Riiassa palvelutilanteissa se naisten kynsien tuijottelu ja miesten niskan raapiminen on sitä maailman tärkeintä tekemistä sillähetkellä. Palvelukulttuurin tulo kestää varmaan miljoona vuotta, tai ei silloinkaan, rotu vaan on sellainen.
Enpä menisi kokeilemaan latvian maaseudulle, mitä se sitten siellä on, mutta voihan kuvitella, että huh huh..
Latvialaisten ynseys silmiinpistävää
10
409
Vastaukset
- JUSTERS1
KÄYN LATVIASSA HUORISSA, OLEN TYYTYVÄINEN PALVELUN
- latvija
Hotellissa palvelu oli ystävällistä ja muuallakin ihan ok,varsinkin nuoremmat.
Asiasta toiseen,olihan heti rajalta Riikaan mennessä älyttömät ruuhkat lähes 30 kilometriä tietöitä joissa valo-ohjaukset,matka vauhti n30km/h ja vastaantulevia kymmenien kilometrien jono.- Ratinkääntäjä
Kannattaa ne ekat valot kiertää Iklan ja Ainazin kautta.
- Somu
Kerro vähän tarkemmin missä kaikkialla sinua ei huomioitu? Itselläni on hyvin erilaisia kokemuksia ankä ole kokenut tulleeni torjutuksia asiakaspalvelutilanteissa. Ravintoloissa ainakin tarjoilijat ovat hyvin palveluhenkisiä ja ystävällisiä, koska asiakas voi antaa palautteen siitä reilulla tipillä. Samoin kaupoissa. Poliisitkin ovat auttaneet tarvittaessa. En muista mitään tökeröä asiakaspalvelutilannetta vaan monia erinomaisen mallikkaita tilanteita. Suomalaisista huonoja kohtaamisia ravintoloista ja autokaupoista niitä on jäänyt mieleen useampia. Ethän itse vain ole sellaista rotua, joka on töykeä ja ylimielinen uusia ihmisiä kohdatessaan?
- JUSTERSONE2
MMASEUDULLA HUOMATTAVASTI YSTÄVLLISEMPÄÄ KUIN RIIKAN RUSAKKOALUEELLA
- aluspils
ei ne nyt sun tankeroenglantia kaikki ymmärräkkään
- Russofiili
Latviassa on venäläinen palvelukulttuuri, koska jokseenkin kaikki nk. palveluammateissa toimivat ovat etnisiä venäläisiä.
- TöykeäNoSitOn
No... En nyt tiedä saako missään nykyisin mitenkään erityisen hyvää palvelua. Suomessakaan... Saati sitten vaikkapa esim. Brittein saarilla. Olen huomannut että ulkomailla kohtelias palvelu on usein huijaripaikkojen veruke saada väeltä rahat pois. Jöröjukat sen sijaan töykeydestään huolimatta kantavat oikeasti halvat safkat ja viinat pöytään siinä missä lipevät herrasmieshuijaritkin.
Latviassa ja Virossa olen huomannut kuitenkin että venäläiset ovat keskimääräistä luotettavampaa väkeä, eivät ehkä niin kielitaitoista mutta kuitenkin usein jopa paljon paljon ystävällisempää kuin paikalliset! Liekö syynä se että ovat itse syrjitty kansanryhmä vieläpä omassa kotimaassaan, ja eivät sitä sitten ainakaan turisteihin ala purkamaan. Ja heille on tärkeintä toimeentulo, ei turistien arvostelu.
Virolaisten ja latvialaisten aneeminen penseys johtunee kateudesta ja ovat kai myös kyllästyneitä juoppoihin turisteihin, mikseivät myös alipalkattuihin töihinsä kun tietävät että mm. Suomessa työstä maksetaankin. Tosin missä sellaista töykeää käytöstä eniten näkyy, isoimmissa turistirysissä tietysti.
Maaseudulla ja vähemmän tunnetuilla seuduille Baltian maissa palvelu on kuulemma lähes aina parempaa kuin isommissa turistipaikoissa. En ole sitä kauheesti kokenut, mutta ne vähätkin kokemukseni ovat olleet kyllä pelkkää positiivista sanottavaa. Kerrottakoon myös että esim. Virossa on yleistä että tallinnalaisista ei pidetä oikein missään päin Viroa. Ovat omassa kuplassa eläviä snobejaan jotka ajattelevat olevansa vaikka millaisia euroopanomistajia. Tuntuu myös muutenkin siltä että Virossa olisi monta valtiota yhden valtion sisällä rajoineen ja kulttuureineen... Etelä-Virolaiset esim. ovat ihan oma ryhmänsä. Samoin saarenmaalaiset, Itä-Viron venäläiset ja tietty tallinnalaiset...- D---OO
Korjaus edelliseen... Venäläiset ovat tietysti itsekin paikallisia. Tarkoitin paikallisilla tietysti virolaisia Virossa, latvialaisia Latviassa ja liettualaisia Liettuassa.
- TarkastajaSoomesta
Jo vuosia sitten kuulin latvialaisilta määritelmän, että Latviassa on kaksi maakuntaa: Riika ja muu Latvia, elintasoero on melkoisen suuri.
Itse olen yöpynyt viime matkoilla tuttavaperheessa tai hotellissa Riian nukkumalähiössä. Lähiön ostoskeskus on mielenkiintoinen paikka tarkastella paikallisten elämää. Pienet palkat ja vähät rahat aiheuttavat sen, että väkeä kaupoissa on liikkeellä vähän ja että esim. ruokamarketin ostoskassit ovat kevyen näköisiä. Ja että marketin pitseriassa ei useinkaan asiakkaita ole.
Apea tunnelma varmaankin näkyy myös myyjien käytöksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822