palvo neutraaliutta jumalanaan - joten jälleen pilaat asunnon.

        Mutta sinä et jankuta ja sinun tyylitajisi on absoluuttisen hyvä ja 80-luvun/mummotyyli on aina ja iänkaiken pop.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe