suositeltava kohde Pohjois-Norjassa

moirana

Mo I Ranassa:
Grönligrotta-luolasto. Siellä kierrokset 150 Norjan kruunua (noin 15-20 euroa) ja oli mielenkiintoinen. Kesto vajaan tunnin. Luolassa oli liukasta. Joillakin oli esikouluikäisen näköisiä lapsia mukana. Kovin pienet eivät ehkä pärjäisi siellä. Joillakin oli taskulamppu mukana. Minulle riitti kännykän salama näyttämään sivukäytäviä. Katossa oli kyllä valaistus pääväylällä.

Samasta kahvilasta, josta lähdettiin luolaan, oli kyyditys myös Svartisen-jäätikölle. Siellä en ehtinyt käymään, mutta olisi kiinnostanut.

Svartisen tasanko Mo I Ranasta E6-tietä pohjoiseen oli mahtava. Napapiirin pohjoispuolella oli parissa-kolmessa kohdassa riippusilta, jotka näkyivät tielle. Pysähdyspaikalta riippusillalle ja luontoon käymään. Sen alla koski kuohusi ja ympärillä oli erikoista norjalaismaisemaa. Oli huikeaa. Riipusilta heilui vain vähän, mutta ei sovi pienille lapsille. Kaunilla ilmalla voisi kävellä pidemmällekin, mutta nyt satoi. Vaelluskengät olisivat parhaat, mutta kun ei ollut mukana niin kävelykengillä ja lenkkareilla mentiin.

Bimbo-ravintolassa oli hyvää perusruokaa ja kiva ruohokatto talossa.

Finsetveien patikointireitti lähellä keskustaa noin 500 metrin korkeudelle. Paljon vuoripuroja. Ylöspäin vaikeutuva polku. Aluksi hiekkapolku, sitten kivinen ja lopuksi puun juuria ja kiviä. Mukava tapa viettää pari tuntia ja sai hien pintaan. Norjalaiset kulkivat siellä perheittäin ja jotkut juoksivatkin -näyttivät himourheilijoilta. Tavalliset lenkkarityyppiset kengät riittivät täällä.

5

724

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      122
      1754
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      867
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      148
      812
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      790
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      762
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      46
      666
    7. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      42
      647
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      257
      639
    9. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      68
      613
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      33
      587
    Aihe