Kimppamökistä tuli riesa

Räikkönen

Perimme joku vuosi sitten vanhempien kesämökin, josta tuli alituinen riesa, niin suuri riesa että haluan luopua koko mökistä ja lahjoittaa sen sisaruksille. Joudunko maksaan veroja?

3

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfperperper

      Jos mökki on osaomistuksessa, olet siis osaomistaja. Joten parempi olisi joko luopua tai myydä osuutesi siitä mökistä. Kukapa haluaa riitaisaan mökkiporukkaan, joten jäljelle jää sisruksesi, joiden pitäisi lunastaa sinut ulos, mutta tekevätkö sen, epäilen...Tällaisissa tapauksissa olisi aina parempi, että vanhemmat vielä eläessään myisivät mökin jollekin lapsistaan tai sitten ulkopuoliselle. Näistä tulee lähes aina riitaa; kuka tekee työt, kuka käy mihinkin aikaan, kuka maksaa ylläpitokulut jne. Olet vaikeassa tilanteessa. Jos mökki ei ole kovin arvokas, luopuisin koko omaisuudesta. Kysy lakimieheltä.

    • hyväsopu

      Jos luoppuu perinnöstä, niin silloin ei tarvii maksaa verojakaan. Voit kysellä tarkemmin kuluttaja-asiamieheltä. Löytyy joka kaupungista ja on halvempi kuin lakiasiaintoimiston juristi.

      • rane2

        "Perimme joku vuosi sitten vanhempien kesämökin,"
        Ei tuosta enään voi luopua lain mukaan, myydä tai lahjoittaa jos lahjoitat sinä et maksa lahjaveroa vaan LAHJAN saaja.
        Neuvoisin antamaan lahjana ei sitä kukaan järkevä osta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      125
      9854
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2881
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2675
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2069
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1826
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1515
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1498
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1346
    Aihe