Miksi joukkuelajeissa paljon lesboja?

Futisonihanaa

En ole tiennyt tätä ennen, mutta "vanhalla iällä" alkaessani harrastaa palloilulajeja (jotka siis kiehtoneet aina) olen huomannut, että joukkueissa on aina useampi lesbo. Pelaan jalkapalloa ja salibandya. Siis mukavaahan tämä on minusta, olen aina ollut bi, ja suhteita miehiin ja naisiin, mutta mistä tämä johtuu? En ole muissa harrasteissa tavannut lesboja, vaan perinteisiä perheenäitejä, joihin toki itsekin lukeudun, mutta en siis perinteinen ole.

17

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varjokas

      Jaa, vaikea sanoa. En ole harrastanut muita joukkuelajeja kuin roller derbyä, ja tämän lajin parissa homoseksuaalisuus tuntu olevan melko yleistä, arvioisin oman seurani jäsenistä noin 30% olevan muita kuin heteroita. En usko määrän olevan poikkeuksellinen muuten, kuin että harvassa vanhemmassa lajissa kynnys tulla kaapista ulos on yhtä matala, mikä saattaa houkutella seksuaalivähemmistöjä lajin pariin. Kai ne perinteiset syyt, lupa koskettaa ja olla lähellä ilman tuomitsemista voi olla syy joukkuelajien suosioon lesbojenkin joukossa? Veikkaan myös, että yksilölajeissakin löytyy varmasti paljon enemmän homoseksuaalisia ihmisiä, mutta monet valitsevat pysyä kaapissa jolloin näennäisesti näyttää siltä, että homot eivät niitä harrasta. Itselläni löytyy taustaa tanssista, uinnista, koriksesta ja ratsastuksesta mutta en ole tullut ulos lesbouteni kanssa ennen derbyä.

      • jaa-a_

        Yksilölajeissa on ihan yhtä hyvin homoja, lesboja ja bissejä, mutta miksi heidän pitäisi erikseen korostaa mitä ovat seksuaaliselta suuntautumiselta? Jos heidän päätavoitteena ja päätarkoituksena on tulla harrastamaan itse tiettyä urheilulajia ja esim. kohottamaan kuntoa tai laihtumaan/kiinteytymään eikä suinkaan etsimään deittiseuraa jostain urheilulajin parista, niin miksi he erikseen korostaisivat omaa seksuaalisuuttaan?Monelle urheiluharrastus ei ole mikään baari, jonne tullaan näyttäytymään tai iskemään seuraa. Mitä se muille kuuluu mitä he ovat seksuaaliselta suuntautumiseltaan? He, jotka erikseen korostavat omaa seksuaalisuuttaan, he useimmiten tulevat sinne urheiluharrastuksen pariin päätavoitteena vain ja ainoastaan löytää seurustelu/seksiseuraa. Huom! On ihmisiä, heteroja, lesboja, homoja, bissejä ja vapaita tai varattuja sellaisia, jotka kuitenkin haluavat harrastaa jotain lajia ilman häirintää ja iskuyrityksiä ja esim. kohottaa kuntoa/laihtua/kiinteytyä.


      • Varjokas

        En tarkoittanutkaan, että sinne ketään tultaisiin iskemään. Kyllä mun ykkössyy harrastaa urheilua on se urheilu sinällään, enkä usko kenenkään jaksavan kovaa treeniä vuodesta toiseen seuranhaku mielessä tai tärkeänä motiivina. :D kyllä ne seuranhakijat, olivatpa sitten heteroita tai homoja, tippuvat aika nopeasti kelkasta jos se on ainoa syy urheilla.

        Mulle ainakin joukkue on tullut niin läheiseksi, että aika oudolta tuntuisi oman suuntautumisen ja elämän piilottelu, kun joukkueesta löytyy läheisimmät ystävätkin. Ulkona oleminen on ainakin mulle eri asia kuin oman lesbouden korostaminen ja esittely muille. Ei sitä tarvitse kenenkään naamaan hieroa, mutta mulla on myös oikeus puhua seurusteluistani, deittailuista, ihastumisistani niin kuin heteroillakin. Ja kuten alempana sanotaan, kai sen oman suuntautumisen näkyminen joukkuelajeissa on luontevampaa kuin yksilölajeissa juuri sen yhteisön ja ryhmäytymisen vuoksi.


      • jaa-a_

        Miksi pitäisi omaa elämäänsä erityisesti avata olkoo kyseessä yksilölaji tai joukkuelaji ja olkoon kyseessä sitten seksuaalisuus, seksi, seurustelu tai ihan mikä tahansa asia? Itse ainakin olen sellainen, että en toitota asioitani kaikille ihmisille oli kyseessä mikä tahansa urheilulaji. Minulla ei ole mitään tarvetta hakea kenenkään huomiota olkoon kyseessä sitten urheilu tai mikä tahansa asia. Olen mennyt sinne harrastamaan urheilua, en suinkaan avautumaan omasta elämästäni, seksuaalisuudestani tai hakemaan seurustelu/seksi/kaveriseuraa. Jos haluaa tosissaan treenata kovaa, niin se on se tärkein asia, ei siinä ajattele muita lajin harrastajia ja niiden seksuaalista suuntautumista tai avautumista omasta elämästä. Itse en ole mitenkään kaapissa, mutta minulla ei ole mitään tarvetta mainostaa omaa seksuaalisuuttani kuten ei mitään muutakaan asiaa omasta elämästäni, ne ovat yksityisasioita ne ja urheiluun menen nimenomaan treenaamaan itseäni varten, en avautumaan enkä etsimään seuraa.


      • Varjokas

        Suoraan sanottuna taidat olla vain trollaamassa täällä. Se että keskustelee treenikavereiden kanssa omasta elämästään ei ole "oman seksuaalisuuden mainostamista". Musta ainakin olisi outoa, kun ollaan tunnettu joidenkin pelaajien kanssa vuosia, jos valehtelisin parisuhteestani tai suuntautumisestani, kun heteroystäväni puhuvat omista parisuhteistaan. En kulje ympäriinsä kättelemässä uusia tyyppejä että hei, olen se ja se ja olen muuten lesbo. Mutta jos multa asiasta kysytään tai se muuten kuuluu keskusteluun, niin kyllä mä kerron rehellisesti mitä kuuluu, eikä se ole aiheuttanut kiusallisia tilanteita. Kentällä tietysti keskitytään urheiluun sataprosenttisesti, mutta tiiviissä yhteisössä keskustellaan paljon kuulumisista mm. pukkarissa, kisamatkoilla ja vietetään aikaa muutenkin yhdessä. Jos ei kestä sitä, että ympärillä on erilaisia ihmisiä, niin sitten onkin varmaan parempi pysyä kotona ja kaapissa.


      • jaa-a_
        Varjokas kirjoitti:

        Suoraan sanottuna taidat olla vain trollaamassa täällä. Se että keskustelee treenikavereiden kanssa omasta elämästään ei ole "oman seksuaalisuuden mainostamista". Musta ainakin olisi outoa, kun ollaan tunnettu joidenkin pelaajien kanssa vuosia, jos valehtelisin parisuhteestani tai suuntautumisestani, kun heteroystäväni puhuvat omista parisuhteistaan. En kulje ympäriinsä kättelemässä uusia tyyppejä että hei, olen se ja se ja olen muuten lesbo. Mutta jos multa asiasta kysytään tai se muuten kuuluu keskusteluun, niin kyllä mä kerron rehellisesti mitä kuuluu, eikä se ole aiheuttanut kiusallisia tilanteita. Kentällä tietysti keskitytään urheiluun sataprosenttisesti, mutta tiiviissä yhteisössä keskustellaan paljon kuulumisista mm. pukkarissa, kisamatkoilla ja vietetään aikaa muutenkin yhdessä. Jos ei kestä sitä, että ympärillä on erilaisia ihmisiä, niin sitten onkin varmaan parempi pysyä kotona ja kaapissa.

        Joukkuelajeihin pariin hakeutuvat, jotka haluavat harrastaa erittäin tiiviisti lajia joukkonsa kanssa ovat varmasti luonnostaan sellaisia, jotka kaipaavat urheilulta myös muuta eli kavereita, tiivistä yhteisöä, ehkäpä seurustelukumppaniakin jne. ja sitä höntsäilyä kaveriporukan kanssa ja jotka haluavat elää, tutustua syvemmin muihin ja jakaa elämäänsä porukan kanssa ja joiden elämä tosiaan pyörii pääasiassa vaan sen ryhmän ympärillä. Fudiksen ja lätkän pariin varmaan myös hakeutuu luonnostaan enemmän poikamaisia/miehekkäitä lesboja, joista jo kilometrien päähän näkee heidän olevan lesboja.

        Et ole siis muissa lajeissa törmännyt lesboihin. Ehkä se johtuu siitä, että he eivät näytä tarkoituksella ulkoisesti miehekkäiltä eivätkä halua toitottaa suuntautumistaan, ehkä eivät ole tulleet harrastamaan sitä lajia siksi, että siellä tutustuttaisiin muihin ihmisiin sen syvällisemmin vaan tosiaan ovat tulleet vain ja ainoastaan urheilemaan. Sitäpaitsi, voihan perheenäitikin olla lesbo ja vaikka jossain vauvajumpassa joku lesbomamma olla vauvansa kanssa.

        Kirjoituksesi jo paljastaa sen, että olet mennyt urheilemaan ei paitsi pelkän urheilun, vaan myös muun takia eli kavereiden, joukkuehengen jne. takia. Kaikki eivät sitä tee.


      • Varjokas

        Mielestäni yhteisön ja sosiaalisen puolen liittymistä on ihan turha vähätellä. Mulla on itsellä erittäin korkeat tavoitteet lajissani, mutta myönnän toki, että tykkään enemmän joukkuelajeista kuin yksilölajeista, koska olen sosiaalinen ihminen ja pidän siitä, että ympärillä on ihmisiä joiden kanssa työskennellään yhdessä ja joiden kanssa on yhteinen tavoite, esimerkiksi ottelun voitto tai mestaruus vrt toisia vastaan kuten yksilälajeissa. En kieltänyt ettenkö olisi törmännyt lesboihin tai homoihin muualla (olen kyllä), ja mielestäni kirjoitin myös, että yksilölajeissa ei ole samankaltaista yhteisöä, jossa se suuntautuminen tulisi yhtä herkästi tai luontevasti esille. Tosin jos ollaan kilpatason urheilijoita eikä mammajumppaajia tai sunnuntailenkkeilijöitä, niin yleensä kyllä tutustuu kanssavalmennettaviin melko läheisesti, kun saatetaan treenata vuosikausia yhdessä monta kertaa viikossa. En mä ainakaan kuntosalilla julista vieraille ihmisille olevani lesbo, mutta ihmiset, jotka tuntee mut hyvin ja toisinpäin, tietää kyllä. Ihan samalla tavalla kuin mäkin tiedän millainen perhe tai parisuhdestatus suurimmalla osalla tutuistani on.

        Kai meistä jokainen valitsee itselleen parhaan lajin. Mua kiinnostaa urheilu kilpatasolla ja voittaminen, siksi en käy harrastejumpissa. Mua myös motivoi se joukkueen sisällä oleva yhteisöllisyys itse lajin lisäksi. Ei se ole yhtään sen huonompi tai väärempi syy urheilla kuin tiukempi kroppa tai parempi peruskunto.


      • jaa-a_

        Juu, ei se ole yhtään huonompi tai väärempi syy urheilla. Jokainen tyylillään. Itse taas en enää jaksa vapaa-ajalla olla yltiösosiaalinen jos työ on sellaista tosi sosiaalista ja vaatii jatkuvaa "estradilla" oloa tavalla tai toisella. Sitten mielummin vapaa-ajalla pysyttelee hieman taka-alalla eikä niin kovasti esillä ja ylienergisesti höpöttämässä.


    • ryhmäilmiö

      Joukkualajeissa ollaan joukkue ja ryhmä, siksi se lesbous tulee herkemmin näkyväksi...

    • lajienkirjo

      Voisi kysyä, miksi urheilun parissa on niin paljon lesboja. Miksi perinteisesti miehekkäät lajit kiinnostaa lesboja (hoki, futis jne) ja miksi toisaalta esteettiset lajit kiinnostaa homomiehiä (uinti, taitoluistelu jne)

      • jaa-a_

        Homous ja lesbous ei välttämättä näy ulospäin laisinkaan. On ihmisiä, joilla ei ole tarvetta korostaa millään tavalla esim. ulkoisesti olevansa homoseksuaaleja. Ihmiset huomaavat miehekkäät lesbot jossain hokissa ja fudiksessa ja naiselliset miehet taitoluistelussa, mutta eivät esim. femmejä jossain tanssissa tai miehekkeitä homomiehiä jossain miehekkäässä lajissa ja miksi pitäisikään huomata jos ei ole erikseen mitenkään huomiota tai seuraa hakemassa? Miksi homoseksuaalisuuden pitäisi näkyä jotenkin erityisesti ulospäin tai miksi sitä pitäisi erikseen olla kaiken aikaa huomionkipeästi mainostamassa?


      • Anonyymi
        jaa-a_ kirjoitti:

        Homous ja lesbous ei välttämättä näy ulospäin laisinkaan. On ihmisiä, joilla ei ole tarvetta korostaa millään tavalla esim. ulkoisesti olevansa homoseksuaaleja. Ihmiset huomaavat miehekkäät lesbot jossain hokissa ja fudiksessa ja naiselliset miehet taitoluistelussa, mutta eivät esim. femmejä jossain tanssissa tai miehekkeitä homomiehiä jossain miehekkäässä lajissa ja miksi pitäisikään huomata jos ei ole erikseen mitenkään huomiota tai seuraa hakemassa? Miksi homoseksuaalisuuden pitäisi näkyä jotenkin erityisesti ulospäin tai miksi sitä pitäisi erikseen olla kaiken aikaa huomionkipeästi mainostamassa?

        Ei kai kukaan huomionkipeänä tyrkytä itseään, ihan samalla tavalla suhteet syntyy naisten välille kuin heterosuhteetkin. Keskustelemalla ja tykkäämällä ihmisestä itsestään, sitten herää ehkä muutkin tunteet.


    • lieneeniin

      Luulisin että koska joukkuelajeissa näkee toisia naisia pukuhuoneessa ja alastin suihkussa niin siksi.

      • Anonyymi

        Kuntosalillakin näkee alastomia naisia pukuhuoneessa, joku ehkä tuijottaa ja joku ei, mutta ei kai kukaan siellä mitään aloitetta tee ainoastaan vartalon perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntosalillakin näkee alastomia naisia pukuhuoneessa, joku ehkä tuijottaa ja joku ei, mutta ei kai kukaan siellä mitään aloitetta tee ainoastaan vartalon perusteella?

        On kyl ihmissuhdetaidot pyöreä nolla jos aloitteita tekee pukkarissa puolialastomille naisille, jotka, ylllätys, haluavat usein olla ihan rauhassa. Henkilö on luultavasti autisminkirjolla tai imuroinut miehiltä huonoja käytöstapoja jos näin tekee.


    • Rinkula

      Muistan kun teinistä varhaisaikuisuuteen harrasting ringetteä ja kirjaimellisesti puolet joukkueesta oli lepsoja. Siinä vuosien saatossa sitten seurusteltiin ristiin ja rastiin. :D

    • LuulisinNiin

      Joukkuelajit suo otolliset puitteet lesboilulle, ollaan paljon yhdessä pelimatkoilla hotelleissa hyvät mahdollisuudet sekstailla, alastomia, puolipukeisia henkilöitä joka puolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe