Nissan Primera P12 2006 auton pelkääjänpuoleinen ajovalo on pimeänä kun valovalitsintangossa on päällä normaali asento, eli se että valot menevät päälle automaattisesti kun auton käynnistää, ja mittarivalot ja ajotietokone näytön valot ovat kirkkaammat. Ajovalo toimii taas jos tämä valosäädin käännetään siihen asentoon, jossa mittaristo/näyttö on tummempisävyinen ja seisontavalot jäävät päälle kun auton sammuttaa, ja merkkiääni hälyttää valojen olevan päällä jos oven aukaisee.
Ei merkkihuoltamossa sanottiin että yleinen ja ilmeisesti kallis vika, jonka syytä he eivät ole saaneet selville, koska yleensä heidän asikkaansa eivät sitä ole korjauttaneet missään tai halua korjauttaa, ja katsastuksessakin kyseinen vika ei ole hylkäyperuste, koska pelkääjänpuoleisenkin ajovalon saa manuaalisesti kääntämällä toimimaan.
Osaako joku opastaa mikä on rikki ja paljonko korjaus kustantaisi?
Pelkääjän puoleinen ajovalo ei toimi automaattias
12
11875
Vastaukset
- lisätietoa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9030941
P12 ajovalot prakaa
P12 vm. 2004 Primeran lähivalot toimivat vain, kun kääntää viiksestä. Oikea ajovalo ei pala ajovaloautomatiikalla, vasen kylläkin. Molemmat siis pelaavat ok, kun veivaan viikseä.
Missä voisi olla vika? Ideoita, mistä lähden etsimään?"
--
sama vika melko varmasti kuin Micrassa, katso sen palstalta korjaus. Juotosten irtoaminen relekortilla.
--
Vika todellakin oli päivänvaloautomatiikkatoosan irronneissa juotoksissa. Nuo kun kolvasin kiinni uudelleen niin homma toimii.
Kiitokset tietäjille avusta.
--
Voi olla kuskin vasemman jalkapöydän kohdalla luukku jonka takana releitä ja isoin niistä harmaa on se laatikko missä on se huono liitos.
--
eli luukku ei ole sulakerasian luukku vaan siinä vasemmalla ovenlistamuovin jälkeinen muovi, sain tänään korjattua P12 oikeanajovalon taas toimimaan pikku kolvaamisella. harmaan boksin sisällä oli selkeästi iskenyt kipinää (liitos mustunut) ja kontakti oli surkea.
-- Löytyyköhän jostain kuvallista ohjetta tuon vian korjaamisesta? - lisätietoa2
Primera P12 valovikaa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9705828
Ajovalomuistilla toimii kuskin puolen valo, parkit ei toimi ja väännettäessä ajovalot päälle molemmat lähivalot palavat normaalisti. Lisäksi flekti pyörii koko ajan .Osaako joku kertoa missä vika? Olisko joku rele rikki / missä ko. rele sijaitsee?
--
Minulla Primera 2,2 diesel 2005. Mulla oikeanpuoleinen ajovalo ei toimi päivävaloilla. Korjaamolla kerrottiin että vika on ns. päivävaloreleessä.
Ongelmana on että rele sisaitsee jossain kojetaulun alaosassa ja on siten hankala vaihtaa. Kustannusarvio oli 300 euroa. Olen jättänyt sen vaihtamatta !
--
Mulla oli sama vika. Huolsin ihan muuta yhdellä korjaamolla ja sanoin ajovaloista, niin korjaaja otti kuskin jalkatilan vasemmasta alareunasta yhden muovin irti ja sieltä paljastui ajovalojen ohjausyksikkö. Korjaaja otti johdot irti boksista avasi sen ja näytti että yksi juotos oli irronnut. Juotti sen uudelleen ja taas pelaa. Eikä maksanut mitään- hyvinkääläinen
Sama vika mulla 1.8 vuosi 2006 Primera.aivan kuten edellä,boksista juotoksia irronnut ja ne kolvattiin taas pelittää.
- Anonyymi
Juuri itse avasin tuon releboksin ja kolvasin yhden liitoksen, jossa oli ns. klassinen "kylmäjuotos". Kiitos tämän ketjun, homma hoitui varttitunnissa !
- miten_on
Olisiko kuvallista ohjetta missä tuo muovi sijaitsee, miten lähtee irti ja mikä ajovalojen ohjausyksikön juotos kyseessä? Voiko saada mitä muita ongelmia aikaan, jos mokaa?
- nittan
Ei tarvi edes kolvata, pieni puristus riittää!
- Anonyymi
Onko tämä boxi nissan homostien pöllönsilmässä?
- Anonyymi
mulla primera p12 2007 ja löysin releboksin kytkimen vieressä jalkalistan sisällä,en uskaltanut avata sitä joten kopautin ja puristin liittimiä ja kaikki toimi.eli kyseessä on harmaa boksi johon tuli 2 johtosarjaa ja on kiinni jossain alumiinikehikossa.
- Anonyymi
Mulla on pimera ja kusin tankkiin, nyt pääsen taas ajelemaan.
- Anonyymi
Kiitos kaikille.
Oon kysellyt mut kukaan ei tiennyt.
Näkyi ihan selvästi mistä palanut. Nainenkin pystyy tän korjata 10 minuutissa näillä ohjeilla.
Irrota piirikortti pihdeillä vetämällä niin harmaa boksi ei hajoo. - Anonyymi
Itellä kans sama vika primera 1.6 2006 mallissa, kuskinpuoloinen valo ei pala päiväkytkennällä, mut ku kääntää ilta pimiä kytkennälle sit valo palaa, mitä tien??? la mistä löydän tos mallissa niitä harmaaita laatikoita mis liitos vois olla löysä.??
- Anonyymi
Kiitos ohjeista, homma hoitui hienosti ja boksi löytyi todella helposti siitä vasemman jalan vierestä aivan konepellin avausläpän alta.
Yhdessä releessä oli kylmäjuotos, mutta juotin kaikki kolme uudelleen... nyt toimii valot päivävaloasennossakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822