iskelmä-artistin kaunein joululaulu?

olisiko se tämä...?

Mikä on mielestänne kaunein iskelmä-artistin esittämä joululaulu? Petri Laaksosen esittämä Talven syliin on herkkä ja kaunis, samoin Kari Tapion Joulun Tarina. Niistä jää sellainen lämmin mieli. On varmasti muitakin, mutta nämä tulivat ekana mieleen...ja Loirin Sydämeeni joulun teen on ja upea...

20

2844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tassijuuliana

      jari sillanpään ,lumilinna,ja joulusikermä

      joel hallikaisen ,juolurauhaa

      katri-helenan ,joulumaa

      • amuletti

        Miten tuon lumilinnan sanat menee? Ei varmasti sama kappale, mutta Jarin ekalta joululevyltä löytyy sellainen herkkä kappale missä lauletaan "..öinen hautausmaa tuhansin kynttiöin joulua juhlistaa.." Oi, se niin kaunis, kaunis, kaunis! (nyt ei vaan jaksa kaivella tuota levyhyllyä tarkistakseen nimeä)


      • Klubilainen
        amuletti kirjoitti:

        Miten tuon lumilinnan sanat menee? Ei varmasti sama kappale, mutta Jarin ekalta joululevyltä löytyy sellainen herkkä kappale missä lauletaan "..öinen hautausmaa tuhansin kynttiöin joulua juhlistaa.." Oi, se niin kaunis, kaunis, kaunis! (nyt ei vaan jaksa kaivella tuota levyhyllyä tarkistakseen nimeä)

        Öinen hautausmaa ja Lumilinna ovat eri kappaleita, molemmat tosin samalta levyltä, nimeltään Hyvää joulua.

        Lumilinnan sanat alkavat "Lumilinna me rakennettiin...". Siinä kerrotaan, kuinka lumilinnaan mennään istumaan talvi-iltana kynttilän valossa tunnelmoimaan käsi kädessä.


      • amuletti
        Klubilainen kirjoitti:

        Öinen hautausmaa ja Lumilinna ovat eri kappaleita, molemmat tosin samalta levyltä, nimeltään Hyvää joulua.

        Lumilinnan sanat alkavat "Lumilinna me rakennettiin...". Siinä kerrotaan, kuinka lumilinnaan mennään istumaan talvi-iltana kynttilän valossa tunnelmoimaan käsi kädessä.

        Tosiaan sen tajusinkin jo kirjoittaessani, mieleen ei vaan tosiaan nyt muistu tuo lumilinna-laulu, mutta viimeistään aattoyönä se taas täälläkin raikaa. Se öinen hautausmaa koskettaa mua ihan kyyneliin asti, kerta toisensa jälkeen..


      • Anonyymi
        amuletti kirjoitti:

        Tosiaan sen tajusinkin jo kirjoittaessani, mieleen ei vaan tosiaan nyt muistu tuo lumilinna-laulu, mutta viimeistään aattoyönä se taas täälläkin raikaa. Se öinen hautausmaa koskettaa mua ihan kyyneliin asti, kerta toisensa jälkeen..

        Kuunnelkaapa Teemu Roivaisen esittämä Pohjolsn joulu. Siinä on tunnetta ja mikä ihana Teemun tulkinta. Hyvää joulun odotusta.


    • UPEA JOULULAULU

      Kyllä on Kari Tapion Joulun Tarina tosi upea joululaulu ja Jouluensimmäinen on myös.

    • mää

      Sika

    • Daniel

      Mielestäni paras joululaulu minkä olen ikinä kuullut on Adamin "Oh holy night" Laura Voutilaisen esittämänä - tosin hän ei ole sitä levyttänyt, mutta kuulin sen juuri Lauran ja Tomi Metsäkedon joulukonsertissa. Aivan uskomaton gospel-tyyppinen Lauran itsensä näköinen tulkinta! Kunpa Laura myös levyttäisi sen! Myös "Ave Marian" Laura esittää tosi upeasti ja sehän löytyy myös hänen joululevyltään "Lumikuningatar" (joka on kokonaisuutena hiukka turhanpäiväinen...)

    • Minä vaan

      Jari Sillanpään Öinen hautausmaa ja Jouluyön hiljaisuus ovat todella puhuttelevia. Niiden sanat saavat miettimään, mikä on elämässä tärkeää.

      • amuletti

        ..Öinen hautausmaa. Sitä kyllä muistelinkin. Pitää kaivaa se levy esiin, herkistää kummasti tunnelmaan kaiken hössötyksen keskellä.


    • Taneli

      Finntrion "TONTTU". Tiedättekö sattumoisin että onko sitä julkaistu cd:llä?

    • Saapas

      Kauneimmat ja herimmin esitetyt iskelmäartistin laulut ovat: Janne Tulkin Tähtitaivaan tuhat kynttilää,Jouluevankeliumi sama artisti, Kulkurin joulukirkko sama artisti edelleen. Myöskin Sydämeeni joulun teet -tsipale on upea. Esittäjää en tosin muista. Paljon muitakin hyviä löytyy, mutta tässä muutamia poimintoja.

    • jouluyö, juhlayö........

      Tosi upee on Kari Tapion esittämänä myös JOULUYÖ, JUHLAYÖ.....

    • AnnaH

      Kari Tapion Joulun tarina -levy on upea, suosikkejani siltä levyltä ovat: Joulun tarina, Äiti Maria ja Oi Betlehem sä pienoinen.

      • monet kerrat kuunnellut

        Kyl on upeeta kun Kari laulaa Jouluyö, juhlayö ja sitten mul on viedolla Kallion kirkossa kuvattu Joulukonsertti vuodelta 2001 jossa Kari laulaa
        Kodin kynttilät tosi upeeta.


      • AnnaH
        monet kerrat kuunnellut kirjoitti:

        Kyl on upeeta kun Kari laulaa Jouluyö, juhlayö ja sitten mul on viedolla Kallion kirkossa kuvattu Joulukonsertti vuodelta 2001 jossa Kari laulaa
        Kodin kynttilät tosi upeeta.

        Ihana joulukonsertti varmasti, minua harmittaa, että olen vasta tänä vuonna alkanut nauhoittaa Karin tv-juttuja. Paljon on matskua mennyt ohi.

        Nyt olen alkanut keräämään hänen vanhempaa tuotantoaan, älppäreitä. Vaikeaa on niitäkin löytää. Netti on onneksi oiva apulainen...

        Oletko sinä "monet kerrat kuunnellut" ollut jo pitkään Karin fani?


    • Lauluja kuunnellut

      Paula Koivuniemen esittämä Tähti tähdistä kirkkain.

    • kaunis joululaulu

      Kodin kynttilät on kaunis Kari Tapion laulamana.

    • Anonyymi

      Matti Nykäsen tulkitsema "Sika" !

    • Anonyymi

      Eila Pienimäen Aavistus ja Taivas sylissäni. 2010-lukua. ❤️

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe