Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kuinka lähelle verkot naapuria???

eino

kuinka lähelle talvisaikaan voi verkot laittaa toisen verkkoja??mitähän laki sanoo ja mikähän on käytäntö?

9

2151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalastaminen

      on kielletty lähempänä kuin 50 metriä verkosta.Kaipa asia on niin että myös verkkokalasttus on sama asia.

    • savolaisille

      kuule kyllä se väli löytyy jokaisen normaalin ihmisen korvien välistä.jos joku on tuonut verkkonsa liian lähelle verkkojasi,niin kyllä sillä on vähän pipiä päässä,voi olla myös ajattelemattomuutta.minä ainakin menisin keskustelemaan moisen naapurin kanssa,neuvottelemalla ne asiat selviää.ei ole mitään metrimäärää,esim.muikun kutupyynnissä sopiva väli voi olla parikymmentäkin metriä,kun taas kuhaa pyydettäessä en itse ainakaan menisi pariasataametriä lähemmäs toisen jataa.

    • Eetu

      Kalastuslaki 39§ sanoo, että 50 metriä.

      • lukutaidoton

        opetteleppa lukemaan ja tule sitten uudestaan palstalle neuvomaan.


      • Aapisensa lukenut
        lukutaidoton kirjoitti:

        opetteleppa lukemaan ja tule sitten uudestaan palstalle neuvomaan.

        Nimimerkkisi on täydellinen.
        Kiitos rehellisyydestäsi se näkyy vastauksessasi.


      • Ei hötky
        Aapisensa lukenut kirjoitti:

        Nimimerkkisi on täydellinen.
        Kiitos rehellisyydestäsi se näkyy vastauksessasi.

        Kävin Mäntyharjun mökillä syksyllä ja huomasin jonkun vetäneen verkot läpi mökkimme rantaveden pituuden eli 5 m rannasta ? Arveli varmaan että mökki kylmää pysyy, mutta sittenkin.Jätin verkot rauhaan ja odottelin hakijaa ei näkynyt moneen päivään : ) jatkossa nostan rannalle, jotta pääsen uimaan !


      • kerrasta oppinut
        Ei hötky kirjoitti:

        Kävin Mäntyharjun mökillä syksyllä ja huomasin jonkun vetäneen verkot läpi mökkimme rantaveden pituuden eli 5 m rannasta ? Arveli varmaan että mökki kylmää pysyy, mutta sittenkin.Jätin verkot rauhaan ja odottelin hakijaa ei näkynyt moneen päivään : ) jatkossa nostan rannalle, jotta pääsen uimaan !

        Muista ennenkuin nostat ilmoita asiasta poliisille. Hän neuvoo mitä teet ja missä nostettuja verkkoja tulee säilyttää.
        Muuten olet pian syytteessä omankäden oikeudesta.
        Minä nostin ominpäin, enkä ilmoittanut poliisille ja sain tuntuvat sakot.


      • ammattikalastaja
        Aapisensa lukenut kirjoitti:

        Nimimerkkisi on täydellinen.
        Kiitos rehellisyydestäsi se näkyy vastauksessasi.

        ne sanoo että 50metriä,mutta jos joku laskee lähempänä mun verkot kun 200metriä,niin seuravana päivänä voi olla että verkot ei enä ole?


    • nänni

      Vanha tapa on ettei verkkoja laiteta liian lähelle rantaa on ns. Nänninkantama. Jos erotat alastoman naisen nännin joka seisoo ranassa. OLET liian lähellä rantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe