Rotumarsu vai sekarotuinen tytöt vai pojat

Marsu1

Hei . Olen ostamassa kahta marsua ja pitäisi kysyä mitä eroa on rotu marsulla ja sekarotuisella ? ja ajattelimme ostaa kaksi poika marsua mutta onko sillä jotain merkitystä ottaako kaksi tyttöä vai kaksi poikaa

4

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsu1

      Ja muuten Tiedättekö jotain marsu kasvattajia Lahden läheltä ?

    • piipponen

      "mitä eroa on rotu marsulla ja sekarotuisella ?"

      Helppoa: paperit. Paperiton marsu ei ole varsinaisesti puhdasrotuinen, vaikka myyjä muuta väittäisi.

      "onko sillä jotain merkitystä ottaako kaksi tyttöä vai kaksi poikaa"

      Uroksista tulee monasti mukavampia lemmikkejä, sillä ne kiintyvät usein enemmän ihmiseen, kun taas naaraat perustavat enemmän marsuseurasta. Uroksilla on aina se pieni mahdollisuus, että alkavat kahnaamaan tullessaan sukukypsiksi, mutta oman kokemukseni mukaan näin harvoin käy kunhan marsut ovat sellaiselta kasvattajalta, joka on kiinnittänyt huomiota jalostukseen käyttämiensä marsujen luonteisiin. Risteytysmarsuilla, jotka ovat peräisin ihan mistä sattuu yhdistelmistä, on kokemukseni mukaan vähän enemmän käytöshäiriöitä (kuten tappelu, sillä kysymys on kuitenkin laumaeläimestä). Suurta eroa naaraissa ja uroksissa ei kuitenkaan ole.

      "Tiedättekö jotain marsu kasvattajia Lahden läheltä ?"

      Tässä kaikki viralliset kasvattajat: http://marsuyhdistys.net/home/?page_id=53

      Kasvattajanimettömiä kasvattajia on läjäpäin, ja sitten on kasvattajiksi itseään tituleeraavia, mutta kasvatuksessa ja lisäännyttämisessä on vissi ero. Suosittelen erottamaan nuo kaksi toisistaan mm. juurikin siksi, että oikeat kasvattajat ovat tosiaan kiinnittäneet huomiota mm. jalostusmarsujensa luonteisiin, jolloin marsujen kanssa tulee huomattavasti vähemmän ongelmia.

    • sdfadaddf

      Monet kasvattajat tulevat syyskuussa hämeelinnaan näyttelyyn. Kasvattajat usein tuovat poikasia mukanaan jos niin sovitaan.

    • Marsu1

      Olen katsellut marsu videoita yputupesta ja joku siellä sano et rotu marsulla ja sekarotuisella on jotain eroa niinkuin esimerkiksi se sanoi että rusetti marsut on ihan erilaisia kuin sekarotuisen en ole kyllä itse hankkimassa rusetti marsua ajattelin self marsua tai sitten jotain sekarotuista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3280
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1803
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe