Eräälle vl papille esitettiin kolme kysymystä.
1 Uskotkos että Jumalan valtakunta on perustettu 1880-l lapissa? En
2 Uskotko että Jumalan valtakunta oli 1880-l vain Lapin Marialla? En
3. Uskotko että Jumalan valtakunta on 1880-l jälkeen vain lestadioilaisuudessa? En
Missä se sitten oikeasti on?
valtakunta
24
<50
Vastaukset
- rtdd
Jumalan valtakunta on vasta tulossa, sillä Jeesus sanoo:
Luuk. 22:18
Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."- Oretna1
"Jumalan valtakunta on vasta tulossa, sillä Jeesus sanoo:
Luuk. 22:18:
"Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
Joh. 19: 29-30:
"Siellä oli astia täynnä hapanviiniä. Sotilaat kastoivat siihen sienen ja nostivat sen iisoppiruo'on päässä Jeesuksen huulille. Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä."
Tuliko siis Jumalan valtakunta, kun Jeesus kuoli? Oretna1 kirjoitti:
"Jumalan valtakunta on vasta tulossa, sillä Jeesus sanoo:
Luuk. 22:18:
"Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
Joh. 19: 29-30:
"Siellä oli astia täynnä hapanviiniä. Sotilaat kastoivat siihen sienen ja nostivat sen iisoppiruo'on päässä Jeesuksen huulille. Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä."
Tuliko siis Jumalan valtakunta, kun Jeesus kuoli?vaikka kuin väärennät, ei JV silloin tullut.
Pitää lukea Raamattua, eikä vain kuulla puheita viinistä.
Joh 19 luvun viini oli hapanviiniä (etikkaa) Johanneksen mukaan ja markuksen mukaan mirhalla sekoitettua viini (oinos) joka on kipulääke.
Kumpikaan ei ollut juotavaa/ nautittavaa viiniä.
Kokeile dokata etikkaa, katso miten käy, mutta älä väärennä Raamattua.
Kes.
- vl-ajattelija
Jumalan Valtakunta on ollut eri aikoina eri paikoissa. Tällä hetkellä se on Suomessa. Uskonpuhdistuksen aikana se oli Saksassa. Jeesuksen aikana se oli Palestiinassa. Tulevaisuudessa Jumalan Valtakunta voi olla ehkä Afrikassa. Kaikki viittaa siihen.
- Haisee.pahalle
#Tällä hetkellä se on Suomessa.#
Vl-PASKAA tuutin täydeltä.
Miten joku voi olla noin sekaisin?! - 17825
VL-ajattelijan käsitys Jumalan Valtakunnasta on yleinen vl-uskovien keskuudessa.
Raamatussa sanotaan kuitenkin, että Jumalan Valtakunta ei ole siellä tahi täällä, vaan se on uskovien ihmisten sydämissä.
Toisaalla Raamatussa määritellään, että Jumalan Valtakunta on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Kehotan kysymään kahden kesken vaikka VL-papilta varmistuksen tästä asiasta. Kahdenkeskisessä keskustelussa hän omantuntonsa mukaisesti joutuu vastaamaan kysyjälle totuuden. Jos VL-yleisö on ympärillä hän joutuu puhumaan VL-totuuden.
Kirjoittaja tässä sanoo, että Jumalan Valtakunta tällä hetkellä on Suomessa. Jos hän vähänkin miettisi asiaa, niin hän joutuisi sanomaan, että kyllä se on laajempi myös heidän omankin käsityksensä mukaisesti. Hehän uskovat, että se on VL-uskovien joukko, jota he uskovat olevan myös Taalainmaalla, Torniojokilaaksossa ja jotkut uskovat heitä olevan jopa Amerikassa.
- Alinia
Jeesus perusti Jumalan valtakunnan. Hän kuitenkin sanoi ettei se tule nähtävällä tavalla vaan on ihmisten keskellä tai sisäisesti heissä. Hänen kuoltuaan tuli Pyhä Henki hänen opetuslapsiinsa ja he jatkoivat valtakunnan perustamista kertomalla hänestä maan ääriin saakka opettamalla ja kastamalla ihmisiä sen jäseniksi.
Jeesus sanoi: "Jokainen joka ei synny uudesti ylhäältä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" ja hän sanoi vielä: " Siksi minä sanoin; teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä." Lue Johanneksen evankeliumin 3. luku.
Kaikki uudestisyntyneet Jeesukseen uskovat näkevät siis Jumalan valtakunnan ja ovat sen lapsia.
Näkyväksi kaikille valtakunta tulee maan päälle vasta sitten kun Jeesus palaa tämän maailmanajan lopussa kaikkien ihmisten nähden Jerusalemiin ja jakaa tuomiot valtakunnan lapsille ja niille jotka ovat tunkeutuneet väkisin valtakunnan lapsiksi. Muistattehan: Ihmiset eivät voi tietää kuka on tai kuka ei ole aito valtakunnan lapsi. Jeesus antaa sen erottelutehtävän enkeleilleen .
Miten siis uudestisyntynyt ihminen voi nähdä jo nyt Jumalan valtakunnan mutta ei siltikään tunnista sen lasta? Kuka voi nähdä toisen sisimpään?
Vain Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki uudestisynnyttää Jeesukseen uskovan, ja hän on kuin tuuli jonka tietä ei kukaan tunne.
Pyydän teitä kunnioittamaan sitä eri mieltäkin olevaa uskovaa ja ei-uskovaa keskustelutoveria .- uskon.silmin
Hyvin sanottu. Tähän ei tämän palstan "huiput" osaa vastata mitään. Totta kun on.
- erfghjk
uskon.silmin kirjoitti:
Hyvin sanottu. Tähän ei tämän palstan "huiput" osaa vastata mitään. Totta kun on.
Toden totta! Amen!
Hieman tarkennusta.
Jeesus perusti seurakunnan, ei Valtakuntaa.
Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.
Alkutekstissä on eklesian, seurakunta.
Olet oikeassa, ettei muualla ilmoitettu Jumalan Valtakunta ole silmin nähtävissä, vaan on tuleva ja se on myös sisäisesti meissä kristityissä.
Opetuslapset, kuten nytkään Uudestisyntyneet eivät kasta seurakuntaan, vaan Jeesukseen.
Näin se menee, missään ei sanota, että kastetaan seurakuntaan, vaan Häneen.
Seurakuntaan siunataan uusi jäsen, joka sinne hakeutuu.
Lut kirkko kastaa sinne, ja antaa veromerkin.
Matt 28, 19-20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Jeesuksen tulo on näkyvä, ja sinne pääsee vain todella, kuten kerrot, Uudestisyntyneet Pyhät.
>>Jeesus antaa sen erottelutehtävän enkeleilleen** Mistä tuon tempasi; Jeesushan sanoo, Hän on TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ.
Hän on sovittaja ja itse kertoo, Isälle, kuka on Pyhä.
Enkeleillä ei ole asiaan sanomista mitään.
PH kirkastaa Isää Pojassaan, mutta upotus tuo pelastuksen ja Uudelleen syntymisen uskossa Jeesukseen.
Kes.
- uusikatulainen
"Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: ’Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!’ Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne. " Päivän tekstist Jer mukaan
Saarnamiehet toistavat Jumalan valtakunnassa, Jumalan valtakunnassa. Tämä oman liikkeen korostaminen väheksyy Jumalaa - hngtredfg
"" Muistattehan: Ihmiset eivät voi tietää kuka on tai kuka ei ole aito valtakunnan lapsi. Jeesus antaa sen erottelutehtävän enkeleilleen .
Miten siis uudestisyntynyt ihminen voi nähdä jo nyt Jumalan valtakunnan mutta ei siltikään tunnista sen lasta? Kuka voi nähdä toisen sisimpään?
Vain Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki uudestisynnyttää Jeesukseen uskovan, ja hän on kuin tuuli jonka tietä ei kukaan tunne.
Pyydän teitä kunnioittamaan sitä eri mieltäkin olevaa uskovaa ja ei-uskovaa keskustelutoveria ."""
Oikeaa asiaa kirjoitat! Vanhoillisena myös muistutan Seppo Lohen saarnakohdan: "Puolet teistä kuulijoista on mätiä kaloja!" - tyrölä
Olisi kovin vaikeasti vastattava setti
- sepposalomäki
Ennen aina kirkkouskovaisena ihmettelin kuinka vanhoilliset saarnasta tunsivat toisen vanhoillisen ja sanoivat että vastasi henkeen. Nyt kun olen ollut kuusi vuotta jo itse parannuksen armon saatuani vanhoillinen olen itsekin kokenut tämän saman asian, mutta ehkä hieman pettyneenä, kun se ei olekaan niin "hengen asia" kuin olin luullut. Yksinkertaisuudessaan se tulee siitä järkkymättömästä ja peräänantamattomasta uskonkohdasta, kun saarnasta käy selvästi ilmi : "Synnit anteeksi vain meidän julistuksen kautta."
- vapahtunut
Mielenkiintoinen aloitus .Kun oppi tulee maallikoilta pienessä sisäpiirissä, se on saanut sisäsiittoisen muodon.Näitä samanlaisia uskonporukoita on ympäri maailmaa.Nyt vaan nuoret alkavat ajatella jo itsekin.Eniten pelätään suvun ja perheen hylkäämistä.Usko on sisällä ihmisessä ja sitä on ympäri maailmaa ja muissakin kirkoissa.Julkisesti vl ihminen ei sitä voi sanoa pelon tähden vaikka niin ymmärtäisikin.
- tyrkky
Sitten kun Jumala ottaa Pyhän Hengen pois lestadiolaisilta, niin jäljellä on enää pelkkä perinneliike joka järjestää suuria seuroja ja pitää myyjäidiä
- entäs-sitten
No, jos noin käy, niin sen jälkeen koko Suomi on hengetön.
Henki otettiin pois jo hoitokokousien alettua.
Ei Hän tule lahkoihin, samalla lähti myös armolahjat, niitä ei ole ollut -60 luvun jälkeen.
Kes
- vfdertyu
Eihän se Pyhä Henki minnekään katoa ja häviä, vaikka se ei enää jylläisi vanhoillislestadiolaisuudessa!
- toroo
PH voi lähteä SRKlaisten saarnaajien keskuudesta
- ArvopohjammeMukaisesti
Ehkäisy Pannaan
E. P. - LuomunaToki
Elämä Paranee!
E. P. - uusikatulsinen
Tämä opetus valtakunnasta ja syntien anteeksi antamisesta on alkuaan Pyhän hengen työtä mutta nykyisin olennainen osa meikäläisten ominaisuuksia. Se avainten valta on muuttunut ihmisten itse itselle asetetuksi vallaksi. Tehkää tästä omavanhurskaudesta prannys
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138