apulanta säkki

Pelemese

Sellaista tietoo oon hakennu et milloin apulanta säkin paino putos 40 kiloon.
Mulla muistikuva et olen kantanut 80 luvun alussa 50 kiloisii ja sit ne jossain vaihees muuttu 40 kiloisiks.

11

3111

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • räkähouse

Kysy Sipilältä.

• Sipilä

Kahdeksankymmentäluvun puolivälin paikkeilla muuttui.

• 650kg

nykyisin painaa 650kg. Ainakin YARAn.

• polterbankkolhsitesponge

Kepun suoltama paska painaa mittaamattomasti.

• ythytyhy

Voimat loppu ja piti siirtyä halvempaan 500kg säkkiin.Ruskistunut salttu 70-luvulta kyllä löytyi siivotessa (raivatessa)

• Silloinuusimies

Varmaan aika oikea muistelus. Kyllä se 80lukua saattoi olla kun ne pienennettiin, ja minua ärsytti se silloin, kun olin vielä voimissani. Nyt en jaksaisi heitellä edes nelikymppisiä. Onneksi tuli suursäkit ja konenostot, niin jaksaa laiskistunutkin levittää vielä sen minkä pystyy ostamaan.

• Anonyymi

Jos pitäisi veikata, milloin säkkien koko pieneni, sanoisin että 1987 tai 1988. Niinä aikoina joka tapauksessa.

• Anonyymi

Ja seuraavan kerran säkkikoko pieneni 25 kiloon joskus kymmenisen vuotta sitten, kun ei nykyihmiset jaksa nostella edes sitä 40-kiloista.

• Anonyymi

Joo noita 0kg säkkejä jouduttiin nuorena (10v) nostelemaan.
      Kerralla piti lastata n. 12 tonnia ja päälle autettiin vielä toista isäntää kun yksin lastasi.
      Niin ja pitihän se kuorma kotona purkaa.

Jostain kumman syystä itsellä on reilu 50v laitettu tekonivelet lonkkiin.

• Anonyymi

Siis noita 50kg säkkejä nostellut

• Anonyymi

Itelle tulimieleen kokemus sementtisäkeistä. Hain kaupasta sementtisäkei 50k muistaakseni. Ensin nostettii trukilla täysii lavoja, mutta sitte oli yks vajaa lava, mikä tyhjättiin mieäsvoimin. Nii hintelä kauppa- apulainen nosti kahta säkkiä kerralla, ihmettelin vähä ja kokeilin sitte itsekkin ja kyllä 100kg nousi suht kivuttomasti , ähkimätä suorastaan. Nyt tekee kyllä 40kg säkkikin tiukkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4219
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2715
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2411
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2343
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      38
      1597
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1291
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe