Värisäädöt muistiin että riit. myöh. yksi klikkaus

Säätöarvotmuistiin

Aijon korjata värit vanhoista 70-luvun lapsuuskuvistani ja koska silmämääräisesti näyttää että ne kaikki ovat haalistuneet samaa tahtia niin mietin että saako photariin laitettua muistiin säätöjä niin että ei jokaista kuvaa tarvitse säätää erikseen. Miten?

6

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lnisti

Joo tee säädöistä Action (s. makro) niin seuraavien säätö hoituu yhdellä hiiren klikkauksella.

• Prokuristi

Voisit harkita myös Lightroomia, siinä voi napsauttaa samat säädöt kaikkiin kuviin kerralla.

Kuvan RAWta ja käytännössä 90% kuvista menee vain Lightroomin konvertterin kautta käymättä lainkaan Photoshopissa. Näppärämpää ja nopeampaa.

• 920

Ihan saman tietysti voi tehdä ACR:lläkin.

• Errrrrrrrrkkki

Eli siis miten tämmösen saisi photarissa tehtyä?
      Mulla sama ongelma kuin kysyjällä

• 920

Avaa kuvat bridgen kautta ACR:ään. Valitse kaikki kuvat ja teet yhdelle säädöt, sitten klikkaat save images....ja sulla on kaikki kuvat tallennettu samoilla säödöillä.

• Lnisti

Photoshopissa Action (makro) tehdään niin, että
        – ensin avaat säätämättömän kuvan
        – valitse Window / Actions
        – Actions-ikkunan oikean yläkulman valikosta valitse New Action ja nimeä se esim ”vanhat kuvat” ja klikkaa ”Record” (Action-ikkunan alateunassa punainen ympyrä)
        – tee kuvaan ne säädöt jotka haluat muihinkin ja valitse em valikosta ”Stop Recording” tai klikkaa punaisen ympyrän vieressä olevaa neliötä.
        – valitse em valikosta ”Button Mode”. Näin sinulla on valmis Action-nappi (makro) ”vanhat kuvat” jota klikkaamalla seuraaviin kuviin tulee kaikki äsken tekemäsi säädöt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      87
      3513
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3083
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      54
      3012
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2833
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2687
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2638
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      56
      2404
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2271
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2128
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2122
    Aihe