lonkkakipua

kipuileva

Miten voi toisen jalan lonkka kipeytyä yhtäkkiä , kävely sattuu tuon toisen jalan reiden ja lonkan yhtymäkohtaan , hieman reiden ulkosyrjälle , nyt kipua hieman myös levossa ja välillä tuntuu myös kyljellään nukkuessa tuon lonkan kohdalla kipuilua. Yöllä joutuu välillä ottamaan buranaa ...... olen 60 v nainen ja pelottaa että lonkkanivel on kulunut loppuun ja leikkaus edessä . Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai neuvoja , tiedän että pitäisi varata aika omalääkärille ...... olisiko kohtalotovereita

4

1023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkohan_apua_sinulle

Kyllä voi kipeytyä tuosta vaan, itselläkin kolottaa paraikaa. Erilaiset kivut kuuluvat vaihdevuosi-iän vaivoihin. Olen lähes eläkeiässä ja nyt sateisena kesänä on kivut olleet pahemmat. Korkeapaineella helpottaa. Voi tuntua huuhaalta, mutta aloin seurata erään toisen muorin ehdotuksesta.

Seiso suorana, laita toinen jalka ristiin toisen eteen ja taivuta itseäsi eteenpäin alas asti. Muuttele asentoa niin että tunnet pakaralihaksessa venytyksen. Muitakin pakaralihaksen venytyksiä on, mutta parhaita ovat ne, jotka venyttävät vähän sivulta päin. Tämä useana päivänä, tiedän ainakin kolme, jotka saavat tästä liikkeestä avun.

Se että kivut välillä häviävät, on merkki siitä että kyseessä ei ole lonkkaleikkauksella hoidettava kipu. Yksi tuttavani oli Treella leikkauksessa (siis laitettiin tekonivel), se kipu jäyti taukoamatta ja paheni niin että hän ennen leikkausta käveli rollaattorilla. Nyt on jo tanssinutkin.

Mieheni sairasti pari vuotta sitten lonkkanivelen tulehduksen. Se on pistävä kipu, joka ei myöskään ollenkaan hellitä. Siihen hän soi jonkun lääkekuurin ja parani.

• kipuileva

Mukava kun joku vastaa kysymykseen , tällä palstalla on hieman hiljaista , tosiaan oikeaan lonkkaan on ruvennut sattumaan kävely ja välillä jomottaa myös levossa, olenkin ruvennut pyöräilemään enemmän ja tiedän että pitäisi liikkua vaikka kävellessä sattuu . Itselläni on ilmeisesti ollut muutaman kerran tuo lonkan bursiitti kun nukkuminenkin sattui sillä kyljellä.
        Olen myös tehnyt noita lonkan venytyksiä kun löysin netistä bursiitin voimisteluohjeita . Kurjaa tuo kun kävellessä tuntuu kipua ja nyt en oikein osaa edes kävellä normaalisti kun sitä ontuu varoen tuota oikeaa jalkaa :( Röntgenkuva pitäisi varmaan otattaa tuosta jalasta jotta selviäisi kuinka vaikea kuluma lonkassa on ,onkohan kukaan saanut apua esim. kortisonipiikeistä ?

• seonvissinyt

Minulla on nivelrikko lonkassa ja kipuilu vaihtelee hyvin paljon; joskus todella kipeä ja ei voi kunnolla kävellä, joskus taas täysin kivuton. Ristiriitaista on se, että jos esim. käy kuntosalilla (ja tekee kevyitä, lonkalla sopivia liikkeitä) lonkka kipeytyy hetkeksi, jos taas ei käy salilla, lonkka on yleensä oireettomampi mutta muu yleiskunto heikkenee.

Olen "kävellyt väärin" noin neljä vuotta. Lonkka alkoi oireilla 52-vuotiaana ja minulle sanottiin, että olen vielä liian toimiva leikkaukseen, yksi lääkäri sanoi, että olen liian nuori leikkaukseen. Nyt siis olet kärsinyt neljä vuotta ja elämänlaatuni on koko ajan mennyt huonompaan suuntaan ja esim. matkustelu on jäänyt kokonaan, samoin patikointi.

Minulla on ensi viikolla aika lääkäriin ja en suostu poistumaan vastaanotolta, ennen kuin saan lähetteen leikkaukseen.

• kipuilevaa

Täällä on samoin , kävellä pitäisi mutta lonkka kipeytyy kuten myös venyttelyssä joten olen ruvennut välttelemään kävelyä ja ajan pyörällä esim. kauppareissut kun minulla ei ole autoa .
      Lonkka on nyt kuvattu röntgenissä ja olen varannut soittoajan lääkärille . Olo on tosi masentava kun kävely sattuu milloin mihinkin kohtaan ja olen miettinyt pitäisikö tuo kortisonipistos ottaa uudelleen ? Pelottaa kuulla mitä tuossa röntgenkuvassa näkyy , koska olen jo 60 v niin kulumaa on varmaankin .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe