Testi: Jaguar XE S parempi kuin Bmw 335i

jaguar-fani

Näinhän siinä pääsi käymään. Jaguarin uutuus parempi ajettava kuin Bemarin 335i. Bemarilla näyttää muutenkin ideologinen alamäki alkaneen: Vielä vuosikymmen sitten lupasivat etteivät valmista ikinä etuvetoa ja nyt niitäkin sitten on.

https://www.youtube.com/watch?v=-3YFTFLmcfk

74

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jim..Jam

      Suomessa toi Jagge on varmaan 70 -80 tuhatta kun tää verohommeli, vauhdikas hieno peli kummiski

      • GooglettamallaSelviää

      • jarahallasaa

        Väärän merkkisiä ovat molemmat, parempaakin on tarjolla maailmassa!


      • vastaa.niin.katsotaa

        Anna sitten esimerkki???


      • LadaNivatsu

        Lada Nivala


      • TrabantXpress

        Skuuda Felicia


    • näinhön.Se.menee

      "BMW - ajamisen iloa" on vanhentunut slogan. Muut merkit menneet jo ohi ajettavuudessa. "BMW- KUSIPÄISYYDEN ILOA" sopii paremmin. Jenkkiautotkin pieksee nykyään Bemarit ajo-ominaisuuksissa. Aika uskomatonta, sillä muskeliautot eivät ennen olleet missään nimessä Bemarin veroisia ajettavia. Nyt on toisin kun Bemari on siirtynyt auton valmistuksesta bulkkipullatuotantoon (siis nuo etuvetoiset pikku-Bemarit)

      • Uikutalisää

        Ja mitä tuosta pellestä hetki sitten puhuttiinkaan :) Piti ainakin paikkansa pelle mikä pelle aivopieruineen.


      • anti.Bemaripelle

        Voih, kun totuus sattuu


      • 2tioijg
        anti.Bemaripelle kirjoitti:

        Voih, kun totuus sattuu

        Sattuuko?


    • karvanoppasnapzack

      Joo ja joku taaa parempi, kuin toinen. Teini amis pojulle toijjo on paljon parempi, kuin polkupyörä, ja tulevalle teiniamis pojulle 3 vuotiaana kolmi pyörä etu polkimilla mielekkäämpi ja tehokaampi kuin Jaguar XE s tai bbmw 335i saatikka kuu raketti.

      Mistä kulmasta puusilmällä katsoo, sitä näkee, mutta kokonaisuus ei hahmotu...

      • hoh_

        Teiniamiksilla juurikin bemareita joissa palaa sumarit yötäpäivää ja usein heidän bemareissa bling bling vanteet ja peltiämpäri pakoputkenpäässä ja kuskilla lippis tai pipo omassa päässä ettei kusi valu pois. Ja kaikki terot ovat kateellisia,kuten kohta tätäkin kommentoidaan.


      • hoh_on_homopoika
        hoh_ kirjoitti:

        Teiniamiksilla juurikin bemareita joissa palaa sumarit yötäpäivää ja usein heidän bemareissa bling bling vanteet ja peltiämpäri pakoputkenpäässä ja kuskilla lippis tai pipo omassa päässä ettei kusi valu pois. Ja kaikki terot ovat kateellisia,kuten kohta tätäkin kommentoidaan.

        Oletko tero? No olet ja katkeran kateellinen sellainen.


    • BMW520D

      BMW on esikuvana ja vertailukohteena kaikille autoille maailmassa. Sen mallisto on hyvin laaja, ainoastaan pakettiauto puuttuu.
      Ajettavuus on vaikeampi vertailukohta, kuin esim. Polttoaineen kulutus. Imago on se joka ratkaisee , se syntyy kokonaisuudesta. BMW on tässä ylivoimainen.
      Jaguar on noussut määrätietoisesti Englantilaisen roska-auton maineestaan 2000 luvulla, nyt tarvittaisiin hyviä myyjiä ja toimivaa jälkimarkkinointia. Tuotteet ovat kunnossa, joskin valikoima vielä kohtuullisen pieni.

      • no_jaa

        Ei se nyt bemarikaan ole aina kaikessa niin ylivoimainen kuin yritetään uskotella,se on vain autolehtien luomaa mielikuvaa kun toimittajat heiluttavat muutenkin aina saksan lippua kaikissa vertailuissa ja koeajoissa.


      • eioobemuhyvä

        Jep


      • kylläonbemuparas
        eioobemuhyvä kirjoitti:

        Jep

        Jep bemari on paras.


    • BrutalPontiac

      Tutkikaapa Bimmerpärinänulikat nettiä, selviää että jopa Cadillac ATS sedan on parempi ajettava kuin BMW 3-sarjalainen. Bemarin imago "ultimate driving machine" murenee

      • Kolmossarjan

        Bemari on auto joka kaikkein todennäköisimmin löytää tiensä ojan pohjalle. tai kietoutuu puun tai muun pylvään ympärille. Kaikki eivät aina selviä kokemattomuuden ja tyhmän näyttämisenhalun aiheuttamista kolareista mikä lieneekin hyvä luonnonvalinta.


    • BMWvirstanpylväs

      Jaguar vaikuttaa varsin sporttiselta autolta. Pääseehän se jopa nyrren listalle:
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nürburgring_Nordschleife_lap_times

      BMW 4 GTS perheautona kiertää radan paljon nopeammin kuin yksikään Jaguar taikka 2-paikkainen Audi R8 taikka ihan oikeat urheiluautot.

      Sellainen ajettavuus ja auto siis BMW:llä. On aina hyvä verrata 116i:tä toisen mallin parhaimpaan ja voittaa niukasti. Kuten videossakinsanottiin: BMW toimii virstanpylväänä ja Jaguar XE S ei tätä muuta lähimainkaan!

      • katoppa.tarkkaan.poju

        Noh noh noh poju, Bemarin 335i ottaa selvästi kuokkaan Jaggen XE S. Sama hintaluokka ja sama vetotapa, sama kokoluokka ja lähes sama teho/paino-suhde. Onko tämä sinun mielestäsi johonkin BMW 116i kippoon vertaamista?


      • BMWfamilycar

    • Sagge12

      Eihän Jaguar pärjää alkuunkaan, minuuttitolkulla eroa. Se siitä Jaggen suorituskyvystä ja ajettavuudesta.

    • EiMuutkaan

      Missä Jaguarin vastaus BMWfamilycar referenssille? Miksei Jaguar-kaverit kommentoi enää yhtään mitään? No ei toi ole häpeä, ei ne muutkaan pärjää!

    • Jori2222

      Heh, kuvaavaa on se että BMW 4 GTS pistänyt konepellin alle <500 hv ja Audi R8 > 600 hv eikä Audin 2-paikkainen neliveto pärjää 5-paikkaiselle perhetakavedolle ajettavuudessä tai suorituskyvyssä ollenkaan.

      Ajamisen Iloa vaan kaikille!

      • ns.jenkkilullat

        Mites kun useampi jenkkiauto on nopeampi kuin yksikään saksalainen tekele?


      • sakemanniparas
        ns.jenkkilullat kirjoitti:

        Mites kun useampi jenkkiauto on nopeampi kuin yksikään saksalainen tekele?

        Mitkä on niitä "nopeampia" jenkkiautoja?


      • Scatpack392

        Dodge Viper, Corvette ZR1 ja ZO6. Nyt puhutaan autoista jotka jopa normaali kauluspaitatyössä käyvä voi hankkia. Luuletko tosissasi, ettäkö pystyt ikinä ostamaan esim. Porschen 918? Tuskin pystyt, edes käytettynä et pysty sellaista ostamaan.


      • sakemanniparas
        Scatpack392 kirjoitti:

        Dodge Viper, Corvette ZR1 ja ZO6. Nyt puhutaan autoista jotka jopa normaali kauluspaitatyössä käyvä voi hankkia. Luuletko tosissasi, ettäkö pystyt ikinä ostamaan esim. Porschen 918? Tuskin pystyt, edes käytettynä et pysty sellaista ostamaan.

        Noihan pyörii aivan eri sarjassa kuin esim. Bmw M-sarjat Audin R8 pitäisi olla Bmw 4 Gts:kin nopeampi mutta jääkin vain siihen virtaviivaiseen ulkonäköön eikä Bmw loppueen lopuksi paljolla jää noille jenkkiromuillekaan. Minulla olisi jo porsche jos olisin sellaisen halunnut oikeasti hommata. Onko sulla muka varaa sitten? Tietysti on kun on suoli24 rikkaasta röllistä kyse. Se on niin että tuskin pyörisit mollaamassa jotain merkkiä jos sinulla oikeasti olisi varaa edes siihen kunnon autoon.


    • BMW520D

      BMW on kaikille autonvalmistajille, laadun , ajettavuuden ja haluttavuuden esikuva. 5 tähden turvallisuus vakiona ja valtavasti malleja, sekä versioita kaikkeen käyttötarkoitukseen.
      Myös pakokaasutesteissä BMW moitteeton, yksi maailman parhaista automerkeistä todistetusti ja testatusti.
      Jokainen saa valita automerkkinsä itse, ostaa sitten Kiina Volvon tai Intian Jaguarin tai Obaman Cadilacin.
      Omasta mielestäni BMW:N ainoa todellinen kilpailija on Mercedes Benz ja sen on vaikea päästä pappa ja taxi leimastaan.

    • BemariPullaSorsat

      Sanon vain tämän: Uusi Jaguar XF tulee voittamaan BMW 5-sarjalaisen vertailussa. Sen verran vakuuttava tuote

    • Tuli_vaan_mieleen

      netistä se video jossa perheauto Lexus GS450 hybridi pesi Bemarin 335i:n kiihdytyksessä 0-260 km/h. Taitaa tulla Bmw:lle takaiskuja yksi toisensa perään. Bimmulipoikien uskoa ei kuitenkaan mikään horjuta.

      • valivalivali

        Oli se sitten jaguaari tai leluxi niin ei ole bmw:tä voittanutta vaikka kuinka pärjäisivät paremmin jossain vertailussa ja vaikka kuinka kiemurtelette tuskasta :)


      • heh_
        valivalivali kirjoitti:

        Oli se sitten jaguaari tai leluxi niin ei ole bmw:tä voittanutta vaikka kuinka pärjäisivät paremmin jossain vertailussa ja vaikka kuinka kiemurtelette tuskasta :)

        Tuossa juurikin se video(Lexus vs. BMW) joka on monelle BMW-penalle aiheuttanut tuskan huutoa :)


      • kolikoli
        heh_ kirjoitti:

        Tuossa juurikin se video(Lexus vs. BMW) joka on monelle BMW-penalle aiheuttanut tuskan huutoa :)

        Koita koita keksiä jotain vielä nasevampaa esim. hyvä konmentti olisi: nx/rx lexuksen keula näyttää lumikolalta tai rc f mallin keula hetulavalaalta!
        Onhan lexukset aika mauttoman näköisiä.


    • Bemupojan.älynväläys

      "Jaguar XE is the new Standard of this class" Tämä lause videon lopulla todistaa, että Bemu ottaa pataan. Ajettavuus on tärkeä osa tuollaista autoa, Bemun uusi 335i häviää siinä. Ei muuta kuin linkittämään tänne vaikka tonneittain kierrosaikoja moottoriradoilta. Koomista bemupojujen keskuudessa on, että vertaatte noissa Nurburgring kierrosjaoissa vm. 2004 Jaguarin S-typerä 200 hv diesel-koneella johonkin Bemarin M-motorsportia osaston tiukaksi viilattuun M4 erikoismalliin. Sarkastisesti sanoen, olipa pirun iso yllätys, että Bemari on nopeampi tuossa vertailussa. Vertaillaan sitten uudestaan, kun Jaguarin XE S ja Bemarin 335 on kellotettu ajat. Odotellaan myös sitä M3:n kilpailijaa eli XE R mallia Jaggelta ensi vuonna.

      • Jagge.setien.ahdistus

        Ainoa koomisuus tässä on toi teidän kova tarve "todistella" kaikella mahdollisella tavalla kuinka "paska" bmw on ja samalla käännätte kaikki nurinpäin bmwkuskien syyksi. Itsehän te täällä koko ajan puhutte muna pystyssä kierrosajoista vertailuista sun muista :) Todellisuudessa se ei vaikuta mitenkään bmw:n omistajiin vaikka te kuinka täällä tärisette.


      • Mutta_sinuun
        Jagge.setien.ahdistus kirjoitti:

        Ainoa koomisuus tässä on toi teidän kova tarve "todistella" kaikella mahdollisella tavalla kuinka "paska" bmw on ja samalla käännätte kaikki nurinpäin bmwkuskien syyksi. Itsehän te täällä koko ajan puhutte muna pystyssä kierrosajoista vertailuista sun muista :) Todellisuudessa se ei vaikuta mitenkään bmw:n omistajiin vaikka te kuinka täällä tärisette.

        näyttää vaikuttavan, Toyota-palstan trollipoju. Menisit nyt viimein sinne mopopalstalle. Voisit opastaa vielä itseäsikin kokemattomampia pikkupoikia Helkama Raisun saloista ja ajotekniikasta.


      • kolikoli
        Mutta_sinuun kirjoitti:

        näyttää vaikuttavan, Toyota-palstan trollipoju. Menisit nyt viimein sinne mopopalstalle. Voisit opastaa vielä itseäsikin kokemattomampia pikkupoikia Helkama Raisun saloista ja ajotekniikasta.

        Huokaus, et sitte lukenut tai sisäistänyt asiaa mihin vastasit, pyydä kaveriasi lukemaan tai vaikka ihan tavaamaan se sulle.


    • BMW520DXdrivefarmari

      Kävin eilen koeajamassa ensi esittelyssä uuden Jaguar XF auton, eikä sykäyttänyt. 70 000 € oli hintalapussa ja ääni kuin Valmetin traktorissa.
      Ahdas ja ylimuotoiltu, jouset täristi, vasemmalle kädelle ei tukea oikealla korkeudella. Tuntui epämiellyttävältä kaiken kaikkiaan.
      Sen jälkeen kävin viereisessä liikkeessä koeistumassa BMW 300 M sportin farmaria , kaikki sopi käteen kuin nenä päähän. Kyllä Bemarissa vaan on sitä jotakin ja hinta samantasoisella koneella, runsailla varusteilla 58 000 €. Ei tässä luokassa voi väittää edes kalliiksi.
      Heti tuli sellainen ostamisen kuume, jota vaan ei Jaguaari kaupassa tullut.
      Koeajoin Jaguaari kaupassa myös uuden Subarun farmarin, jokin L kirjaimella alkava versio ja hintaluokka 40 000 €. Heti tuntui siltä, että tässä nelivedossa hinta laatu suhde oli kohdallaan. Ainoastaan 1600 kuutioinen turbokone, mutta puhui kauniisti. Halvallakin voi saada hyvän auton ja kallillakin traktoriin verrattavan on lopputulema.
      XE version koeistuin, ahtaalta tuntui, ikkuna oli hyvin korkealla kuten XF autossakin. Laatu verhoiluissa sun muissa näytti nopeasti katsottuna hyvältä.
      Merkki ei vaihdu Bemarilla jatketaan, tyytyväisiä ollaan.

      • Bemarinkin_ikkunat

        tuntuvat olevan korkealla kun tyypillisen amisbemarin ajajasta ei yleensä Bimmerin sivuikkunasta näy kun kourulippis kun sen ohittaa.


      • Hehheh_
        Bemarinkin_ikkunat kirjoitti:

        tuntuvat olevan korkealla kun tyypillisen amisbemarin ajajasta ei yleensä Bimmerin sivuikkunasta näy kun kourulippis kun sen ohittaa.

        tuo on useimmiten täyttä totta. Teinibemarin kuskista näkyy ulospäin yleensä vain kouluksi väännetty lippa.


      • Croissantee

        Niinpä :)


    • PerävalotLoistaaBemulle

      Kyllä nuijia Bemuäärifanaatikkoja varmasti harmittaa kun Jaggelta tulossa 300 hv V6 dieselkonekin uusiin Jaggeihin.

      • hhhhhhhhhhtt

        Khyllll


    • Toisinajelija

      Upeita, houkuttelevia autoja molemmat, mutta eivät minulle tarkoitettuja.

      Jos BMW on kallis ylläpitokustannuksiltaan, niin Jagge on siinä mielessä ihan omissa sfääreissään.

      Minun kiireisiini riittää Suomen rajoituksilla tuon kokoluokan autoissa M-B:n C-farkku (S205) hinnat alkaen -koneella (115 kW) oikein hyvin. Ei ole tarvetta ajaa kilpaa liikenteessä.

      Hintaa tuli speksaamillani varusteilla 56 000 € eli minunlaiselleni pienituloiselle enemmän kuin tarpeeksi. Eikä tämänkään ylläpito toki ilmaista ole, mutta siedettävän rajoilla kuitenkin.

      Hinta- ja kustannuspuoli pakkaa ajaessa unohtumaan ja hyvä mieli puskee pintaan. Valintani ei tietenkään kaikkia miellytä, mutta ei tarvitsekaan. Olen ostanut auton itselleni enkä itseäni viisaammille.

    • Bemaripelini

      Miten mielestäsi BMW on kallis ylläpitokuluiltaan. Olen ajellut BMW autoilla parisenkymmentä vuotta, pääasiassa diseleillä ja mielestäni on edullinen juuri ylläpitää.
      Pieni polttoaineen kulutus ja vähäinen korjaustarve, pitkät huoltovälitkin ja kohtuulliset huoltohinnat.
      Itselle ei korjaustarvetta ole tullut kertaakaan, tietysti autot ovat vaihtuneet alle 100 000 ajettuna.

      • Toisinajelija

        Myönnettäköön, että en ole vaivautunut tekemään itse vertailuja taskulaskimen kanssa, mutta useammassakin suomalaisessa vertailutestissä on Bemarin miinuspuolella mainittu korkeat ylläpitokustannukset.

        Uskoisin esim. BMW:n vakuutusten olevan keskimääräistä kalliimmat, koska merkki on tunnetusti kolariherkässä iässä olevien, kokemattomien kuskien suosiossa (käytettynä, paljon ajettuna). Tästä joutuvat kärsimään myös merkin varttuneemmat ja vastuullisemmat kuljettajat.


      • On_sinulla

        olleet kalliit kilometrit. Auton arvo puolittuu kolmessa vuodessa ja 100 tkm ajetun vieläkin nopeammin. Rahansa saa jokainen tosin käyttää niinkuin haluaa mutta sijoituksena ei normaalia autoa voi kenellekään suositella.


    • Bemarillaaina

      Olet noin 20 vuotta myöhässä, nykyisin yksityisiä huolto yrityksiä on paljon kaikilla merkeillä ja hinnat pudonneet selvästi.
      Huoltokohteet autoissa myös vähentyneet oleellisesti ja huoltovälitkin pidentyneet.
      Ainoa missä päästään rokottamaan on kolari osien hinnoittelu ja todella joissakin BMW malleissa voi toisissa vakuutusyhtiöissä olla kalliita vakuutuksia. Näistäkin saa huimia alennuksia, kilpailuttamalla vakuutusyhtiöitä.
      Alumiini osat ovat varmasti Jaguarissakin kalliimpia, kuin ruostuva pelti Japsissa. Sehän näkyy auton ostohinnassakin, verokertoimella turvonneena.
      Kyllä uudehko BMW varsinkin dieselinä on edullinen auto ylläpitää ja hankkiakin. Jos Skoda Suberbista DSG vaihteistolla pulittaa 55 000 €, kun 518 D BMW irtoaa 50 000 € bisnespaketilla, pissaa täytyy virrata muuallakin kuin siellä missä kuuluisi.
      BMW kuitenkin tuntuu ain Bemarilta, ei Skodalta tai Intialaiselta Jaguarilta !

    • baijerin.mopedit

      Ei kummastakaan ole vastusta kun hankkii Chevrolet Camaro SS 1LE mallin ( 432 hp V8 LS3 koneella) ja lukkoperä vakiona tietysti. Hinta euroina konvertterilla laskettuna 27000 euroa. Aika hengettömän mopo-Bmw:n saa tuolla hinnalla kun katselee Bemarin Suomen hinnastosta autoverottomia hintoja.

      • Onx_sillä

        hyvä kyykyttää ja voix sillä driftataa muualla kuin lumella ja jäällä?


      • härrmänjätkä

    • AudiaEiEdesLasketaAutoks

      Automarkkinat muuttuvat ajassa: Bemarista on tullut kuin massatuote Volkkari, Jaguarista on tullut uusi Bemari, ajajan auto

    • Meeleee

      uudet Jagget todella kauniita autoja

    • PuttepossunPERHEBMW

      Nyt kun BMW-konsernin ydinbrändi eli Bmw on vieraantunut missiostaan ja luonut uuden position markkinoilla etuvetoisten, rumien perhekotteroiden valmistajana, niin Jaguarit ovat ihan testatusti enemmän ajajan autoja ja firmalla on sentään vielä parempaan ajettavuuden tähtäävä missio. Edelleenkään Jaguarilla ei ole nykymallistossa yhtäkään etuvetoa, Bemupojat saavat "nauttia" etuvetoisista kankeista puskutraktoreista tulevaisuudessa vielä ennemmän uusien mallien tullessa tuotantoon.

      • lölölööö

        mitä tommosilla piimeri rotteloil tekee ku öljysumua työntää patoputkest ja sit ne lopus kättelee eli menee paskas


      • PaskaaBaijerista

        Nicon ihqu pyllypoikabemari, enkä ole kateellinen. Jaguarista voisi jopa ollakin


    • Mainhard

      Kovin huonosti ne Jaguarit kuitenkin kaupaksi menevät. Mielenkiinnosta kävin sellaisen koeajamassa. 4 sylinterisellä traktorinmoottorilla oli varmasti varustettu, jopa Valtrakin käy kauniimmin.
      Meni heti maku koko autoon, pysyn BMW:ssä.

      • NiklasEk

        Nyt kun BMW on siirtynyt kolmisylinterisiin täristimiin voimantuotannossa ja etuvetoistakin rumaakin rumempaa tilavankkuria puskee ulos tehtaalta niin eihän siinä voi mistään ajajan autosta puhua. Kyllä Jaguarilla markkinaosuus varmasti nouse.


      • wefwfwqd

        Ei ne ne ookkaan tehty persaukisille.
        Jaguar ottaa 4 syliteriusellä 300hp
        BMW 200hp....


    • ergerg

      Päivän selvä asia et Jaguar on laatu auto toisin ku BMW tyhjä lupaus laadusta saati sit tehosta, nykyään Ford laadukkaampi.

    • jepjepjrp

      Katsellaan miten Baijerin autokanalassa reagoidaan kun Jaguarin XE R tulee markkinoille 2016. Autopiireissähän yleisestikin naureskellaankin räkänokkaisille Bemariteineille.

      • InTheFuture

        katotaanko saman tien vuoteen 3018 josko silloin Jaguar olisi päässyt edes himpun verran lähemmäs BMW laatua, ajettavuutta ja suorituskykyä - sekä haluttavuutta.

        Miksi Mersu, Lexus, Audi jne jne. vertaa aina omaa uutta parastaan BMWhen eikä koskaan Jaguariin? Koska BMW on referenssi huippuautolle, Jaguarin voittaminen ei edistä kenenkään myyntiä.


    • lippis.einarit

      Tuossa testissähän BMW saa varsinkin ajo-ominaisuuksissa pahasti turpiinsa, hyvin sanottu että BMW on luokan mittapuu ja testin jälkeen muoto vaihtuu eli oli luokan mittapuu

      • Toisinajelija

        Ainoa Jagge, jolla olen ajanut, on ollut XJ12. Pääsin ottamaan sillä tyypit Münchenin tienoilla 1989. Vaikuttava elämys sen ajan mittapuiden mukaan!

        Minulle on tyrkytetty mahdollisuutta koeajaa sopivan tilaisuuden tullen Suomessa majaileva XK8, mutta sitä sopivaa tilaisuutta ei ole vielä ehtinyt tulla.

        Jagget ovat muotoilultaan silmäähiveleviä, sopivan aristokraattisia, enkä epäile ajo-ominaisuuksienkaan kilpailukykyisyyttä, mutta merkillä on vielä kuljettavanaan pitkä tie ennen kuin jälleenmyyntiarvo yltää kilpailijoiden tasolle. Heikko arvostus käytettynä on tietenkin niiden onni, jotka havittelevat maukasta ajopeliä vähällä rahalla eivätkä pelkää ylläpidon mahdollista hintoihinsa tulemista.

        Tällä hetkellä en aja Bemarilla vaan C-sarjan M-B:llä. Merkinvaihto ei ole suunnitelmissa sen enempää Jaggen kuin Bemarinkaan suuntaan.


    • EnsimmäinenJaguar

      Ensi viikolla pääsen Saksassa Berliinissä kokeilemaan tuota XE S -mallia. Katsotaan sitten mikä on homman nimi. 335i ei ole M-malli, mutta kyllä vetoyörästön lukko olisi paikallaan. Onnksi esim. Quifelta saa sellaisen jälkiasenteisena kohtuullista korvausta vastaan. Nyt kun Bemarikin on siirtynyt sähköiseen ohjauksen tehostamiseen niin täytyy myöntää, että edellisen sukupolven 335i oli mielestäni parempi ajettava kuin nykyinen. Sanoisin, että 328i nelosturbolla on houkuttelevaksi kuin tuo 335i nykymallistosta. Niin ja siis 328i takavetona, mitään nelivetoja en kaipaa sillä se syö ajonautintoa ja ohjauksen terävyyttä. Innolla odotan kuitenkin Jaguarin XE S kokeilua, ja saattaisin jopa ryhtyä tulevaisuudessa Jaguarin omistajaksi jos on hyvä.

      • santtu-1975

        Tuo uusi XE näyttää kyllä hyvälle, ja varmaan muutenkin hyvä auto, ei voi todellakaan moittia, mutta omasta mielestäni sen suurin miinus on juurikin nelivedon puute (vaikka miten "syö ajonautintoa" niin silti talviolosuhteissa ihan yliveto). Nykyistä autoani (BMW 320i GT xDrive) en millään haluaisi ajatella edes takavetoisena (olen BMW F30:stä vastaavalla moottori-automaattilaatiiko yhdistelmässlä kokeillut, kuin itselläni on, talvioloissa ja itselleni tuo nelivetoisuus on ainoa mahdollinen valinta talvelle). Autoni on kuitenkin ns.käyttöauto, ja jotkut rata-ajon sekunttiluvut eivät kauheasti jaksa kiinnostaa, kunhan auto kulkee "tarpeeksi" ja on hyvä ajaa (jota tuo BMW on myös nelivetoisena kuivallakin tiellä).


      • KorpraaliTeppo

        NO SINÄ SAATANA PUUKÄSI ET MITÄÄ AUTOIST ETKÄ BEMUIDT YMMÄRRÄ. TAKAVETOINEN SEN PITÄÄ OLLA


    • Eipärjännyt

      No voisi sanoa, että aika täystyrmäys. Bemu häviää vertailuvideossa oikeastaan ihan jokaisella osa-alueella designista käsiteltävyyeen ja moottorin ominaisuuksissakin

    • baijerinpaskaa

      Eihän tuo nyt sinänäsä yllätys ole, että Jaguar oi valmistaa sporttisen auton. Nykyäänhän jenkkiautotkin pieksevät Bemarin "sporttiset mallit" vertailuissa

      • katellaan.kulkupuolta

        Bemupojun bemulasit koostuvat iskusta kun jopa Cadillacit,Mustangit, Cameron,Corvettet,Dodge Charger & Challengerit kaikki pieksevät Bemupojun kovalla lainarahalla hankkimaan 10 v vanhan Bmw M3 lintan... Audipellet menevät toki samaan sakkiin, 5-10 vuotias S3 tai S4 kattelee jatkuvasti jopa hinnat alkaen jenkkiautojen takavaloja. Esim: Dodge Charger perusmalli on V6 320 hv takaveto sedan 26 000 $ ja esim. FORD Mustang GT V8 421 hv ja 32 000 $. Näillä riittää helposti eväät kiusaamaan räkänokkaisia bemupellejä joiden lippalakissa koristaa kuskia kuvaillen Disney Mikkihiiri (ilmeisesti joku idoli). Jaguar ny menee tietysti ohi mutta ei niin kauniilla ja tyylikkäällä autolla halua kaahailla


    • obelixV8

      Pikku bemupoju,haaveilee housut märkänä ammuksen päättötodistuksen ja jostain uitetusta 135i coupesta... Mutta eihän tuo nolo pulkka kulje mihinkään!

      • bemunolla

        Mustang V8 GT tai Camaro SS pieksevät Bemupojun pili-viri ruoskaa mennen tullen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe