Helsingin oikis

tytteliii

Ovatko helsinkiin sisäänpäässeet saaneet postia siitä milloin koulu alkaa tai millainen on ensimmäisten viikkojen ohjelma. Tai löytyykö tiedekunnan sivuilta tietoa asiasta, kun itse en ainakaan löytänyt.

15

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikkarityttö

En ole saanut sellaista kirjettä, eivätkä ystävänikään ole. Kuulemma kirjeet lähetetään lähiaikoina.

• Stadistadi

Tänään tuli.

• oik.prof

"milloin koulu alkaa"

Ensiksi opetellaan, ettei yliopistossa puhuta koulusta.

"helsinkiin sisäänpäässeet"

Toiseksi opetellaan kirjoittamaan maamme pääkaupungin nimi isolla alkukirjaimella.

• oikislainen

Minkähän takia yliopistossa ei saa puhua koulusta? :D Kouluhan se on siinä missä kaikki muutkin..

• humkki
        oikislainen kirjoitti:

Minkähän takia yliopistossa ei saa puhua koulusta? :D Kouluhan se on siinä missä kaikki muutkin..

Puhu vaikka päiväkodista, mutta yliopisto on yliopisto. Opit sen vielä, ennen kuin valmistut.

• Uberhochschule

Näihin nimiautisteihin törmää aina silloin tällöin eikä pelkästään oikiksessa :D

Kyseessähän on juurikin koulu, eli paikka jossa opitaan uusia asioita.
      Vai olisiko purilaisille mieluisampaa puhua "opistosta" niin kuin korkeakoulun, sori, yliopiston lyhyempänä muotona? :D :D

Exä joskus tulistui vimmatusti kun erehdyin puhumaan eräästä Helsingin yliopiston laitoksesta kouluna.

• humkki

Joo, siis Helsingin yliopistossa on vanhastaan tapana arvostaa omaa opinahjoa sen verran, että puhutaan yliopistosta eikä mistä hyvänsä koulusta.

• eroxx

Koulua käyvät peruskoululaiset, yliopistossa olevat ovat opiskelijoita.

• Niinpäniinnnn
        eroxx kirjoitti:

Koulua käyvät peruskoululaiset, yliopistossa olevat ovat opiskelijoita.

Korkeakoulu ei ole siis koulu. Selvä.

• prof.miettinen
        Niinpäniinnnn kirjoitti:

Korkeakoulu ei ole siis koulu. Selvä.

Niin ammattikorkeakoulu on koulu, se ei ole yliopisto. Yliopisto on yliopisto. Ammattikorkeakoululla ja yliopistolla on eroa, vaikka et uskoisi.

On niitäkin, jotka kirjoittavat yliopiston isolla alkukirjaimella eli Yliopisto.

• Pojalletiedoksi
        prof.miettinen kirjoitti:

Niin ammattikorkeakoulu on koulu, se ei ole yliopisto. Yliopisto on yliopisto. Ammattikorkeakoululla ja yliopistolla on eroa, vaikka et uskoisi.

On niitäkin, jotka kirjoittavat yliopiston isolla alkukirjaimella eli Yliopisto.

Yliopisto on korkeakoulu.

• sanon.minäkin
        Pojalletiedoksi kirjoitti:

Yliopisto on korkeakoulu.

Tiedätkö, mikä ero on yliopistolla ja korkeakoululla?

Yliopisto on tietyissä, harvoissa asiayhteyksissä korkeakoulu, mutta korkeakoulut kuten kauppakorkeakoulu saati ammattikorkeakoulu eivät ole yliopistoja.

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta se on yliopistosta. Minä en ole käynyt korkeakouluja vaan opiskelin nimenomaan yliopistossa. En normaalisti kutsuisi Helsingin yliopistoa korkeakouluksi enkä varsinkaan kouluksi. Koulua kävin pikkupentuna.

No, ehkä nyt muodolliset koulut ja yliopistot käyneenä opiskelen elämänkoulua.

• Pojalletiedoksi
        sanon.minäkin kirjoitti:

Yliopisto on tietyissä, harvoissa asiayhteyksissä korkeakoulu, mutta korkeakoulut kuten kauppakorkeakoulu saati ammattikorkeakoulu eivät ole yliopistoja.

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta se on yliopistosta. Minä en ole käynyt korkeakouluja vaan opiskelin nimenomaan yliopistossa. En normaalisti kutsuisi Helsingin yliopistoa korkeakouluksi enkä varsinkaan kouluksi. Koulua kävin pikkupentuna.

Kiitos mielipiteestäsi. Helsingin yliopistokin on korkeakoulu. Kyse ei ole mielipiteestä.

• fsafassfa
        sanon.minäkin kirjoitti:

teknillinen korkeakoulu ja kauppakorkeakoulu eivät ole yliopistoja, mutta esim vaasan yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta on?

Aalto-yliopisto ei siis ole yliopisto, koska se koostuu kauppakorkeakoulusta, teknillisestä korkeakoulusta ja taideteollisestakorkeakoulusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9127
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      56
      4809
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4501
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      53
      2823
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1546
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1222
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      41
      1189
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      168
      1140
    Aihe