Alkoko jo?

Mitätämäonnn

Oon vasta 11v mut tiiän et kkt voi alkaa jo nyt.

No, heräsin tos vähä aika sit menin vessaan, ja kun olin vessassa huomasin mun alkareissa ruskeen/vähän punertavan läikän. Otin paperia ja pyyhkäisin sen pois sillä sitä myös vähän alapään ympärillä, voiko tää tarkottaa sitä että mun kkt on alkanu. Toivon et ei ois koska kellään mun ikäsellä kaverilla ei oo alkanu viel. No mä sit vaihoin alushousut ja kun laitoin uudet jalkaan ja katoin alaspäi nii uusissa oli taas joku läikkä?

Millasta teillä oli kun teil alko?

lisäks kun en uskaltais pyytää äitiltä siteitä tai tamppooneita.

9

117

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yujgh

Noin ne monella alkaa. Kyllä se olis nyt siteen paikka. Pian vuoto voi olla niin runsasta, ettei puhuta enää mistään pienistä läikistä.

• Mitätämäonnn

Juu :) tiädäks et kannattaako järvessä uinti? Ja tuleeks se vuoto kerran kuussa?

• yujgh
        Mitätämäonnn kirjoitti:

Juu :) tiädäks et kannattaako järvessä uinti? Ja tuleeks se vuoto kerran kuussa?

Välttäisin uimista silloin kun kuukautisvuoto on runsasta (ellei sitten käytä tamponia), mutta muuten järvessäkin voi uida ihan normaalisti.

Alussa kuukautiset ovat monella epäsäännölliset. Jotkut joutuvat odottamaan niitä toisia kuukautisia monta kuukautta. Joillakin kuukautiset taas tulevat ihan säännöllisesti heti alusta lähtien. Kannattaa laittaa ylös johonkin, vaikka kännykän kalenteriin, aina kuukautisten alkupäivä. Siitä voi ehkä jatkossa alkaa ennustaa koska aina seuraavat kuukautiset tulevat, jos alkaa näyttää siltä, että kuluu suunnilleen yhtä pitkä aika aina kuukautisten alusta seuraavien alkuun (=kuukautiskierto).

• Olikotostahyötyä

Itselläni on vasta valkovuoto. Olen 11v, menossa 5lk. Kaverillani alkoi menkat 8v.

• Mitätämäonnn

Okei. Mäkin oon muuten menos 5lk

• wc-paperityyppi

Mulla alko seiskaluokalla sillai yhtäkkiä. Menin vaan iha normisti vessaan käydäkseni pissalla ja kun mä pyyhin nii se paperi oli iha veressä. Sit mä vaan päättelin et mun kuukautiset on alkanut. Ja mul ei ollu siteitä mukana nii käytin wc-paperia ja kotona vaihoin siteeseen kun mulle oli jo valmiiks ostettu siteitä siltä varalta et mun menkat alkaa.

• aaapeee

Juu kiitos vastanneille :)

Unohin vaa tulla tänne kertoo kun on ollu kaikkee muuta. (ettei ketää enää turhaa vastaa:) )

ap

• aaapeee

Nii eli unohin kertoo et ne alko :D

• No siis olin 6 luokalla 2014 keväällä. Meil oli koulujen välinen säbäturnaus, nii sitte sen turnauksen lopuks menin vessaan, niin oli ruskee läikkä alkkareis. Meen nyt 8 luokalle, ja mutsille en oo kertonu vieläkään. En tiedä luuleeko se et mul ei oo alkanu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      127
      5705
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      395
      2499
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      131
      2400
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      4
      2042
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      56
      976
    6. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      10
      952
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      8
      932
    8. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      51
      872
    9. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      76
      795
    10. Temusta tilaamiseen tulee muutos

Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/
      Maailman menoa
      101
      765
    Aihe