Tutorkoulutus

neiti

Haluaisin kuulla kokemuksia tutorkoulutuksesta ja toiminnasta noin yleisesti.. Millaista on???

5

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuuttor

      Olin viimme keväänä kaksi päiväisessä tuuttor koulutuksessa ja eipä siinä mitään järkevää oppinut. Jotain lapsellisia leikkejä neuvottiin käyttämään fuksien tutustuttamiseksi. Meillä suju kaikki helpommin kun käytiin ostamassa riittävä määrä viinaa Tallinnasta, kyllä ujous ja turha jäykistely katosi kaikista yhdessä illassa.

    • Ado

      Tutorkoulutus riippuu ihan koulusta.... Eri kouluilla on eri tavat. Meillä koulutus oli ihan hyvä ja lisäks tutorointi palkallista.....

      • Tutor itsekin

        Tutor-toiminnassa mukana olemista. Kontakteja, yhteistyökykyä ja positiivista näkyvyyttä eri sidosryhmien välillä!

        Koulutus on mitä on, mutta tekeminen antaa kiksejä :)


    • Anonyymi

      Onko tutorien tehtävä myös kiusata oppilaita? Kahdessa eri koulussa tutor on kiusannut minua, kummassakin tämä tutor on ollut nainen. Vaasan ammattikorkeakoulussa hän ilmeisesti teki pilaa naamastani painamalla hänen omaa naamaa lasia vasten luokan ulkopuolella, luokan edessä. Tämä sama taisi solvata "siaksi" monta kertaa ulkona.

      Vaasan yliopistossa hän sanoi tylyn ja syyllistävän kommentin sen jälkeen kun olin käynyt vessassa. Hän sanoi jotenkin että "kaikki joutui odottamaan sinua". Olisiko pitänyt sitten virtsata housuihin? Eikö vessassa saa käydä? Hän myös lähetti sähköpostin, joka on voinut tehdä pilaa minusta. Siinä viestissä oli ranskalaisin viivoin laitettu tietoa, minä tein samalla tavalla muistiinpanoja, siis ranskalaisin viivoin. Hän on myös ehkä voinut kertoa tietoa siitä mitä maksoin asunnosta missä asuin, koska joku samalla luokalla oleva tuntui tietävän tällaisia asioita ja tämä tutor taisi pyytää kirjoittamaan paperiin tietoa asunnon maksusta.

      • Anonyymi

        Mitähän syytä tutorilla olisi ollut kiinnittää huomiota juuri sinuun? Ehkä luulet itsestäsi liikoja.
        Melkein jokainen tekee muistiinpanoja ranskalaisin viivoin, et takuulla ole ainoa eikä tutorisikaan. Kuvittelet kummallisia.
        On kyllä muiden kannalta tylsää, ettet voinut järjestää vessakäyntiäsi toisin. Napina siitä on ymmärrettävää, vaikka ei ehkä kovin fiksua.

        Jokainen joutuu vastaanottamaan myös kritiikkiä, siihen olisi hyvä tottua ja siitä pitäisi ottaa opikseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe