Koneessa Win7/8, omassa tilissä järjestelmävalvoja. Asensin Open Broadcasting Software (obsproject.com) lapsille, jotka haluavat kokeilla pelivideoiden tekemistä. Asennus onnistui osaltani ok, ohjelma toimi minulle. Mutta lapseni ei omalla tilillään näe lainkaan tuota ohjelmaa (hakutoiminnolla yritetty). Olen olettanut, että asennettu ohjelma olisi automaattisesti kaikkien koneen käyttäjien käytettävissä.
Mitä vinkkejä tai kiertoteitä? Kokeilin asentaa ohjelma lapsen tililtä, Windows kysyi salasanaani, ja lähti asentamaan ohjelmaa, mutta pian asennus pysähtyi oikeuksien puutteeseen enkä päässyt jatkamaan.
Voiko lapsen tilille antaa tilapäisesti järjestelmävalvojan oikeudet, asentaa ohjelman ja sitten palauttaa perusoikeudet?
Win7ssa ohjelman asennus tulee vain itselleni
3
66
Vastaukset
Jos asennuksen valikoissa ei ole täppää "Asenna kaikille tämän koneen käyttäjille", niin softassa on virhe, joka on Windowseissa valitettavan yleinen.
Perehdy Windowsin Run as -komentoon ja tältä pohjautuvaan joko pikakuvakkeen modifiointiin tai käynnistysskriptiin.
http://www.sevenforums.com/tutorials/419-run-different-user.htmlVaikuttaa vialliselta ohjelmalta. Voit tietysti koittaa sitä jos vaikka vain pikakuvake puuttuu ja säädellä käsin tiedostojen oikeuksia tai sitten tosiaankin tuota temppua minkä itse kerroit.
- Minecraftia_tuubiin2
Kiitos paljon vinkeistä! Ohjelma näytti olevan sittenkin olemassa valmiina, kun etsin sitä suoraan c:\programs\ hakemistosta. Windowsin haku ei vaan sitä itse löytänyt. Nyt vaan huomenna kokeilemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239629Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3771986Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3881979- 4381665
- 941658
- 61375
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331170Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241106Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521052- 361008