Onko tässä aspergerin vai adhd:n piirteitä?

VaiJotainMuuta

Olen 27 vuotias mies ja kirjoitin äskettäin oman raamatun, joka oli psykologinen elämänkerta nykyisyyteen (vanha testamentti) ja todellisen minän tahto ja neuvoja yhteiskunta ihmiselle kohtaamaan todellisen minänsä sen lauman suggestaation alla (uusi testamentti). Se oli laaja-alainen ja kattoi varsin ikäviäkin teemoja, joihin olin 90 ja 00-luvulla katsonut terpeen samastua, mutta myös itsessään omien teorioiden myötä heränneitä pelkoja. Raamatun kirjoittamisen aikana löysin friedrich nietzschen, joka oli jo aiemmin pohtinut samoja teemoja. Myös hiljattain löytämäni Anton Laveyn "Saatanallinen Raamattu" pukee paljon ajatuksia, joita olin kirjoittanut omiksi "10 käskyksi".
Psykologia kiinnostanut tavattomasti nyt puoli vuotta ja olen mielestäni ratkaisut ihmismielen ja yhteiskunta suggestion kautta oleelliset tekijät kaikesta (Odottaa parissa kustantamossa hylkäystä tai hyväksyntää). Minua kiinnostaa kaikkeuden rakenteellisuudet, jolla haluan toteuttaa tahtoni tietää kaikesta oleellisesta kaiken. (Varmaan jotain tekemistä silläkin että lapsena "meidän poika tietää kaikesta kaiken (mutta miksi sitten huudatte)", tai sekun "olisiko aika katsoa peiliin". Yllätykseksi sain joskus yliöveriksi ammutun fitness kurssin aikana hyväksynnän ja jopa ihastuksen omaan naamaan. (Nyt on selfien aika).

Olen ollut erityiskoulussa, aspergeria epäili ekan luokan opettaja, biologinen faija itsellään (en muista oliko diagnosoitu) ja mulla sekä moni muu on puhunut "vammaisesta"ja autististakin. On puolusteltu että "hän on erillainen" ja "hän ei ole tavallinen". Biologinen äitinini oli jo ennen syntymääni skitsofrenikko, joten ammensin teorian holtittomaksi hulluksi tulemisesta Aku Ankan taskukirjojen Pelle Pelottomasta, jonka vastoin käymisellä ja "masennuksella" kuka tahansa voi todeta hänet hulluksi. Olen räjähtänyt aina sellaisista viittauksista. Nyt kun olen sijaisvanhempien osalta orpo, olin kuolin pesästä syksyllä kyseiset paperit löytäneenä ensin räjähtänyt, viime keväällä vakavasti miettinyt.
Jätän kirjan varaan oleelliset, joissa hyväksyn vain epäilykset ja vahvistan itselleni monien piirteiden olevan sittenkin päivittäisten loppumietelmien jälkeen olevan sittenkin totta nyt ja menneisyydessä. En siis väitä siinä olevani aspergeri omin diagnoosein.
Lisäksi olen saamarin rasavilli tutussa seurassa, pentumainen höpöttäjä joa puhuu teoriaa ja nauraa jopa omalle näkemykselleen tietäen sen sopivuuden "yleiseen keskusteluilmapiiriin", jossa halutaan aina jorista jostain säästä, pääministeristä ja Putinista. Osaan muuten nauraa vain tutussa ympäristössä ja kun siihen sattuu tulemaan ulkopuolinen, niin ajatuksen "NAKS" vaan jollain tahdottomalla automatiokytkimellä pois. Persoona muutuu yhtä nopeasti silmän räpäyksessä kuin hänen poistuessaan. Tämä harmittaakin syvästi koska pelkään usein tämän ulkopuolisen henkilön kokevan jotain selkään puukottamista tai henkilökohtaista huonoutta itsessään.

Kaikki se kumminkin lähti Sigmund Freudin teorioista liikkeelle uuden vuoden saatossa ja aivan muista tarkoituksista. Minulla on lukihäiriökin, mutta se tuskin liittyy itse teemaan. Muita onkin sitten muutaman Dostojevskin kirjan edestä.

2

267

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaiJotainMuuta

Lisäksi mainittakoot että olin 2007 itsetuhoisen käytöksen johdosta humalassa joutunut päivystykseen ja sovun kautta käynnyt kerran psykoterapiassa, jossa värittelin ja peittelin asioita tämän "hullun maineen" pelosta. Peruin pian seuraavan ajan vähin äänin..

• Aspergerpuhdistus

Kun aspergerit haluttiin tuhota, yhteiskunta hajosi. Onnistuihan elämä Aspergereille muun muassa arabialaisessa Andalusiassa, joka oli vuosisatojen ajan Euroopan tieteen ja taiteen luvattu maa. Siellä muslimit pitivät valtaa, mutta eivät vainonneet kristittyjä eivätkä edes juutalaisia - taisipa olla aspergerien pisin kausi Euroopassa kun he eivät olleet vainottu vähemmistö. Kuten tavallista, eri kulttuurit vaikuttivat hedelmällisesti toisiinsa. Se oli oikeasti melkein tuhatvuotinen valtakunta, mitä viime vuosisadan kuuluisin aspergerien puhdistuskokeilu oli vain Hitlerin haaveissa. Hitlerillä oli adhd ja onnistui muutamassa vuodessa tuhoamaan Saksan aseman johtavana länsimaana ja tekemään siitä mölyävien idioottien temmellyskentän. Yhdysvallat nousi nykyiseen asemaansa pitkälti sen ansiosta, että sinne pakeni melkein koko Euroopan aspergerit. Ja sehän on nyt varsinainen aspergerien sulatusuuni ja juuri siksi täysin ylivoimainen mahti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      95
      1541
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      47
      1043
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      15
      906
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      848
    5. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      82
      768
    6. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      93
      746
    7. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      737
    8. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      728
    9. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      14
      703
    10. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      697
    11. 68
      682
    12. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      674
    13. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      59
      672
    14. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      97
      651
    15. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      595
    16. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      46
      579
    17. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      576
    18. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      557
    19. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      535
    20. Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?

Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla
      Lappajärvi
      149
      534
    Aihe