Teri-talon ulkoverhous

Kuka tietää ?

Hyvältä näyttää Teritalon Caroliina julkisivu. Onko kenelläkään tietoa, minkä levyinen on tuo vaakalaudoitus ja mitä sahausta (profiili) käytetty ?

15

3207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nopeammin tiedon.

...........-----------------,,,,,,,,,,,,,,,

• JaJoDa

Teri-talon Carolinassa on ulkoverhouspanelina erikoispuuverhous. Se on 28x170mm, kun taas vakiolaudoitushan on 23x145mm. Julkisivu tällä panelilla on tosi näyttävä, joskin hieman kalliimpi. (Ei kuitenkaan mahdottomasti kalliimpi :)

• Ebba

Onhan se reppavan näköistä.

• JaJoDa
        Ebba kirjoitti:

Onhan se reppavan näköistä.

Meillä hintaeroa oli näiden paneleiden välillä reilu 1000euroa. Talo on 1 1/2kerroksinen ja huoneistopinta-ala 165m2. Se 1000e ei paljon kokonaiskustannuksissa tunnu :)

• olet?
        JaJoDa kirjoitti:

Meillä hintaeroa oli näiden paneleiden välillä reilu 1000euroa. Talo on 1 1/2kerroksinen ja huoneistopinta-ala 165m2. Se 1000e ei paljon kokonaiskustannuksissa tunnu :)

Vai hieman kalliimpi?! 5mm panelin paksuutta lisää ja tonnin olet maksanut! Kyllä revitään ja olantakaa rahaa paneelista. No huh, huh..

• rak04
        olet? kirjoitti:

Vai hieman kalliimpi?! 5mm panelin paksuutta lisää ja tonnin olet maksanut! Kyllä revitään ja olantakaa rahaa paneelista. No huh, huh..

28mm paneeli on laadullisesti täysin eri planeetalta kuin 23mm. Paneutukaapa sahausprofiileihin ja tarvittavaan aihioon...

no ei ollut mullakaan varaa laittaa 28mm.

• Alkuperäiseltä

Kiitos sinulle ! Tiedustelen vielä, että millä sahausprofiililla tuo pinta on ?
        Meille tulossa Carolinen tyylinen talo (tosin pitkästä), joten vaakalaudoitus laitetaan. Paksuus vielä mietityttää. Talo on muutenkin suht iso, joten mietin onko tuo 170 liian "raskas". Toisaalta mitä olen katsonut seinässä niin tuo 145 näyttää kauempaa aika kapealta. Mallipalana kädessä ihan hyvältä...Talo tulossa lähiöön, joten onkohan tyylillisesti tuo 170 silti ihan ok....

• 1000,- liikaa.
        rak04 kirjoitti:

28mm paneeli on laadullisesti täysin eri planeetalta kuin 23mm. Paneutukaapa sahausprofiileihin ja tarvittavaan aihioon...

no ei ollut mullakaan varaa laittaa 28mm.

Olisiko kannattanut jättää koko projekti väliin.

• JaJoDa
        Alkuperäiseltä kirjoitti:

Kiitos sinulle ! Tiedustelen vielä, että millä sahausprofiililla tuo pinta on ?
        Meille tulossa Carolinen tyylinen talo (tosin pitkästä), joten vaakalaudoitus laitetaan. Paksuus vielä mietityttää. Talo on muutenkin suht iso, joten mietin onko tuo 170 liian "raskas". Toisaalta mitä olen katsonut seinässä niin tuo 145 näyttää kauempaa aika kapealta. Mallipalana kädessä ihan hyvältä...Talo tulossa lähiöön, joten onkohan tyylillisesti tuo 170 silti ihan ok....

Tuohon sahausprofiili kysymykseen en ikävä kyllä osaa vastata, mutta uskoisin että tuo paksu laudoitus käy kyllä hyvin isompaankin taloon ja lähiössä erottuu edukseen. Tuo panelin valinta on ihan makukysymys. Toisen silmissä se näyttää paremmalta ja on valmis siitä vähän maksamaankin. Itse en ole vielä päätöstä tehnyt, mutta paksumpi paneli kyllä houkuttelee jo ihan ulkonäöllisistä syistä. (Minulle kun nämä esteettisetkin arvot merkitsevät paljon)

• JaJoDa
        olet? kirjoitti:

Toisten mielestä ehkä olenkin ja itsekkin sitä välillä epäilen, mutta minulle myös talon ulkonäkö merkkaa paljon. Kaikki maksakoon mistä tykkää :)

• kiinnitettynä elementteihin.
        JaJoDa kirjoitti:

Tuohon sahausprofiili kysymykseen en ikävä kyllä osaa vastata, mutta uskoisin että tuo paksu laudoitus käy kyllä hyvin isompaankin taloon ja lähiössä erottuu edukseen. Tuo panelin valinta on ihan makukysymys. Toisen silmissä se näyttää paremmalta ja on valmis siitä vähän maksamaankin. Itse en ole vielä päätöstä tehnyt, mutta paksumpi paneli kyllä houkuttelee jo ihan ulkonäöllisistä syistä. (Minulle kun nämä esteettisetkin arvot merkitsevät paljon)

Ymmärsin että olet talon jo ostanut ?

• JaJoDa
        kiinnitettynä elementteihin. kirjoitti:

Ymmärsin että olet talon jo ostanut ?

On se kiinnitettynä elementteihin tottakai. Sanotaan näin, että olen viittä vaille tehnyt kaupat kyseisestä paketista. Eli tammikuussa pitäisi kirjoittaa nimet papereihin, jos kaikki menee niin kuin suunnitelmissa on. Tällöin tehdään myös lopullinen valinta panelin ym muun lopullisen toimitussisällön suhteen.

• Alkuperäiseltä
        JaJoDa kirjoitti:

Ulkonäöstä ei tingitä ! Sen verran tulee talolle joka tapauksessa hintaa, että esim. tuommoinen 1000 euroo ei ole mitään verrattuna siihen mitä sillä saa tehtyä ulkonäölle. Saman tein muuten ikkunoiden suhteen. Pistettiin reilusti jne...
        Meillä 3 asiaa, joihin panostetaan: ikkunat, julkisivuverhous sekä sisätiloissa lattiapintamateriaalit. Kaikki nämä sen verran hallitsevia elementtejä ja työläitä vaihtaa.

• Höylääjä
        JaJoDa kirjoitti:

Toisten mielestä ehkä olenkin ja itsekkin sitä välillä epäilen, mutta minulle myös talon ulkonäkö merkkaa paljon. Kaikki maksakoon mistä tykkää :)

tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. Tiedätkös kuinka paljon kyseinen paksuus "lisähintana" maksaa vaikka puukeskuksessa? Mulla olisi gyproc levyjä myynnissä 50€ levy. Voisin myydä pari kolmesataa levyä nyt pikasesti sulle :)

• PENA
        JaJoDa kirjoitti:

profiili on utk 170 * 28

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      82
      4206
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3191
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      167
      2566
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1925
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1150
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      862
    Aihe