Tiedän, etten ole ainoa vastaavassa tilanteessa oleva, mutta haluan silti kertoa varoittavan esimerkin niille, jotka ovat eksymässä samaan suohon. Vielä 5 vuotta sitten kaikki oli hyvin; ihana mies ja koti, hyväpalkkainen työ ja kohtuullinen elintaso. Sitten iski työttömyys, masennus ja epätoivon aiheuttama tyhmyys. Sorruin pitämään elintasoa yllä velalla ja jopa vielä uhkapelaamaan. Syöksykierre oli valmis. Vaikka pääsin jälleen töihin ja vielä hyvän palkankin, oli velkakierre jo vauhdissa. Korot vain kasvoivat ja velat lyhenivät liian hitaasti. Lopulta sorruin vippikierteeseen ja nyt olen niin kaulaani myöten veloissa etten selviä enää mitenkään. Velkojen kuukausilyhennykset ovat tuplasti palkkani verran. Tähän asti olen onnistunut maksamaan laskuni, milläs muulla kuin lisävelalla. Seinä on kuitenkin vastassa, koska nyt velkaa en enää saa. Olen ylivelkaantunut. Luottotiedot ovat toistaiseksi tallella, mutta tiedän että kohta uhkaa perinnät ja ulosotto, kun en enää pysty maksamaan kaikkea. Velkaa on 50000 euroa. Tuloillani pystyisin helposti maksamaan 700 euroa kuukaudessa yhtä lainaa, mutta kun ei sitä mistään saa. Olen ajautunut järjettömään ahdistukseen, en syö enkä nuku. Elämäni on kuin jatkuvaa paniikkikohtausta. Kaikki on omaa tyhmyyttäni, mutta hinta jota siitä maksan on kohtuuton. Olimme haaveilleet lapsista, mutta tässä tilanteessa perheen perustaminen ei ole mahdollista henkisesti eikä taloudellisesti. Ikäni puolesta minulla on viime hetket hankkia lapsia, mutta itseäni saan syyttää siitä että tulen jäämään ilman. Jos tästä jotenkin selviän hengissä ja pääsen taloudellisesti vielä jaloilleni vuosien päästä, on kaikki liian myöhäistä. Viimeiseen hengenvetoon asti tulen joka päivä muistamaan miksi jäin paitsi siitä mikä monille on elämässä tärkeintä, lapset ja perhe. Se oli myös minun haaveeni ja itse pilasin kaiken. Monille tuo 50000 euroa on pieni summa, mutta minulle se maksoi loppuelämäni. Älkää ajako itseänne tämän kuilun partaalle. Toivon, että tämä kirjoitus saa edes jonkun miettimään ennen kuin lähtee samalle tielle ja pelastaa jonkun mahdollisuuden onneen, jota itse en ikinä saa.
Koko loppuelämän maksava tyhmyys
33
531
Vastaukset
- Surullista
Aika surullinen kertomus. Ylivelkaantuminen on tehty aivan liian helpoksi.
Mutta jokaisella on vastuu kuitenkin itsestään. Siksi joudut nyt kokemaan ikäviä asioita. Ne eivät ole kuitenkaan ylitsepääsemättömiä asioita.
Kertomasi perusteella ulosotto on aika väistämätöntä. Kenties olisi jopa parempi antaa lainojen mennä ulosottoon, koska korot pienenevät ulosotossa verrattuna vippien korkoihin. Kova korko silti toki on.
Täysin varattomatkin tekevät lapsia. Yhteiskunta toistaiseksi pitää huolen varattomistakin, etenkin lapsiperheistä.
Jaksamisia.- eläänyt
Toivottavasti olet kertonut miehellesi näistä lainoista. Pahempaakin voi sattua,te olette kuitenkin kai suht terveitä,työtä on ja iso osa elämää jäljellä. Jos miehesikin haluaa lapsia velkasi ei ole mikään este. Pakosta kai joudut ulosottoon ellet jostain saa järjestelylainaa,so what katsot nyt että hankit tarvittavat puhelin-ja nettiliittymät, sekä vakuutukset ja rupeat maksamaan pois pienimpia velkoja ettei tule turhia oikeuskuluja.
Lapsi ei maksa paljon,tavarat saa kierrätettyinä ja saattehan lapsilisääkin.
Minä jouduin yh:ksi kun vauvamme oli vain kuukauden vanha,kun mies oli tullut katumapäälle (toinen muija). No sitten piti ottaa itse paljon lisää asuntolainaa ja minulla olikin aina vain ajoittain työtä. No kyllä me pärjättiin vaikka välillä oli tosi naftia.
Mutta varaa aikaa velkanuvojalle ja soita vaikka velkalinjalle,auttaa kun saa puhua jonkun kanssa.
- Laamakuiskaaja
Varaa aika velkaneuvojalle. mahdolliseti tulevaisuus ei ole toivoton
Aloittajan tarina surullista luettavaa. Mutta kannattaa muistaa että aloittaja suinkaan ei ole ainoa jolla samankaltainen tilanne. Itselläni samankaltainen kokemus, ainoa ero että itselläni ollut aina toitä, kokonaisvelka oli 34k€.
Aloittajan velkasumma 50k€ on kuitenkin aika suuri ja lainansaanti on kyllä olematonta. Onko realisoitavaa omaisuutta(asunto)yms jolla saisi velkapottia pienemmäksi? Omalla kohdalla venytin ihan liian kauan velkojen ulosotoon päästämistä. Tässä tilanteessa se kuitenkin tulee eteen jossain vaiheessa. Sitä kalliimmaksi tulee miten kauemmin sitä venyttää lisävelanotolla.
Tee päätös ulosottoon menosta. Heti kun jokin velka erääntyy ja päättyy perintätoimistolle niin tee välittömästi perinnänkeskeytyspyyntö kyseiseen firmaan, älä tee maksusopimuksia koska nekin aikoinaan jäävät hoitamatta koska rahaa ei yksinkertaisesti ole. Ota heti kun vielä luottotiedot tallella ne asiat joita ei saa kun maksuhäiriömerkintä tulee(kotivakuutus,kasko,puhelin, sairausvakuutus).
Posti alkaa kärrätä muikkareita urakalla postiluukusta mutta avaa kaikki ja laita mappiin. Kuitenkin kaikista pienimpiä velkoja voisi alkaa hoitaa vapaaehtoisestikin. Eli sellaiset velat jotka saat kokonaan hoidettua pois 1-2 erässä. Säästät loppupeleissä huomattavan summan käräjöintiukuluissa. Palkastasi tullaan aikanaan ulosmittaamaan 1/3 ja kun saat lapsen niin suoja osuus nousee. En nyt rohkaise jättämään velkoja kokonaan hoitamattakaan, mokattua on kyllä tullut ja vastuu on kannettava. Ulosotossa kuitenkin käteen jäisi enemmän rahaa kuin esim tällä hetkellä kun kaikki menee eikä riittäkään. Aina kuitenkin hoidettava asumiskustannukset(a-laina,vuokra,vastike,sähkö) ajallaan ja toki ruoka. Vasta tämän jälkeen hoidetaan velkoja sen minkä pystyy. Uo ei ole maailmanloppu, eräänlainen maksujärjestely sekin. Aloittaja on yksi sadoistatuhansista velallisista jotka ovat nyt ulosotossa... ei häpeällistä joskin aika arka aihe tässä yhteiskunnassa.- Hyväteksti
Hyvä ja arvokas viesti ex_vippaajalta. Suosittelen aloittelijalle tämän lukemista useampaankin kertaan, että varmasti ymmärtää mitä pitäisi tehdä.
- ficus
Hyvä neuvo ulosotto on helpotus veloissa kamppailevalle.Itse sen läpikäynyt viisi vuotta maksanut,ja nyt velaton.Voi hengittää helpommin ja nukkua yöt.Eikä tarvi stressata suosittelen,anna mennä ulosottoon.
- neuvottelepankinkanssa
Aloittajalle. Oletko ajatellut sellaista, että yhdistät nuo lainasi yhdeksi asuntolainaksi. ELi nostat uuden asuntolainen ja maksat nuo "vippisi" pois. Samalla teet selvän taloussuunnitelman tuloistasi ja menoistasi. Jos asuntosi arvo on riittävä, eli vakuudet ovat huomattavasti enemmän, kuin velkasi, en usko, että tuo on vielä täysin poissuljettu tilanne. Tietenkin kaikki riippuu vippiesi määrästä ja vakuuksista sekä siitä, että olet ja pysyt työssäsi.
Ainoa, joka sinut pelastaa, on terve järki. ELi yhdistä lainasi, jos voit.
Sitten on vielä yksi vaihtoehto jos noiden vippiesi määrä on riittävän pieni.
Aikanaan kunnat on velvoitettu ns. sosiaaliseen luototukseen, edellyttäen, että siihen on tosiasialliset perusteet ja ehdot täyttyvät. Tuo luoton maksimimäärä on 2000 euroa. ELi maksat sitten päälainaa ja tuota pienluototusta, joka kunnan ja seurakunnan yhteinen.
Tutki eri vaihtoehtoja. On mahdotonta neuvoa, kun en tiedä taustojasi ja muita tietoja. Selvittele asiaa ja tutki eri vaihtoehtoja ja pidä rahapussisi sellaisessa paikassa, että sen kaivaminen esille kestää monta minuuttia, jolloin et voi tehdä harkitsemattomia ostoksia.
Voimia sinulle. Kyllä sinä tuosta selviät, kunhan järjestelet asiat.
Nyt tärkeätä on se, että otat asian hallintaasi ja asunnon reaaliarvo ratkaisee. Tuossa diakoniarahaston pienluotoituksessa kertomuksesi pohjalta sinulla saattaisi olla mahdollista saada se. Mutta sinulla pitää olla selvä maksusuunnitelma ja laskelma, niin tuloistasi kuin menoistasi itsellesi, jotta tiedät, minkä pystyt.
Sellainen ystävän neuvo, mikäli sinulla ei vielä ole mitään pitkäaikaissairautta, niin sitä suuremmalla syyllä nosta uusi laina ja ota siihen täysi vakuutus myös vakavan sairauden varalta. Tavallisesti kova stressi aiheuttaa vakavia sairauksia ihmisille pitkäaikaisena.- jotenkin
Hmm . Aloittaja mainitsi velan määräksi 50000,mutta oliko siinä osa asuntolainaa? Jos esim asuntolainaa 45000 ja vippejä 5000 tuo "remppalainan" nosto voisi onnistuakin, tietysti edellyttäen että mies on mukana jutussa. Mutta jos pitäis saada 50000 lisää asuntolainaa, se on aika utopistista. Ainahan voi yrittää.Ja voihan saada kulutuslainaapankista myösjos vakuutta on riittävästi
- hdfsdvvsb
Asuntolainaa myönnetään asunnon ostoon, ei vippien kuittailuun. Ei pankki tuollaiseen lähde, sehän on veropetos.
- 1612
Paljonko sitten maksaisit ulosottoon kuukaudessa tuloistasi, jos kerran "helposti" pystyisit maksamaan 700e/kk yhtä 50000 euron lainaa? Tuskin hirveästi enempää tai jopa vähemmän? Kyllä tuollaista pankkilainaa tolla lyhennyksellä maksaisit joka tapauksessa sellaiset 6 vuotta.
Älä nyt tuosta noin pahasti masennu, rahaa se vaan on. Maksele nyt tuolla 700e/kk pienempiä velkoja pois ja anna isompien mennä ulosottoon. Varaa myös heti aika velkaneuvojalle. - VoiTuska
Ei se loppuelämän tarvitse olla pelkkä tuskaa. Itse samassa tilanteessa realisoisin omaisuuteni ja lähtisin maasta ja aloittaisin puhtaalta pöydältä EU:n ulkopuolella. Varsinkin kun jokatapauksessa ulkomailla asuminen on minua aina houkuttanut. Jos tilanne on päässyt noin pahaksi niin suosittelen tosiaan miettimään ratkaisuja laatikon ulkopuolelta. Ammattitaitoinen nuori motivoitunut ihminen löytää kyllä töitä taloudeltaan kasvavista maista. Jaksamista jokatapauksessa! : )
- dmnsvjdsg4rewj
" Itse samassa tilanteessa realisoisin omaisuuteni ja lähtisin maasta ja aloittaisin puhtaalta pöydältä EU:n ulkopuolella. "
Luulen, että kaikilla maahanmuuttajilla on epämääräinen tausta: rikollisuutta, työhaluttomuutta, velkoja, raiskauksia, terrorismia. He tulevat uuteen maahan, koska haluavat aloittaa puhtaalta pöydältä.
- samassajunassa
Älä missään nimessä jätä lasta tuon takia tekemättä. jokainen tekee virheitä ja niitä saadaan katua, mutta se, ettet tekisi lasten tuon takia, olisi kauheaa. Ota yhteys velkaneuvontaan, tarvittaessa anna mennä ulosottoon. Elämää jatkuu kyllä. Mutta sitä lasta älä unohda.
- tsemppiä
Samaa mieltä. Itsellä oli uo-velkaa 40 000 € ja kolme lasta. Nyt kaikki maksettu ja samalla lyheni asuntovelkakin sovitusti. UO:n aikana ei matkusteltu eikä shoppailtu ylimääräisiä. Sain hankittua vielä vähän lisätöitä, joista aina 1/3 meni ulosottoon, mutta jäi sentäs vähän ylimääräistä lasten hankintoihin. Puolisolla oli toki suurempi vastuu taloudesta, kun ei ollut itse uo:ssa. Kovaa aikaa oli, mutta siitä selvittiin.
- taysin_sama_tilanne
aloittaja (Susa37). Tilanteesi / tarinasi on ihan kuin omani!! Erona ainoastaan se, että minulla on vielä jonnin verran enempää velkaa kuin sinulla.
Mielelläni juttelisin kanssasi lisää (vertaistukea). Onko sinulla anonyymia sähköpostiosoitetta, jonne voisin kirjoittaa?
Toivon sinulle jaksamista ja voimia! Älä luovuta sisko <3 - sysimustatunneli
Täälläkin eräs. 10000€ velkaa, kuntoutustuella. Ei ystäviä, ei lapsia. Ilmaiset ilotkin vietiin juuri pois. Läheiset kuolleet, ei mitään verkostoja; vakavasti mietin että miksi edes elän???
- velkaamaksellen
Ilmaisia iloja on aika paljon,esim liikkuminen ulkona vaikka sienestäen. Hakeudu johonkin ryhmään jossa olisi ihmisiä samassa tilanteessa (onkohan ylivelkaisten vertaisryhmää, sellaista minäkin olen kaivannut). Tee uusia tuttavuuksia,kyllä aikuisenakin voi ystävystyä.
Onko teilläpäin ilmaisruoan jakelupaikkaa,kysy tarvitaanko siellä auttavia käsiä,saat merkityksellistä tekemistä ja samalla varmaan itsellesikin jotain mukaan.
Ylivelkaisen täytyy vain tottua siihen että rahaa ei ole törsättäväksieikä useinkaan laskuihinkaan. Mulla tämä tilanne ettei laskujen jälkeen jää kuin joku sata euroa on jo kestänyt toista vuotta, pahin tilanne piti loppua kesällä,mutta vain näyttää jatkuvan.
- rva44
Ihan samanlainen tarina kuin aloittajalla, on omanikin. Paitsi että velkojen kokonaissaldo taisi nousta hieman yli 60000:n. Valuivat ulosottoon pitkällä aikavälillä. No uo:a takana 3,5 vuotta ja velkasaldo "enää" 33000. Kyllä uo:n alkaminen aikanaan oli suuri helpotus, vaikka ajoittain on hienoista kituutusta tämä elämä ollutkin.
- jamassa
Saisiko udella pajonko kuussa makselit uo:hon.
- 80050000
Varaa aika velkaneuvojalta ja aloita ammatti ihmisen kanssa työstämään ongelmaa.Kyllä siihen ratkaisu löytyy, rahaa se vain on.Kyllä se elämä on muutakin kuin velkaa ja rahaa.
- Meitäonpaljon
Itse päästin kaikki UO, helmikuusta lähtien jätin maksamatta ja nyt vasta meni tilistä. Velkaa n 30.000€ . Elettävä vaan on, eipähän ole rahaa turhuuksiin.
- Lopussa
Ota yhteyttä oman paikkakunnan velkaneuvontaan, eiköhän ne hommat ala siitä selvitä. Pääasia kun yrittää niitä selvitellä eikä vain istu suremassa. Itse olen aika samalaisessa tilanteessa ja soitin aikaa VN. Jotenkin helpotti jo ajatus että on tahoja jotka auttaa :)
- voinauttaajostarpeen
Olen yksinäinen, hyväsydäminen mies. Jos jollain on todella pahoin taloudellisia ongelmia, voin auttaa ja lainata yksityishenkilönä autoa tms. vastaan tarvittaessa useita kymmeniä tuhansia euroja, ilman korkoa, jos se vain pelastaa sinut. Sähköpostiosotettani en uskalla tänne laittaa, mutta kirjoittakaa tänne omianne, niin otan yhteyttä. En ole mikään pikavipin tarjoaja, vaan oikeasti auttamismielellä liikkeellä. Kanssani voi tehdä maksusuunnitelman omien tulojen mukaan.
Itselläni oli yli 300.000e velkaa, sain silloin apua ja selvisin, joten ymmärrän kyllä ja autan. Nyt ei ole velkaa penniäkään. Pääomaa löytyy tililtä erittäin paljon.
Y.t. Markus- edelleenpulassa
Hei Markus,
Olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan lisää, mikäli vilpittömästi haluat auttaa. Osoitteeni on [email protected] ja olen tämän ketju aloittaja. - uteliashbthht
Susa37, kerrotko sitten tällä palstalla, miten hyväntekijän kanssa kävi?
- vaikeatilanne
Markus, myös olen kiinnostunut ja toivosin pientäkin mahdollisuutta ja kertoa tilanteesta.
S-posti: [email protected] - njoihgt
uteliashbthht kirjoitti:
Susa37, kerrotko sitten tällä palstalla, miten hyväntekijän kanssa kävi?
Hei Susa37, kirjoitatko, mikäli tulit huijatuksi, eli miten meni. Liian hyvä, että uskoaksen asia. Voi olla, että onkin hyviä ihmisiä vielä olemassa.
- Tarkkailija12
Hei,
Ennen kun luovutatte tietojanne "hyväsydämiselle miehelle", ottakaa huomioon, että huijauksen mahdollisuus on erittäin suuri. Epäilen, että hän on myös ketjun aloittaja. Ai mitenkö? Ensiksikin tarina ei vaikuta aidosti epätoivoisessa asemassa olevan ihmisen kirjoitukselta, koska se on "liian" aidontuntuisesti kirjoitettu; toiseksi: kuka haluaisi lainata rahaa autoa vastaan niiden arvon pudotessa kuin lehmän häntä, eikä pankkikaan hyväksy niitä muun irtaimiston ohella vakuudeksi.
Ps. Markus todistakoon jotenkin minun olevan väärässä.- ilkeätätiihminen
En usko että Markus setä on ketjun aloittaja, eihän jaksaisi vvania 14 kk ennenkuin tekee ehdotuksensa. Mutta jokin ketunhäntä kainalossa on. Joko seksipalveluita, paritusta , kiristystä tai jollain tavalla hyötyä imevä herrasmies. Älkää uskoko että vastaantuleva kiltti setä on tosissaan kiltti, sedät aina haluaa jotain itselleen myös. Eikä se ole vanha kaara
Hei Markus,
Laitoin sinulle jo aiemmin sähköpostiosoitteeni, mutta en ole kuullut sinusta mitään. Olen siis ketjun aloittaja ja tällä hetkellä todella selkä seinää vasten. Koko tilanteeni on hajoamassa käsiin ja nyt olisi kaikki apu tarpeen. Alan olla niin epätoivoinen, että mietin päivittäin jo elämäni päättämistä...Jos sinulla todella on mahdollisuus ja halu auttaa, niin ottaisitko yhteyttä pian? Ja toivon todella, ettei kukaan lähde leikkimään ja lähetä mitään huijausviestejä, kun osoite on kaikkien nähtävillä. Tilanteeni on nyt niin paha etten enää löydä tietä ulos.- Laamakuiskaaja
Markus lienee huijari, kuten 100% yksityisistä rahan tarjoajista. Itse ehdotin jo heinäkuussa sinulle velkaneuvontaan hakeutumista, ilmeisesti et sinnepäin ole tehnyt mitään. Tuonne on muutaman kuukauden jonot, mutta jos olisit silloin hakeutunut niin...
Tuossa tilanteessa ulosotto voi olla se paras ratkaisu, sekin on tietynlainen velkajärjestely. Saat omaan käyttöön suojaosuuden, loput hoitaa valtio.
- Toivon_parempaa
Minulla on suunnitelma sitä varten, että joku päivä voitan paljon rahaa jostain. Silloin haluan perustaa rahastoja (tai säätiön tms. - talousasiantuntijat saa sitten selvittää parhaan tavan), joista sitten jaetaan rahaa sitä tarvitseville. Palkkaisin avustushakemuksia käsittelemään pitkäaikaistyöttömän ystäväni ja jonkun, jolla olisi pitkä kokemus sosiaalihuollossa työskentelystä. Avustukset olisivat tapauskohtaisesti esim. eläinlääkärilaskujen hoitamista kissan sterilointia varten / koiran rokottamiseksi, ruokakaupassa käyntiä, velkojen pois hoitamista...
Tarkoitukseni olisi estää ihmisten pahaa oloa, vaikka virheitä olisi tullut tehtyä. Olen myös jyrkästi päihteiden käyttöä ja eläinten huonoa kohtelua vastaan. Siksi en antaisi ihmisille rahaa noin vaan, vaan laittaisin esim. piikin eläinlääkärille tietyksi ajaksi tiettyihin kaupunkeihin ja ilmoituksen lehteen. Avustajani kävisi kaupassa vähävaraisten kanssa. Kuulin, että eräästä kaupungista lopetettiin joulupuukeräys, koska vanhemmat olivat toivoneet lasten nimissä kaikenlaista itselleen. Lahjakorttien ostamisessakin epäilyttää se, että, esim. alkoholisoituneet vanhemmat voisivat käyttää niitä alkoholin ostoon, jolloin taas ruoka olisi toissijainen juttu. Myös tupakka on todella kallista enkä ollenkaan halua tukea sellaista harrastusta. Lapsuuden kodissani, jossa rahaa ei ollut liikaa, sitä kuitenkin aina löytyi viinaan ja tupakkaan. Mutta se on eri tarina.
Itse olin todella vaikeassa tilanteessa vanhempieni kuoltua kun itse olin vasta aloittanut opinnot. Hautajaisten maksaminen vei minut velkakierteeseen, josta meni monta vuotta selvitä (sosiaalitoimiston hautausavustus oli todella pieni). En koskaan joutunut edes perintään, mutta vaikeaa se oli ja siitä varmaan ikuiset univaikeudet seurauksena. Jos joku olisi silloin auttanut (kyse oli alunperin kuitenkin vain parista tuhannesta eurosta), ehkä olisin valmistunut koulusta aikoinaan ja olisin jo työelämässä.
Hyviä ihmisiä siis on. Itse en nykyisessä tilanteessani opiskelijana pysty auttamaan ketään ja se tuntuu pahalta. Omassa taloudessa on ihan tarpeeksi vaikeaa. Mutta pari riviä rahapelejä pelaan joka viikko ja olen sitä mieltä, että jos voitan, en ole ansainnut sitä sen enempää kuin kukaan muukaan. Tarkoitus olisi kuitenkin, että rahoja ei pantaisi saman tien menemään, vaan hoidettaisi homma niin, että siitä tulisi koko elämäni kestävä projekti. Olen aina tosi pahoillani, kun luen niitä lottovoittajien haastatteluita. Aina "annetaan lapsille ja laitetaan säästöön". Ei koskaan, että autetaan niitä, jotka apua tarvitsevat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332162Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601426Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171058- 601054
TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832