Elämä on yhtä helvettiä

Mätäpää

Kyllä, yhtä tauotonta helvettiä, aina ollut ja loppuun asti tulee olemaan. Tauoton ahdistus ja masennus ja saatanallinen elämän paine. Jatkuvat rajut fyysiset oireet, kammottava uupumus 24/7 vuodesta toiseen. Huimaus niin kova ettei mistään tule mtn, tätä ollut 24/7 yli 20 vuotta. Ikuinen taloudellinen stressi, minkä takia ei ole vuosiin voinut nukkua. Yhteiskunnan vaatimukset, ja ikuisesti niissä epäonnistuminen oman pahan olon takia. Pakko pakko pakko, aina vaan pakko. Ja loputon halu vaan pois ja karkuun, mielellään hautaan.

Miten te muut kestätte tätä helvetin elämää???

42

2726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hellbetti

      Alkoholi, huumeet, yms

      • Mätäpää

        Ryypättyä on tullut ja paljon. Paska vaan kun sekään ei enää tuo mitään iloa. Ihan sama olo selvinpäin tai kännissä, ihan yhtä paljon ahistaa. Joten juon nykyään aika vähän, oi niitä aikoja. Huumeita en ole kokeillut, ehkä pitäisi.


    • paskaakinpaskempaa

      Elämä on jatkuvaa suorittamista. Niin :(

      • Mätäpää

        Sitä se tosiaan on. Epämiellyttävässä olossa epämiellyttävien asioiden loputonta toistuvaa pakkosuorittamista, mikä ei johda mihinkään muuhun kuin sen saman vittumaisen asian uudelleen pakkosuorittamisen. Mikään ei tunnu hyvältä, kaikki on pakkoa, jokainen päivä ja hetki.


    • näinselvitään

      Luottamalla Jumalaan ja Jeesukseen: hän pitää luodustaan huolta. Ja Hänen omana on jokaisella ihmisarvo ja elämällä tarkoitus. Kun ymmärryksensä ja voimiensa rajoissa yrittää, niin loput saa jättää Korkeimman kannettavaksi.
      Ei elämä uskovallakaan aina helppoa ole, mutta eteenpäin mennään.

      Ja apua kannattaa hakea. Älä jää yksin ongelmien kanssa.

      • taas.tuota

        lilleri lalleri


      • EiYksinEi

        Kyllä mä yhdyn tuohon mitä näinselvitään' kirjoitti. Antautuminen tietoisesti Jeesukselle, ja Jumalasta tulee elävä, todellinen. Mä olen koko ikäni kärsinyt ahdistuneisuudesta, terapeutin lausunnon mukaan massiivisia ahdistuskohtauksia nuorempana, mutta uskon löydettyäni on jotenkin helpompi ahdistuksen kanssa, korostus sanalla kanssa. On tietty rentous ja rauha jossakin syvällä taustalla nyt ja tunne, että pohja ei kuitenkaan petä, vaikka ahdistus jäytää. Kyllä auttaa tosi paljon uskovaisuus jo täällä ajassa, kaikissa haasteissa. Koen myös, en ole koskaan täysin yksin!


    • Mätäpää

      Narun jatkeeksi ainut ratkasu. Jaksa enää suorittaa. Vaimokin sikiää joka saatanan kerta kun menee kännissä tuota saatanan norsua panemaan. Lisää pentuja jalkoihin pyörimään, minä hoidan kaikki. Hyi vittu! Vihaan lapsia, aina vihannut, mutta lisää vaan pukkaa. Enää ei pääse pois. Velkavankeus, ruma vaimo, loputon tuska, mitään kivaa enää. Ikinä. Ja eikun lisää paskaa niskaan. Pakko jatkaa teeskentelyä ja pakkosuorittamista.....pois ei pääse. Narun jatkeeksi.

      • sdadasdsadas

        Miten olisi ehkäisy jatkossa?


      • vihainenturhautunut

        Voi kamala, olet selvästi masiksessa ja ahdistunut, mutta silti olen sitä mieltä, että sinun niin ruma asioiden käsittely ei tee itsellesi mitään hyvää, pahentaa vain tuskaa. Voisitko mitenkään osata kääntää asennetta rakentavammaksi, olisi itselläsi helpompi? Kuulosti aika kauhealta tuo sun ilmaisutapa! Anteeksi, en tarkoita tuomita, mutta suosittelen rakentavaa asioiden käsittelyä, rauhoittaisi omaa mieltäsi. Ja jos ja kun olet vihainen, turhautunut, väsynyt, niin esimerkiksi sitä varten tarvitsisit kuuntelijan. Tehtävä meillä kaikilla myös on pyrkiä elämään vain yksi päivä kerrallaan!


    • käytäjärkeäsi

      Turhaan vaimoasi arvostelet: olet hänet itse valinnut ja ehkäisynkin alkeet ymmärtänet. Ja lienetkö itsekään ulkoisesti kovin hurmaava.

      • Mätäpää

        Olen kuin petolinnun perse


      • käytäjärkeäsi

        En tahtonut sinua loukata, mutta kun paha olla, niin missään ei koe ja näe hyvää.


      • Mätäpää

        Niin se taitaa olla. Ja tiedän että tuo tekstini oli ihan törkeä. On vaan niin tunteet pinnassa että pakko ees kirjottaa sitä paskaa vähän ulos, en tod menisi tuollaista oikeassa elämässä laukomaan. Osaan kyllä esittää, oscarin ansaitsisin. Kaikki vaan menee juuri niin kuin muut haluaa, ja samaan aikaan juuri niinkuin en itse halua. Eihän minulta edes kysytä, kyllähän minä sairas ihminen jaksan kaiken kantaa ja hoitaa. Ketään kiinnosta paskaakaan, kunhan vain muistaa suorittaa oman roolinsa....enään en vaan siihen kykene, saa nähä miten käy. Haluaisin vain olla rauhassa ja nukkua pois.


      • vihainenturhautunut

        Ok, tuo jatko, nyt tajuan sinua paremmin. Loppuunko palanut, siihen apua sinulle toivon. Ja tosiaan reittiä vihan käsittelyyn.


      • Mätäpää

        Tuo kommenttini oli aivan kamala. Anteeksi. En ole paha ihminen, vaikka ajatukset sitä joskus onkin. Joskus vaan tekisi mieli sanoa "suorat sanat" arvostelijoille. Ja ne sanat olisi juuri tuota alhaista tasoa.


    • kassuliini

      Listasit kyllä itse pahimmat ongelmasi. Muut hallitsevat elämääsi, itse suoritat rooliasi ja kaikki tuntuu vieraalta. Avioliitto ilmeisesti ei toimi. Viinan käyttöä on liiallista.
      Koska tiedät ongelmasi, tee niille jotain. Ensinnäkin lopeta viinankäyttö kokonaan, sen pitkäaikainen käyttö aiheuttaa ahdistusta ja masennusta. Aivoissa tapahtuneet muutokset korjautuvat - toivottavasti - ajan mittaan ja olo muuttuu huomattavasti paremmaksi.
      Ota elämäsi omaan haltuun. Ota aikaa, ja tee muillekin selväksi että nyt alat määrätä itse omasta elämästäsi. Koska olet perustanut perheen, olet tietenkin siitä omalta osaltasi vastuussa. Mutta kyllä perheelliselläkin on oikeus omaan elämään! Muuten joutuu elämään valhe-elämää ja se tuntuu pahalta.
      Mitä ihmettä tarkoitit tuolla että vaimo kännissä menee harjoittamaan seksiä jonkun toisen kanssa.? Eikö asialle pitäisi tehdä jotain? Ja ryyppäättekö yhdessä? Jos, niin olettepa aikamoisessa koukussa toisiinne, vahvistatte toistenne käytöstä.
      Yritä irtautua tuosta kuviosta, helppoa se ei ole mutta kannattaa takuulla!

      • Mätäpää

        Kiitos vastauksesta. Hyviä ajatuksia. Ja ei siis vaimoni ole kenenkään muun kanssa ollut, minä siis itse kännissä "sortunut" seksiin hänen kanssaan( siltä vaan nyt tuntuu että sortunut jostain syystä), ja nyt sitten saan maksaa siitä...taas se hemmetin vauvahelvetti alkaa, kun on muutenkin niin loppu, tuntuu etten jaksa. hän ei juo. Minä nykyään vähemmän ja vähemmän. Olen vanha ja väsynyt mies, joka ei koskaan saavuttanut elämässään mitään mitä halusi. Katkera vanha paska.

        Ja kukaan ei estä minua elämästä, harrastamasta tms, vain minä itse. Minua ei nimittäin kiinnosta yhtään mikään muu kuin makaaminen ja valittaminen ja nukkuminen. Ei vain jaksa tehdä mtn. Ihan loppu.


      • SivuHuomautuss

        Sä oot jotenkin ihana.


      • Anonyymi
        Mätäpää kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Hyviä ajatuksia. Ja ei siis vaimoni ole kenenkään muun kanssa ollut, minä siis itse kännissä "sortunut" seksiin hänen kanssaan( siltä vaan nyt tuntuu että sortunut jostain syystä), ja nyt sitten saan maksaa siitä...taas se hemmetin vauvahelvetti alkaa, kun on muutenkin niin loppu, tuntuu etten jaksa. hän ei juo. Minä nykyään vähemmän ja vähemmän. Olen vanha ja väsynyt mies, joka ei koskaan saavuttanut elämässään mitään mitä halusi. Katkera vanha paska.

        Ja kukaan ei estä minua elämästä, harrastamasta tms, vain minä itse. Minua ei nimittäin kiinnosta yhtään mikään muu kuin makaaminen ja valittaminen ja nukkuminen. Ei vain jaksa tehdä mtn. Ihan loppu.

        Meillä sama mieheni kanssa, mutta toisin päin. Vittu, että elämä on paska. Minä hoidan pennut ja mies paperit. Ei kännejä, mutta kaikkea muuta paskaa. Olisi jo rohkeutta tappaa itseni. Ei uskalla laukoa omalle psykiatrille tuota, koska pakkohoito odottaisi ja puoliso joutuisi itse kaiken hoitamaan. Tekisi mieli vaan makoilla ja haistattaa paskat kaikelle. Vituttaa kun muut ihmiset hyppii ilosta ja riemuissaan tekevät kaikkea turhaa.


    • Mätäpää

      Ja nyt kun valituksen makuun on päästy....

      Minut on lääkärisedät todenneet fyysisesti terveeksi ihmiseksi vuosien varrella monet kerrat. Mutta miten voi olla aina niin huono olo? Aina on huimaava kummallinen, sekava olo päässä. Ihan muissa maailmoissa. Maha reistailee koko ajan, refluksi tauti, somacia joka päivä, joskus auttaa, yleensä ei. Niskat on väsyneet koko ajan. Jalkoja pistelee, meinaa puutua, nykii lihakset jne. Oireita voisin listata loputtomiin. Pahin kaikesta on kuitenkin väsymys......ehkä ennemminkin pohjaton uupumus, mikä ei lähde millään unimäärällä pois. Ja sitten on unettomuus, auta armias mikä olo siitä tulee.....oireet pahenevat kymmenkertaisiksi.

      Elämä on päivä kerrallaan raahautumista, roskien vienti tuottaa jo tuskaa, ei millään jaksaisi raahautua sataa metriä. Ja horisontissa ei näy kuin sitä samaa paskaa loputtomiin.

      • pakkokokeilla

        Jätä vehnä pois ruokavaliostasi, ihme tapahtuu, oireet häviää. No en voi olla varma mutta niin kävi minulle eikä tarvita lääkäreitä toteamaan.


      • Mätäpää
        pakkokokeilla kirjoitti:

        Jätä vehnä pois ruokavaliostasi, ihme tapahtuu, oireet häviää. No en voi olla varma mutta niin kävi minulle eikä tarvita lääkäreitä toteamaan.

        Olen miettinyt jos kokeilisi gluteenitonta ruokavaliota, eli hyvä idea. Tiedän parikin ihmistä jolla auttanut jos mihinkin vaivaan, lähinnä vatsavaivoihin. Vatsa taas vaikuttaa kaikkeen jne......joo, kokeiluun!


      • tsekkaanämä

        Onko veriarvosi katsottu, ettei ole anemiaa, entä kilpirauhasarvosi, ettei ole vajaatoimintaa, miten keuhkosi voivat, voisiko olla astmaa, uniapneaa. Onko pumppusi kunnossa? Onko vatsavaivaasi tutkittu perusteellisemmin, esim. helicobakteerit, katarri. Näistä voisi löytyä väsymyksen aiheuttajat. Saatko nukuttua riittävästi? Oletko vuorotyössä tms.:ssa epäsäännöllisessä työssä? Tupakoitko? Mikä on painosi ja liikuntatottumuksesi? Voisiko yleiskuntosi olla rapautunut vuosien myötä. Millainen sisäilma, voisiko olla homeongelmaa jossain? Millainen perhetilanteesi on, olisiko tarvetta kartoittaa tilannetta perheessä kaikkien jaksamista tukevaksi. Tarvitsetteko lastenhoito tms. apua esim. pienten lasten kanssa, tai kodinhoitotöihin? Onko parisuhteessasi parantamisen tarvetta? Millainen työ sinulla on, stressako se kohtuuttomasti? Oletko anoa rahantuoja talouteenne, oleko miten veloissa? Stressaako talous sinua miten?
        Jossain sinulla nyt mättää ja pahasti. Tarvitset varmaan perusteellista tilanneanalyysia omasta terveydestäsi, ja jaksamisestasi. Tässä sinulle joitain ehdotuksia, josta voisit aloittaa.


      • Mätäpää

        Aika monta kysymystä :D no pariin vastaan pikaisesti. Kyllä minua on tutkittu paljonkin, tosin ei nyt muutamaan vuoteen, mutta näitä vaivojani on kyllä kaiveltu, mutta kaikki pitäisi olla kunnossa. Minullahan on vielä paha hypokondria kaiken muun lisäksi, joten on tullut tohtoreilla rampattua, ja tutkittu käytännössä kaikki mahdollinen.

        Nukkuminen on surkeaa. Aina ollut, lapsesta asti. Pätkäunta, pari tuntia siellä täällä, milloin mitenkin. Joskus taas harvoin kun on mahdollista "nukun" helposti 15h putkeen. Jatkuvaa heräilyä.


      • ihminenonmoninaisuus

        Sitähän se on hypokondria, fyysisten oireiden muodossa oireileva sisäinen paha olo. Ja niitä vaivoja varmasti riittää kun ne voi psyyke alitajuisesti fyysisiksi vaivoiksi. Se on vähän niin kuin toisilla tunnesyöminen, pakkomielteinen urheilu, peliriippuvuus, ym.
        Jos niitä todellisia ruumiin sairauksia tulisi, niin saattaisi olla että niistä ei edes piittaisi.
        Äitini oireilu jos vaikka miten, kun ei osannut surra isän kuolemaa. Kyllä niitä vaivoja oli ja tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Lopulla sitten tuli reilu psykoosi.


      • Etsillaivaa
        Mätäpää kirjoitti:

        Olen miettinyt jos kokeilisi gluteenitonta ruokavaliota, eli hyvä idea. Tiedän parikin ihmistä jolla auttanut jos mihinkin vaivaan, lähinnä vatsavaivoihin. Vatsa taas vaikuttaa kaikkeen jne......joo, kokeiluun!

        Ei auta psyykkeeseen ainakaan minulla vaikka en syö gluteenia tälläkään hetkellä.


      • hömpsönpömpsön
        ihminenonmoninaisuus kirjoitti:

        Sitähän se on hypokondria, fyysisten oireiden muodossa oireileva sisäinen paha olo. Ja niitä vaivoja varmasti riittää kun ne voi psyyke alitajuisesti fyysisiksi vaivoiksi. Se on vähän niin kuin toisilla tunnesyöminen, pakkomielteinen urheilu, peliriippuvuus, ym.
        Jos niitä todellisia ruumiin sairauksia tulisi, niin saattaisi olla että niistä ei edes piittaisi.
        Äitini oireilu jos vaikka miten, kun ei osannut surra isän kuolemaa. Kyllä niitä vaivoja oli ja tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Lopulla sitten tuli reilu psykoosi.

        Psyyke muuttaa henkiset oireet fyysisiksi? En ole ikinä kuullut mitään noin järjetöntä teoriaa.


      • SivuHuomautuss

        "pohjaton uupumus", just se sinulla on. Siihen apua, hmmm?
        Minulla on sama rakenne, että psykosomatisoin! Kyllä rasittunut psyyke tekee fyysisesti kipeeks. Refluksitauti minullakin ja se jo yksinään tarvitsisi rahallista mielialaa, jotta voi edes syödä. Mulla ne oireet, niiden pelko, käy hermoon.


      • nätidek
        hömpsönpömpsön kirjoitti:

        Psyyke muuttaa henkiset oireet fyysisiksi? En ole ikinä kuullut mitään noin järjetöntä teoriaa.

        Hän ehkä tarkoitti, että psyykkiset reaktiot näkyvät fyysisinä seuraamuksina, esimerkiksi pulssin kohoamisena, kun jännittää tai oksetuksena, kun ahdistaa voimakkaasti jne.


    • käytäjärkeäsi

      Kyllä sinä mies olet nyt ihan selvästi masentunut. Tyypillinen suomalainen mies, joka ei ole pitänyt tapana ääneen murahdella henkisestä väsymisestään. Toisten "ukkojenkin"kanssa sitä vain heitettään läppää, ja esitetään hyvin tässä menee -tyyppiä, vaikka rinnan alla puristaa ja hyvä kun jaksaa edes hengittää.
      Oikein hyvä kun avasit pääsi näin. Ihminen se on suomalainen mieskin ja voi väsyä. Olet ollut pitkään hiljaa kärsivä.
      Ei sinun tarvitse heittää vielä pelihousujasi nurkkaan ja asiat eivät ole ihan niin mullin mallin kuin tällä hetkellä tuntuu.
      Auttaisko nyt vaikka puhuisit ensihätään vaimon kanssa. Onko tiedossa mukava kala- tai lenkkikaveri.
      Ja jos arkiset keinot lievittää paineita eivät tunnu riittävän, niin tilaa aika ammattilaiselta ja kerro ihan sanoin lääkärille, että ole mieleltäsi loppuun asti väsynyt. Kunpa saisit ajan psykologille ja voisit juttelemalla selvitellä mitä päässä myllertää.
      On ihan viisasta hakea apua ja siinä ei ole mitään hävettävää puhumattakaan että se olisi akkamaista.
      Jatka kirjoittelua myös täällä. Sekin jo helpottaa, vaikka maallikoita me täällä ollaan. Kun saa laittaa ajatuksia sanalliseen muotoon, niin mieltä helpottaa.

      • Mätäpää

        Kiitän vastauksesta


      • asdsas

        Tuli mieleen tässä ketjua lukiessa että jos omalle kohdalle osuisi levoton huutava lapsikatras ja ruma vaimo jonka keskellä perheenpäänä, niin ihan samalla tavalla reagoisin.

        Sun pitää, itse asiassa sinun on pakko nyt jatkossa pitää huoli itsestäsi. Ja varata vapaata aikaa itsellesi. Kerro vaimollesi mikä tilanne on. Samoilla sanoilla kuten ylhäällä, mutta tietenkin jätät hänen arvostelun kokonaan pois.


      • SivuHuomautuss

        Tää on niin totta: "Kun saa laittaa ajatuksia sanalliseen muotoon, niin mieltä helpottaa." !


    • käytjärk

      Kyllä oireesi vaikuttavat stressiltä. Mahavaivat, päässä humisee ja sinulla on väsymystä ja ahdistaa ja koet suorituspaineita. Tietenkin voi ruokavalioita kokeilla.

    • mjiwrg

      Mäkin ajattelin tyylikkäästi kuolla työmaalla Suomalaisittain tai Virolaisittain "saappaat jalassa", no ei nyt sentään. En tosin ole raksahommissa, vaan ihan siistissä sisätyössä :)

    • qwerqwerqewr

      Saatanallinen väsymys päälle, ja sitten nukkumaan aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah sitä helpotusta. Yleensä nollaantuu kaikki, jos ei ole älytöntä stressiä, se ei ainakaan parane huonoilla elämäntavoilla, vink vink.

    • Mätäpää

      On myös valtava itseviha päällä ollut vuosikaudet. Jatkuva tarve tehdä itselle jotain pahaa. Vihaan itseäni niin syvästi etten pysty sitä sanoin kuvaamaan! Kunpa vain saisi jo kuolla pois. En haluaisi olla enää olemassa sekuntiakaan. Jokainen asia mihin kosken, muuttuu paskaksi. Ainut asia minkä osaan, on mokailu. Ei itsekontrollia, vain tarve pilata kaikki, ihan tarkoituksella. Ja vain koska en ole ansainnut mitään hyvää. Minun täytyy voida pahoin, se on elämän tehtäväni, viimeiseen hengenvetoon saakka.

      • SivuHuomautuss

        Mä opin tykkään itsestä sekä unohdin menneiden jauhamisen vasta, kun tulin uskoon. Suos. koht.


    • Taikk

      Paha olo kanavoituu kehoon. Mulla pitkä krooninen stressi oli ensin "vain" psyykkisiä oireita, mutta kun aikaa vain kului se meni lantion poltoksi. Asiat eivät tule tietoisuuteen, vaan painuvat suoraan kehoon. Ja tämä etsii kehosta heikoimman kohdan. Oletteko kuulleet käsitettä psykogeeninen kipu?

      • Mätäpää

        Kyllä, juuri näin. Minä oireilen nimenomaan kehon kautta. Kroppa reistaa vaikka muka ei niin kamalasti stressiä olisikaan. Vaikea kierre mistä mahdoton päästä pois. Eihän kroppa sillä sekunnilla palaudu ahdistuksesta, vaikka se ihme tapahtuisikin ( ei tapahdu) että oppisi olemaan ahistumatta. Siinähän voi mennä kuukausia tai ties kuinka kauan...ja kierre jatkuu ja jatkuu....


      • Flunsödemax

        Minullakin ollut aivan järkyttävä mahakipu, aivan kuin olisin keskenmenon saanut. Kesti viikon ja mitään syytä ei lääkärit löytäneet. Koko viikon henkisesti huono olo, ei pystyny syömäänkään. Sitä edeltävällä viikolla olin nukkunut vain kahtena yönä. Keho sitten päätti pakottaa minut sänkyyn kun pää ei pystyny.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe