Yhteiskunnan rahoilla on hyvä elää

tueton

Olen katsonut vierestä asuinympäristöni nuorisoa. Kuka maksaa vuokran, mistä tulee elämiseen rahaa, kela, toimeentulotuki. Taksilla ajellaan monta kertaa viikkoon jotkut jopa päivittäin. Työssäkäyvänä ihmisenä voi olla että voin muutaman kerran vuoteen käyttää taksia. Palkat ei riitä kuin jokapäiväiseen elämiseen. Nämä veikkoset eivät ole tehneet päivääkään työtä. Enkä sanoisi että ovat pudonneet yhteiskunnan kelkasta - eivät ainakaan ole syrjäytyneet - ei halujakaan tehdä työtä. Vanhoja ihmisiä pelotellaan. Jos ruvetaan säästämään yhteiskunnan varoja niin myös nämä ihmiset on myös osallistuttava tähän talkoisiin. Meille työssäkäyville tulee varmaankin lisätunteja työhön joten näiltä jotka eivät halua tehdä minkäänlaista työtä myös otettava saman verran pois. Ei se niin mene että työssäkäyvät saavat maksaa myös heidän elämisen. On niitäkin jotka ovat olosuhteiden pakosta työttömiä en tarkoita heitä.

6

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeassaolet

Yhteiskunnan rahoilla on todella hyvä elää. Itsekin olen ollut töissä viimeksi 2009 ja silti ajelen taksilla sillöin tällöin, käyn ulkona syömässä, matkustelen ulkomaille jne. Ja tähän ei ole tulossa mitään muutosta vaikka kuinka vinkuisit täällä netissä asiasta. jotenka jatka sä orja vaan siellä paskaduunissas raatamista niska limassa, mä pidän sillä välin hauskaa sunkin edestä.

• työkannattaa

Melkoista bullshittiä heität, voin olla varma ettei sulla varoja ulkomailla matkusteluun ole.... Yrität vaan aiheuttaa vitutusta. Luuseri.

• penttipeloton

Itsellä ei ollu rahaa eikä vapaata kun kävin duunissa ja pelkäsin työtuntien vähenevän tai auton hajoavan kun kumpaakaan ei olisi ollut varaa. Onneksi tuli yt ja työpaikka lähti alta vaikka sopimukset oli juuri uusittu vuodeksi eteenpäin ja kehityskeskustelussa lupailtiin jo vakituista työtä kun asiakkailta aina tulee hyvää palautetta. No nyt nautittu ansiosidonnaisesta ja asumistuesta joka melkein vastaa täysin töistä saatua rahaa. Ei stressiä, uuden käytetyn autonkin ostin ja kesällä tuli käytyä kaksi kertaa ulkomailla eteläeuroopassa äkkilähdöillä. Elän omaa unelmaani nyt ja katsellaan töitä vuoden päästä.

• työkannattaa

Vuoden työttömyyden jälkeen olet jo auttamattomasti ulkona työelämästä, näyttää tosi huonolta papereissa vaikka olisit kuinka ammattitaitoinen... Ja siinähän se onkin, ammattitaitoinen ja motivoitunut työntekijä ei vuotta joutuisi olemaan työttömänä. Kusessa olet jos luulet vötkistelyn jälkeen saavasi töitä tuosta vaan. Ei se ansiosidonnainen iäisyyksiä kestä.

• sanktiottulee

Pitää näyttää nämä keskustelut Sipilälle.

• hyvinvoii

Heh, yhteiskunnan rahoilla, sairaspäivärahalla ollaan, toimeentulotuki oikeus syntyy jos on luottamusta mitä kaupungin sivuilla lukee, laitappa hakemus ja kappas kun jotain keksivät. Ei todella ole varaa ajella taksilla tai helppo elää, rahaa odotellessa, vuokrat jäävät rästiin. tämän vuoden aikana olen nyt jo kaksi eri kuukautta ollut saamatta mistään mitään asumistuen lisäksi. Joten todellakin valitan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7876
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5460
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3547
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      153
      3462
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2041
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1869
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      45
      1748
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1697
    Aihe