Buddhalaisuudesta kiinnostuneet

Buddhatyttö

Täällä todella piilo buddhalainen. Haluaisin jonkun jonka kanssa jakaa tätä innostusta (spiritualismi, valaistuminen, mielenrauha ym.) Itse olen myös kiinnostunut menemään buddhalaisiin tapahtumiin. Tiedän ainakin yhden. Olisi kiva todellakin jos täältä löytyisi joku :)

14

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zen-

Mäkin oon tosi kiinnostunu buddhalaisuudesta. Oon menossa sellaselle Johdanto buddhalaisuuteen-luennolle. Ja meditointi ja henkisyys muutenkin kiinnostaa. :)

• budfhatyttl

Hei mahtavaa! Missä asut? Ja voitaisko jutella lähemmin :)

• zen-

Asun Helsingissä. Entä sä? Joo mut en uskalla mitää sähköpostiosoitteita jne. antaa tääl. Onko sul Kik?

• budddd

on: zohannaa

• Hokkeko
    • JacubSon

Buddhalaisuus on samaa harhaa kuin new age enkelijutut ym.. Demoneja ja riivaajia saatte vaan riesaksenne.

• Tyhmyys-demonisoi

Niin, siinähän sinä näytät olevan riesana tällä buddhalaisuuspalstalla. Varmaan olet riesana muillakin mainitsemillasi palstoilla, niinkuin sanoit.

• Onnimannimaria

Hei, Budda oli valaistunut, mutta niin moni muukin, jos haluat tietää kaikesta ja todella etsit rauhaa meditaatioon ja muuta.ilmaiseksi mene jooga.org sivulle . Jos olet totuuden etsijä. Buddan alkuperäiset opetukset pyhiä. Mukavaa päivää sinulle.

• Budhamies

Minulla on Budhalainen vaimo ja olen kiinnostunut erityisesti Budhalaisesta Etiikasta. Wikipediassa on hyvin kirjoitettu:
      Buddhalainen etiikka

Tulee pidättyä tuottamasta vahinkoa eläville olennoille
      Tulee pidättyä ottamasta sitä, mitä ei ole annettu
      Tulee pidättyä sukupuolisesta väärinkäytöksestä
      Tulee pidättyä valheellisesta puheesta
      Tulee pidättyä mieltä sumentavista aineista

Tässä pitää huomioida että nämä eivät ole käskyjä vaan ohjeita joita tulisi noudattaa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Buddhalaisuus
      Vaimo sanoo että budhalaiseksi ei voi tulla se pitää tuntea sydämmessä.

• pafin

• MayThereBeVirtues

Nuo mainitsemasi 5 buddhalaisen etiikan peruspilaria tunnetaan englanniksi nimellä "the 5 precepts". Eräs munkki sanoi, että niiden pitäminen oikeuttaa siihen, ettei tulevaisuudessa ei synny ihmistä alempiin eläjäluokkiin, kuten eläimet jne. Lisäksi voi tässä elämässä elellä rauhallisin mielin ja pelottomasti, koska tietää ettei ole tehnyt pahaa, josta seuraa että meditaatio tulee mahdolliseksi.

• Mahakassapa

Jatkoa... Mutta vaikka syntyisi jollekin "hienompien materiaalien" tasolle, se ei tarkoita etteikö sieltä voisi tippua niin alas kuin mahdollista. Itseasiassa buddhalaisten mukaan kaikki ihmiset ovat olleet lukemattomia kertoja kaikilla eri tasoilla uudestisyntyneenä. Kierto on loputon, ja on ihmisen oman syvällisen harhakäsityksen käynnistämä, ennenkuin löytää tien sen loppumiseen ja se koulutusjärjestelmä on buddhalaisuudessa "jalo 8-osainen tie".

• Trollaava-Buddha
        Mahakassapa kirjoitti:

Jatkoa... Mutta vaikka syntyisi jollekin "hienompien materiaalien" tasolle, se ei tarkoita etteikö sieltä voisi tippua niin alas kuin mahdollista. Itseasiassa buddhalaisten mukaan kaikki ihmiset ovat olleet lukemattomia kertoja kaikilla eri tasoilla uudestisyntyneenä. Kierto on loputon, ja on ihmisen oman syvällisen harhakäsityksen käynnistämä, ennenkuin löytää tien sen loppumiseen ja se koulutusjärjestelmä on buddhalaisuudessa "jalo 8-osainen tie".

Ei kai, kuulostaa aikamoiselta huuhaalta, jos suoraan sanon. Vaikea tuollaista on uskoa. Ettei vaan se Buddha olisi kusettanut meitä kaikkia? Oliko Mr. B maailman ensimmäinen trolli?

• Käärmefaarao

Se vaa ei sovittanut sun syntejä eikä noussut kuolleistakaan riivaajille uhraavat . Jeesus voitti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1850
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      630
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      55
      626
    Aihe