Koska kaupunki aikoo rakentaa liikenneympyrän Lidlin risteykseen? On meinaan ajoittain aika mahdotonta kääntyä risteyksestä keskustan suuntaan.
Liikenneympyrä Lidlin risteykseen
32
315
Vastaukset
- 0kjngtyuj
Helpottaisi kanssa kummasti jos Lidlin suuntaan kääntyvät laittaisivat ajoissa vilkun päälle mutta turha toivo.
- Tanokas-kappeli
Kaupunki rakentaa liittymiä ja liikenneympyröitä vain osuuskaupan tarpeisiin.
- ameriikanmeiniki
smart meen on stypid vörld
- Hintoja-ylöspäin
Tällä hetkellä ei ole varaa mitään uusia liikenneympyröitä tehdä minnekään päin. Minun mielestä saksalainen Lidl voitaisiin Huittisten kaupunginvaltuuston päätöksellä velvoittaa nostamaan hintojansa.
Sillä saataisiin tuota Lidlin risteyksen nykyistä tukkoisuutta alennettua, kun autojonot edes hiukan nykysestä vähenisi.
Saa sitten alentaa Lidli hintansa takas entiselleen, kun Kaupungilla on paremmin varaa tehdä uusia levennyksiä ja liikenneympyröitä. Tähän voi mennä muutamia vuosia, että sen aikaa tosiaan olisi nykyistä kovemmat hinnat Huittisten Lidlillä.- Eiooeituu
Eioo rahaa? Pallohalli maksaa 6000 000e, liikenneympyrä 300 000.
- Poimuri
Infrastruktuuria rakennetaan liike-elämän ehdoilla ja ylläpidetään verovaroilla.
Esittämäsi ultimatumin sijaan, tarvitaan päinvastoin laskelma, joka osoittaa kävijäkadon, joka on seurausta tuosta tukkoisuudesta. - ÄäsToÄäs
Kyllä Lidlin risteys tarvitsee ympyrän ennen Ääsmarkettia. Ääsmarketin laajennuskin on näyttänyt hyytyvän lamaan joka erityisesti koskee Poria, vähemmän Huittista. Poriakin enemmän henkisesti. S-mafian logiikalla lama-aikaan ei kannata rakentaa vaan pitää odottaa nousukautta. Tällöin tietysti rakentaminen maksaa huomattavasti enemmän mutta silloinhan on sitten perusteltu syy lopettaa halpuuttaminen.
- Halpaa-on-jo
Nykyään Lidli alkaa oleen jo kalliimpi kuin S-marketti. Suomalainen halpuuttaminen alkaa mennä jo niin överiksi, että sakemannitkaan ei enäää pärjää näille polkuhinnoille. Nyt on ruoka halpaa Huittisissaki,
- turha_sumppu
Huittislainen liikennekulttuuri on sellaista mikä ei selviä liikenneympyröitä rakentamalla.
Miten voi olla mahdollista se, että tälläiseen pikkukaupunkiin onnistutaan saamaan ruuhkia olemattomalla ajoneuvomäärällä?
Itse olen ajellut tosi suurissa kaupungeissa joissa on todellisia liikenneongelmia, mutta miksi ne täytyy tuoda tänne Huittisten kokoiseen kaupunkiin?
Tätä en ymmärrä lainkaan.- tietäjä72
Huittisissa ei ole ruuhka-aikaan olematon automäärä. Päinvastoin.
Ongelma on siinä, että Huittisissa käy kaupoilla enemmän väkeä kuin Huittisissa on asukkaita. Eli suunnittelussa ei ole aikoinaan otettu huomioon, että Huittisissa käy Punkalaitumelta, Äetsästä, Kokemäeltä, Köyliöstä ja Säkylästä suuri määrä ihmisiä asioimassa. Kaupungissa on 10-tuhatta asukasta, mutta liikennettä tulee 20-tuhannen asukkaan alueelta, siinä on se ongelma. Kadut on suunniteltu 10-tuhannen ihmisen tarpeisiin. 60-70-luvulla ei tiedetty että Huittisista tulee alueellinen kauppakeskittymä, erikoisliikeineen ja autokauppoineen, kun vastaavia liikkeitä oli tuolloin joka kirkonkylässä. Nykään muista kirkonkylistä on erikoisliikkeet kuihtuneet, ja jäljelle jääneet pelkät maitokaupat. Huittisiin on jostain syystä keskittynyt erikoisliikkeet ja autokaupat yms tilaa vievä kauppa.
Ei Huittisten kaupan vaikutuspiiri kauas yllä. Mutta sen verran sivukuntiin yltää, että se näkyy autoruuhkissa, pienessä keskustassa, joka on tupattu täyteen kauppoja. - toinentietäjä
Se että Huittisissa käydään naapurikunnista kaupoissa ei ole kyllä ongelma vaan etu... Muuten me oltaisiin samanlainen kuin Kokemäki.
- Anonyymi
toinentietäjä kirjoitti:
Se että Huittisissa käydään naapurikunnista kaupoissa ei ole kyllä ongelma vaan etu... Muuten me oltaisiin samanlainen kuin Kokemäki.
Kenties tietäjä72 tarkoitti, että kun Huittisissa käydään sen verran asioimassa naapuripitäjistäkin, niin se teettää liikenteellisiä haasteita esimerkiksi tuohon Lidlin risteykseen. Helposti Huittisissa on toki muissakin risteyksissä niin, että väistämisvelvollisen on yllättävän haasteellista päästä kääntymään vasemmalle tai ajaa suoraan nimenomaan ruuhkien takia. Oikealle kääntyminen on sikäli toki huomattavasti vaivattomampaa. Mutta onhan se toki itse kunkin paikkakunnan etu, mikäli onnistuu houkuttelemaan asiakkaita muualtakin kuin vain omasta pitäjästään. Ja Huittinenhan on tosiaan yksi keskus ainakin kaupallisesti omassa vaikutuspiirissään.
- kolmastietäjä
Mistä täällä oikein puhutaan? En ole koskaan nähnyt Huittisissa ruuhkaa. Mikäli vasemmalle kääntymistä ei jaksa odottaa viittä autoa voi aina kiertää pienen "korttelikierroksen". Keskusta on niin pieni, että monet haluavat ajaa sen mahdollisimman hitaasti - siihen ei liikenneympyrät auta. Ruuhkakokemus on tietenkin henkilökohtainen ja suhteessa hiljaisiin aikoihin jolloin pienikin automäärän lisäys voi tuntua ruuhkalta.
- Poimuri
Vain pihaan ja ojaan ajo sallittu parhaiten valikoiduissa tieosuuksissa.
- Poimuri
Kaikki on suhteellista. Tuo risteytys poikkeaa joukosta. Kulminaatiopiste.
Huittisissa on suhteellisen paljon kuljettajia, jotka ajelevat yli 95% ajoistaan vain ja ainoastaan Huittisissa, eivätkä ole milloinkaan käyneet kuussa. - älä_pähkäile
Ei tälläisessä pienessä maakunnallisessa kauppakeskittymässä pitäisi olla liikenneruuhkia. Turha sitä on osoitella punkalaitumelaisia tai muita.
Kyllä se vika on ratin ja penkin välissä, jotkut eivät yksinkertaisesti tiedä minne ovat menossa vaan jäävät pähkäilemään risteykseen.
Käyttäkää vilkkua ja menkää sinne minne pitäisikin mennä, risteysalue ei ole se jatkuvan pähkäilyn paikka. Kyllä se auto tottelee kuljettajaa kun kuljettaja itse tietäisi minne pitää mennä. Jos menet Lidliin niin mene sitten sinne, älä jää siihen risteykseen pähkäilemään. (toki muista myös se väistämisvelvollisuuskin)
Se alkaa siitä vilkun käytöstä kun tietää minne on menossa. - muuttoa_harkitseva
Ei kai nyt Huittinen ala tarvitsemaan metroa? Metrohan on useiden suurkaupunkien ratkaisu liikenneongelmiin.
Pitäisikö Sahkossa olla metroasema?- Säästöehdotus-multa
Minun mielestä Huittisiin voisi rakentaa kokooma- ja purkumetron näihin liikenneongelmiin. Metro kiertää kilometrin mittaista rengasrataa Huittisten alla.
Matkalla keräämänsä ihmiset metro purkaa Huttisten rautatieasemalle. Siitä voivat pidempimatkalaiset kätevästi jatkaa eteenpäin, vaikka Huittisten lentoasemaa kohti.
Olen aivan varma että tällä ratkaisulla säästyy ainakin parin, ellei kolmenkin liikenneympyrän rakennuskustannukset.
- Kaurauunopuuro
Luit ajatukseni. Rangasrataa ajattelin myös.
Vaihtoehtoisesti voisimme sijoittaa kaikki yhden kupolin alle.
Järjen voimme jättää jäähän ja säilyttää omassa keskuksessaan.
Pää jää oikeaan käteen vetävän käteen. - en_ymmärrä
Risteykseen ajajan on itse tiedettävä mihin tahtoo mennä. Risteykseen ei ole pakko jäädä "parkkeeraamaan" autoa.
Miten 3 - 4 autoa voi muodostaa Lidlin risteykseen ratkaisemattoman ruuhkan? - trafficjam
Alueviestissä tekninen johtaja toteaa että liikennelaskenta on tehty v. 2008 keskustan risteyksissä. Olisikohan kuitenkin niin että 7 vuodessa on Lidlin markkinaosuus kasvanut reilusti ja liikenne sinne lisääntynyt. Miten olisi uusi laskenta?
- Tutkittuontotta
Ei se liikennelaskenta tuo kaupunkille rahaa ympyrää varten?Toki liikenne on moninkertaistunut,mutta ompahan heillä tutkimus johon voi vedota.Avaamalla
läpikulku Gikantille purkautuisi halvalla vaikka vain kiireellisinä aikoina päivää
- Urautumaton
Meidän Vampulalaisten kannattaisi opetella kulkemaan kuntakeskukseen muutakin reittiä kuin em. ruuhkan kautta. Jos on torin tienoille asiaa, niin Kirkkotietä ja Huhkolinnaan sitten aina tyhjän ja avaran Sammun liittymän kautta. Kauppikselle pääsee kakkostien ja 230 (eikös tällä ole nimeä?) kautta, niin pääsee ympyräänkin ajelemaan. Turhan moni menee robotin lailla Sahkon kautta ja alkaa vasta rautasillalla muistella minne olikaan menossa. Sallilassa olemme tietysti oppineet yhden reitin taktiikan.
- destiallehommia
Joko pian rakenteilla!?
- EI_UUTUUKSIA
Emme tarvitse uutta ympyrää, koska koko muu maailma pyörii Huittisten ympärillä.
On tullut aika omaksua oppi uudesta Huittis-Sentrisestä maailmankaikkeudesta. - lankarullaf
Ei mitään ympyröitä. Onhan niitä jo.kiinteistöympyrä sun muut ympyrät. Ja koko huittinen on yhtä ympyrää.varsinkin kohta kun se moottoritiekin valmistuu ja metrot alkaa hurvaileen.ja kun ne pendofiilitkin ahkerasti käy omiansa noukkimassa siwalta,kunnantalolta,Alkon nurkilta jne. Kyllä siinä on ihan riittävästi ympyrää.
- litli
Yrittäjäyhdistys nosti tämän asian esiin. Hyvä!
- turhaa-vouhotusta
On tärkeämpiäkin rahanmeno-kohteita kuin joku Lidl:n risteys.
Minulla ei ole koskaan ollut vielä ongelmaa ettenkö olisi päässyt kääntymään kyseisestä risteyksestä minne olen ollut menossa. Turhaa vouhotusta. Kunnalla on tärkeämpiäkin kohteita. Esim. Pitkäaikaissairaat nuoret on täysin heitteillä. Oman onnensa nojassa.
Pitää asiat laittaa tärkeysjärjestykseen. Ja moiset turhat risteyshöpinät saa odottaa...parempia aikoja!!•
- putjetti
Olisiko vähän eri momentilta rahat sairaille ja liikenneasioille.
- järkeäkäteen
Siellä on katuja jotka voisi hyvällä tahdolla avata toisessa on vain merkki pois rajoittamasta
ajoa ja toisen Kravilan kadun jatkaminen Lidlin tontin verran niin reittejä olisi kyllä ympyriäistä
vartoillessa.Ja kun muistaa keskustan ympyrän rakentamisen,niin parin vuoden seisoskelu
sisääntulo väylällä ei ole sekään mutkatonta vaikka rahaakin olisi. - plösöe4
Ei tuossa mikään muu vippaskonsti auta, muuta kuin liikenneympyrä. Pääosa liikenteestä on kuitenkin Sahkon ja Keskustan välistä liikennettä. Johtuu siitä, että ihmisillä on useimmiten tarve asioida sekä Sahkossa että Keskustassa. Pikatieltä tuleva liikenne on vain pieni osa tästä kokonaisliikenteestä. Ei se paljoa tilannetta muuta jos Vampulalaiset tulevat jotain muuta reittiä keskustaan. Suurin osa liikenteestä on Huittisten taajama-alueen sisäistä liikennettä, välillä Sahko-Keskusta. Joku käy ensin säästömarketissa ja tokmannilla, sitten tulee tarve käydä lidlissä, ja lopuksi vielä s-marketissa. Huittinen on kaksinapainen, ja näiden kahden navan välillä kulkee vain yksi tie, siitä se ruuhka johtuu. Ei muualla taajamassa ruuhkaa olekaan, kuin tuolla välillä. Eikä kukaan lähde kiertämään 5 km matkaa, päästäkseen 1km eri paikkaan.
Eli liikenneympyrä tuohon lidlin risteykseen, niin ongelma poistuu. Ja toinen ympyrä sitten siihen säästömarketin risteykseen myös. - plösöe4
Ei tuossa mikään muu vippaskonsti auta, muuta kuin liikenneympyrä. Pääosa liikenteestä on kuitenkin Sahkon ja Keskustan välistä liikennettä. Johtuu siitä, että ihmisillä on useimmiten tarve asioida sekä Sahkossa että Keskustassa. Pikatieltä tuleva liikenne on vain pieni osa tästä kokonaisliikenteestä. Ei se paljoa tilannetta muuta jos Vampulalaiset tulevat jotain muuta reittiä keskustaan. Suurin osa liikenteestä on Huittisten taajama-alueen sisäistä liikennettä, välillä Sahko-Keskusta. Joku käy ensin säästömarketissa ja tokmannilla, sitten tulee tarve käydä lidlissä, ja lopuksi vielä s-marketissa. Huittinen on kaksinapainen, ja näiden kahden navan välillä kulkee vain yksi tie, siitä se ruuhka johtuu. Ei muualla taajamassa ruuhkaa olekaan, kuin tuolla välillä. Eikä kukaan lähde kiertämään 5 km matkaa, päästäkseen 1km eri paikkaan.
Eli liikenneympyrä tuohon lidlin risteykseen, niin ongelma poistuu. Ja toinen ympyrä sitten siihen säästömarketin risteykseen myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683179
- 2002801
- 222618
- 492588
- 202456
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412305Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101743Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241697- 381559
- 181416