Onko normaalia?

lambofgodfan666

Eli siis olen 14-vuotias poika, ja olen huomannut, että viime kouluvuoden koulukiusaamisen ja vähän muidenkin asioiden takia joka päivä tuntuu samalta, en jaksa tehdä oikein mitään, en tunne enää empatiaa, kuten ennen, tunnen halua tappaa kaikki ärsyttävät ihmiset (ei silti että niin aikoisin tehdä), kun alan tehdä jotain, harvoin jaksan tehdä sitä loppuun asti ja minulla on koulusurmafantasioita ja -suunnitelmia vaikka en niitä aiokaan toteuttaa. Lisäksi valehtelin koulun terveydentarkastuksessa, että minulla on kavereita ja että en välitä kiusaamisesta. Onko tällainen normaalia teini-ikäiselle?
Olen myös luokkani "outo" tyyppi, sillä kuuntelen metallimusiikkia, pärjään koulussa, en polta enkä juo, ja en pelaa videopelejä.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 01tyttö

      Minulla on samanlaisia ajatuksia. Olen koko ajan vihainen ja turhautunut. Koulussa esitän iloista mutta kotona aina vain huudan ja olen yksin omassa huoneessani. Olen ajatellut itsemurhaa mutta en sitä kyllä uskalla toteuttaa. En ole tyytyväinen itseeni - ulkonäköön tai vartalooni...

      Olen siis 14v tyttö

    • outonen

      No muakin pidetään luokkani uodoimpana nii mun yks hauskoista kavereista on samanlainen henkilö vaan vuoden vanhempi nii me tullaan hyvin juttuun :). Meidän ns. "outojen" on hyvä pitää yhtä.

    • fns095n

      Syy voi olla masennus, eikä jaksa innostua enää mistään. Ja et ole outo, olet näköjään ainoa järkevä ihminen luokaltasi. Voit esim. vaihtaa luokkaa tai koulua, sillä koulukiusaamista ei voi saada loppumaan koskaan (paitsi jos tekee kunnianloukkaussyytteen tms.). Ja muista, mitä kauemmin sitä jatkuu, sen pahemmaksi asiat menevät, tiedän kokemuksesta.

      • lambofgodfan666

        Juu siis olen yrittänyt vähän vihjata, että jotain saattaa tapahtua, jos kiusaaminen ei lopu (ammuskeluvideot, yms.) uhkaamatta kuitenkaan suoraan ketään, jotta minua ei voida syyttää laittomasta uhkauksesta. Suomen oikeusvaltiossahan tuppaa usein käymään niin, että jos ei suostu kiltisti ottamaan paskaa niskaan joka päivä, niin sitten heitetään pakkohoitoon ja leimataan tulevaksi kouluampujaksi. En oikein voi vaihtaa koulua, koska seuraavaksi lähimpään kouluun on todella huonot mahdollisuudet päästä (uusi koulu ja täynnä oppilaita, sekä pitkä matka). Kiitos paljon vastauksesta, mukavaa tietää, että täällä on muitakin "outoja".


    • lambofgodfan666

      Ja siis paljon kiitoksia kaikille vastauksista, hyvä kun on kohtalotovereita edes täällä netissä :D

    • Okekoko

      Se haukku mua oudoks :(

    • Hei,

      Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-07, sunnuntaisin 15-07.

      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti.
      SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi.
      Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)
      Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity

      t. sos-kriisikeskus / pekka

    • Masennukseltahan tuo hieman kuulostaa.

      Kuulostaa myös siltä, että olet ikäistäsi kypsempi ja et siksi ehkä sovi joukkoon. Oletko ajatellut, että jos esimerkiksi etsisit jonkun sellaisen harrastuksen, jossa pääsisit toimimaan aikuisten kanssa? Pääsisit silloin piireihin, joissa saattaisit tuntea olosi kotoisemmaksi, kuin ikätovereidesi parissa. Tai koeta ainakin löytää joku luotettava aikuinen, jolle puhua.

      Tsemppiä sinulle!

      • lambofgodfan666

        On minulla koulun ulkopuolella muutama kaveri, meillä on metallibändi, jossa soitan kitaraa ja laulan, joten se on ihan mukavaa, mutta en osaa enää nauttia mistään silloin kun se tapahtuu, vaan mietin aina jälkikäteen, mitä olisi voinut tehdä/sanoa.


      • lambofgodfan666 kirjoitti:

        On minulla koulun ulkopuolella muutama kaveri, meillä on metallibändi, jossa soitan kitaraa ja laulan, joten se on ihan mukavaa, mutta en osaa enää nauttia mistään silloin kun se tapahtuu, vaan mietin aina jälkikäteen, mitä olisi voinut tehdä/sanoa.

        Anteeksi, että kesti.

        Toistan neuvoni: puhu jollekin aikuiselle. Mene vaikka takaisin sille terkkarille. Tai laita tähän joku yhteystieto, niin voit puhua minulle. Sinun ei tarvitse yrittää ratkoa asioitasi yksin.

        Jos teet jotain typerää kaikki ajattelevat, että sinä olit se alkuperäinen syypää kaikkeen. Kouluampujat on olleet järjestään kiusattuja, mutta lähes kaikki halveksivat heitä. Lisäksi huononnat muiden normista poikkeavien asemaa toteuttamalla jonkun tuhoteon, koska sen jälkeen epäilykset vaan kasvavat heitäkin kohtaan.


    • xrcrrrxrxrcr

      Sma! mut oon tyttö..:D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe