sain perintöä ruotsista. otin ruotsin puolelta asianajajan, joka huijasi minua. ei toiminut minun etua ajatellen, vaan tyhjää papereita pyörittämällä huijasi minulta 12000€! minulla on oikeusturvavakuutus,mutta kun sieltä kysyin, niin sanoivat, että se olisi pitänyt olla voimassa 2 vuotta ennen kuin he lähtevät mukaan.
eli minulla ei ole varaa asianajajaan. olen ajatellut,että lähden itse ajamaan asiaa ilman oikeusavustajaa.
jos teen tutkintapyynnön poliisille ja asia lähtee etenemään oikeuteen, niin käydäänkö oikeutta suomessa minun kotipaikkakunnalla vai ruotsissa haastetun kotipaikkakunnalla.
asianajaja huijasi asiakasta
6
<50
Vastaukset
- 14-5
Tapahtumapaikan mukaan.
Suomen lainsäädännön mukaan oikeus ei edes ota juttuasi käsiteltäväksi, ellet kierrätä sitä poliisin ja syyttäjän kautta. - asianajajathuijareita
siis eihän tässä ole varsinaista tapahtumapaikkaa....
- hij
Asianajaja teki tekonsa ilmeisesti Ruotsissa, tapahtumapaikka on silloin asianajajan tai toimiston kotipaikka, eli asia kuuluu Ruotsin viranomaisille. Kai sinulla on kielitaito kunnossa?
- kallistapuuhaa
Asianajaja saa laskuttaa niin paljon kuin haluaa jos ei ole ennakkoon paperilla sovittua summaa mitä työstä tehdään ja saadaan. Sinua ei siis ole huijattu.
- jium
Sinun on edullisinta pitää tuo 12.000 kipeänäsi, sillä jatkossa menet ihan kaiken.
Ei oikeusistuimet tuo sinulle takaisin mitään ja vakuutuksilla on niin kiemuraiset ehdot tällaisiin tapauksiin, että tuskin koskaan asiakas saa korvauksia.
Ei meillä ole oikeusvaltio ja yksin et pysty sitä muuttamaan.
Asianajat ovat todella kalliita ja voit joutua maksamaan myös toisen puolen kulut, miten luultavasti kävisikin tapauksessasi.
Joten älä vie itse eikä toisten kanssa minnekään, vaan ota se perintö vastaan mitä on saatavissa ja nauti siitä. - näin_se-menee
Oikeutta käydään Ruotsissa eli vastaajan (asianajajan) kotipaikalla. Pane nyt jäitä hattuuun ja mieti ensin, onko tässä oikeasti kyse rikoksesta vai vain siitä, että asianajajan lasku on mielestäsi kohtuuton / perusteeton. Siinä tapauksessa kyse on siviilijutusta eikä poliisi puutu asiaan millään tavalla sen enempää Ruotsissa kuin Suomessakaan. Ja se siviilijuttukin käsitellään Ruotsissa ja pääsääntöisesti Ruotsin lain mukaan. Poikkeuksiakin on mutta niihin ei aloituksesi perustella voi ottaa kantaa. Kaikkein typerintä on, että lähtisit hoitamaan asiaa omin päin ilman asiantuntevaa oikeusavustajaa. Takkiin tulee varmasti ja kuluja pilvin pimein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5252534Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512217Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032158Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle111497Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491353- 971328
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621131Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise911106Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035