XJ 6 Sov

Jaggego?

No nyt se sitten taas iski! Nimittäin saakelinmoinen jaggekuume. Mikä olisi mielestänne sopiva hinta tuollaiselle -88 Jaguaarille. Auto on tuotu maasta jossa ei suolasta ole juuri riesaa ja on päällisin puolin erittäin siisti. Ajettu myyjän mukaan 70 tkm ja ollut yhdellä omistajalla. En vielä päässyt sisältä sitä tutkailemaan pitääkö mittarin lukemat paikkansa. Moottorina on kuulemma 4,0 kuutonen, mutta onko sitä tuossa vuosimallissa vielä ollutkaan? Entä onko tuossa jo se uudempi ZF:n laatikko, jonka pitäisi vaihtaa aika nätisti. Kertokaa muutenkin hieman kommenttia, mistä tutkiminen kannatta kyseisessä autossa aloittaa, sillä itsellä ei ole vielä yhtään jaggea ollut. Mutta josko tästä tulisi ensimmäinen.

9

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bunny
      • Test Driver

        Lue palstaa, on ollut naista paljonkin juttua ennen.

        1988 ei ollu 4 litran moottoria. Vaihtoehdot olivat 3,6 ja 2,9, molemmat suoria kutosia.

        4 litran moottori tuli vuodelle 1990, samoin uusi laatikko.
        Vanhan laatikon toiminnassa ei ole mitaan vikaa. Ainoastaan tayskaasulla kiihdytettaessa se tempaisee vaihtaessaan, mutta niin tekee edelleen uusikin laatikko.

        Yleisesti ottaen, jos myyja ei tieda moottorikokoa ja/tai vuosimallia, epailen kaikkia muitakin asiaan liittyvia tietoja ml. mittarilukema ja omistajahistoriikki.


      • HEE
        Test Driver kirjoitti:

        Lue palstaa, on ollut naista paljonkin juttua ennen.

        1988 ei ollu 4 litran moottoria. Vaihtoehdot olivat 3,6 ja 2,9, molemmat suoria kutosia.

        4 litran moottori tuli vuodelle 1990, samoin uusi laatikko.
        Vanhan laatikon toiminnassa ei ole mitaan vikaa. Ainoastaan tayskaasulla kiihdytettaessa se tempaisee vaihtaessaan, mutta niin tekee edelleen uusikin laatikko.

        Yleisesti ottaen, jos myyja ei tieda moottorikokoa ja/tai vuosimallia, epailen kaikkia muitakin asiaan liittyvia tietoja ml. mittarilukema ja omistajahistoriikki.

        Näin juuri. Ei 4L vaan 3,6L (tai 2,9). Ja tuo 70 tkm kuulostaa siltä että tuo on maailman vähiten ajettu vuoden -88 XJ Jagge. Ei sillä etteikö tuo olis mahdollista. Mutta noilla kilometreillä siinä ei saa olla ainuttakaan ruostepisraa jakäytännössä katsoen kaikki on kuin uutta. Ei mitään kulumaa missään.

        Tietyssä mielessä se vanha laatikko on varmempi kuin se uusi - ei elektroniikkaa. Mutta tsekattavia kohteita olisivat tuon siisteyden ja ruosteen lisäksi ilmastointi ja kaikki sähkövermeet. Noin vähällä ajolla olleessa autossa kandee katsoa myös jarrut ja kaikki mahdolliset kumitiivisteet, letkut, putket, yms.


      • jaggego?
        HEE kirjoitti:

        Näin juuri. Ei 4L vaan 3,6L (tai 2,9). Ja tuo 70 tkm kuulostaa siltä että tuo on maailman vähiten ajettu vuoden -88 XJ Jagge. Ei sillä etteikö tuo olis mahdollista. Mutta noilla kilometreillä siinä ei saa olla ainuttakaan ruostepisraa jakäytännössä katsoen kaikki on kuin uutta. Ei mitään kulumaa missään.

        Tietyssä mielessä se vanha laatikko on varmempi kuin se uusi - ei elektroniikkaa. Mutta tsekattavia kohteita olisivat tuon siisteyden ja ruosteen lisäksi ilmastointi ja kaikki sähkövermeet. Noin vähällä ajolla olleessa autossa kandee katsoa myös jarrut ja kaikki mahdolliset kumitiivisteet, letkut, putket, yms.

        Kiitos vinkeistä ja linkeistä! Tuo kone on varmaankin se 3,6. Kilometrit näkee sitten sisältä, hieman tosiaan epäilyttää kun huoltokirjakin on "kadonnut". Päältäkäsin se todella on ruosteeton ja näyttää siltä että sitä ei ole korjailtu, eli massat näytti lupaavan vanhoilta pyöränkoteloissa yms. Sanokaa ihmeessä mikä voisi olla tuollaisen arvo, jos osottautuu että nuo kilometrit pitää paikkansa.


      • HEE
        jaggego? kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä ja linkeistä! Tuo kone on varmaankin se 3,6. Kilometrit näkee sitten sisältä, hieman tosiaan epäilyttää kun huoltokirjakin on "kadonnut". Päältäkäsin se todella on ruosteeton ja näyttää siltä että sitä ei ole korjailtu, eli massat näytti lupaavan vanhoilta pyöränkoteloissa yms. Sanokaa ihmeessä mikä voisi olla tuollaisen arvo, jos osottautuu että nuo kilometrit pitää paikkansa.

        Ei noin vanhan auton hintaa voi kukaan arvata näkemättä. Ja etenkin tässä tapauksessa se on vaikeaa - johtuen tuosta...tuota,hmm...erikoisen pienestä kilometrimäärästä.
        Siistihän sen pitää olla joka tapauksessa! Maali pitää kiiltää, nahka tuoksua ja jalopuut kiiltää. Älä muuta huolikkaan.

        Kunnosta riippuen vois arvioida että vähintään 10000€ ja max 17000€.

        Auttoiko? -Eipä tainnut :) sori mut ei tota voi kukaan arvioida sulle valmiiks.


      • jaggego?
        HEE kirjoitti:

        Ei noin vanhan auton hintaa voi kukaan arvata näkemättä. Ja etenkin tässä tapauksessa se on vaikeaa - johtuen tuosta...tuota,hmm...erikoisen pienestä kilometrimäärästä.
        Siistihän sen pitää olla joka tapauksessa! Maali pitää kiiltää, nahka tuoksua ja jalopuut kiiltää. Älä muuta huolikkaan.

        Kunnosta riippuen vois arvioida että vähintään 10000€ ja max 17000€.

        Auttoiko? -Eipä tainnut :) sori mut ei tota voi kukaan arvioida sulle valmiiks.

        Itse asiassa auttoi. On nyt jonkinlaista näkemystä missä mennään, kun tuo on kuitenkin aika harvinainen näky yleisillä markkinoilla. Kiitos.


      • hmh
        jaggego? kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä ja linkeistä! Tuo kone on varmaankin se 3,6. Kilometrit näkee sitten sisältä, hieman tosiaan epäilyttää kun huoltokirjakin on "kadonnut". Päältäkäsin se todella on ruosteeton ja näyttää siltä että sitä ei ole korjailtu, eli massat näytti lupaavan vanhoilta pyöränkoteloissa yms. Sanokaa ihmeessä mikä voisi olla tuollaisen arvo, jos osottautuu että nuo kilometrit pitää paikkansa.

        Mikäli todella ollut yhdellä omistajalla ja ajettu vain mainitut 70tkm, niin ei se huoltkirja ole VOINUT kadota. Se on kadotettu. Ja siihen kadottamiseen taas on oltava syynsä.
        Sinunsa haistaisin jo palaneen käryä ja silloinhan otetaan suunta palopaikalta poispäin. Ellet sitten ole palomies:)


      • jaggego?
        hmh kirjoitti:

        Mikäli todella ollut yhdellä omistajalla ja ajettu vain mainitut 70tkm, niin ei se huoltkirja ole VOINUT kadota. Se on kadotettu. Ja siihen kadottamiseen taas on oltava syynsä.
        Sinunsa haistaisin jo palaneen käryä ja silloinhan otetaan suunta palopaikalta poispäin. Ellet sitten ole palomies:)

        Kyllä tässä aika varpaisillaan saa olla ja olen kyllä aivan samaa mieltä tuosta huoltokirjasta. No, ensiviikolla sen sitten näkee. Tuon verran ajettu auto vastaa sisäänajettua autoa jossa ei käytönjälkiä saa näkyä, jos mittarilukema vain pitää paikkansa. Saa nähdä...


    • jaggego?

      Kyllähän siinä taas niin kävi että n. 100tkm uupui mittarista. Todella siisti auto muuten. Taitaa olla parempi lähteä käymään tuolla saksan maalla jossa valinnanvaraa on hieman enemmän...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7383
    2. 78
      4903
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4799
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4218
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2629
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2531
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2176
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2171
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe