Lumikkoko?

Kimmovee

Tänään näin kaksi kertaa pienen elukan loikkivan tien yli. Näytti ihan lumikolta. Sitten näin samalla ajomatkalla kaksi kuollutta (päälleajettua) elukkaa jota linnut näykki. Liekö ollut lumikoita kesäasussa vai ihan jotain muuta?

2

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaallaAsuva

Lumikko on pieni näätäeläin, tosi vikkelä. Ja kaunis mun mielestä ainakin.
      Lumikon sekoittaa kyllä herkästi kärppään, ovat hämäävän samannäköiset eläimet kooltaan ja näöltään.
      Meillä päin on esiintyy molempia, mistä vähän yllätyinkin aikanaan, kun olen ollut siinä käsityksessä että niitä ei esiinny ainakaan tällä alueella Keski-Suomessa, missä asun. Mutta tosiaan, olen nähnyt kumpaakin lajia ihan mun kotini lähelläkin, sekä elävänä että kuolleena(yliajettuna myöskin).
      Paras tuntomerkki, millä ne erottaa toisistaan, on se että kärpällä hännänpää on musta. Aina, tämä musta kohta voi olla puolenkin hännän mittainen.
      Lisäksi, jos muistan oikein, niin kärppä ainoastaan vaihtaa väriä vuodenajan mukaan. Eli on kesäisin ruskea ja talvisin valkoinen, kun lumikko taas on aina valkoinen.

• On lumikollakin kesäpuku, selästä ruskea. Kärppä on jonkin verran isompi ja pidempihäntäinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      283
      11002
    2. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      78
      3013
    3. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      90
      2706
    4. 89
      2551
    5. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      151
      2262
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      268
      2161
    7. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1471
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1435
    9. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      134
      1340
    10. Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!

Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei
      Tv-sarjat
      35
      942
    Aihe