helsingin lukiot, epävarma

epävarmasipoosta

Oon alkanu miettimään noita helsingin lukiovaihtoehtoja. Oon ysille menevä tyttö sipoosta , mistä kulkuyhteydet ovat ihan semi hyvät stadiin. Oon kattonu ja googlannut näitä eri lukiovaihtoehtoja mitä stadissa on, ja Kulosaaren lukio ihan yleislinja kiinnostaisi ekana. puhun ruotsia ihan tokana kielenä, niin se Brändö gymnasiumkin on mietinnässä. En sitten tän enempää tiedä että mihin kanttis hakee... ihan "peruslukioon" haluun, et en mihinkää esim. kallioon missä painotetaan ilmasutaitoo yms.

jos joku täällä on käynyt tai kuullut Vuolusta, Ksykistä tai Brändösta nii kertokaa mielipiteitä ja kokemuksii. Ja voi toki ehdottaa muita lukioita helsingin seudulta, se mielessä että asun sipoossa ja että koulumatka ei kestäisi "koko päivää".

Kiitos! :)

5

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17-18

Eikö Sipoossa ole lukiota? Vai vaaditaanko siellä ison kirjaimen käytön hallintaa?

• epävarmasipoosta

kyllä on mutta haluaisin muualle kuin sipooseen lukioon. Muutenkin haluan uusia kavereita ja rutiineja, nimittäin sipoon ruotsinkielinen lukio on ihan nykyisen kouluni vieressä

• epävarmasipoosta

Ja niin on myös suomenkielinen lukio. Näissä sipoon lukioissa ei myöskään tietääkseni järjestetä mitään tapahtumia tai mitään "hauskoja juttuja"

• lukijolainen
        epävarmasipoosta kirjoitti:

Ja niin on myös suomenkielinen lukio. Näissä sipoon lukioissa ei myöskään tietääkseni järjestetä mitään tapahtumia tai mitään "hauskoja juttuja"

Ne hauskat jutut ovat vain pieniä arjen piristäjiä, joilla ei loppujen lopuksi ole niin paljoa merkitystä. Jos siellä Sipoossa on lukio kävely-/pyörämatkan päässä tai lyhyen bussimatkan päässä, hae siihen. Ei kannata mennä mihinkään kauemmas. Aloituksessakin totesit, että koulumatka ei saisi kestää pitkään. Vaikka lukio olisikin entisen koulusi vieressä, tulee siellä kuitenkin uusia kasvoja vastaan.

• lukijolainen

Jos ajatellaan vaikka, että saat joka aamu nukkua 45 minuuttia pidempään käydessäsi lähilukiota, korvaa se mennen tullen kaikki kaupungin ison lukion riehat ja tapahtumat. Kummasti jää harrastuksillekin enemmän aikaa. Opiskelu itsessään on pääpirteittäin samanlaista kaikissa Suomen lukioissa.

Jos Helsingin lukioissa ei ole mitään sinua erityisesti houkuttelevia lukiokohtaisia kursseja (esim. jokin valinnainen kieli), ei sinne kannattane mennä. Ylioppilastutkinto pohjautuu valtakunnallisiin kursseihin, jotka opetetaan kaikissa lukioissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe