Kirjoittiko Luukas turhaan.

Usko tulee kuulemisesta.
Niin tulee, mutta se voi tulla mistä tapahtumasta sinänsä, sitä ei Jeesus rajoita.
Jos usko tulisi vain kuulemisesta, miten käy Luukaksen, ainoan pakana apostoli.
Hän VAIN kirjoitti, kaksi teosta, evankeliumin ja Apostolien teot.
Mutta Hän ei pitänyt yhtään saarnaa?
Jääkö nyt Luukas VL pannaan, ettei Luukasta lukemalla, (koko UT;n ajan) ole voinut tulla uskoon?
Kes.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melper1

Ei kirjoittanut Luukas turhaan. Kunpa itse ymmärtäisit paholaisen airueena kirjoituksesi turhiksi.

• helluntailainen

Pitihän Luukaksen itse silminnäkijänä yhdessä toisten evankeliumien kirjoittajien kanssa tallentaa faktaa, josta saarnata. Ajatella jos Jeesuksesta ei olisi mitään tallennettu kirjoittamalla, niin mihin perustuisi saarnat.
      Myös Kirjoituksia lukemalla voi tulla uskoon. Mielestäni Luukasen evankeliumi on täydentävä Matteuksen, Markuksen ja Johanneksen lisäksi ja lähetystyöihmisen Apostolien teot ovat Raamatun yksi helmistä.

• Otin siksi Luukkaan esille, kun Hän ei saarnannut lääkärinä yhtään ja VL saarnaajat huomioivat vain ÄÄNELLISEN ”evankeliuminsa”
        Luukas ei nähnyt kaikkea, ei myöskään koskaan tavannut Jeesusta, mutta pani kaiken kuulemansa ja kyselemänsä tarkasti muistiin.
        Luukaksessa, kuten muissakin synergioissa evankeliumeissa on paljon yhteistä, mutta Johannes kulki lähes omia teitään.
        Apt oli taas puolustuspuhe Paavalin mestaamiselle, ja Hän pääsikin vapaaksi sen ilmestymisen jälkeen.
        Se kenelle se kirjoitettiin, on hieman mysteeri, oliko Hän korkeanvoinen virkamies, Roomalainen vai kirjoittiko Hän suoraan seurakunnille.
        Kirjeen vastaan ottaja oli Teo (Jumala) filos (rakkaus jota Jumala hallitsee), pääasia että kirjoitti.
        Se mitä kirjoitit, on tosi, Jumala kutsuu ihmistä, Henki avaa Jeesuksen tuntemuksen, ja miten se tapahtuu, on aina oma juttunsa.
        Mainitsemasi Helmi, APT on yhdessä Ilmestyskirjan ”täydellisen tuntemisen” kanssa samalla viivalla.
        Kes.

• rtdd

"" Usko tulee kuulemisesta ""

Raamatussa sana "kuuleminen" ei ole yksinomaan kuulemista fyysisillä korvilla ja jokainen uskovainen tietää, että korvat eivät ole uskon tyyssija, vaan ainoastaan yksi väline uskon vastaanottamiseen. Usko on Jumalan lahja Pyhän Hengen synnyttämänä sydämeen. Usko on sydämen asia, ei korvien asia.

Vanhoillislestadiolaisuudessa korostetaan liiaksi evankeliumin sanoman välineitä (saarnaajia, korvia) ja varsinainen aarre, EVANKELIUMI, JEESUS KRISTUS jää taka-alalle. Se on erittäin huolestuttava asia!

• 33x55

Hienoa tekstiä kirjoitat rtdd!

• 33-33

rtdd=retarded

• resoNanssi

33-33=0. Nolla ei oo mitään.

• 33x57

Kuka toi rtdd on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      93
      4488
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3106
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2859
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1645
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1442
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1224
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      967
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      854
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      37
      818
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      17
      812
    Aihe