Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rogaine

kuurit ja muut

Olen kohta kolmikymppinen nainen ja olen kärsinyt todella pitkään voimakkaasta hiusten lähdöstä. Nyt jatkuva hiustenlähtö alkaa näkyä hiusten ohentumisena ja olen käynyt pariin otteeseen ihotautilääkärillä, mutta mitään takuuvarmaa korjaus/parannuskeinoa ei tunnu olevan (selkeää tai yksittäistä syytä ei löydy).

Onko kenelläkään kokemuksia Rogainen kuurittaisesta käytöstä (muutaman kk:n kuureina)? Minusta tämä ohje tuntuu hiukan oudolta, koska Rogaine pakkauksen kyljessä lukee, että sitä tulee käyttää jatkuvasti. Jos oletetun kuurin aikana saisi tuloksia, eikä kuurin loputtua tulokset todennäköisesti "katoa"? Vai voisiko tämä "vaatii jatkuvaa käyttöa" ohje olla enemmän myyntikikka kuin tieteellispohjainen totuus?

Toinen asia, mikä mietityttää on se, että jos Rogaine kiihdyttää hiustenkasvua ja nopeuttaa kasvusykliä, niin eikö jossain vaiheessa tule eteen tilanne, jossa hiusnysty ei enää voi kasvattaa uusia hiuksia. Olen jostain lukenut, että yksi hiusnysty voi tuottaa 10-20 hiusta, jonka jälkeen se surkastuu.

Asia on minulle todella arka ja se vaikuttaa itsetuntooni. Olisin kiitollinen kaikenlaisista kokemuksista ja ohjeista (liittyen Rogaineen tai muihin naisille soveltuviin hoitokeinoihin).

41

36360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEre

      Yritin vastata tähän viestiin jo kerran mutta kun ei mene läpi voi olla että ilmaantuu sit parikin vastausta jossain vaihees. Niin. Olen seurannut muissa saiteissa keskustelua tästä Rogaine aiheesta ja olen saanut sen kuvan että siitä on ollut naisille jotka ovat jaksaneet sitä käyttää niin hyötyä. Päänahkaan levittäminen vain vähän vaivalloista. Monilla naisilla lähtee hirvee määrä hiuksia mutta sitten se pysähtyy. Äidilläni lähti ja pysähtyi ja uusia hiuksia ei ikävä kyllä tullut tilalle mutta näkyvää haittaa siitä nyt ei ole.

      • Anonyymi

    • rogainea

      Olen 43v. nainen. Voimakasta kausittaista hiustenlähtöä on ollut kuutisen vuotta, ohimot nousseet ja koko tukka ohentunut reilusti.
      Rogainea olen nyt käyttänyt reilun puoli vuotta, hiustenlähtö selvästi pysähtynyt, mutta nyt vasta näkyvissä ehkä sentin mittaista uutta kasvua (kasvu siis alkanut noin kuukausi sitten, lähes puolenvuoden Rogainen käytön jälkeen)
      En siis jaksa uskoa, että mistään kuukauden parin kuurista olisi mitään iloa.
      Itse käytän iltaisin vahvempaa 50ml liuosta, ja aamuisin, kai naisille tarkoitettua, 20ml liuosta. (Vahvempi tekee hiukset niin tahmaisiksi, ettei föönaus ym. onnistu aamulla)
      Itse olen ajatellut toimivani näin ainakin ensi syksyyn asti. Jos hiustenlähtö pysyy edelleen aisoissa, ajattelin sitten kokeilla, josko selviäisi sillä, että laittaa vain iltaisin "vahvempaa" liuosta.
      Huomaan nyt puolenvuoden Rogainen käytön jälkeen sen kuivattavan kovasti hiuspohjaa. Nyt talvella jopa aiheuttavan voimakasta kutinaakin. (Olen ammatiltani kampaaja, joten vähän tietotaitoa on kyllä hiuspohjan vaivoista, kyse siis ON Rogainesta) Muutamana iltana olen siis jättänyt liuoksen pois, ja laittanut jotain rauhoittavaa, kutinaa poistavaa tuotetta. Kuivumisesta huolimatta aikomus on hoitoa jatkaa. Tuntuu lupaavalta.

      • oooppp

        Olen nyt yli kolmekymppinen mies. Minulla hiukset alkoivat harveta päälaelta n. 20-vuotiaana. 20 vuodesta kolmeenkymppiin ei oikeastaan tapahtunut muutoksia. Hiukset olivat harvahkot päälaelta, mutta se ei niin vaivannut.

        Kun täytyin kolmekymppiä alkoi hiukset irtoamaan vauhdilla niin päälaelta kuin ohimoiltakin. Silloin päätin, että kokeilen Rogainea, koska kalju ei minulle sovi. Olen nyt käyttänyt rogainea noin 5 kk. Tulokset ovat olleet positiivinen yllätys. Ohimot ovat jo oikeastaan kasvaneet umpeen ja hiuslaatu on hyvää. Päälakikin on saanut karvapeitettä siihen malliin, ettei siellä enää oikeastaan ole kaljua. Hiuslaatu on päälaella vielä nukkamaista, mutta olen huomannut että sieltäkin tukka vahvistuu koko ajan.

        Huonopuoli on se että tuotetta joutuu käyttämään jatkuvasti. Mutta ainakin minä olen ollut toistaiseksi tyytyväinen.


      • nainen yli 30 vee
        oooppp kirjoitti:

        Olen nyt yli kolmekymppinen mies. Minulla hiukset alkoivat harveta päälaelta n. 20-vuotiaana. 20 vuodesta kolmeenkymppiin ei oikeastaan tapahtunut muutoksia. Hiukset olivat harvahkot päälaelta, mutta se ei niin vaivannut.

        Kun täytyin kolmekymppiä alkoi hiukset irtoamaan vauhdilla niin päälaelta kuin ohimoiltakin. Silloin päätin, että kokeilen Rogainea, koska kalju ei minulle sovi. Olen nyt käyttänyt rogainea noin 5 kk. Tulokset ovat olleet positiivinen yllätys. Ohimot ovat jo oikeastaan kasvaneet umpeen ja hiuslaatu on hyvää. Päälakikin on saanut karvapeitettä siihen malliin, ettei siellä enää oikeastaan ole kaljua. Hiuslaatu on päälaella vielä nukkamaista, mutta olen huomannut että sieltäkin tukka vahvistuu koko ajan.

        Huonopuoli on se että tuotetta joutuu käyttämään jatkuvasti. Mutta ainakin minä olen ollut toistaiseksi tyytyväinen.

        Ihanaa uulla positiivisia kokemuksia muilta naisilta rogainesta.
        Itse olen yli 30v nainen, ja hiukseni alkoivat ohentua 20 vuotiaana.
        Kävin Hiusakatemiassa 20 vuotiaana, otin hoidot, jolloin hiukset hetkeksi tulivat hiukan paremmaksi, mutta alkoivat sitten lähteä uudestaan. Pari vuotta sitten kävin uudestaan Hiusakatemiassa ja tulokset olivat samat kuin aina muillakin täällä (talipunkki, stressi, kuristumisia, maitoyliherkkyys ym). Sain rahaa menemään uusittuihin hoitoihin ja aineisiin yli 1000 euroa reilusti eikä tuloksena ollut kuin erittäin ärtyvä päänahka.
        Ruokavaliovinkit olivat kyllä hyviä heillä, mutta muuten siitä touhusta jäi pikkuisen rahastuksen makua!

        Nyt kokeilen Rogainea, jonka aloitan tänään ja odotan kovasti että hiukseni alkaisivat tuuhentua päälaelta!
        Ostin 50mg Rogainea, toivottavasti se on hyvä ja tehokas.


      • Don Corleone
        nainen yli 30 vee kirjoitti:

        Ihanaa uulla positiivisia kokemuksia muilta naisilta rogainesta.
        Itse olen yli 30v nainen, ja hiukseni alkoivat ohentua 20 vuotiaana.
        Kävin Hiusakatemiassa 20 vuotiaana, otin hoidot, jolloin hiukset hetkeksi tulivat hiukan paremmaksi, mutta alkoivat sitten lähteä uudestaan. Pari vuotta sitten kävin uudestaan Hiusakatemiassa ja tulokset olivat samat kuin aina muillakin täällä (talipunkki, stressi, kuristumisia, maitoyliherkkyys ym). Sain rahaa menemään uusittuihin hoitoihin ja aineisiin yli 1000 euroa reilusti eikä tuloksena ollut kuin erittäin ärtyvä päänahka.
        Ruokavaliovinkit olivat kyllä hyviä heillä, mutta muuten siitä touhusta jäi pikkuisen rahastuksen makua!

        Nyt kokeilen Rogainea, jonka aloitan tänään ja odotan kovasti että hiukseni alkaisivat tuuhentua päälaelta!
        Ostin 50mg Rogainea, toivottavasti se on hyvä ja tehokas.

        Älkää nyt hyvät ihmiset kantako rahojanne sinne hiusakatemiaan. SE ON KUSETUSTA! Jokaiselle lähes identtinen "diagnoosi" ja kassan kautta kotiin. Toisaalta ymmärrän. Silloin kun hätä on suuri niin tartutaan jokaiseen mahdolliseen hoitokeinoon..


      • Nainen 0987654321
        Don Corleone kirjoitti:

        Älkää nyt hyvät ihmiset kantako rahojanne sinne hiusakatemiaan. SE ON KUSETUSTA! Jokaiselle lähes identtinen "diagnoosi" ja kassan kautta kotiin. Toisaalta ymmärrän. Silloin kun hätä on suuri niin tartutaan jokaiseen mahdolliseen hoitokeinoon..

        Kieltämättä Hiusakatemiasta jäi rahastuksen makua kun kävin siellä ottamassa kapillaari- ja talipunkkihoidot. Rahaa meni paljon aineisiin, hoitoihin ja matkoihin. Tulos - hiukset samanlaiset kuin ennen, ei uusia hiuksia. Karkeasti arvoin että meni 1500 euroa kaikenkaikkiaan heille.

        Kumpa olisin tiennyt Rogainesta ennen tuota rahanmenoa. Tosin olen vasta aloittanut sen, en vielä tiedä auttaako se.

        Ennen talipunkkihoitoja kävin kyllä lääkärillä asiasta puhumassa, ja hän (mieslääkäri) ei otttanut minua tosissaan vaikka sanoin kärsiväni tästä. Sen takia menin Hiusakatemiaan jossa minut otettiin tosissaan - mutta jälkikäteen sanottuna harmittaa se rahanmeno =(


      • ossi.,.,-.
        Don Corleone kirjoitti:

        Älkää nyt hyvät ihmiset kantako rahojanne sinne hiusakatemiaan. SE ON KUSETUSTA! Jokaiselle lähes identtinen "diagnoosi" ja kassan kautta kotiin. Toisaalta ymmärrän. Silloin kun hätä on suuri niin tartutaan jokaiseen mahdolliseen hoitokeinoon..

        kokeiltu on hyvin tuloksin.


      • nainen täällä

        Vaihda litku vaahtomaiseen Rogaineen. Kutina voi johtua siitä, että olet allergisoitunut propyleeniglykolille. Ja käytä vaan vahvempaa Rogainea aamuin illoin.


    • asrgerd

      lue tuo alempana oleva, naisen kirjoittama viesti "ihanat kaljut miehet". sovella sen tekstiä naisiin. Tämähän on todellista tasa arvoa, vai mitä.

      No leikki leikkinä. tarkoitin sitä että sinun kaltaisesi naiset joilla on voimakasta hiustenlähtöä, varmaan ymmärtävät paremmin myös niitä miehiä joita oma kaljuuntuminen huolestuttaa. Pitää muistaa se asia myös että peruukin käyttö on naisille paljon helpompaa kuin miehille! miehen päässä mikä tahansa peruukki näyttää jotenkin luonnottomalta ja kornilta.

    • määvaa

      On myös hyvin yksilöllistä, että toimiiko nuo valmisteet. Olen 30v mies ja olen saanut hyviä tuloksia acomaxilla (otsalohkot lähes umpeen)... nyt ajattelin kokeilla rogainea. Sanotaan, että perinnölliselle hiustenlähdölle ei voi mitään, mutta kyllä nuo aktivoi "kuolleita" hiusnystyjä ja ravitsee niitä. Näillä aineilla vähintään hidastaa hiustenlähtöä. Nää "älkää sitä ja älkää tätä" - huutelijat ovat jo lähtökohtaisesti skeptisiä eivätkä viitsi paneutua asioihin.

      • Anonyymi

        Sitt ei tiedä teijän jutuista Vail iOS feikki juttua kaikki pists puh.nr niin soitan


    • tutustujaihastu

      Ei kannata uhrata vuosia rahaa lääkkeisiin ja vitamiineihin.
      Kannattaa kokeilla hiustensiirtoa. Nykyään saa havalla jo niitäkin, ilman puukkoja ja tikkejä!
      www.hiusvalitys.com

    • 635635756

      naiset. Jos sinun hiukset lähtee niin mene lääkäriin ja pyydä ottaa verikokeet. Kilpirauhasarvot, tutkituta monimunarakkulakasvain tauti , nää on yleisimmät syyt. Sit keuhkokuume voi viedä hiukset, pitkittynyt anemia, ja tulehdus, korvatulehdukset, se on joku tällanen syyy. MITÄ ihmeen syytä on menä hiusakatemiaan? Ihmetyttää nää tällaset........

      • Anonyymi

        Minulla ohenee hiukset päälaelta kun minulta on poistettu kilpirauhanen ja minulla on thyroxin lääkitys. Ehkä tällähetkellä TSH voi olla vähän korkea (siis ehkä pitää hiukan lisätä lääkitystä). Toisaalta ravinto on ollut vähän yksipuolista jo kuukausien ajan (aika kauan, ehkä puoli vuotta) . Menen kilpirauhaskokeisiin, parannan ruokavaliota huomattavasti ja aion kokeilla rogainea. Shampoon vaihdoin biohajoavaan shampooseen jo. Enkä käytä mitään hiustuotteita. Laimennan biohoitavan shampoon, jonka ostin apteekista ja hiukset lähtevät puhtaiksi. Shampoon käyttöohje on että hiukset pitäisi pestä tällä shampoolla kaksi kertaa samalla pesukerralla. Minusta se vaikuttaa rahastukselta: 400 mi shampoopullo maksaa 17 euroa. Mutta kestää pitkään, kun sen laimentaa. Olen käyttänyt shampoota nyt viikon verran (kolme kertaa
        pessyt sillä hiukset).


      • Anonyymi

        Minulta lähti paljon hiuksia kun olin 19 vuotias todettiin kilpirauhase syyksi. Läääkeitä saan syödä siihen koko alämän ja vaikka nyt olen iäkäs niin hiukset ovat paksut vieläkin ? Että kannattaa käydä lääkärissä ja otattaa kokeita , voi olla puutosta jostain tai juuri se kilpirauhanen joka ei toimi kunnolla.
        Nuori nainen ei normaalisti ala pudottamaan hiuksia jos ei ole jossain jotain vikaa,


    • neitonen_hiukseton

      No mitä syytä on saada tietää että on pco, miksikä se tilanne siitä muuttuu. Hiukset lähtee edelleen ja vituttaa ihan vietävästi!!!!

      • 563456357

        ehei! Vaan kun syy selviää ja se alkuperäinen sairaus HOIDETAAN pois ja kuntoon lääkkeillä, myös hiukset palaa. Miksi luulet ettei lääketiede muka hoitaisi noita sairauksia. TOTTAKAI hoitaa, ja silloin kehontoiminta palautuu ennelleen ja samoin hiukset. OMITUISTA asennetta. esim. anemiaan rautatablettikuurit, tai peräti verensiirrot, keuhkokuumeeseen lääkkeet, jne. Mulle sairaanhoitaja antoi neuvon: juo 5 lasia maitoa päivässä hiustenlähtöön, no se paljasti piilevän laktoosiallergiani, kun alkoi pierettämään että vaihdoin hyla tuotteisiin ja se loppui.


    • Seppe

      EBAY:ssa myydään Rogainea vastavaa ainetta, Kirkland Minoxidilia noin 3-4 kertaa halvemmalla kuin suomessa. Vaikuttava Litku on samaa kuin rogainessa, mutta paljon halvempaa 3kk:n annos maksaa alle pari kymppiä kotiin kannettuna. Kätevää ja mukava on asiointi!

      Kysykää kuitenkin ensin lääkäriltä rogainen käytöstä, niin ei tule ikäviä ongelmia.

      • Ei ainakaan

        minulla toiminut Kirklandin tuotteet. Ihan kuin ei olisi ollut vaikuttavia aineita ollenkaan.


    • epicbeardman

      Luin jostain että Rogaine auttaa parrankasvuun... Pitääkö se paikkansa? Partani kyllä kasvaa ihan normaalisti mutta hieman hitaasti ja harvakseltaan. Voiko se johtua myös siitä että olen vasta 20 vuotias eikä parrankasvu ole vielä yhtä voimakasta kuin ehkä vanhempana?

      Auttakaa tyhmää jos vain osaatte :D

      • nainen täällä

        Et ole tyhmä. Mutta aja se sänki pois. Olet paljon söpömpi siloposkisena kuin muutama partahaiven siellä täällä. Ehdit vielä kyllä partaakin pitää.


      • Saattaa se

        lisätä, mutta tuskin kannattaa leukaan laittaa. Minulla on kasvanut aina liiankin nopeasti, enkä tajua miksi kukaan haluaa sitä riesaa. Aamulla kun ajaa, niin iltapäivästä on jo selvä sänki.


      • Tietoa.

        "Parrankasvuun vaikuttavat ennen kaikkea geneettiset ja hormonaaliset tekijät. Karvan juuren herkkyys mieshormonille vaihtelee geenien takia, kertoo Päijät-Hämeen keskussairaalan ihotautien poliklinikan osaston ylilääkäri Kari Saarinen.

        - Sitä voidaan verrata kaljuuntumiseen. Osa miehistä elää 90-vuotiaaksi, ja heillä on vahva tukka. Osalla tukka taas alkaa hävitä jo 20-vuoden iässä. Geenit ovat siinäkin takana, Saarinen toteaa.

        Moni esimerkiksi vannoo nuorena aloitetun parranajon voimaan. Oikotietä onneen ei kuitenkaan ole.
        Naamakarvojen ja hiusten kasvulla ei ole yhteyttä toisiinsa. Ensimmäiset karvanpäät tulevat esiin miehillä puberteetin loppupuolella. Päälaki saattaa jo alkaa harventua muutaman vuoden kuluttua.

        - Parrankasvuun ei voida oikeastaan vaikuttaa. On olemassa yksi lääke, jolla voidaan yrittää estää hiusten irtoaminen ja kaljuuntuminen. Se on sellainen täsmäase, joka estää yhden entsyymin toimintaa, joka muuttaa testosteronin toisentyyppiseksi hormoniksi. Hiusjuuri ei surkastu, kun se entsyymi estetään. Lääkkeestä ei kuitenkaan ole apua parrankasvuun, Salonen sanoo."
        http://yle.fi/uutiset/parrankasvu_periytyy_poppakonsteitta/6335199


    • Parta pois

      Toivottavasti et ole niitä miehiä, jotka kuvittelevat, että parta korvaa hiukset. Ei korvaa. Rumentaa vaan hyvänkin kaljun.

      Osta viisiteräinen sähköparranajokone, niin johan tulee sileää ja nopeasti.

      Parta pois ja hiukset pois kaljun päältä niin olet aivan komea mies. Siihen vielä tervettä ryhtiä ja itsetuntoa olemukseen niin niillä on hyvä mennä.

    • Moonglow1

      HEI!
      Sain lääkäriltä diagnoosin " naistyyppinen kaljuus" johin hoidoksi ensin 1 kk kortisonilitkua ja sitten 20 mg rogainea. No olen nyt käyttänyt rogainea kolmisen viikkoa ja hiukset ovat alkaneet l'ähteä ihan järkyttävästi...tyynyllä, puseroissa, hiusten pesun yhteydessä jopa ihan kammatessa jää kouraan harjasta tukku hiukisa monta kertaa päivässä ! Paketissa varoitellaan että saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä ja jos se jatkuu yli kuukauden olisi syytä lopettaa tuotteen käyttö Iyseäni hirvittää näin valtava hiustenlähtö, onko muilla samantapaisia kokemuksia...mitä tehdä ???
      Helena

    • Lina

      Lina

      Hei, aloitin Rogainen käytön n kuukausi sitten ja mulla ihan sama ongelma - hiuksiä on alanut lähtemään ihan hirveästi, paljon enemmä kuin aikaisemmin ja luin myös, että paketissa varoitetaan siitä.
      Mietin nyt että kannattaako käyttä sitä Rogainea enää ollenkaan? Ehkä se ei loppukaan? Hirveä hiustenlähtö on kestänyt n viikon, mutta pelkään että oikeasti menetän kaikki hiukset sen Rogainen takia. Onko muilla ollut samalnalisi oireita ja onko se tilapäinen hiustenlähtö loppunut kuitenkin??

      Kiitos vastauksista!

    • fghjkl2

      Sinuna jatkaisin rogainea. olen käyttänyt nyt 2-3v ja ohimoille on tullut hiuksia sillä. päälaelle ei minun tapauksessani vaikka kuulemma se on yleisempää. hiusten kasvusykli on hyvin pitkä ja rogaine nopeuttaa hiusten lähtöä aluksi. itseasiassa jokaisessa kaljuuntumislääkkeessä hiusten lähtö saattaa aluksi nopeutua. selittäkää joku tarkemmin..

      mies25

      • apua tarpeessa

        Kuivuuko teillä päänahka tai kutinaa päässä? Jos kuivuu niin miten hoidat? :)


      • Tuhat kertaa sanottu
        apua tarpeessa kirjoitti:

        Kuivuuko teillä päänahka tai kutinaa päässä? Jos kuivuu niin miten hoidat? :)

        tai miljoona. Nizoral.


    • rogaine
    • Kokaiini

      Varokaa ihmeessä näitä vaarallisia humpuukituotteita.
      Läheinen vietiin käytön vuoksi ambulanssilla sairaalaan.

      • tuulitukka120

        Naisille on olemassa oma Rogaine. Jonsson&Jonssonin miesten Rogaine (aito Rogaine) purkissa lukee että ainoastaan miehille.
        Biovealta löytyy myös tuote naisille.Muistakaa käyttää vain aitoa tuotetta ei halpoja kopioita!


    • Anonyymi

      Olen 70v. Hiukseni ovat
      kauttaaltaan ohuet. Päälaelta hyvin harvat. Olen nyt muutaman viikon käyttänyt Rogainea. Mitään tuloksia ei vielä näy. Ohjeessa käskettiin käyttää aamuin illoin 6 suihkausta päänahkaan. Minusta se tuntuu aika vähäiseltä. Hiukset estävät aineen imeytymistä. Olen myös harkinnut peruukin hankintaa. Mistä pääkaupunkiseudulla kannattaisi hankkia?

    • Anonyymi

      Paras rogaine

      • Anonyymi

        Varokaa. Kyseessä huijaus, kukaan ei ole näillä ihmeaineilla saanut hiuksia takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varokaa. Kyseessä huijaus, kukaan ei ole näillä ihmeaineilla saanut hiuksia takaisin.

        Ei tietenkään jos vika on kehon toiminnoissa, äminulla on ystävä joka nuorena menetti kaikki karvat . Ja hönellä oli joku sairaus mikä sen teki, vaan en muista mikä olisairausen nimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varokaa. Kyseessä huijaus, kukaan ei ole näillä ihmeaineilla saanut hiuksia takaisin.

        Monelle tullut hiukset takaisin rogainella ihan on lääke. Ohjeen mukaan 5 sekä naiset että miehet


    • Anonyymi

      Syötkö jotain lääkettä joka voisi vaikuttaa hiusten lähtöön?

    • Anonyymi

      Rogaine toimii. Olin luovuttanut itseni kohdallani ja vedinkin siilin kun alkoi olla tukka niin ohut. Päätin kuitenkin että kokeillaan nyt viimeinen oljenkorsi. Ostin Rogainea ja ohjeiden mukaan aloitin. Järkyttävän kovat huimaukset ja oireet aluksi ja päätin että silti mennään hammasta purren. 3kk jälkeen ei mitään tulosta mutta en luovuttanu vaan jatkoin ilman mittään odotuksia. 6kk kohdalla voin sanoa että on kannattanu, on tullu tukkaa takasi! Huomattavasti! Vaatii sinnikyyttä!

    • Anonyymi

      Uskokaa ny ihmiset ettei mitään ihmelääkettä ole olemassa , palkkää rahastusta ja pahimmassa tapauksessa lähtee loputki haivenet .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe