Harmittaa....

kain

Harrastuksen pitäisi olla rentouttava asia, mutta viime aikoina olen huomannaut että siitä on väkistä ihan rasitteeksi. Minulla on kaksi isompaa papukaijaa ja ne puhuvat ja mekastavat lähes koko päivän ja siinä määrin, että olen huolestunut milloin naapurien sietokyky tulee koetukislle. Omani on välistä niin koetuksilla, että alan olla vakuuttunut siitä, että olen hankinut vääränlaisia lemmikkejä. Kuitenkin tykkään niistä kamalasti, mutta on aikoja että harkitsen luopumista. Onko kellään havaittavissa samallaista väsymistä? Olenko paatunut paha ihminen, kun tämmoisiä ajatuksia parveilee aivokopassa?

3

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      No ihmisiähän tässä vain ollaan eikä tunteettomia robotteja, aivan varmasti jokainen joskus hermostuu tai suuttuu rakkaaseenkin lemmikkiinsä (tai lapsiinsa...) niin että on valmis tekemään siitä rukkaset (tai tässä tapauksessa intiaanipäähineen). Eli kyllä, kyllä minuakin välistä ottaa päähän se jatkuva meteli tai milloin mikäkin noiden ei-toivottu tekeminen. Mutta siitä huolimatta en yhtäkään pois olisi valmis laittamaan ja kyllä ne hyvät puolet kuitenkin aina peittoavat sitten lopulta ne satunnaiset mustat hetket, vaikka mitenkään erityisen rentouttavaksi noiden isompien paimentelua ei keskimäärin todellakaan voi kehua, haasteellinen voisi olla parempi termi....

      Tokihan nämä asiat kannattaisi aina selvittää ja miettiä valmiiksi jo ennen lemmikin hankintaa, eli onko juuri tässä otuksessa olevat huonot puolet niitä joita on valmis kestämään vuodesta toiseen.
      Vaan ainahan sitä joskus virhearviointeja tulee, tai oma elämäntilanne muuttuu syystä tai toisesta, ja vaikka etukäteen olisikin miettinyt että sen metelin kyllä kestää niin käytännössä voikin tulla toisiin ajatuksiin.

      Jos linnunpito alkaa tuntua pakkopullalta niin se ennen pitkää voi alkaa heijastua lintuihinkin tavalla tai toisella, jos ei suoraan hoidon huonontumisena (tai pahimmillaan totaalisena heitteillejättönä) niin mahdollisesti jopa huomaamattaan kireämpänä olemuksena tai tiuskimisena tms mikä voi taas saada eläimen stressaantumaan. Siinä vaiheessa kun omistaja on sen verran kyllääntynyt että eläimetkin ehkä alkavat kärsiä lienee paras alkaa etsiä eläimille uutta kotia, vaikka kuinka pahalta tuntuisi ja olisi päättänyt että kun eläimen ottaa niin sen myös hoitaa (mikä tietysti pitäisi se perusperiaate olla).

      • Kaija

        Useamman kerran sitä on tullut mieleen tehdä sulkakoristeita urakalla näistä palleroista, mutta ne oli lähinnä silloin kun alkuhuuma oli menossa ohi ja arki alkoi painamaan. Siivoa ja siivoa ja päivästä toiseen samaa pulinaa. Itse toivon ajoittain että nämä otukset eivät puhuisi tai olisivat mykkiä ja nokattomia. Vaan ne on vain niitä joitain hermoromahduspäiviä muiden välissä. Useimmiten on kuitenkin ihana kuunnella uusia sävellyksiä eri kappaleista ja oivaltavaa pölötystä. Toki häirikköhuutaminen ottaa kaaliin, mutta siitäkin voi päästä eroon oikeilla otteilla.

        Turhan takia ei yhdistyksissä kovistella lintua hankkivaa ihmistä. Häntä pelotellaan juuri äänen ja roskastamisen kanssa ja pitkäikäisyydellä. Nämä asiat pitää ottaa huomioon ja tajuta. Luultavasti itse sanoisit samat asiat taas uusille lintua harkitseville ihmisille.

        Mitä naapureihin tulee, niin minulla on kerrostalossa todella monta seinänaapuria ja ketään ei ole koskaan valittanut vaikka ääni yltyy toisinaan sadistiseksi ja iltaisin kuulen itse naapurien tavallisen puheenkin läpi selvästi. Olen käynyt lintujen kanssa naapureille esittäytymässä ja se on auttanut sietokyvyn nostamisessa. Nyt muutto edessä ja uusiin naapureihin pitää saada myös suhteet luotua. Toivoa sopii että menee kaikki hyvin.


    • Minde

      Ostin aikoinani kaksi pientä ja kovaäänistä papukaijaa.Rakastan niiden metelöintiä.MItä kovemmin ääntelevät sen Mukavampaa.Taidan olla seko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe