kuinka lähelle verkot naapuria???

eino

kuinka lähelle talvisaikaan voi verkot laittaa toisen verkkoja??mitähän laki sanoo ja mikähän on käytäntö?

9

2203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalastaminen

on kielletty lähempänä kuin 50 metriä verkosta.Kaipa asia on niin että myös verkkokalasttus on sama asia.

• savolaisille

kuule kyllä se väli löytyy jokaisen normaalin ihmisen korvien välistä.jos joku on tuonut verkkonsa liian lähelle verkkojasi,niin kyllä sillä on vähän pipiä päässä,voi olla myös ajattelemattomuutta.minä ainakin menisin keskustelemaan moisen naapurin kanssa,neuvottelemalla ne asiat selviää.ei ole mitään metrimäärää,esim.muikun kutupyynnissä sopiva väli voi olla parikymmentäkin metriä,kun taas kuhaa pyydettäessä en itse ainakaan menisi pariasataametriä lähemmäs toisen jataa.

• Eetu

Kalastuslaki 39§ sanoo, että 50 metriä.

• lukutaidoton

opetteleppa lukemaan ja tule sitten uudestaan palstalle neuvomaan.

• Aapisensa lukenut
        lukutaidoton kirjoitti:

opetteleppa lukemaan ja tule sitten uudestaan palstalle neuvomaan.

Nimimerkkisi on täydellinen.
        Kiitos rehellisyydestäsi se näkyy vastauksessasi.

• Ei hötky
        Aapisensa lukenut kirjoitti:

Kävin Mäntyharjun mökillä syksyllä ja huomasin jonkun vetäneen verkot läpi mökkimme rantaveden pituuden eli 5 m rannasta ? Arveli varmaan että mökki kylmää pysyy, mutta sittenkin.Jätin verkot rauhaan ja odottelin hakijaa ei näkynyt moneen päivään : ) jatkossa nostan rannalle, jotta pääsen uimaan !

• kerrasta oppinut
        Ei hötky kirjoitti:

Kävin Mäntyharjun mökillä syksyllä ja huomasin jonkun vetäneen verkot läpi mökkimme rantaveden pituuden eli 5 m rannasta ? Arveli varmaan että mökki kylmää pysyy, mutta sittenkin.Jätin verkot rauhaan ja odottelin hakijaa ei näkynyt moneen päivään : ) jatkossa nostan rannalle, jotta pääsen uimaan !

Muista ennenkuin nostat ilmoita asiasta poliisille. Hän neuvoo mitä teet ja missä nostettuja verkkoja tulee säilyttää.
        Muuten olet pian syytteessä omankäden oikeudesta.
        Minä nostin ominpäin, enkä ilmoittanut poliisille ja sain tuntuvat sakot.

• ammattikalastaja
        Aapisensa lukenut kirjoitti:

ne sanoo että 50metriä,mutta jos joku laskee lähempänä mun verkot kun 200metriä,niin seuravana päivänä voi olla että verkot ei enä ole?

• nänni

Vanha tapa on ettei verkkoja laiteta liian lähelle rantaa on ns. Nänninkantama. Jos erotat alastoman naisen nännin joka seisoo ranassa. OLET liian lähellä rantaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe