Oletko Tampereen seudulta? Tarvitsetko kynttilägeeliä? Löysin paikan joka myi edullisesti mutta piti ostaa liki 20kg ämpäri kerralla. Tuollainen määrä kestää omassa käytössäni vähän liian pitkään, joten luovun osasta omakustannushintaan. Eräs paikallinen askarteluliike myy geeliä 9€/400g, itse maksoin ämpäristä HUOMATTAVASTI vähemmän.
Yhteydenotot: [email protected]
Kynttilägeeliä Tampereella
9
1836
Vastaukset
- inna
Geelikynttilä voi olla palovaarallinen
Kuluttajavirasto kehottaa kuluttajia olemaan erityisen varovaisia
geelikynttilöitä poltettaessa. Vaarana on allaspalo, jolloin kynttilän
koko pinta leimahtaa palamaan. Kuumuus voi tällöin nousta niin
korkeaksi, että kynttilää koskettaessa voi saada palovamman.
Kuumuus ja korkeat liekit aiheuttavat myös tulipalovaaran.
Kuluttajavirasto on testauttanut geelikynttilöitä
Tullilaboratoriossa. Samanmerkkistenkin
kynttilöiden geelimassan laatu näyttää vaihtelevan. Testeissä osa
kynttilöistä paloi normaalisti, mutta osassa syttyi yllättäen ja
itsestään allaspalo muutaman tunnin normaalin palamisen jälkeen.
Käyttäjä ei voi etukäteen tietää, kuinka tasaisesti tai rauhallisesti
hänen ostamansa kynttilä palaa.- Geelileipurin apulainen
Kaikki kynttiläthän OVAT palovaarallisia. Avotulihan siinä on.
Myös supersuositut tuikkukynttilät ovat järkyttävän vaarallisia. Monet polttavat niitä isoina ryhminä vieri vieressä. Mikä iso ja komea allaspalo siitä tuleekaan!
No niin, älkäähän sitten kukaan vetäkö bataattia nenään pienestä sarkasmista.
Varoitus on toki paikallaan oikeasti. Mitään kynttilöitähän ei saa jättää yksin palamaan.
Mutta, jos asiallisesti ja valvottuna kynttilää polttaa, on se suht turvallista.
P.s. geelileipuri ja leipurin apulainen kyllä polttavat itse geelistä tehtyjä kynttilöitään ennen kuin antavat kynttilöitä/geeliä toisille. - geelileipuri
Jokaisen pitäisi tietää, ettei mitään kynttilää saa ikinä jättää valvomatta! Itse olin polttaa talon aivan tavallisella kaupasta ostetulla tuikkukynttilällä, jossa oli roihahtanut allaspalo, kun kukaan ei ollut näkemässä. Onneksi kynttilä oli jo valmiiksi miltei loppuun palanut joten allaspalo oli sammunut itsestään nopeasti eikä onnettomuutta tapahtunut. Jäljistä päätellen isompi tulipalo oli kuitenkin lähellä.
Avotulen kanssa on aina oltava varovainen, oli kyseessä sitten geelikynttilä tai jokin muu kynttilä, tms.
- haussa
Laitoinkin jo kilpailevalle keskustelusivulle saman kysymyksen, mutta tulkoon tähänkin: onko sinulla käyttöturvallisuustietoa geelistä. Mitä aineita se palaessaan tuottaa, kun kokeiluista muistan pahan hajun ja käryttävät sydämet?
- geelileipuri
Vastasin jo toisaalla mutta en ole käyttöturvallisuustiedotetta saanut. Nenätestin perusteella palava geelikynttilä aivan läheltä haisteltuna tuoksuu miedosti öljylampulle eli palavalle lamppuöljylle. Tuoksu on kuitenkin hyvin mieto eikä sitä huomaa, ellei aivan läheltä haistele. Mistää pahasta hajusta ei ole tietoakaan eikä sydän ainakaan testikynttilässä kärytä.
- yks
Olisikohan vika ollutkin sydänlangassa eikä geelimassassa?!?!?!?!? Oliko lanka varmasti puuvillaa??????????
- kalastajanlanka
yks kirjoitti:
Olisikohan vika ollutkin sydänlangassa eikä geelimassassa?!?!?!?!? Oliko lanka varmasti puuvillaa??????????
Puuvillaisesta kalastajanlangasta saa virkkaamalla ketjusilmukota sopivaa sydänlankaa omatekoisiin kynttilöihin.
Olen tehnyt jo vuosia näin ja säästänyt pitkän pennin ja centin näissä sydänlanka-asioissa. Keksin sen, kun halusin tehdä kynttilöitä vanhoista pätkistä ja sydänlankaa ei saanut mistään kaupasta, joten oli kehitettävä oma vaihtoehto. -On toiminut toivotulla tavalla! - tiedä
yks kirjoitti:
kun Sinooperi myi tarvikepakettiin kuuluvana sydänlankoja, jotka oli metallikantaan istutettu ja jotenkin jäykistetty. Sitä suuremmalla syyllä en enää tee mitään itse, ennenkuin tiedän mitä aineet sisältää...
- geelileipuri
tiedä kirjoitti:
kun Sinooperi myi tarvikepakettiin kuuluvana sydänlankoja, jotka oli metallikantaan istutettu ja jotenkin jäykistetty. Sitä suuremmalla syyllä en enää tee mitään itse, ennenkuin tiedän mitä aineet sisältää...
Jos poltat näitä ns. tuikkukynttilöitä, niin niissä on aivan vastaava sydän kuin mainitsemasi sinooperin tarvikesydän. Eli metallikantaan istutettu jäykistetty ohut lanka-/narusydän. Geelikynttilöihin tarkoitetut valmiit sydämet ovat vain vähän paksumpaa narua ja pidempiä, jotta nikkari voi itse katkaista sydämen sopivan pituiseksi.
Toki käryn kuin käryn välttää parhaiten pysyttelemällä kaukana kaikesta käryävästä.. Kuten kynttilät, savukkeet, polttomoottorit ja paistinpannut... Eipä haise nokassa katku.. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851