Opelin huono maine???

kertokaapas

Miksi Opelilla on huono maine?

Itsekin olen moisiin ennakkoluuloihin usein törmännyt. Työkseni kiertelen maakunnissa asiakkaita tapaamassa ja lähes poikkeuksetta törmään ensimmäisenä kysymykseen: "Noo... mites on Opel pelannut? Onko ollut paljon ongelmia?"

(Toki aina myönnän muutaman pahimman ongelman mutta sivuutan pikkuprobleemat...)

20

8282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatuongelmiin....

      Kun kysyt suoraan, niin vastaan suoraan...
      Molemmilla aikaisemmilla Astra-malleillahan oli pahoja laatuongelmia(tuotantoa siirrettii mm Unkariin). Samoin Omega mallit aina 90-loppupuolelle kärsivät niistä. Veckra oli hieman paremmassa maineessa, mutta sekin kärsi muiden maineesta ja siitä, että malli oli kauan aikaa vanhentunut kilpailijoihin nähden. Kaiken tietenkin kuorrutti se, että ainakin pääkaupunkiseudun dealerit peittelivät/peittelevät edeelleekin noita ongelmia ja pistivät asiakkaat maksamaan tehtaan huonon laadun omasta pussistaan.

      Voi sanoa, että monelle Astran ostajalle pettymys autoon oli todella suuri, kun auto sentään voitti kaikki autolehtien testit aikoinaan ylivoimaisesti. Omega taas lähes katosi taxeista noiden ongelmien vuoksi jo 90-alussa, samoinhan kävi AudiA6:lle vuosituhannen vaihteessa.

    • näet

      vastauksissa ei ole päätä eikä häntää. Tutkimalla oikeita tilastotietoja (ADAC, Folksam jne.) voi jotain oikeaakin vertailutietoa saada. Kovin vanhoihin malleihin tässä on turha puuttua, vaikka niistä tuntuu olevan palstalaisilla eniten tietoa.
      Pieni yhteenveto ongelmista: Astra f- erityisesti alkupuolen tuotannossa huono ruosteenesto. Vectra B- laatu kirjavaa varsinkin alkuvuosina. Astra g- keskitason vikaherkkyys. Vectra C- 2003 alkaen kärkipään laatua. Uudemmat Corsat- kärkipään laatua.

      Maineeseen vaikuttaneita tekniikkaongelmia: maahantuojan aiheuttama nokkahihnan vaihtosekoilu 1.6-16v-koneissa rapisutti mainetta. Öljynkulutusta joissain moottorimalleissa (ominaisuus on kiusallinen vaikkei varsinainen vika olekaan). Sähkövikoja sen verran kuin Bosch-tuotteissa yleensä on.

      ja Saksan mossesta on turha naljailla. Tuo sanonta on peräisin sodan jälkeisiltä ajoilta, kun Stalin sosialisoi silloiset Opelin tuotantolinjat ja teetätti venäläisellä "tietotaidolla" Mockba-autoa.

      • mosse

        Se on.
        Kokemusta uudemmista astroista löytyy.
        Miten olisi esim.raidetangon päät tiedän kolme tyyppiä jolla vaihdettu ennen 60000km.
        Alla oleva on sitten minun mielipide
        Autoissa on kaikissa vikoja,mutta jos muissa keskuslukitus reistaa opelissa se voi olla vaikka öljyt pihalle.


      • Jyrki
        mosse kirjoitti:

        Se on.
        Kokemusta uudemmista astroista löytyy.
        Miten olisi esim.raidetangon päät tiedän kolme tyyppiä jolla vaihdettu ennen 60000km.
        Alla oleva on sitten minun mielipide
        Autoissa on kaikissa vikoja,mutta jos muissa keskuslukitus reistaa opelissa se voi olla vaikka öljyt pihalle.

        Entäpä Fordien ruostuminen,Audin ja VW:n tukivarsisekoilut,nissan primerojen sammumiset,volvojen tulipaloriski,mersujen ruostumiset....listasta sais aika pitkän,ja kaikilla ei varmaan ajettu sitä mainitsemaasi 60thkm.Tää palsta rupee muistuttaan enempi tota Honda palstaa.


      • joo
        Jyrki kirjoitti:

        Entäpä Fordien ruostuminen,Audin ja VW:n tukivarsisekoilut,nissan primerojen sammumiset,volvojen tulipaloriski,mersujen ruostumiset....listasta sais aika pitkän,ja kaikilla ei varmaan ajettu sitä mainitsemaasi 60thkm.Tää palsta rupee muistuttaan enempi tota Honda palstaa.

        Niin onkos ruostuminen vika.
        Tää palsta taas rupee muistuttamaan jotain uskon asiaa opeleita kohtaa.
        Hei autoja ne vaan on.


      • mosse kirjoitti:

        Se on.
        Kokemusta uudemmista astroista löytyy.
        Miten olisi esim.raidetangon päät tiedän kolme tyyppiä jolla vaihdettu ennen 60000km.
        Alla oleva on sitten minun mielipide
        Autoissa on kaikissa vikoja,mutta jos muissa keskuslukitus reistaa opelissa se voi olla vaikka öljyt pihalle.

        mersuihin on vaihdettu niveliä jo 40 000km kohdalla joten.....malli w 140


    • kunhan...
      • viottuu

    • ooppeli

      kestää....

      • Omegat

        ... se ei kestänyt - katosi mm. taxeista.
        90-luvun lopun Omegat olivat jo parempia....


    • entinen volkkaristi

      Kyllähän se jo jotain auton laadusta kertoo kun ei ole päässyt edes vuoden 2004 eikä edes vuoden 2003 AKElle ilmoitettujen takaisin- eli korjaukseen kutsuttujen autojen listoille! Kyllä sinne melkein kaikki japsit olivat päässeet. Katso vaikka osoitteesta www.ake.fi.

      • jaska

        Minullekkin sanoi korjaaja Opelista sehän kumma Ooppeli on kun toimii
        Tuolla akessa on vain pakolliset


    • Tumppi-82

      Nämä Opelit ruostuu silmissä taitavat kantaa juurensa E-Kadetin ruoste ongelmista.
      Testien mukaan Opel on ruostetilastoissa kesitasoa.
      Ruostuvin on ylivoimaisesti Chrylser ja paras Audi.

    • korpi

      ...niin sitä on vaikea enää palauttaa.

      Elävä esimerkki tästä on juuri Opel. Lienevät kuitenkin nämä uusimmat Opelit jo normaalilaatuisia.

      Jos tästä päivästä lähtien Opeleiden laatu palaisi normaalin auton tasolle, niin ehkä jo vuonna 2015 kuluttajien usko Opelin laatuun olisi palannut. Maine kun on yleensäkin helppo menettää mutta vaikea saavuttaa.

      • jaska

        Omistin kyllä 87 asconan hyvä ei mitään muuta vikaa kuin polttonesteen anturi hapettunut.
        Entäs tämä nykyinen 99 astra apukuskin penkki juuttu, tehostin rikki,hammastangon päät uusiksi,jatkuva öljynkäry koska kusee sitä moottoritilassa.


    • kumma?
      • lorut

        Taidat olla semmonen ihan perusautonasentaja. Jonka auto tietämys on Esson baarin tasoa. Jos nyt olet yleensä asentaja laisinkaan??


    • opel on varma

      Opelin huono maine on täysin tuulesta temmattu. Itselläni vuoden -92 astra joka tänäkin päivänä pelittää moitteetta, kunhan säännölliset huollot on tehty! Kilometrejä mittarissa kolmatta sataa.

      • 10

        Huoltamalla se Mossekin aikoinaan kunnossa pysyi ja tiheät huollot ovat myös Toyotan luotettavuuden perusta.

        Meillä on sekä Ooppeli että Foordi ja molempia on huollettu huolella ja hyvin eikä ongelmia luotettavuuden suhteen ole koskaan ollut.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4277
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3475
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3100
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2588
    5. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2257
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2029
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1969
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1358
    Aihe