Minua vaivasi usean vuoden hyvin kiusallinen kutina peräaukon ympärillä toistuvasti, onneksi enää harvoin ja lievänä.
Lääkäri 1 diagnosoi "valkojäkälä", väärä diagnoosi, kortisonivoide kuitenkin auttoi aina jonkin aikaa. Ihotautilääkäri 2 diagnosoi ärsytyksen aiheuttamaa kutinaa ja ihon rikkoontumista, diagnoosi oikein, kortisonivoidetta ja huolestuneena kertoi, ettei pitäisi käyttää usein, iho ohutta... pese usein.
Luin jostain netistä tai lehdestä, että kahvinjuomisella saattaisi olla yhteys aukon ihon ärtymiseen. Lopetin kahvinjuonnin ja se on auttanut. Iho ei ärsyynny enää läheskään yhtä usein kuin ennen eli ilmeisesti kahvi vaikutti siihen, että tavaraa tihkui aukosta ja iho ärsyyntyi lievästä vuodosta ja runsaasta pyyhkimisestä. Löysin syyn ja oireen hoitamista voiteilla en ole enää tarvinnut kuukausiin. Toivottavasti tästä on apua jollekin muulle kiusaantuneelle.
Takapuolen kutinasta eroon
seaarnio
0
67
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857475- 965414
- 2594635
- 444525
- 623267
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222368- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412194