Työttömyysajan ilmoitus edelleen käsittelyssä

työtön22

Tein tuossa lauantaina työttömyysajan ilmoituksen netissä, ja laitoin hakemuksen vetämään, mutta lähettäessäni hakemusta, en saanut tietoa maksupäivästä. Tuossa ihan äsken kävin Kelan verkkopalvelussa katsomassa hakemuksen etenemisen, ja vieläkin siellä lukee että "käsiteltävänä". En ole siis vieläkään saanut mitään tietoa maksupäivästä. Johtuu melko varmasti siitä, kun olen pitänyt taukovapaata kyseisen jakson aikana, niin Kelan työntekijän pitää itse käsitellä se hakemus, ennen kuin rahat menee maksuun. Kauankohan tuossa kestää, ennen kuin työmarkkinatuki on tilillä? Rahalle alkaisi olla pikaista tarvetta. Kyse ei siis ole työmarkkinatuen ensimmäisestä hakemuksesta, vaan siitä ilmoituksesta, joka täytetään aina neljän viikon välein.. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

24

8589

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ktekd

Mitäs taukovapaata olet pitänyt siinä välissä? Onko sellaista vapaata että sitä pitää selvittää ennen kuin voidaan maksaa mitään.

• Tuttisuuhun

taukovapaa voi olla ulkomaanmatka

• samoinkävi

Huomenna menet kelaan selvittämään, ja sanot että käsittelevät kiireellisenä. Itselläni meni 2pv ja rahat tilillä.

• kjhf

Et varmaan ole pitänyt mitään taukovapaita siinä välissä. Ongelma on juuri tuossa "vapaassa". Ihmettelevät siellä maksajan päässä onko ollut töissä vai missä siinä ajalla. Pitää siis ensin selvittää. On jo hakijalle varmaan lähetetty kyselyä mitä tehnyt tuossa välissä.

• perttu1966

Rahat tulee yleensä parissa päivässä ja ne maksatustiedot näkyy heti. En tiedä mikä tuollainen "taukovapaa" on. Mutta odottaako KELA jotain lisäselvityksiä? Jos ne odottaa te-toimiston lausuntoa asian vuoksi niin se voi kestää. Itse menisin KELA:n konttoriin kysymään mikä homman nimi on..

• kmgflkmg

Muusta en tiedä, mutta jos viikonloppuna laitat, niin turha niitä päiviä on laskea mukaan. Käytännössä siis laitoit hakemuksen eilen koska ei sitä kukaan ole ollut lauantaina tai sunnuntaina käsittelemässä.

• Anonyymi

Sama hommma itsellä,la laitettu ilmoitus ja edelleen että käsittelyssä.
      Ihan luvallisesta lomasta kyse nytkin,toisen kerran siis kela sählää vaikka tieto lomasta on annettu 2kk ennen.

• Anonyymi

Ei työttömällä voi olla lomaa.

• Anonyymi

Eikä 497 eur voi hakea edes töitäkään -

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen työttömyyspäivä on yhtä lomaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai voi olla jos laittaa työnhaun vaan tauolle

• Anonyymi00023
        Anonyymi kirjoitti:

Voi, jos käy töissä sen verran että lomaa kertynyt. Minä tein vuosia sellaista työtä.

• Anonyymi

Tässä on oppikirjaesimerkki ei kannata alkaa säätämään mitään jos on matka tms vaan ottaa rohkeasti fyrkat veks rehdillä Työtön Työtön jne...statuksella.

• Anonyymi

Ja kannattaa jättää hakemus sinä päivänä kun lapussa lukee.

• Anonyymi

Itse pistin viikko sitten ja vieläkin "käsiteltävä" vaikka normaalisti menee suoraa maksuun, että ei pitäisi mistään kesäruuhkasta olla kiinni kyllä

• Anonyymi

Kelan nettipalvelussa on välillä häikkää esim hukkaa tilinumeron yms, eli tallennettuja tietoja katoaa tietokannasta. Tuttava teki myös netissä työttömyys ajan ilmoituksen, eli sen työtön työtön joka tehdään joka kuukausi, ja sama homma tuli hälläkin, eli ilmoitus että käsittelyssä, no hän soitti heti ja kuulema tilinumero puuttui, vaikka tilinumero kuulema selkeästi on tallennettuna nettipalvelussa ja näkyy siellä. Eli kantsii het soittaa jos sen jälkeen kun klikkaat lähetä ei tule ilmoitusta maksupäivästä, silloin on jotain häikkää.

• Anonyymi

Pitää tauot omana tietonaan, edes sukulaisille sano mitään, niin kateellisia jotkut on työttömille.

• Anonyymi

Näkeehän sen täältäkin , olisivathan ne kade vaikka asiat miten olisi , kateellinen ihminen onkin pahinta mitä tiedän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkeehän sen täältäkin , olisivathan ne kade vaikka asiat miten olisi , kateellinen ihminen onkin pahinta mitä tiedän

Naapurien syömisiä, juomisia ja kantamuksia tirkistellään ikkunoiden takaa, kateus onkovaa ja epäluuloisuus syvää, mistä naapuri on saanut polkupyöräänsä uudet kumit?

• Anonyymi00024
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä ihmeestä työttömälle ollaan kateita?

• Anonyymi

miten kauan siinä sitten menee jos laittaa kirjeitse.jos jätän sen maanantaina postin kyytiin ja siinä menee kai kolmekin päivää että perillä...mulla ongelmia pankkitunnusten kanssa eikä tule uusia siihen mennessä kun pitäs. täytyy ilmoittaa paperilla.kauankohan menee

• Anonyymi

Voihan se posti liikutella sitä kirjettä ympäri suomen kuten nykyään on heillä usein tapana, voi olla että perillä kuukauden päästä ellei eksi jonkun muun postiluukkuun

• Anonyymi00021

sama täällä, mikään ei ole muuttunut itellä ja menin tekeen työttömyysajan ilmoituksen netissä ihan niinkuin ennenkin ja nyt pitikin valita joko työtön tai töissä ja kun valittin et työtön niin ei tullut ollenkaan sitä osuutta enää missä valitaan päivien kohdalle et onko ollut työtön tai esim kuntouttavassa tai jossain työkkärin palvelussa, oli pakko perua ja valita alussa se kohta et töissä ja vasta sitten tuli se osio missä joka päivän kohdalle valitaan onko ollut työtön,sairas,kuntouttavassa jne.. ei tullut enää et olisi maksussa parin päivän päästä vaan ollut käsittelyssä jo muutaman päivän heheheh

• Anonyymi00022

Apina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      52
      1246
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      86
      956
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      907
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      854
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      29
      815
    6. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      201
      752
    7. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      44
      708
    8. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      707
    9. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      24
      699
    10. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      25
      657
    11. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      122
      645
    12. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      602
    13. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      43
      596
    14. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      565
    15. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      82
      522
    16. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      520
    17. 39
      495
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      487
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      487
    20. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    Aihe