Helsingin oikis

tytteliii

Ovatko helsinkiin sisäänpäässeet saaneet postia siitä milloin koulu alkaa tai millainen on ensimmäisten viikkojen ohjelma. Tai löytyykö tiedekunnan sivuilta tietoa asiasta, kun itse en ainakaan löytänyt.

15

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikkarityttö

En ole saanut sellaista kirjettä, eivätkä ystävänikään ole. Kuulemma kirjeet lähetetään lähiaikoina.

• Stadistadi

Tänään tuli.

• oik.prof

"milloin koulu alkaa"

Ensiksi opetellaan, ettei yliopistossa puhuta koulusta.

"helsinkiin sisäänpäässeet"

Toiseksi opetellaan kirjoittamaan maamme pääkaupungin nimi isolla alkukirjaimella.

• oikislainen

Minkähän takia yliopistossa ei saa puhua koulusta? :D Kouluhan se on siinä missä kaikki muutkin..

• humkki
        oikislainen kirjoitti:

Minkähän takia yliopistossa ei saa puhua koulusta? :D Kouluhan se on siinä missä kaikki muutkin..

Puhu vaikka päiväkodista, mutta yliopisto on yliopisto. Opit sen vielä, ennen kuin valmistut.

• Uberhochschule

Näihin nimiautisteihin törmää aina silloin tällöin eikä pelkästään oikiksessa :D

Kyseessähän on juurikin koulu, eli paikka jossa opitaan uusia asioita.
      Vai olisiko purilaisille mieluisampaa puhua "opistosta" niin kuin korkeakoulun, sori, yliopiston lyhyempänä muotona? :D :D

Exä joskus tulistui vimmatusti kun erehdyin puhumaan eräästä Helsingin yliopiston laitoksesta kouluna.

• humkki

Joo, siis Helsingin yliopistossa on vanhastaan tapana arvostaa omaa opinahjoa sen verran, että puhutaan yliopistosta eikä mistä hyvänsä koulusta.

• eroxx

Koulua käyvät peruskoululaiset, yliopistossa olevat ovat opiskelijoita.

• Niinpäniinnnn
        eroxx kirjoitti:

Koulua käyvät peruskoululaiset, yliopistossa olevat ovat opiskelijoita.

Korkeakoulu ei ole siis koulu. Selvä.

• prof.miettinen
        Niinpäniinnnn kirjoitti:

Korkeakoulu ei ole siis koulu. Selvä.

Niin ammattikorkeakoulu on koulu, se ei ole yliopisto. Yliopisto on yliopisto. Ammattikorkeakoululla ja yliopistolla on eroa, vaikka et uskoisi.

On niitäkin, jotka kirjoittavat yliopiston isolla alkukirjaimella eli Yliopisto.

• Pojalletiedoksi
        prof.miettinen kirjoitti:

Niin ammattikorkeakoulu on koulu, se ei ole yliopisto. Yliopisto on yliopisto. Ammattikorkeakoululla ja yliopistolla on eroa, vaikka et uskoisi.

On niitäkin, jotka kirjoittavat yliopiston isolla alkukirjaimella eli Yliopisto.

Yliopisto on korkeakoulu.

• sanon.minäkin
        Pojalletiedoksi kirjoitti:

Yliopisto on korkeakoulu.

Tiedätkö, mikä ero on yliopistolla ja korkeakoululla?

Yliopisto on tietyissä, harvoissa asiayhteyksissä korkeakoulu, mutta korkeakoulut kuten kauppakorkeakoulu saati ammattikorkeakoulu eivät ole yliopistoja.

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta se on yliopistosta. Minä en ole käynyt korkeakouluja vaan opiskelin nimenomaan yliopistossa. En normaalisti kutsuisi Helsingin yliopistoa korkeakouluksi enkä varsinkaan kouluksi. Koulua kävin pikkupentuna.

No, ehkä nyt muodolliset koulut ja yliopistot käyneenä opiskelen elämänkoulua.

• Pojalletiedoksi
        sanon.minäkin kirjoitti:

Yliopisto on tietyissä, harvoissa asiayhteyksissä korkeakoulu, mutta korkeakoulut kuten kauppakorkeakoulu saati ammattikorkeakoulu eivät ole yliopistoja.

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta se on yliopistosta. Minä en ole käynyt korkeakouluja vaan opiskelin nimenomaan yliopistossa. En normaalisti kutsuisi Helsingin yliopistoa korkeakouluksi enkä varsinkaan kouluksi. Koulua kävin pikkupentuna.

Kiitos mielipiteestäsi. Helsingin yliopistokin on korkeakoulu. Kyse ei ole mielipiteestä.

• fsafassfa
        sanon.minäkin kirjoitti:

teknillinen korkeakoulu ja kauppakorkeakoulu eivät ole yliopistoja, mutta esim vaasan yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta on?

Aalto-yliopisto ei siis ole yliopisto, koska se koostuu kauppakorkeakoulusta, teknillisestä korkeakoulusta ja taideteollisestakorkeakoulusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1819
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      150
      1550
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1418
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1311
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1256
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1000
    9. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      997
    10. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe