Cruzbroker Vantaa - välttäkää!

Cruzbroken

Ostin uuden tietokoneen Cruzbroker Vantaasta. Tarkoitukseni oli säästää aikaa antamalla liikkeen koota kone osista jotka olin valinnut. Mutta siinäpä Cruzbrokerin "asiantuntemus" tulikin esiin. Koneita kasailevat takahuoneessa joukko idiootteja jotka tietävät ehkä miten ruuvaria käytetään, mutta eivät miten kone kasataan oikeaoppisesti. Oman koneeni kanssa tehtiin monta virhettä eivätkä edes suostuneet myöntämään kaikkia.

Ensimmäiset virheet jotka huomasin oli väärin päin laitetut merkkivalojen johdot. Power-on ja kovalevyn ledit eivät palaneet kun oli kytketty väärin päin liittimet. Toinen virhe oli kotelotuulettimen johdon pingottaminen. Johto oli pingotettu tuulettimen ja emolevyn liittimen niin kireälle että oli hyvä ettei liitin vääntynyt rikki emolevystä. Kolmas isompi virhe oli kotelon IO-pellin kynsien asentaminen niin että ne jäivät USB-liitinten sisään. Neljäs virhe oli suorittimen jäähdyttimen lukitusvivun auki jättäminen. Hyvä ettei ollut niin löysällä että jäähdytin olisi tippunut pois.

Viides virhe oli kotelon IO-pellin väärä asennus. Kun kone meni takaisin liikkeeseen sen takia että IO-pellin kynnet piti ottaa pois etteivät menisi USB-liitinten sisään, oli emolevy irrotettu. IO-pellistä Cruzbrokerin älypäät oli vain rikkoneet ne kynnet. Lisäksi huomasin koneen takaisin saatuani ettei IO-peltiä edes ollut painettu kunnolla koteloon kiinni ja sain lopulta alkaa purkaa konetta saadakseni sen painettua pohjaan.

6

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsafdsa

Jos nämä ovat totta, ota niistä kohdista tarkat valokuvat, lähetä sähköpostilla Cruzbrokerille ja vaadi sekä kasauksen hinta takaisin, että myös vaivanpalkkaa siitä että joudut nyt itse tekemään homman - eli kyllä sinun pitäisi satanen saada takaisin vähintään.

• Cruzbroken

On ihan totta. Ei näitä tyhjästä keksitä. Valitettavasti homma on näin. Ennen oli tässä paikassa oikeaa asiantuntemusta, nykyään ei ole kun vain muutama osaava tyyppi hommissa.

• kokemustaon

Tästä syystä kone kannattaa kasata itse.
      Koneen kasaus teetetään lähes kaikissa liikkeissä "ilmaistyövoimalla"
      Eli nuoret opiskelijat ja työkkärin työllistämistuella palkataanmahdollisimmanhalpaa työvoimaa. Nämä eivät todellakaan ole mitään ammattilaisia.
      Parhaaseen lopputulokseen pääsee kun tekee homman itse.
      Monessa ketjussa täällä sanotaan et tietokoneen kasaus on vaikeaa.
      Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Kun tekee homman rauhallisesti ja tarkistaa netistä ohjeita jos on epätietoinen. Onnistuu varmasti.
      Lisäksi kannattaa kuunnella suosittelojoita (varauksin) tällöin saa helposti kasattavan koneen laatuosista. Yksikin osa jos vaihtuu homma voi ns mennä reisille.
      Huomioitavaa on myös se että koneita kasataanliikkeessä kiireellä. Joten virheitä voi sattua. Ihmisiä ne kasaajat ovat kuitenkin. Heti jos huomaa virheen kannattaa napata kone kainaloon ja palauttaa kone liikkeeseen korjausta varten.
      Nyt kun olet itse purkanut ja kasannut sen uudelleen,olet menettänyt kasausta koskevan virhevastuun.

Kasaa itse, niin voit syyttää mokista vain itseäsi.

• Suosittelijat suosittelee helposti omia vehkeitä "kun mä ostin tän niin osta säkin" koska haluvat perustella itselleen oman rahan käyttönsä.

Paskapuhettahan tuo on. Ensiksi määritellään käyttötarpeet ja minkä mukaan mikäkin mitoitetaan, ja jos ei tarkemmin mitoiteta niin perustellaan miksi mikäkin.

Minä voin esimerkiksi perustella pelikoneeseen 8-coren AMD:tä ja vähintään 1.84 teraflopsin AMD:n näytönohjainta ja 8Gt muistia sillä, että nykyisissä pelikonsoleissa on tällaista rautaa ja suurin osa peleistä sisältää siksi optimointia tälle. Voin perustellusti sanoa, että suurin osa peleistä toimii tämän tasoisella raudalla nyt ja pitkälle tulevaisuuteen HD resolla, jos ei muuten niin säätämällä asetuksia. Voin myös perustella, että muistia pitää olla 16Gt jos haluaa SSD:n ja taustalle sovelluksia, koska nyt ja lähitulevaisuudessa pelit optimoidaan 8Gt muistiavaruuteen ja PC vehkeissä voi olla taustasovelluksia ja SSD:llä ei swappia kannata pitää. SSD 16Gt siis varmasti nopeuttaa latausajat ja mahdollistaa moniajoa pelien kanssa paremmin ettei tarvitse selaimia vaikka sulkea että saa sen gigan tms. muistia vapaaksi. Välimuistiinkin on hyvä mennä giga.

Aina markkinoille tulee muutama yksittäinen peli joka on suunnattu järeämmälle kokoonpanolle mutta silloin tietokoneen ostajan pitäisi tietää se poikkeustarve.

4K resot jos kaipaa niin 10x lisää näytönohjaimeen vääntöä, prossussakin voi olla hyvä olla isommat cachet ja enemmän kelloa (saattaa mennä tästä syystä esimerkiksi Intel nVidia tekniikkaan). Näytönkin budjetti kannattaa varata johonkin 1300-1500€ tms. että saa hyvän eikä jotain häntivää roskaa missä musta on harmaa. Eli sitten mennään selkeästi eri hintaluokan vehkeissä mutta jotkut suosittelijat ei sitä käsitä, että kaikki ei halua maksaa sitä korkeampaa hintalappua 4K resosta.

Itsekin kun pelaan vain satunnaisesti niin mulle riittää 720p useimmissa peleissä, mutta en tietenkään pääasialliseen pelikonekäyttöön suosittele sellaista.

• Cruzbroken

Nimenomaan on niin että kone kannattaa kasata itse, tai sitten ostaa jonkun HP:n tai muun merkkikoneen jossa takuupuoli hoituu ihan eri tavalla. Jos olisin arvannut minkälaiseksi pelleilyksi homma meni Cruzbrokerin kanssa, olisin tilannut koneen muualta tai kasannut itse. Ei olisi tarvinnut maksaa kasauksesta ja olisi tullut millilleen oikein kasattu.

• kylläpitääpaikkaansa

Kyllä se pitää paikkaansa. Se on vaikea homma!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe