Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja tts?

Minävaannn

Olisin kysellyt, että kannattaako mennä tts:ään yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi? Oma tilanne on tällä hetkellä se, että olen käynyt peruskoulun ja minulla on vakituinen työpaikka. Koulutus kestää vain 6 kuukautta. Mitenköhän on töitä sen jälkeen?

Jos jotkut on käyneet, niin olisi kiva kuulla pitääkö olla työtön jne?

6

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustaa

      Ei kannata.pidä se oma työpaikka.

    • oonkäynym30v

      Työttömiä noilta kursseilta yleensä valmistuu. Tuurilla/hyvillä suhteilla voi päästä kurssiin kuuluvan harjoittelun kautta töihin.

    • Aloittajja

      Mutta pitääkö olla työtön, että tuonne pääsee? Mites, saako samalla adr-luvat? Entäs opintotukea?

      • Zyyra

        ei tarvi välttämättä olla työtön..onnistuu myös omaehtoisena koulutuksena mutta et saa silloin kuin kuin opintotuen joka on ihan onneton..työttömänä saa paremmat etuudet. Adr luvat saa..jopa säiliö ADR on mahdollista suorittaa. Kyllä töitä löytyy valmistumisen jälkeen jos asenne on kohdallaan..


    • Setekijäihminen

      opiskelu kannattaa aina jos asenne on kohdallaan. Jos itse tunnet,että tämä homma on se mitä haluan tehdä. Tekijäihmiset erottuvat aina massasta ja tekijöille löytyy töitä aina myös lama-aikana. Näin se vaan menee.

    • oppiojaankaataa

      tts:llä on puuautolinja. Edellytyksenä kurssille on puuauto-työpaikka. Sinulla täytyy olla ko. työ ennenkuin menet kurssille. Kysy myös JAKK/Sedu ja valmistaudu valmistuvasi ikuiseksi työnhkijaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe