Työttömyysajan ilmoitus edelleen käsittelyssä

työtön22

Tein tuossa lauantaina työttömyysajan ilmoituksen netissä, ja laitoin hakemuksen vetämään, mutta lähettäessäni hakemusta, en saanut tietoa maksupäivästä. Tuossa ihan äsken kävin Kelan verkkopalvelussa katsomassa hakemuksen etenemisen, ja vieläkin siellä lukee että "käsiteltävänä". En ole siis vieläkään saanut mitään tietoa maksupäivästä. Johtuu melko varmasti siitä, kun olen pitänyt taukovapaata kyseisen jakson aikana, niin Kelan työntekijän pitää itse käsitellä se hakemus, ennen kuin rahat menee maksuun. Kauankohan tuossa kestää, ennen kuin työmarkkinatuki on tilillä? Rahalle alkaisi olla pikaista tarvetta. Kyse ei siis ole työmarkkinatuen ensimmäisestä hakemuksesta, vaan siitä ilmoituksesta, joka täytetään aina neljän viikon välein.. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

20

5928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ktekd

      Mitäs taukovapaata olet pitänyt siinä välissä? Onko sellaista vapaata että sitä pitää selvittää ennen kuin voidaan maksaa mitään.

      • Tuttisuuhun

        taukovapaa voi olla ulkomaanmatka


    • samoinkävi

      Huomenna menet kelaan selvittämään, ja sanot että käsittelevät kiireellisenä. Itselläni meni 2pv ja rahat tilillä.

      • kjhf

        Et varmaan ole pitänyt mitään taukovapaita siinä välissä. Ongelma on juuri tuossa "vapaassa". Ihmettelevät siellä maksajan päässä onko ollut töissä vai missä siinä ajalla. Pitää siis ensin selvittää. On jo hakijalle varmaan lähetetty kyselyä mitä tehnyt tuossa välissä.


    • perttu1966

      Rahat tulee yleensä parissa päivässä ja ne maksatustiedot näkyy heti. En tiedä mikä tuollainen "taukovapaa" on. Mutta odottaako KELA jotain lisäselvityksiä? Jos ne odottaa te-toimiston lausuntoa asian vuoksi niin se voi kestää. Itse menisin KELA:n konttoriin kysymään mikä homman nimi on..

    • kmgflkmg

      Muusta en tiedä, mutta jos viikonloppuna laitat, niin turha niitä päiviä on laskea mukaan. Käytännössä siis laitoit hakemuksen eilen koska ei sitä kukaan ole ollut lauantaina tai sunnuntaina käsittelemässä.

    • Anonyymi

      Sama hommma itsellä,la laitettu ilmoitus ja edelleen että käsittelyssä.
      Ihan luvallisesta lomasta kyse nytkin,toisen kerran siis kela sählää vaikka tieto lomasta on annettu 2kk ennen.

      • Anonyymi

        Ei työttömällä voi olla lomaa.


      • Anonyymi

        Eikä 497 eur voi hakea edes töitäkään -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työttömällä voi olla lomaa.

        Jokainen työttömyyspäivä on yhtä lomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työttömällä voi olla lomaa.

        Tottakai voi olla jos laittaa työnhaun vaan tauolle


    • Anonyymi

      Tässä on oppikirjaesimerkki ei kannata alkaa säätämään mitään jos on matka tms vaan ottaa rohkeasti fyrkat veks rehdillä Työtön Työtön jne...statuksella.

      • Anonyymi

        Ja kannattaa jättää hakemus sinä päivänä kun lapussa lukee.


    • Anonyymi

      Itse pistin viikko sitten ja vieläkin "käsiteltävä" vaikka normaalisti menee suoraa maksuun, että ei pitäisi mistään kesäruuhkasta olla kiinni kyllä

    • Anonyymi

      Kelan nettipalvelussa on välillä häikkää esim hukkaa tilinumeron yms, eli tallennettuja tietoja katoaa tietokannasta. Tuttava teki myös netissä työttömyys ajan ilmoituksen, eli sen työtön työtön joka tehdään joka kuukausi, ja sama homma tuli hälläkin, eli ilmoitus että käsittelyssä, no hän soitti heti ja kuulema tilinumero puuttui, vaikka tilinumero kuulema selkeästi on tallennettuna nettipalvelussa ja näkyy siellä. Eli kantsii het soittaa jos sen jälkeen kun klikkaat lähetä ei tule ilmoitusta maksupäivästä, silloin on jotain häikkää.

    • Anonyymi

      Pitää tauot omana tietonaan, edes sukulaisille sano mitään, niin kateellisia jotkut on työttömille.

      • Anonyymi

        Näkeehän sen täältäkin , olisivathan ne kade vaikka asiat miten olisi , kateellinen ihminen onkin pahinta mitä tiedän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkeehän sen täältäkin , olisivathan ne kade vaikka asiat miten olisi , kateellinen ihminen onkin pahinta mitä tiedän

        Naapurien syömisiä, juomisia ja kantamuksia tirkistellään ikkunoiden takaa, kateus onkovaa ja epäluuloisuus syvää, mistä naapuri on saanut polkupyöräänsä uudet kumit?


    • Anonyymi

      miten kauan siinä sitten menee jos laittaa kirjeitse.jos jätän sen maanantaina postin kyytiin ja siinä menee kai kolmekin päivää että perillä...mulla ongelmia pankkitunnusten kanssa eikä tule uusia siihen mennessä kun pitäs. täytyy ilmoittaa paperilla.kauankohan menee

      • Anonyymi

        Voihan se posti liikutella sitä kirjettä ympäri suomen kuten nykyään on heillä usein tapana, voi olla että perillä kuukauden päästä ellei eksi jonkun muun postiluukkuun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8484
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1694
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe