Inhoatteko joitakin tavanomaisia sanontoja.
Minä inhoan montaakin hoettua fraasia,
kuten kysymystä:
"Onko sinulla jokin hoitokontakti ? "
Tekisi mieli vastata:
"Minua ei imetetä enää".
Ällöjä sanoja
12
83
Vastaukset
- aineiss4
"Kurviton nainen on epäkiihottava"
Vastaisin: "En ole luotu huoraksi"
"Kerrotko sosiaalisesta kontakteistasi"
"Pidän juorukellot ja luotettavat tuttavat omana tietonani"
"Mitä lääkityksiä olet tarvinnut lapsuudessa"
"Kristinuskon"
"Mitä jos sinulle tekisi hyvää asua asuntolassa holhoojan valvonnassa ja jättäisit puolisosi"
Johon minä: "Mitä jos haistattaisin sosiaalitoimelle paskat ja jakelisin nauhoittamani keskustelut poliisille ja valittaisin teidän törkeästä häirinnästä"
*tapahtunut in real life- sanoista
Joo siis minullekin olisi luontaista tuo muiden asioiden pitäminen omana tietonani, koska minusta se on ainoa todella asiallinen tapa.
En ihan oikeasti käsitä enää millään sitä törkeyden määrää mitä henkisellä tasolla yhteiskunnassa tapahtuu.
Kiva kun joku vastasi minunkin aloitukseen :)
Täytyy myöntää, että ällöiltä kuulostaa nuo listaamasi ällöt lauseet.
Tuli kuvottova olo niitä lukiessa. - aineiss4
Sossut ja pedagogit ovat henkisesti vajaita. Ne oppivat vajauden jo aloittaessaan lähihoitajatutkinnot.
- suomen_kieli
Esim. "plaseerata". Eli käännöslainat.
- Muutamiatulimieleen
Jos vaikkapa onnettomuuden uhri on viety sairaalaan, sanotaan, että hän voi olosuhteisiin nähden hyvin. Miten hirveät olosuhteet niissä sairaaloissa on?
Viimeisen 15 vuoden aikana (po viimeisten).
Saada aikaiseksi (po aikaan). No, voihan esim. herätyskellon soiton saada aikaiseksi;-)
"Luomutuotteet ovat maukkaita perinteisellä tavalla tuotettuihin verrattuina." Kumpikohan on lähempänä perinteistä viljelyä, myrkyt vai myrkyttömyys?- sanoista
Aika omituinen tosiaan tuo luomutuotelause
- sanoista
ps.
Epäloogiset lauseet on tosiaan usein aika ällöjä, varsinkin jos niihin lauseisiin ikäänkuin jo itsessään sisältyy mahdottomuus...
- Vgtyhb
Inhoan sanaa kera. Se on teennäinen.
Inhoan myös kaikkia kuluneita ilmaisuja, kuten: haloo, pelittää, periaatteessa, ei hyvää päivää... - rasittaa
Kiukuttaa suunnattomasti, että alkuperäinen merkitysero näiden lauseiden välillä on hävitetty jo virallisesestikin:
A. Ehtiä syömään.
B. Ehtiä syödä.
A-kohdassa joku esim. tulee nopeasti kotiin niin, että ehtii syömään yhdessä muiden kanssa (syömistä ajatellaan tässä keskeneräisenä prosessina). B-kohdassa joku esim. syö nopeasti niin, että ehtii syödä tietyssä ajassa tai ennen lähtöä jonnekin (syömistä ajatellaan loppuun suoritettuna).
"Ehdit vielä mukaan leipomaan, jos pidät kiirettä!"
"En nyt ehtinyt leipomaan. Muut olivat ehtineet leipoa koko taikinan." - esimerkiksi
RAHA-AUTOMAATTI -"YHDISTYS" !
VANHUS -"projekti".. - aineiss4
Sossujen ja saikkujen kanssa keskustelu on yleensä tällasta. Myös äitini, joka on opiskellu terveydenhuoltoalaa, on lapsuudessa ehdotellut tällasia: "Lisättäiskö sun lääkitystäsi hieman, niin ei tulis muille paha mieli"
"Tekisikö pieni ylimääräinen sairaalajakso sulle hyvää"
"Kerrotko tukiringistäsi/verkostostasi vähäsen"
Mitä mä näille yhtään kerron, ku ovat mustamaalanneet mut ihan ammatikseen! Ei tommosiin voi luottaa edes naapurin pikku taapero.- fkjdgjkjhg
Miksi muille tulee parempi mieli, jos jonkun lääkitystä lisätään ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283151Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän352874- 1502358
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261970Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3961778Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1101723- 3231630
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151492- 1351489