Kriteerit:
- min 4 makuupaikkaa kahdessa hytissä ilman että tarvii ruokapöydän kanssa säheltää
- erillinen wc
- diesel kone
- liukuva/puoliliukuva
- liesi, lämmitin ja jääkaappi/kylmäboksi tietenkin tarvitaan myös
- rahaa käytettävissä 30000e. Lainalla voisin 5000e käyttää enemmän...
Mitä tukevampi sen parempi tietenkin... menemättä taas liiallisuuksiin
Mikä vene?
38
351
Vastaukset
- MinunValintani
Tuon hintaisissa perheveneissä ikä alkaa jo painaa. Omatekemiä löytyy edullisesti, mutta osa on hyviä ja osa huonoja.
Oma valintani olisi tuo nettiveneen linkki. Sen pitäisi lähteä 35,000 tai halvemmallakin. Pyyntihintahan on se, millä vene ei ole mennyt kaupaksi ainakaan vielä.
http://www.nettivene.com/moottorivene/rinker/471291
Tilaa tuntuu olevan, mutta ei ole varsinaisesti erillisiä kunnon hyttejä. Siihen ei tuo raha riitä, jos moottorien pitää olle kunnossa. Itse en tykkää pressuista ollenkaan, mutta onhan se kiva ajella avokatolla kauniilla kelillä.- ABF
Aika hyvin, veneessäsi ei osunut aloittajan vaatimuksista ainutkaan !
- LähempänäKuinNimbus
ABF kirjoitti:
Aika hyvin, veneessäsi ei osunut aloittajan vaatimuksista ainutkaan !
Se täyttää:
- min 4 makuupaikkaa kahdessa hytissä ilman että tarvii ruokapöydän kanssa säheltää
- erillinen wc
- liukuva/puoliliukuva
- liesi, lämmitin ja jääkaappi/kylmäboksi tietenkin tarvitaan myös
ja etenkin
- rahaa käytettävissä 30000e. Lainalla voisin 5000e käyttää enemmän
Ei ole dieseli, mutta uudehko bensakone pienellä tuntimäärällä.
Mielestäni yksi ehto ei täyty, mutta teilläpäin se ei ole lähelläkään, analkistit :D
Minä valitsisin tuon silti, sinä ostat oman. - kjdza
LähempänäKuinNimbus kirjoitti:
Se täyttää:
- min 4 makuupaikkaa kahdessa hytissä ilman että tarvii ruokapöydän kanssa säheltää
- erillinen wc
- liukuva/puoliliukuva
- liesi, lämmitin ja jääkaappi/kylmäboksi tietenkin tarvitaan myös
ja etenkin
- rahaa käytettävissä 30000e. Lainalla voisin 5000e käyttää enemmän
Ei ole dieseli, mutta uudehko bensakone pienellä tuntimäärällä.
Mielestäni yksi ehto ei täyty, mutta teilläpäin se ei ole lähelläkään, analkistit :D
Minä valitsisin tuon silti, sinä ostat oman.Miten täyttyy makuupaikkavaatimus?
Sinähän olet jo ostanut tuon, ja nyt pitäisi eroon päästä ;D - PerusteltuVaihtoehto
kjdza kirjoitti:
Miten täyttyy makuupaikkavaatimus?
Sinähän olet jo ostanut tuon, ja nyt pitäisi eroon päästä ;DMakuupaikkavaatimus täyttyy takahytin pistopunkilla ja keulahytillä. Eihän siellä paljoa tilaa ole, mutta ei ole muissakaan saman mittaisissa veneissä.
En ole tuota ostanut, mutta omasta mielestäni paras valinta tuolla budjetilla.
Ei haittaa, vaikka olisit eri mieltä. Kun annetaan vaihtoehtoja, niin valinta on helpompaa. Tämä on yksi niistä, paljon konkreettisempi kuin jonkun veistämön nimen heittäminen. Osaan sentään perustella, muut ei edes yritä. - hullutonpäivätnyt
Eihän 270 fiesta veessä ole mitään erillistä etuhyttiä?
http://www.horizonmarinecenter.com/boats-for-sale-articles/ad-listing/270-rinker-fiesta-vee-yr-2002/
- Vanhauggi
Nimbus 3000/3003.
- EiKukkaroKestä
Sopivan kokoinen Nimbus alkaa olla 50 vuotta vanha.
Ei sellaista kannata ostaa. Vaikka runko voi olla kuosissa, niin moottorien uusiminen maksaa 80000 :D - Kleemo
EiKukkaroKestä kirjoitti:
Sopivan kokoinen Nimbus alkaa olla 50 vuotta vanha.
Ei sellaista kannata ostaa. Vaikka runko voi olla kuosissa, niin moottorien uusiminen maksaa 80000 :D80.000,- ei Nimbuksen moottoriin saa menemään, vaikka olisi kuinka hölmö !
Nimbus oikein hinnoiteltuna on aina hyvä ostos. - MaaKutsuu
EiKukkaroKestä kirjoitti:
Sopivan kokoinen Nimbus alkaa olla 50 vuotta vanha.
Ei sellaista kannata ostaa. Vaikka runko voi olla kuosissa, niin moottorien uusiminen maksaa 80000 :DPljonko kaksi Volvon D3-konetta sinun mielestäsi maksaa asennettuina?
- kleebu
MaaKutsuu kirjoitti:
Pljonko kaksi Volvon D3-konetta sinun mielestäsi maksaa asennettuina?
Millainen aloittajan kriteereihin istuva Nimbus tarvitsee kaksi moottoria ?
- klooku
kleebu kirjoitti:
Millainen aloittajan kriteereihin istuva Nimbus tarvitsee kaksi moottoria ?
Kaikki 34:sta ylöspäin.
Tosin ei taida löytyä niin vanhoja, että tuolla rahalla saisi, mutta toi varmaan irtoaa 35000:lla
http://www.boat24.com/fi/Moottoriveneet/Nimbus/Nimbus 35 Dc/detail/184892/
- Better_Than_Life
Marino 8000 tai joku muu vastaava kotimainen 90-luvulta.
Myös jenkkiveneitä 90-luvulta voi löytää jälkiasennetulla dieselillä.- Jälkikiisseli
Tule ja puserra!
Että oikein jälkiasennettu kiisseli :D
Onko mitään surkeampaa, kun 400 kg bensakoneen tilalle asennettu 800 kg kiiseli?
Vene menee keula pystyssä ja sisällä tarvitsee tikapuute , jos haluaa mennä keulaan.
Nukkuminen ei onnistu koska veneen perä on jatkuvasti syvällä, Keulapunkassa tuntuu siltä, että seisoisi :D
Noita virityksiä on nähty ja ne on kaikki epäonnistuneita. Fiksummat ovat yrittäneet korjata asiaa trimmeillä, mutta nehän vain lisää kulutusta. - Better_Than_Life
Meillä on 2000-luvun jenkki johon asennettiin alkuperäisen 400 kg bensakasin tilalle 330 kg dieseli. Veneen kuivapaino on 3300 kg. Nousee plaaniin vielä 10 hengen kuormalla, kaikki aikuisia (9 miestä, 1 nainen).
- PoikkeusVahvistaa
Better_Than_Life kirjoitti:
Meillä on 2000-luvun jenkki johon asennettiin alkuperäisen 400 kg bensakasin tilalle 330 kg dieseli. Veneen kuivapaino on 3300 kg. Nousee plaaniin vielä 10 hengen kuormalla, kaikki aikuisia (9 miestä, 1 nainen).
Tuossa on järkeä, mutta että et ole tyypillinen tapaus. Yleensä kyseessä on 80-luvun bemari, joka vaihdetaan AD40:seen. Surullisin seurauksin.
Paljonko on teho-eroa? Dieseli nostaa varmaankin liukuun helposti hyvän väännön ansioista, vaikka huiput ovat pienemmät. - Better_Than_Life
Bensakasi oli MPi 350 MAG jossa oli 300 hp
Dieselissä on 250 hp mutta vääntöä melkein sama kuin isolohkossa.
Vene kulkee tuolla dieselillä vähän yli 32 solmua ja taloudellisin matkanopeus on 21-24 solmua.
- 25vOnRomu
90-luvun kone on roskaa, jos se ei ole työkäyttöön tehty. 25 vuotta on pitkä ikä koneile, joiden takuu on ollut kaksi kautta ja jotka on suunniteltu 5000 tunnin käyttöä varten.
Jos koneita on käytetty joka kesä, ne kaipaa uusimista, jos ei ole, ne on täysiä romuja.- Mixoreeta
Haista sinä paska. Asia taitaa olla sulla ikkääs kuin "mutupohjalla", niin veneiden kuin moottorien suhteen.
- HakeuduHoitoon
Mixoreeta kirjoitti:
Haista sinä paska. Asia taitaa olla sulla ikkääs kuin "mutupohjalla", niin veneiden kuin moottorien suhteen.
Ensimmäistä kertaa vaikuttaa siltä, että joku kuvittelee olevansa 25 vuotta vanha romumoottori. Millään muulla tavalla ei voi selittää tuota haistattelua. Napoleonin vielä jotenkin ymmärrän, mutta että merimoottori :D
- Better_Than_Life
Kyllä tuossa vinha perä on vaikka onkin provona heitetty. Jos rahaa on vain 30-35t ja vaatimuslista tuommoinen, on melkein mahdotonta löytää venettä jossa olisi luotettava tekniikka.
Jos rahaa voisi laittaa 50t niin silloin voisi jo löytyäkin, esim tämä: http://www.nettivene.com/moottorivene/bayliner/579963
- Albattross
Ei tuohon montaa vaihtoehtoa järkevältä pohjalta löydy ehkä 2-3 mallia.
- Riskipisness
Ei löydy jos haluaa veneen, jota voi käyttää ilman suuria remontteja.
Mielummin hankkii vähän niukan kokoisen, joka on mahdollisimman uusi kuin ostaa jonkun 20 vuotta vanhan, jossa kaikki täytyy vaihtaa polttoainetankkeja myöten.
Se vasta onkin kivaa puuhaa, kun irrottaa koneet ja purkaa väliseiniä tankin ulos saamiseksi. Se on kuitenkin pientä verrattuna siihen iloon, minkä kuituun imeytynyt diiseli antaa. Se haihtuu sieltä seuraavat 100 vuotta ja haisee ja haisee. Ei taida olla ihan terveellistäkään... - emmätajua
Miksi tommonen alumiininen tankki pitää vaihtaa 20 vuoden käytön jälkeen?
- MuurahaispesäänSohaistu
Ei olisi kunnon provoilijakaan tässä ajassa saanut näin pitkää keskusteluketjua aiheutettua, onnittelut ajoittajalle.
- assgahgahjd
Pahoittelen jos tämä aloitus tuntuu sinusta/teistä provolta. Itse en halua lainaa ottaa harrastuksiini ja samalla haluaisin että yllä mainitut kriteerit täyttyvät.
Nimbus 3000 taitaa mennä kalliinpuoleiseksi. Mutta mites pikkusisko, 2600, toimisi meidän käytössä?
Bensakonetta en halua. Eli ei siitä sen enempää.
Onko ulkomailla tarjonta parempaa?
PS. Käsittämätöntä että vielä viisi vuotta minun edellisestä käynnistäni tällä palstalla täällä on vielä sama taso. Toiset yrittävät auttaa ja sitten jotkut torppaa, tai suorastaan terrorisoivat vastauksia. Mitä jos te, jotka äskeisen luettuanne, tunnette piston sydämmessänne, lopettaisitte kokonaan vastaamisen jos ei sormet mitään järkevää tuotosta saa aikaiseksi.
Ugh. Olen avautunut vaikka alunperin päätin olla provosoitumatta! - Beikku2850
assgahgahjd kirjoitti:
Pahoittelen jos tämä aloitus tuntuu sinusta/teistä provolta. Itse en halua lainaa ottaa harrastuksiini ja samalla haluaisin että yllä mainitut kriteerit täyttyvät.
Nimbus 3000 taitaa mennä kalliinpuoleiseksi. Mutta mites pikkusisko, 2600, toimisi meidän käytössä?
Bensakonetta en halua. Eli ei siitä sen enempää.
Onko ulkomailla tarjonta parempaa?
PS. Käsittämätöntä että vielä viisi vuotta minun edellisestä käynnistäni tällä palstalla täällä on vielä sama taso. Toiset yrittävät auttaa ja sitten jotkut torppaa, tai suorastaan terrorisoivat vastauksia. Mitä jos te, jotka äskeisen luettuanne, tunnette piston sydämmessänne, lopettaisitte kokonaan vastaamisen jos ei sormet mitään järkevää tuotosta saa aikaiseksi.
Ugh. Olen avautunut vaikka alunperin päätin olla provosoitumatta!2600 Nimbus on ihan käypä vene, ruotsissa niitä on bensakoneillakin, vaikka sanoit että sellaista et halua - en kyllä ymmärrä miksi maksaa maksaa maltaita dieselistä, mutta se on tietysti jokaisen oma valinta.
Ruotsin markkinoilta kannattaa katsella, ja siellä on erilaisia, täällä jopa hiukan eksoottiseltä tuntuvia merkkejä, mutta monissa pohjalla ihan tuttu venemerkki ja suunnittelija.
Veneen ikä, ei kerro mikä on loppu ja mikä ei. Kun jotain menee rikki, se on korjattava, tai vaihdettava. Kun kyse on mm. vanhasta moottorista, yleensä sen korjaaminen maksaa satasia, kun taas uudemman pelkkä remonttimiehen vika-arsio maksaa saman. Mitään ei ole syytä vaihtaa siki, että on vanhaa tai hieman vanhettunutta tekniikkaa, jos se on käyttökelpoinen.
- ontilaajamukavuuksia
Joku 8m Bayliner ciera. Et saa dieselinä mutta mitä se haittaa
- sunmaristi
3000 Nimbuksen saa 35 tuhannella, hyvästä saumasta jopa lähelle 25 th.
800, 8500, 870 Sunmarkin mahtuu budjettiin ja kriteerit täyttyy. - onhan_noita
Puoliliukuvista esim. Albatros flying 870, tai bella 8000-8001. Liukuvista esim.. Marino 8000..
- matkaveneilijä
Ihmettelen tuota vanhojen dieselkoneiden kammoksuntaa. Kuten edellisssä joku mainitsikin, niitähän on halvempi ja helpompi huoltaa/korjata kuin uusia "tietokone"versioita. Saaristolaiset käyttää vallan noita vanhempia versioita.
Sulle vois oikeesti käydä edel.mainittuja lisäksi Finmar Family ja sama Seiskari 27.
Ja jos merelle tulee, unohda Bellat. Ja eikö Finsport 8500 ole kaks kajuuttaa??
Kun itselleni hain venettä viime syksynä, laitoin hakumoottorin nettiveneeseen ja lopulta löysin sen mitä halusin ja keväällä ostin.- Rydes
Dieselkoneen edut vaan ei enää ole relevantteja, kun ei polttoöljyllä saa ajella - ei ole enää hintansa väärtti ja vanhan dieselin kulutus n. 20 % pienempää kuin jenkki V8;n, vanhan 8;n korjaaminen on halpaa ja helppoa.
- matkaveneilijä
Olet oikeassa, lähinnä tarkoitin että jos ostettavassa veneessä on "vanha"diesel, ei sitä tarvitse pelästyä, ja siks toisekseen, isotehoinen v8 voi jopa viedä vähemmän / maili koska voi ajella "tyhjäkäynnillä" , Kaverilla Scand jossa v8 ja rempan yhteydessä ottivat 350hv irti, kulutus nyt 20lt/h nopeuden ollessa 25 solmua.
Mulla ad41 vie 1.2 lt/maili nopeusalueella 18 - 26 solmua, hassua, mutta nopeudella ei ole merkitystä ellei kierrkset ylitä 3600rmp joka on tuo 26. Vene 8 x 2,9 m ja lastipaino n 3.5 t - Oma_Vene
Jep, aina näitä riittää. Liukunopeuksissa V8 ei vie käytännössä missään olosuhteissa alle 40 l/h ja käytännön todellisuus tässäkin lienee 50-60 l/h.
- ehdotus_alba
Kuten ylläkin jo mainittiin niin kysyjän kriteerit täyttänee Flying Albatross 870/871. Tarjontaa näyttää olevan nettiveneessä, vaan omani ei ole myynnissä - olen paattiini tyytyväinen, esim tällä kaudella yli 50 veneilypäivää. Onhan tässä(kin) huonoja puolia, mut kompromisseja on tehtävä.
- MrN
Ehdottomasti Bella 8000. Hyväkulkuinen puoliliukuva 12 knotsiin asti. Erinomaiset kahden kajuutan nukkumatilat. Pentteri todella toimiva. WC ei kovin suuri, mutta normikokoiselle ok. Avotila mukava istuskella. Kohtuuhinnallakin saatavilla.
- relaa-
Bella 8000 sopii sisävesille, en hankkisi merelle. Tosi vanha konstrukti ja jo aikoinaan halvalla tehty vettä kannelle ja tuulilasille lätkyttävä paatti.
Albatross tai mielummin Sunmar 870 ovat merelle tehtyjä puoliliukuvia, sopiva liukuva malli olisi Nordic 800. Noista löytyy jopa käytettyinä testattuina artikkeleja päätöksentekoon, esim. Vene lehden "Puoliliukuvat tilaihmeet" 4/2013 jonka loppukaneetti oli "Sittemmin kuulin, että Sunmar myytiin Hankoon. Olen uusille omistajille salaisesti hieman kateellinen" ja Nordic 800 Kokemuksia veneestäni Kipparissa 5/2000.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448821
- 785352
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383854Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543242Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273115- 403060
- 412256
- 331808
- 2091737