HUSQVARNA RIDER 216 AWD

Menovesi

Aikomukseni on ostaa HUSQVARNA RIDER 216 AWD ajoleikkuri. Kysymykseni, miten riittää moottorin tehot 13 hp 103 leikkuulaitteella jos käytetään bio-ominaisuutta, eli ruohot silputaan hienoksi eikä heitetä koneen alle? Muutkin kokemukset käyttäjiltä ovat tervetulleita.
Kiitos

23

10928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinänpuria

      Tuosta hussista en tiiä mutta Stigan samanlevyinen kone jossa 16 hp kone kyllä riittää vaikka tässä kaikki silppu jää paikoilleen. Stigan heikkous on sen onnettoman pieni vetohihna voimansiirrolle, se siinä tuppaa savuamaan.

      • kokemustaON

        JOS kysesen hihnan kiristinpyörä pyörii, siis laakeri ei ole jumissa, kuten saattaa olla, ei hihna savuta yhtään!


    • jonne1987

      Hyvin riittää tehot, ei hyydy mäessä eikä leikatessa. Takavetoon ei paluuta, toki hieman raskaampi käännellä mutta korjaantuu nelivedon säädöllä (omalla ajettu nyt 40h bilteman tuntimittarin mukaan)

    • Tällätavallanäin

      Toinen stga park käytössä, takaveto laite, je hyvin riittää, nurtsia noin 4200m2, mäkeäkin mahtuu joukkoon, KOSKAAN ei ole vielä jäänyt paikoilleen sutimaan, kuten tekee etuvetovehkeet, sellaisellakin olen tämän YHDEN kerran leikannut. Syyhän on se, että kone on takana, paino takapyörillä, ja siksi etuveto ei skulaa.

    • eioletasaista

      Juuri on oma kone myyty 3 kesän käytöstä. Onnitelut ainoasta oikeasta vetotavan valinnasta NELIVETO. Takavedoilla on puolustajansa koska ajavat vain pöydän sileillä ,kuivilla pinnalla ,muutenhan he eivät puolustelisi kantaansa.Se on totuus.

      Bio oli omassa pelkästään käytössä koska haluan heinän silpuksi koko alalle. Jaksaa kulkea . Voi ajaa myös esim 2kk kasvanutta niittyä mutta terä korkeimmassa asennossa. Hoidan n 1ha aluetta sillä saralla joten on kokemusta siitäkin. Normi pihani on 4000m2 pikku työ koneella. Ajan/ajamme kyllä usein sen koska homma on mukavaa.
      Nuorempana oli stiga park ensikoneena ja aivan susikone koska jäi kiinni yhtenään ja keppi vaihde oli kirous. Nyt pelkästään 4x4 malleja ja uuteen vaihtuu muutaman vuoden välein kestähän ne sen täysin. Taka veto ei koskaan ! no jos muutamme sileään paikkaan niin silloin se ei haittaa. 4x4 malleissa ei ole mitään huonoa puolta , kaikinaiset kääntymis jutut on vain kateellisten sanan helinää. raukoill aei ole vain rahaa uuteen 4x4 malliin ja täällä sitten kitistään. Näin meillä taas uudella 4x4 mallilla.
      ps ajan vanhemmalla autolla joten on rahaa vaihtaa taskurahoilla aina uuteen koneeseen ,hyvitys on hyvä koska 4x4 haluajia on paljon liikkeissä.
      Pörsseihin ei kannata laittaa myyntiin koska soittajia on paljon joilla ei ole rahaa ostaa kuin uuden näköistä konetta ,kokemusta on. Siksi kauppiaat vetävät välistä ja siinähän maksatte!

      • 4x4x4x4

        Tutuotanoin miten homous liittyy aiheeseen?


      • 2xheTero

        "kaksi kuukautta kasvanutta", helevetin huano on heinänkasvu sun maillas, jos mä jätän kahdeks kuukaudeks leikkamatta, on heinämaa yli 40cm korkeeta, ja sankkaa, ei siihen pystry kuin niittokone. Omalla stigalla oon sensijaan vesakoita raivannu, niin menee nätisti takavedolla että! Nuorempana ajelin hussella, mutta sitten kasvoin aikuiseksi, ja ostin stigan, ainoan oikean merkin. homot ne vääntää hussensa kanssa, niin nelivetona että..


      • adasdadsdas

        Oot vaa niin köyhä ettei oo nelivetoseen saati husseen varaa, stigaa myydään jo ihan polkuhintaan, paska kun on.


      • 2xHeTero
        adasdadsdas kirjoitti:

        Oot vaa niin köyhä ettei oo nelivetoseen saati husseen varaa, stigaa myydään jo ihan polkuhintaan, paska kun on.

        Omistan kuitenkin nurtsin jota ajan, se ei ole pankin, kuten se, jota yrität kasvattaa ..


      • stigatvittuun
        2xheTero kirjoitti:

        "kaksi kuukautta kasvanutta", helevetin huano on heinänkasvu sun maillas, jos mä jätän kahdeks kuukaudeks leikkamatta, on heinämaa yli 40cm korkeeta, ja sankkaa, ei siihen pystry kuin niittokone. Omalla stigalla oon sensijaan vesakoita raivannu, niin menee nätisti takavedolla että! Nuorempana ajelin hussella, mutta sitten kasvoin aikuiseksi, ja ostin stigan, ainoan oikean merkin. homot ne vääntää hussensa kanssa, niin nelivetona että..

        stiga on rattikelekan merkki :D


    • Menovesi17

      Nyt on ostettu ja ajettu pihaa HUSQVARNA RIDER 216 AWD 4x4 leikkurilla. Hyvin toimii ja kiipeää vaikka puuhun. Nyt on ongelmana se, että hytdrostaain öljyt pitää vaihtaa jo 8 tunnin käytön jälkeen eikä mistään löydy ohjeita moiseen hommaan. Eli, pitääkö öljyt päästää ulos myös etuakselin tasauspyörästöstä, sillä mainittu paikka on alempana kuin kuin itse hytdrostaatti? Ilmaus onkin sitten toinen ongelma. Stigassa ilma ongelmista ei päässyt eroon muuten kuin laittamalla öljyt alakautta tyhjennysropun kautta paineella niin kauvan että öljykupi täyttyi.
      Kiitoksia paljon vastaajille.

      • kaikkiväärinjatoimiiaina

        Avaa takakoppa hydrostaatti akselin päältä ,säiliön toinen reikä punnaa öljyä säiliöön ja toinen imee kiertoon akseleille. Kone käyntiin ja huomaat korkinreiästä miten kierto kulkee. Sammuta kone,imaise öljy pois säiliöstä ,laita sopiva putki säiliöön palaavaan aukkoon ja täytä säiliö täyteen liki piripintaan uudella öljyllä. Käytä konetta hetken ja katso kun öljynpinta laskee säiliössä. Huomaa että imaisee ilmaa helpolla eli varuillaan sammuttamaan kone kun hiukan on käynyt. Ilmauyttu nuo kyllä itsekseen ajossa kun kääntelee tapista tappiin ohjausta jos lipsahtaa.
        Huomaat kun uusi öljy on kiertänyt vedon läpi ja öljy on uuden väristä. Tämä keino on helppo ja takuulla ohjeiden vastainen mutta toimiva ja ompa muutama öljynvaihto tullut tehtyä näin,siisti ,helppo ,yksin tehtävä minuuteissa ja öljyä voi vaihtaa turhankin usein kun öljy on halpaa ja nopea toimenpide. Nyt saa palstan älyköt haukkua ja lytyätä toimivan,käytössä koetun keinoni amatöörimäiseksi puuhasteluksi kuten kaikki ohjekirjasta poikkeava on tapana tehdä . Öljynikin on väärää jota käytän eli tuo http://www.motonet.fi/fi/tuote/592022/MP-Teboil-4T-SuperBike-15W50-4L


      • kaikiväärinjatoimiiaina

        Tulipa kirjoitusvirheitä julmasti ,se poistoputki sitten kannuun astiaan tms virtaamaan pois.


    • Turhahomma

      Kun minä vein nelivetoleikkurini husqvarnahuoltoon öljynvaihtoon, huoltomies ihmetteli, että miksi sen toin. Kukaan kun ei vaihdata niitä öljyjä. Ajaa vaan ja kyllä kuulemma kestää vaihtamattakin. Kun kerroin, että takuuehdoissa sanotaan niin, niin suostui hommaan.

      • Menovesi

        Kiitoksia paljon vastaajille. Tämä minun RIDER 216 AWD on jonkinverran toisenlainen. Ensinnäkin, hydrostaatissa on ulkopuoleinen läpinäkyvä öljysäiliö jossa minimi ja maksimi öljymerkit, lisäksi tässä ei ole lainkaan öljynsuodatinta.
        Ojekirja tuli mukaan, mutta siinä vain kehotetaan öljynvaihto valtuutettuun huoltoon, näyttää täydellisimmältä tuon linkin pdf ohje. Kiitos


      • kaikiväärinjatoimii
        Menovesi kirjoitti:

        Kiitoksia paljon vastaajille. Tämä minun RIDER 216 AWD on jonkinverran toisenlainen. Ensinnäkin, hydrostaatissa on ulkopuoleinen läpinäkyvä öljysäiliö jossa minimi ja maksimi öljymerkit, lisäksi tässä ei ole lainkaan öljynsuodatinta.
        Ojekirja tuli mukaan, mutta siinä vain kehotetaan öljynvaihto valtuutettuun huoltoon, näyttää täydellisimmältä tuon linkin pdf ohje. Kiitos

        Läpinäkyvä on säilö edesmenneessä(ehjässä) koneessakin. Jäi helpoin vaihtoehto sanomatta eli imaisee sen öljyn pois säiliöstä ja kaataa uuden tilalle niin paljon vaihtuu öljyä jo niinkin ja sitä voi tehdä joka kesä yhden kerran jos pihistää ja toimii. monet ei tosiaan vaihda ikinä ja ajavat vuodesta toiseen mutta itse en niin tee ,ei anna luonto periksi olla vaihtamatta kaikkia.


    • Huoltaja

      Jos leikkuri on uusi,niin siinä on 15,5 hp:n moottori. Jos se on käytetty ja moottorina 13 hp,niin se on vaihdettu jälkeen siihen.

    • Anonyymi

      Saako rider 216 awd malliin lumilinkoa myynnissä olevat 300 sarjaan sopivia

      • Anonyymi

        Pitäisi saada lumilingon tietääkseni.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin ja tosiaan tuohon kysymykseen. Meillä takaveto versio ainakin silppuaa alleen vaikka kuinka pitkää heinää ajais.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe