Jo vain katsastusmies hylkäsi meganen (vm. 2000) koska välystä oli molemmissa raidetangon etupään ulommissa osissa. Auto on toki iäkäs mutta keljuttaa silti. Mites muilla meganen omistajilla on kestänyt raidetangon päät?
Raidetangon ulommat päät
14
111
Vastaukset
Kuluvia osiahan noi on ja maksaahan ne ~15euroa kappale uudet. Tosin ei ole vielä tarvinnut kuin kerran vaihtaa 425tkm ajettuun 1.4l -00 farkkuun.
- Eiköseolejoläpimätä
2000-luvun alussa valmistunut Megane olisi pitänyt paalata jo monta,monta vuotta sitten !
- Hojohojo7
Ja Renun ruoste on historiaa. Tiedoksi sinulle.
- Meksukolome
Kori kestää, kone kestää ja loota kestää. Alustan osia en omaani joutunut vaihtamaan ensimmäisen 11,5 vuoden ja rapiat 200tkm aikana, sitten uusi omistaja jatkanut matkaa.
Lujempi kuin Toyotasi. - oikeassaolet-
Jos totta puhutaan, niin kaikki 2000-luvun alussa valmistetut autot pitäisi olla paalattu. Näin ne autovalmistajatkin asian ovat malleja ja niiden suunniteltuja kestoikiä kehitellessään pähkäilleet. Mutta kun suomen autoverotus ja taloustilanne on mikä on, täällä ikävä kyllä ajetaan 15 vuotiailla ja kaikien harmiksi huomattavasti vanhemmillakin ritsoilla.
Renaultissa on pitkään ollut vahva kori ja luja perustekniikka, niinpä ei ole lainkaan harvinaista törmätä täysin ruosteettomaan joskin haalistuneeseen tuon ajan Clioon, Lagunaan tai Meganeen. Niihin voi joskus joutua vaihtamaan palloniveliä. - nivelrikkoja
oikeassaolet- kirjoitti:
Jos totta puhutaan, niin kaikki 2000-luvun alussa valmistetut autot pitäisi olla paalattu. Näin ne autovalmistajatkin asian ovat malleja ja niiden suunniteltuja kestoikiä kehitellessään pähkäilleet. Mutta kun suomen autoverotus ja taloustilanne on mikä on, täällä ikävä kyllä ajetaan 15 vuotiailla ja kaikien harmiksi huomattavasti vanhemmillakin ritsoilla.
Renaultissa on pitkään ollut vahva kori ja luja perustekniikka, niinpä ei ole lainkaan harvinaista törmätä täysin ruosteettomaan joskin haalistuneeseen tuon ajan Clioon, Lagunaan tai Meganeen. Niihin voi joskus joutua vaihtamaan palloniveliä.Rellu osaa tehdä kestäviä moottoreita, mutta ei kestäviä alustan osia. Omaankiin -01 meganeen (aj. n. 300 tkm) on joutunu vaihtamaan eniten just etummaiseen pyöräntuentaan liittyviä osia.. (raidetangon päitä, pallonivelia yms..)
- hjuva-
nivelrikkoja kirjoitti:
Rellu osaa tehdä kestäviä moottoreita, mutta ei kestäviä alustan osia. Omaankiin -01 meganeen (aj. n. 300 tkm) on joutunu vaihtamaan eniten just etummaiseen pyöräntuentaan liittyviä osia.. (raidetangon päitä, pallonivelia yms..)
Ne on onneksi suht halpoja ja helpohkoja vaihtaa. Monissa tuon ajan kulkineissa on paljon ilkeämpiäkin tyyppivaivoja.
Ranskalaiset ovat ehdottoman aliarvostettuja, tuon ajan ranskalaisesta autosta voi saada halvalla oivan ja nykymittapuullakin mukavan kakkospelin. Ostappa saman aikakauden VW-tuote, Ford tai vastaava muu europeli niin remonttia remontin päälle. Japsitkin ovat vielä tuossa iässä hyviä jos ruoste ei ole kovin raiskannut.
- MoreControl
Hyvin on mennyt jos vasta nyt tarvitsee raidetangon päät vaihtaa. Yleensä noiden väljyyden huomaa jo lisääntyneestä kolinastakin. Harmistuminen on osastoa turha. Vai sitäkö aloittaja harmitteli ettei ollut itse huomannut koko hommaa?
- jusba81
Ajattelin juuri niin kun vasta nyt menivät mutta kelju silti. Kolinaa en ole kuullut etupäästä ollenkaan. No huolto tilattu.
- Mullamyös
jusba81 kirjoitti:
Ajattelin juuri niin kun vasta nyt menivät mutta kelju silti. Kolinaa en ole kuullut etupäästä ollenkaan. No huolto tilattu.
Jep, ei kolisee, vaikka väljyyttä. Mutta huonossA kelissä huomaa, kun suuntavakavuus kärsii.
- ErikII
Jos 15 vuoteen ensimmäiset raidetangonpäät niin kauan on kestäneet... Renuissa kun tuppaa olemaan nuo etupään nivelet kulutustavaraa. Kannatta sitten laittaa laadukkaat tarvikkeet niin kestää kauemmin (TRW,Lemförder..)
- huollettu_silti_hylätty
Tuo on hylkäysvika, siitä ei selviä korjauskehotuksella jos katsastusmies katsoo että on aika korjauttaa, ja siitä tule merkintä hylkäystilastoon eli mielikuvaan siitä onko auto hyvä vaiko huono. Itsekin ajoin paljon uudemmalla autolla täysin tietämättömänä että siinä oli tuollainen hylkäysvika, auto kun oli aiemmin käytetty huollossa ´ennakkokatsastuksessa´ ja todettu että ei ole korjaustarvetta.
Katsastustilastoissa Renault Meganen osalta 33,14 % vuosimallista 2000 hylätään - tulos on ikäluokan keskitasoa. Skoda Octavian tilasto on 43,8 %, tosin ajokilometrejä niissä on enemmän, Fiatit Bravo ja Marea ovat 50 % huonommalla puolella yhdessä Chrysler VOyagerin kanssa.
http://www.a-katsastus.fi/documents/10180/254598/A-Katsastus-vikatilasto-2014_14-vuotta-vanhat-otettu-kayttoon-2000.pdf/aa5a9c00-b098-4382-ae4e-0e9eef6b888e - Ruturellukka
Hylkäys ei ole häpeä. Se on ositus loistavasta huolenpidosta.
Ei pidä korjata autoa ellei se ole rikki. Katsastaja sanoo onko autoa syytä korjata.
Korjaa auto, sen hinta hyvillä osilla on alle 100€.
Turhaa kitinää. - jusba81
Raidetangon päät vaihdettu osaavassa huoltoliikkeessä nyt ja toiveessa toki pitkään jatkuva yhteistyö osien kanssa. Himpun verran alle satkun maksoi tosiaan huolto tai korjaus siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703169
- 622515
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562146Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942065- 551972
- 421604
- 401570
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141263EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391188- 61103