Helsingin oikis

tytteliii

Ovatko helsinkiin sisäänpäässeet saaneet postia siitä milloin koulu alkaa tai millainen on ensimmäisten viikkojen ohjelma. Tai löytyykö tiedekunnan sivuilta tietoa asiasta, kun itse en ainakaan löytänyt.

15

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikkarityttö

      En ole saanut sellaista kirjettä, eivätkä ystävänikään ole. Kuulemma kirjeet lähetetään lähiaikoina.

    • Stadistadi

      Tänään tuli.

    • oik.prof

      "milloin koulu alkaa"

      Ensiksi opetellaan, ettei yliopistossa puhuta koulusta.

      "helsinkiin sisäänpäässeet"

      Toiseksi opetellaan kirjoittamaan maamme pääkaupungin nimi isolla alkukirjaimella.

      • oikislainen

        Minkähän takia yliopistossa ei saa puhua koulusta? :D Kouluhan se on siinä missä kaikki muutkin..


      • humkki
        oikislainen kirjoitti:

        Minkähän takia yliopistossa ei saa puhua koulusta? :D Kouluhan se on siinä missä kaikki muutkin..

        Puhu vaikka päiväkodista, mutta yliopisto on yliopisto. Opit sen vielä, ennen kuin valmistut.


    • Uberhochschule

      Näihin nimiautisteihin törmää aina silloin tällöin eikä pelkästään oikiksessa :D

      Kyseessähän on juurikin koulu, eli paikka jossa opitaan uusia asioita.
      Vai olisiko purilaisille mieluisampaa puhua "opistosta" niin kuin korkeakoulun, sori, yliopiston lyhyempänä muotona? :D :D

      Exä joskus tulistui vimmatusti kun erehdyin puhumaan eräästä Helsingin yliopiston laitoksesta kouluna.

      • humkki

        Joo, siis Helsingin yliopistossa on vanhastaan tapana arvostaa omaa opinahjoa sen verran, että puhutaan yliopistosta eikä mistä hyvänsä koulusta.


      • eroxx

        Koulua käyvät peruskoululaiset, yliopistossa olevat ovat opiskelijoita.


      • Niinpäniinnnn
        eroxx kirjoitti:

        Koulua käyvät peruskoululaiset, yliopistossa olevat ovat opiskelijoita.

        Korkeakoulu ei ole siis koulu. Selvä.


      • prof.miettinen
        Niinpäniinnnn kirjoitti:

        Korkeakoulu ei ole siis koulu. Selvä.

        Niin ammattikorkeakoulu on koulu, se ei ole yliopisto. Yliopisto on yliopisto. Ammattikorkeakoululla ja yliopistolla on eroa, vaikka et uskoisi.

        On niitäkin, jotka kirjoittavat yliopiston isolla alkukirjaimella eli Yliopisto.


      • Pojalletiedoksi
        prof.miettinen kirjoitti:

        Niin ammattikorkeakoulu on koulu, se ei ole yliopisto. Yliopisto on yliopisto. Ammattikorkeakoululla ja yliopistolla on eroa, vaikka et uskoisi.

        On niitäkin, jotka kirjoittavat yliopiston isolla alkukirjaimella eli Yliopisto.

        Yliopisto on korkeakoulu.


      • sanon.minäkin
        Pojalletiedoksi kirjoitti:

        Yliopisto on korkeakoulu.

        Tiedätkö, mikä ero on yliopistolla ja korkeakoululla?

        Yliopisto on tietyissä, harvoissa asiayhteyksissä korkeakoulu, mutta korkeakoulut kuten kauppakorkeakoulu saati ammattikorkeakoulu eivät ole yliopistoja.

        Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta se on yliopistosta. Minä en ole käynyt korkeakouluja vaan opiskelin nimenomaan yliopistossa. En normaalisti kutsuisi Helsingin yliopistoa korkeakouluksi enkä varsinkaan kouluksi. Koulua kävin pikkupentuna.

        No, ehkä nyt muodolliset koulut ja yliopistot käyneenä opiskelen elämänkoulua.


      • Pojalletiedoksi
        sanon.minäkin kirjoitti:

        Tiedätkö, mikä ero on yliopistolla ja korkeakoululla?

        Yliopisto on tietyissä, harvoissa asiayhteyksissä korkeakoulu, mutta korkeakoulut kuten kauppakorkeakoulu saati ammattikorkeakoulu eivät ole yliopistoja.

        Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta se on yliopistosta. Minä en ole käynyt korkeakouluja vaan opiskelin nimenomaan yliopistossa. En normaalisti kutsuisi Helsingin yliopistoa korkeakouluksi enkä varsinkaan kouluksi. Koulua kävin pikkupentuna.

        No, ehkä nyt muodolliset koulut ja yliopistot käyneenä opiskelen elämänkoulua.

        Kiitos mielipiteestäsi. Helsingin yliopistokin on korkeakoulu. Kyse ei ole mielipiteestä.


      • fsafassfa
        sanon.minäkin kirjoitti:

        Tiedätkö, mikä ero on yliopistolla ja korkeakoululla?

        Yliopisto on tietyissä, harvoissa asiayhteyksissä korkeakoulu, mutta korkeakoulut kuten kauppakorkeakoulu saati ammattikorkeakoulu eivät ole yliopistoja.

        Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta se on yliopistosta. Minä en ole käynyt korkeakouluja vaan opiskelin nimenomaan yliopistossa. En normaalisti kutsuisi Helsingin yliopistoa korkeakouluksi enkä varsinkaan kouluksi. Koulua kävin pikkupentuna.

        No, ehkä nyt muodolliset koulut ja yliopistot käyneenä opiskelen elämänkoulua.

        teknillinen korkeakoulu ja kauppakorkeakoulu eivät ole yliopistoja, mutta esim vaasan yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta on?

        Aalto-yliopisto ei siis ole yliopisto, koska se koostuu kauppakorkeakoulusta, teknillisestä korkeakoulusta ja taideteollisestakorkeakoulusta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe